کد خبر : 22548
تاریخ انتشار : 3 نوامبر 2015 - 18:17
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 478 بازدید

تغییر نظر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره عملکرد هلال احمر استان/ «چرخش 180 درجه‌ای»!

  گروه اجتماعی: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که در جلسه اخیر ستاد بحران استان خطاب به مدیر هلال احمر استان گفته بود آمارهای شما با واقعیات انطباق ندارد در یک چرخش 180 درجه‌ای دیدگاهش را تغییر داد و گفت عملکرد هلا‌ل احمر در سیلاب اخیر بسیار خوب بوده است و از هلال احمر استان […]

اسماعیل نجار

 

گروه اجتماعی: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که در جلسه اخیر ستاد بحران استان خطاب به مدیر هلال احمر استان گفته بود آمارهای شما با واقعیات انطباق ندارد در یک چرخش 180 درجه‌ای دیدگاهش را تغییر داد و گفت عملکرد هلا‌ل احمر در سیلاب اخیر بسیار خوب بوده است و از هلال احمر استان به‌صورت ویژه تشکر می‌کنم.

اسماعیل نجار به خبرگزاری فارس گفته است:«هلال احمر استان در جریان حادثه اخیر عملکرد بسیار خوبی در مناطق سیل‌زده داشت».

نجار ادامه داد:« با توجه به حجم بالای بارندگی‌ها در طول هفته گذشته طبیعی بود که یک سری مشکلات به وجود آید که به طور ویژه در شهرستان‌های کوهدشت و دوره‌چگنی شاهد به‌وجود آمدن یک سری مشکلات بودیم، ولی طی بازدیدی که از این مناطق به وجود آمد، تلاش و زحمات همه عزیزان امدادگر و خدمت‌رسان را به عینه مشاهده کردیم و یقینا اگر آمادگی و اطلاع‌رسانی به موقع صورت نمی‌گرفت، خسارات بسیار زیادی به وجود می‌آمد»(خبرگزاری فارس).

این درحالی است که اسماعیل نجار وقتی در جلسه اخیر ستاد بحران استان که خبرنگاران هم حضور داشتند حضور یافت به صراحت از آمارهای ارائه‌ی شده‌ی مدیر جمعیت هلال‌احمر لرستان(مرادی) انتقاد کرد و به صراحت گفت:«بنده به شاهیوند رفتم و دیدم که مردم کلی مشکل دارند و این آمارهای شما با واقعیات انطباق ندارد».

نجار هم‌چنین خطاب به مردم کوهدشت گفته است:«همکاری مردم نیز در هر زمانی و به‌ویژه مواقع بحرانی لازم است و مردم عزیز شهرستان کوهدشت نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند و از این پس از تخلیه آشغال در رودخانه این شهر جلوگیری کنند تا در مواقع بارندگی باعث مسدود‌شدن دهنه پل‌ها و به‌وجود آمدن مشکلات نشود».

این سخن نجار نشان می‌دهد وی ریختن آشغال توسط مردم در رودخانه‌ها را علت مهم حادث شدن مشکلات پیش آمده شده می‌داند! و البته وی توضیح نداده است وظیفه لایروبی دهانه‌های مسدود شده‌ی پل‌ها با توجه به این‌که سیلاب هم از قبل اعلام شده بود که احتمال وقوع آن هست بردوش کدام سازمان است؟

نجار به خبرگزاری فارس می‌گوید:«اینکه بعضی‌ها از عملکرد هلال‌احمر خرده می‌گیرند و می‌گویند هلال‌احمر در حادثه اخیر خوب کار نکرده است، درست نیست و در واقع عملکرد هلال‌احمر لرستان بسیار خوب و قابل تقدیر است و در مجموع عملکرد همه دستگاه‌ها بسیار خوب و قابل ستایش است و نباید عملکرد آنها مورد کم‌لطفی قرار بگیرد». 

تأمل‌برانگیز این‌که جناب نجار در جلسه ستاد بحران استان خودش لب به انتقاد از آمارهای ارائه شده توسط هلال‌احمر استان پرداخت و هیچ مدیری در آن جلسه از هلال احمر انتقاد نکرد و خود ایشان اولین مقام ارشد کشوری بود که از هلال احمر استان انتقاد کرد و حالا در یک چرخش 180 درجه‌ای می‌گوید:«اینکه بعضی‌ها از عملکرد هلال احمر خرده می گیرند و می‌گویند هلال احمر در حادثه اخیر خوب کار نکرده است درست نیست…».

به طور میانگین در استان لرستان در جریان بارشهای اخیر 90 میلی‌متر باران بارید و در شهر کوهدشت نیز 87 میلی‌متر/ سیلاب کوهدشت بیش از 200 میلیارد تومان خسارت برجای گذاشت و جان سه شهروند را نیز گرفت. پس از چندین سال خشکسالی در طول 72 ساعت بارانهای سیل‌آسا به لرستان آمد و مثلا در شهرستانی چون دلفان 124 میلی‌متر باران بارید که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی 300 درصدی داشت.

سازمان هواشناسی استان هشدار داده است که اواخر همین هفته سامانه بارشی جدیدی به لرستان وارد می‌شود و باران در راه است.

عکس: ایمان بیرانوند 

دیدگاه ها

امیری در گفته :

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بابت این حادثه و اتفاقات سال گذشته از جمله سیل شوراب و آتش سوزی کوهدشت بایستی از مردم شریف و نجیب استان معذرت خواهی نماید و استعفا دهد.

[پاسخ]

همشهری در گفته :

اتفاقااقای مرادی ازخیلی مدیرگل های پرادعابهترعمل کردندکه جاداردازایشان تقدیرشود

[پاسخ]

امرایی در گفته :

خدا قوت و خسته نباشید میگم به پرسنل خدوم و زحمت کش جمعیت هلال احمر بویژه آقای حسین رضا مرادی مدیر باتدبیر و شایسته این استان که با اقدامات مؤثر و به موقع موجب دلگرمی و امیدواری مردم می شوند.

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :