کد خبر : 14618
تاریخ انتشار : 17 نوامبر 2014 - 16:57
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 16,626 بازدید

نکاتی در مورد تشیع جنازه مرحوم پاشایی«ره»

سیدمحمدصادق محمدی وفایی: حال دنیا را بپرسیدم من ازفرزانه اى گفت یا باد است و یاخواب است و یا افسانه اى گفتمش احوال عمرم رابگو تا عمر چیست؟ گفت یا برف است و یاشمع است و یا پروانه اى گفتمش آنان که مى بینى برآن دل بسته اند گفت یاکورندو یامست اند و یادیوانه اى […]

IMG_4108

سیدمحمدصادق محمدی وفایی:

حال دنیا را بپرسیدم من ازفرزانه اى گفت

یا باد است و یاخواب است و یا افسانه اى

گفتمش احوال عمرم رابگو تا عمر چیست؟

گفت یا برف است و یاشمع است و یا پروانه اى

گفتمش آنان که مى بینى برآن دل بسته اند

گفت یاکورندو یامست اند و یادیوانه اى

چند صباحی بود نام و تصویر مرحوم پاشایی ،سایت های زیادی را پوشانده بود . نگران جان او بودند و از التماس دعا می نوشتند بالاخره تقدیر الهی از برزخی شدن آن هنرمند محبوب گفت و هیچ تدبیری نتوانست نظریه ی تقدیر را تغییر دهد از اینرو آقا مرتضی نیز مصداقی تام برای آیه شریفه ی « انالله و اناالیه راجعون» شد.

با این رجعت دلهای زیادی ماتم زده شدند و اشکهای فراوانی جاری شد. بنده نیز رحلت آن هنرمند عزیز را به همه ارادتمندان آن مرحوم به خصوص خانواده ارجمندش تسلیت می گویم.

بعضی ها در تشیع جنازه آن هنرمند، حرمت احکام شرعی را، رعایت نکردند که از باب درد دل نکاتی را تقدیم می کنم:

یکم:

شخصی گفت بابای حکیمی داریم و نکات لازم را بیان میکند.سوال شد پندها و حکمت هایش را به کار می برید؟ گفت نه فرمود پندی که عملی نشود چه فایده دارد؟

حضرت علی(ع) به زن‌های جوان سلام نمی‌کرد. گفتند: یا علی رسول خدا سلام می‌کند تو چرا سلام نمی‌کنی؟ گفت: رسول خدا سی سال از من بزرگتر بود. من سی سال جوان هستم. می‌ترسم به یک زن جوان سلام کنم یک جواب گرمی به من بدهد، دل علی بلرزد.

یا علی در تشیع جنازه و … مرحوم پاشایی گویا قانون محرم و نامحرم نسخ شده بود و بی حجابی و به هم چسپیدن واجب شده بود! شاید دل این جماعت به هم چسپیده اصلا نمی لرزد ؟. گویا بعضی‌ها خودشان را از امیرالمؤمنین حزب اللهی‌تر می‌دانند.

شاید مصیبت آن هنرمند به حدی دلشان را سوزانده بود که دیدن گردنهای لخت و موهای رنگارنگ و آرایش های غلیظ و حتی به هم چسپیدن ها، فقط و فقط طعم و رنگ عزا به خود گرفته بود. ولی از شما چه پنهان این نوع خودمانی شدن ها چه در عزا و چه در عروسی ها حرام است ، و مفسده زا .

ببعضی ها با دیدن این تصاویر فقط دلشان برای پرپر شدن آقا مرتضی و موسیقی پاپ سوخت ولی دل خیلی ها بیش از آن که از هجران او بسوزد از غریب بودن حجاب و اختلاط به تمام معنای جماعتی از تشیع کنندگان سوخت.

یا للعجب ! دهم محرم الحرام میلیونها ارادتمند عاشورائیان ماتم زده و گل مالی شده لبیک یا حسین و امان از دل زینب سر دادند و به یاد ارزشها و شخصیت های کربلایی یمی از آه و اشک و عزا به جریان انداختند و در ۲۲همین محرم در دل پایتخت جمهوری اسلامی ایران نمایشی تمام عیار از بی حجابی و آرایش و اختلاط زن ومرد به نمایش گذاشته می شود!

آیا روح مرحوم پاشایی به این اختلاط و بی حجابی ها شاد خواهد شد؟

دوم :

عالمی که امام جماعت است فرمود : یک روز زنگ منزل به صدا در آمد وقتی درب را باز کردم خانمی به همراه فرزند خردسالش را با لباسی نا مناسب و آرایش کرده و بی حجاب در مقابل خود دیدم .خواستم درب را ببندم و به او بی اعتنایی کنم .اما فکر کردم وقتی خانه یک روحانی با این قیافه آمده شاید معایب بی حجابی را نمی داند و شاید بتوانم نصیحتش کنم.سرم را پایین انداختم و تعارفش کردم ، وارد اتاق شد و مسئله ای در مورد ارث از من سوال کرد.من گفتم خانم من از شما مسئله ای می پرسم اگر جواب دادید من هم جواب می دهم گفت:شما از من ؟گفتم بله ،گفت بفرمائید.

گفتم شخصی در محلی مشغول به غذا خوردن است غذا هم بسیار مطبوع است گرسنه ای از کنار او می گذرد و جلوی او می نشیند ولی او اعتنائی نمی کند شخص گرسنه تقاضای یک لقمه می کند ولی باز هم اعتنائی نمی کند شخص گرسنه التماس می کند ولی او به خوردن ادامه می دهد،و می گوید غذا متعلق به من است .خانم این چگونه آدمیست ؟ خانم فرمود از شمر بدتر است .سید فرمود :خواهرم گرسنه دو جور است .یکی گرسنه شکم و دیگری گرسنه شهوت .جوانی که گرسنه شهوت است و خانمی نیمه برهنه را می بیند و هر چه اظهار علاقه می کند خانم بی اعتنائی می کند،جوان التماس می کند ولی باز هم خانم بی اعتنائی می کند این چگونه آدمیست؟خانم از جای حرکت کرد و از خانه بیرون رفت.فردا درب منزل صدا کرد و دیدم همسر همان خانم است و اجازه ورود می خواهد ،وقتی وارد شد،گفت به همسرم چه فرمودید که از دیروز آمده و از من چادر و پوشش اسلامی می خواهد.

این خانم های بی حجاب با این همه آرایش و خودنمایی آنهم در محضر جوانانی گرسنه چه عوارضات شومی خواهد داشت ؟

این به هم چسپیده شدن ها عارضه ای به همراه نخواهد داشت؟

این جماعت بیشتر از خداوند احساسات و غریزه ها را می شناسند؟

آیا با این گونه اتفاقات قبح بی حجابی شکسته نمی شود؟

آیا می توان گفت حجاب مهم نیست و به دیگران ربطی ندارد که کسی حجاب داشته باشد یا نه؟!

از آن ترسم هنرمندی محبوب تر از پاشایی دعوت حق را لبیک گوید ، در آن صورت ای بسا حتی قحطی روسری و…پیش بیاید!

ای مسلمانان ! امام حسین(ع) و یاران با وفایش شهدای امربه معروف و نهی از منکر بوده اند . وظیفه ی حسین محوران در این نوع مراسم ها چیست؟

امام موسی کاظم(ع)فرمودند :هرچیزی را که می بینید در آن عبرتی وجود دارد.مسولان فرهنگی کشور از این تصاویر سرشار از بی حجابی چه عبرت های خواهند گرفت؟

تا کجا بی‌غیرت دین زیستن؟

ای مسلمان مردن است این زیستن!

مرد حق باز آفریند خویش را

جز به نور حق نبیند خویش را

بر عیار مصطفی خود را زند

تا جهان دیگری پیدا کند

سوم:

حجاب حکم الهى و از احکام ضرورى اسلام به شمار مى‏آید و شیعه و سنى بر آن، اتفاق نظر دارند.خداوند توانا در آیه ۳۰ سوره نور نخست به مردان مسلمان و سپس در آیه بعد به زنان مسلمان فرمان مى‏دهد از چشم چرانى اجتناب کنند و در رعایت پوشش بدن از نامحرمان کوشا باشند: « به مردان مؤمن بگو دیدگان خود فرو خوابانند و عفت پیشه ساخته، دامن خود را از نگاه نامحرمان بپوشانند. این کار براى پاکى و پاکیزگى‏شان بهتر است و خداوند بدانچه مى‏کنند، آگاه است».

در آیه بعد می فرماید: « به زنان مؤمن بگو دیدگان خود فرو خوابانند و عفت پیشه ساخته، دامن خود را از نگاه بیگانگان بپوشانند و زیور خویش را جز براى شوهران و سایر محارم آشکار نکنند، مگر آنچه پیدا است و روسرى‏هاى خویش را به گریبان‏ها اندازند تا سر و گردن و سینه و گوش‏ها پوشیده باشد و پاهاشان را به زمین نکوبند تا آنچه از زینت پنهان مى‏کنند، معلوم شود. اى بندگان مؤمن، همه به سوى خدا توبه کنید تا رستگار شوید». در این آیه خداوند دانا، در خصوص پوشش بانوان، آنچه را بر مردان مؤمن لازم است، به دو شکل گسترش مى‏دهد:

پوشیدگى سر و گردن

پوشاندن زینت‏ها.

چهارم

قانون های خداوند چون محرم ونامحرم و حجاب و … به زمان خاصی اختصاص ندارند و در هر زمانی و در دل هر مصیبتی باید رعایت شوند .بر اثر همین بی حجابی ها گاه جنایت و خیانت های بزرگی شکل می گیرد.خائنی را بازجویی کردند که چرا به زن داییت خیانت کردی ؟ گفته بود روزی سفیدی مچ پایش را دیدم و سپس به فکر نقشه افتادم!

به قول مولوی:

نگفتمت مرو آنجا که مبتلات کنند؟

که سخت دست درازند، بسته پات کنند؟

نگفتمت که بدان سوی دام در دامست؟

چو در فتادی در دام کی رهات کنند؟

آیا دیدن گردنهای لخت و موهای عریان مفسده زا نیست؟

چرا برخی از این خانم ها حجاب را رعایت نمی کنند؟

خانم های جوان گاهی می گویند انشاءاله پیر شدیم چادر سرمان می کنیم و روسری ، می پوشیم .اتفاقا قرآن دقیقا برعکس می گوید که خانم های مسن و سالخورده اگر روسری هم نداشته باشند اشکالی ندارد چرا که آدم به آنها که نگاه می کند بیاد مادر بزرگ خود می افتد.

پنجم:

برخی ها خواستند تشیع جنازه و… را لکه دار کنند که با هوشیاری خانواده آن مرحوم به هدفشان نرسیدند.

برخی بیش از اندازه فیلمبردار و عکاس شده بودند.

برخی ها در آن نفس های آخر دل آن آقا مرتضی را شکستند .و کار را به جایی رساند که گفت :« نمی‌دانم چه شده است که من با تکیه بر خدا و دعای خانواده و دوستانم زنده مانده‌ام اما برخی‌ها می‌خواهند مرا از دنیا بیرون برانند، انتظار نداشتم به جای ایجاد انگیزه برای زندگی و مبارزه من با این درد بزرگ، اندک روحیه‌ای که داشته‌ام را به نابودی بکشانند! مگر من در این دنیا جای چه کسی را تنگ کرده‌ام.مرتضی پاشایی در پایان گفت: از این نوع زنده به گور شدنم دلم سخت گرفته است و نیاز به حمایت عاطفی مردم دارم تا این اندک صبری هم که در من باقی مانده، از بین نرود.» http://arjanews.ir

برخی ها نیز حتی قبل از فوت آن سفره کرده دل مادرش را شکستند. «مادر پاشایی ضمن گلایه از برخی چهره‌ها از انتشار عکسی که در روزهای گذشته روی صفحه شخصی یکی از خواننده‌ها منتشر شد گفت: برای برخی از این دوستان واقعا متاسفم که فقط برای خودنمایی آن عکس را منتشر کردند. هرگز نمی‌توانم ببخشم کسی را که در این شرایط عکس پسرم را در آن حالت بد و روی تخت آی سی یو منتشر کرده است» http://arjanews.ir

ششم

«از امام علی(ع) پرسیدن مشکل چیست؟ فرمود: سرازیر شدن به قبر

پرسیدند: مشکل تر چیست؟

فرمود دست خالی رفتن.»

و اسکندر مقدونی ۳۶سال سن داشت و در مدت پانزده سالی که حاکم بود ۳۶کشور را فتح کرد و در سن ۳۶سالگی از دنیا رفت و وصیت کرد که چون در تابوتش گذاشتند دو دستش را از تابوت بیرون بیاورند تا همگان بفهمند که اسکندر با دست خالی رفت. » به یقین رعایت نکردن دستورات الهی ثمره ی شومش با دستانی سرشار از گناه رفتن خواهد بود. پس جد وجهد کنیم در پرتو قانون ها و ارزشهای اسلامی مراحل رشد را طی کنیم و با شاد روانی دعوت حق را لبیک بگویم .

رسول خدا (ص) : «ای بندگان خدا شما همانند بیمارانید و خداوند مانند طبیب مصلحت مریض در این است که به دستورات طبیب عمل نماید نه آنکه به چیزی که خود می پسندد اظهار تمایل کند پس تسلیم اوامر و دستورات الهی شوید تا به گروه نجات یافتگان بپیوندید و به خیر و سعادت دست بیابید».

46

.

47

دیدگاه ها

ع نورمحمدى در گفته :

باسلام خدمت حاج آقا
عرض شود ممکن است يه نفرپيدابشه وازمحضرمبارک حاج آقا بپرسد,شما چرا اون موهاى رنگارنگ واون قسمت هاى آرايش شده غليظ رو نگاه فرمودين؟
حاج آقا لا تعسر سخت نگير !!
ديگه اين صحبت ها جواب نميده بهتراست مثبت فکرکنيم ,شايسته است بى انديشيم اين جوان چکارکرده بودکه بدون اعلام قبلى وبدون تبليغات رسانه اى وبدون تبليغات سيمايى اين همه جمعيت رو به تهران
کشاند وماتم واندوه پدر ومادرش رو گم کرد .
بهتراست فکرکنيم مگراين جوان چکارکرده بود که دردل جوانان اين مرز وبوم جا خوش کرده وهمچين دل هاى اونا رو ربوده بود .آيا اين جوان محبوب سياسى کاربود يا از طريق اختلاس وتبليغات اينچنين معروفشده بود.
حاج آقا کاش روزبعداز فوت اين جوان خوشنام سرى به مدارس وآموزشگاهها ميزدى وگريه وزارى واندوه وحزن وبغض هاى صادقانه دانش آموزان رو به تماشا مينشستى و قضاوت ميکردى
حاج آقا کاش روز تشيع جنازه اون جوان که اکنون دستش ازدنيا کوتاه شده رو نظاره ميکردى بعد قضاوت ميفرمودى!!!
حاج آقا جانب انصاف نگهدارتاروز قيامت برشماسخت نگيرن
حاج آقا همه مثل شما اينچنين به تجمعات نمينگرند مواظب فلم وزبانتان باشيد که آخرت همه رفتارها رصدميشوند والعاقبه للمتقين

[پاسخ]

نسرين دانش آموز پ دانشگاهى پاسخ در تاريخ دوشنبه 17 نوامبر , 2014 6:43 ب.ظ:

روز يکشنبه مدارس ودبيرستانها شاهدختم قران بي حجاب ها وبدحجاب ها وچى بگم نااهلان و غيرخودى ها بخاطرشادى روح مرحوم پشايى بود

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ دوشنبه 17 نوامبر , 2014 9:51 ب.ظ:

سلام علیکم
خدا پاشایی را رحمت کند .و او را در وسط بهشت جای دهد .
مرحوم فلسفی نوشته اند : برخی از این مردم وقتی می خواهند پروژه ی دامداریی را ،ایجاد کنند،با افراد متعددی مشورت می کنند که نکند ضرری شوند ، ولی وقتی می خواهند بچه دار شوند در باب تعلیم وتربیت و… نه کتابی را می خوانند و نه مشورتی می کنند .
کسی به مطب رفت و دکتر گفت دردت چیست و کجایت مریض است ؟گفت موی سرم درد می کند
گفت نهار چه خورده ای؟
گفت نان و یخ!
دکتر به فکر فرو رفت و گفت چه بنویسم؟ نه مریضی ات مثل مریضی است و نه نهارت مثل نهار!

خواهرم ! چه بنویسم در مورد برخی ها ، که شیعه هستند اما در سالگرد امام حسین(ع) شریعتش را پاس نمی دارند؟
الهی بمیرد جهل و نماند غفلت.

[پاسخ]

f/j پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 18 نوامبر , 2014 4:19 ق.ظ:

[جناب ع نورمحمدی سلام.حاج صادق ادم خوب وصادقی است ولی اینبار سختگیری فرمودند.دران لحظه کسی به فکرنکات منفی نیست.درضمن حاج صادق می تونست طوری دیگربه قضیه نگاه کند.

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 18 نوامبر , 2014 7:25 ق.ظ:

سلام علیکم
از این که این سید صادق را با صداقت معرفی کردید و با نگاهی سرشار از حسن ظن نگاهم نمو دید بسیار متشکرم .
جانم
بنده طلبه ای سخت گیر نیستم فقط این همه جوان بدحجاب و آن همه صمیمیت اختلاطی دیدم حکم خدا را در قالب امر به معروف ونهی از منکر بیان کردم.حال اگر معتقدید خداوند در موضوع حجاب سخت گیری کرده است بحثی دیگر است و مجالی دیگر می طلبد.
اما این که فرمودید کسی به فکر نکات منفی نیست به نظرم ، خرد خود حضرتعالی هم آن را قبول ندارد.زیرا حداقل برخی ها هستند که سوژه نا مشروع خویش را در چنین مراسم های شکار می کنند.
از سویی در دین تبصره ای وجود ندارد بدحجابی و اختلاط را در این نوع مراسم ها نوش جان شمرده باشد.
طوری دیگر هم به قضیه نگاه کردم و بر ایباورم نیاز به دهها جلسه کارشناسی دارد.و مسولان امر باید بیش از این به خود بیاییند.

ع نورمحمدى پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 18 نوامبر , 2014 11:41 ق.ظ:

سلام دارم خدمت آقاى f/g که خيلى دوسشان دارم وهمين چندشب پيش بود راجع به يه موضوع تلفنى باهم صحبت کرديم
چشم ماداميکه شما حاج آقا رو تأييش ميفرماييد ماهم قبولشان داريم

سید محمد صادق محمدی وفایی پاسخ در تاريخ دوشنبه 17 نوامبر , 2014 9:16 ب.ظ:

سلام برجناب نورمحمدی
متشکر از این که حرف دلت را رایانه ای کرده اید .
از باب وظیفه نکاتی دیگر تقدیمتان می کنم:

1-ا مام علی( ع) فرموده ­اند: کسى که منکَر را با قلب ، دست و زبانش انکار نکند، مرده‏ اى است میان زندگان؛ تهذیب الأحکام، ج ۶، ص ۱۸۱
اختلاط و بی حجابی و بدحجابی به یقین منکرهستند و کمترین وظیفه ام نوشتن این یاداشت بود.دوست ندارم مرده ای در میان زندگان باشم.آیا این نوع اندیشه خطاست؟
2-نوشته اید«چرا اون موهاى رنگارنگ واون قسمت هاى آرایش شده غلیظ رو نگاه فرمودین؟»
طلبه ای گاوی را دید که زنگوله ای به گردنش انداخته بودند .از مالک گاو پرسید چرا گاوت را زنگوله ای کرده ای؟گفت برای این که وقتی گاوم رفت متوجه رفتنش شوم.
آن طلبه گفت اگر گاو شما در حال سکون (حرکت نکند ولی) سرش را تکان دهد صدای زنگوله بلند خواهد شد در این صورت چه می کنی؟ صاحب گاو گفت یا شیخ گاو من درس طلبگی نخوانده است .

جناب نورمحمدی بنده نیز درس طلبگی خوانده ام و متخصص احکام نورانی اسلامم. بین نگاه اولیه و تصادفی با نگاه ممتد و تکراری و بین نگاه شهوانی و غیر شهوانی، کهکشانی از فرق وجود دارد.
و همه ی مراجع معظم فرموده اند: «نگاه كردن به فيلم ها و تصاوير فى نفسه اشكال ندارد به شرط اينكه به قصد لذت نبوده و خوف ارتكاب حرام هم وجود نداشته باشد.»

3- جان برادر نوشته اید «والعاقبه للمتقین» آیا می دانید بدحجاب ها ، و طرفدار ان آنها، در لیست متقین قرار ندارند.و بدان آن اختلاط زنده و زننده با آن همه بد حجابی مورد رضایت مکتب آقا امام حسین(ع) (که چند روز قبل سینه زنش بودی) نیست.
4-نوشته اید «جانب انصاف را نگهدارتا روز قیامت بر شما سخت نگیرند!»
آیا حرف دین زدن و امر به معروف ونهی از منکر کردن ، سخت گرفتن است؟!
اگر بدحجابی و اختلاط زن و مرد را آسان گیری و انصاف و خلاف آن را سخت گیری و بی انصافی می دانی ، در اصل با مساله حجاب و احکام محرم و نامحرم که از قطعیات دین اسلام (مذهب شیعه و اهل سنت) است مشکل داری.بنابراین نیاز شدید به بینش افزایی داری. جانا ! قلمی که آیات الهی را بنویسد ترسی از آخرت ندارد.
5- نوشته اید« دیگه این صحبت ها جواب نمیده بهتراست مثبت فکرکنیم»
ای مسلمان ! حرف دین هرگز کهنه نمی شود و در هر زمانی و با هر زبانی که بیان شود برکات و مخاطبین خود را دارد.البته قبول دارم در زمان پیامبر(ص) هم برخی ها ،می گفتند خدایا اگر این قرآن نازل شده ی شماست از آسمان سنگ ببار یا عذابی دردناک بفرست و ما را از بین ببر.
این صحبت ها شاید برای آن بد حجاب ها جوابی به همراه نداشته باشد ولی برای خیلی ها هم دلپسند و ذی اثر است. انشاالله .
6- یاداشت بنده نظری به شخصیت مرحوم پاشایی ندارد و از خداوند توانا می خواهم او را در وسط بهشتش قرار دهد.اما این که او چه طور آدمی بود و چرا این همه جمعیت داغدارش شدند ، به تحلیلی جامع نیاز دارد .
هدف بنده از نوشتن این یاداشت ، بیان احکام نورانی اسلام و تذکری در باب حجاب بود و قضاوت بنده (اگر قضاوتی حساب شود) در مورد بدحجابهاست و در روز قیامت نیز به این قضاوتم افتخار می کنم.
7- علمای شیعه و اهل سنت از پیغمبر اکرم(ص) روایت کرده اند که هر گناهى در اجتماع مانند یک بیمارى خطرناک است و براى مردم آن جامعه مصیبت و بدبختى است ، ولى مصیبت بزرگ تر آن است که جامعه آن گناه را قبیح نشناسد و گناهکار را مستحق تنفر و مجازات نداند. بدیهى است در چنین وضعى آن جامعه بى پروا و با سرعت به سوى سقوط و انحطاط پیش مى رود و طولى نمى کشد که به عوارض شوم آن گناه دچار خواهد شد! امر به معروف و نهى از منکر را داشته باشید،این دو باید وجود داشته باشند و گرنه بدان شما بر شما مسلط مى شوند.

[پاسخ]

ع نورمحمدى پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 18 نوامبر , 2014 10:46 ق.ظ:

باعرض سلام وادب
ممنون وسپاسگزارم از پاسخگويي شما
عرض شوداين حقير حاج آقاى وفايي رو انسانى سالم ،پاک ومؤمن ميشناسم ليکن بااجازه حضرت ايشان انسان صادقى رو نميشناسمشون !!!چرا؟
بنابه دلايلى ازجمله سکوت ايشان مقابل برنامه هاى اينچنينى سيماى جمهورى اسلامى،تجمعات تبليغاتى اصولگرايان و…..
حاج آقا صادقانه بگويم افکارشما کاملا سنتى والبته گزينشى است مقتضيات زمان مى طلبداندکى انديشه هايتان رو تعديل نماييد .
درضمن احاديث وروايات فراوانى تاکنون بضررائمه اطهارعليهم السلام وصلوات، نقل وبيان شده ازجمله همين بظاهرحديثى رو که پيرامون خوبيهاى امام على ع که به زنان جوان
سلام نميکردن نقل فرمودين .
سيد
اولاد پيغمبر همانندحضرت على ع آن بزرگ مرد تاريخ ساز به حوادث اينچنينى با ديدى مثبت نگاه مى کند .خداوندآخرعاقبت همه ما رو ختم به خيرفرمايد إن شاالله

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 18 نوامبر , 2014 2:35 ب.ظ:

سلام علیکم
جناب نورمحمدی نکات زیر را تقدیمتان می کنم :
1- بنده این یاداشتها را از باب چپ و راست نمی نویسم و اگر یقین داشته باشم منتقدی یاداشتم را باندی نقد کرده است ، در حد امکان بی جوابش می گذارم زیرا به استاد قرائتی گفتند باند بازان را نصیحت کن .فرمودند باندبازان چون دست چرب می مانند دست چرب آب پس می دهد و باند بازان نصیحت را .

2- طلبه ای تبلیغ و تحقیق محورم . به نوشتن کتاب و مقاله و تبلیغ معارف دین علاقه دارم و در همه ی دولت های گذشته حتی یک روز کار اجرایی نداشته ام . (جهت راستی آمیزی به وبلاگ صراط صادق مراجعه کن و زندگی نامه و مقالات و … این حقیر را مطالعه کن )
جنابعالی خوب می دانید مساله حجاب و امر به معروف و نهی از منکر صریح آیات قرآن کریم است و ربطی به هیچ باندی ندارد .نگاهی به« باروت گرانی» کن آن را در عصر احمدی نژاد نوشته ام .
گرامی نورمحمدی جنابعالی این یتیم غریب نشین را از سویی انسانی سالم ،پاک ومؤمن معرفی کرده اید و از طرفی صادقش نمی دانی و این تضادی آشکار است.
3- برادرم بنده احکام و معارف دین را منتشر می کنم اگر برداشت شما این است نوشتن از حجاب و اختلاط همان سنتی و گزینشی بودن است برداشتی جاری شده از ذهن شماست و برای اصلاح برداشتت لطفا به صفحه ی اختصاصی یاداشتهای بنده در سایت اندیشوران حوزه علمیه قم مراجعه کن .
4- یادش به خیر در دانشگاه اراک تدریس می کردم و از آیه ی ولکم فی القصاص حیاه یا اولی الالباب سخن گفتم جوانی به قوه قضائیه حمله کرد .گفتم جان برادر من که وکیل یا نماینده ی قوه قضائیه نیستم .حال یاداشت فوق الذکر در مورد حجاب است و شما نوشته اید شما صادق نیستید چون در نقد صدا و سیما، اصول گراها و تجمعات آنها یاداشتی ننوشته اید!
5- تشخیص احادیث جعلی از غیر جعلی به عهده اهل فن است و استاد قرائتی متخصص قران و حدیث است.و آن حدیث را ذکر کرده است. آن حدیث معنای متین خودش را دارد که در جواب یکی از کامنت ها به آن پرداختم.
به هر حال متشکر از لطف شما و خداوند نگهدارتان باد

ناشناس پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 18 نوامبر , 2014 5:07 ب.ظ:

آقاي نورمحمدي
نميتوني حرف نزني؟ نه ؟

[پاسخ]

علی موحدی پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 20 نوامبر , 2014 3:47 ب.ظ:

باعرض سلام خدمت حاخ آقای وفایی ودیگر دوستان
باخواندن مطالب حاج آقای وفایی ونظرات دوستان چند نکته به ذهنم رسید که فارق از هر حب وبغضی به آنها اشاره می کنم:
1-ازاینکه کسی از باب امر به معروف ونهی از منکر باب سخن کند یک وظیه شرعی است که ما باید به عنوان یک فرد مسلمان بپذیریم وجامعه نیازمند این امر مهم وحیاتی است.قرآن می فرمایند :والتکن منکم امه یدعون الی الخیر وینهون عن المنکر…اگر مسلمانیم باید دستور رقرآن را بپذیریم همان قرآنی که آیه انا لله وانا الیه راجعون ر(در واقع مرگ وبه سوی خدا بازگشتن )را

گفته دیگردستورات دینی راهم بیان کرده ما نمی توانیم مومن به بعضی وکافر به بعضی دیگر باشیم!
2-تا اینجا که حلال وحرام باید رعایت شود نه من ونه هرکس دیگر که مسلمان ومومن باشد نمی تواند مخالف بایدها ونبایدهای دین باشد وتا اینجا موافق آقای وفایی هستم.
3-نوع بیان در امر به معروف ونهی از منکر تأثیر گذار است مانمی توانیم هم زمان هم امر به معروف کنیم هم خدایی ناکرده اتهام زنی کنیم. در امر به معروف ونهی از منکر نباید نیت خوانی کنیم که مثلا اهداف شما برای این تشیع جنازه جیز دیگراست!اگر می خواهید حرف شما را قبول کنند باید قول احسن را انتخاب کنید.
4-این جماعت از سر زمینی دیگر نیامده اند اینها بچه های همین مملکت وبچه مسلمانند از سن آنها مشخص است نسلی هستند که درجمهوری اسلامی بزرگ شده اند، رفتارماها چگونه بوده است که اینها این تیپی بار آمده اند؟ چرا نتوانسته ایم وظیفه امان را خوب انجام بدهیم؟!
5-تناقضات رفتاری آنقدر آشکار ونمایان است که نسل چوان وحتی بزرگترها هم سردر گم شده اند.امر به معروف ونهی از منکر باید فراگیر ودر همه زمینه ها واز همه اشخاص حقیقی و حقوقی باشد.چرا بعضیها حساسیتشان فقط موی سر خانمها ورنگ ولعاب آنهاست؟آیا امر به معررف ونهی از منکر سیدالشهداعلیه السلام معطوف بودبه بد حجابی یاظلم در معنای وسیع آن ؟
6-این تیپ آدمها کم یا زیاد درهمه مناسبتها هستند ما نباید از وجود اینها برای اهداف سیاسی و باندی استفاده کنیم.آنجا که به نفع ماست خوب هستند، باآنها مصاحبه می کنی تصویرشان را نشان می دهیم
آنجا که به نفع ما نیستند برای تخریب رقیب ازآنها بهره بهرداری کنیم!
7-اگر می خواهیم به سمت پیشرفت واصلاح جامعه حرکت کنیم باید واقع بین باشیم اصلاح امور جامعه با تبعیض ودوگانگی رفتاری اگر محال نباشد آسان هم نیست.باید حب وبغضها را کنار بگذاریم،از آنچه حق است دفاع کنیم،همه چیز را باعینک سیاسی نگاه نکنیم.
8-حرف آخر اینکه فقط بدحجابی منکرنیست، سعی کنیم درهمه ابعاد آمر به معروف وناهی از منکر باشیم.

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 5:19 ق.ظ:

سلام علیکم
جناب موحدی از این که جد وجهد کرده ای منصفانه بنویسی متشکرم
لطفا روشن کنید در کجای نوشته اتهام زنی وجود دارد؟ برخی ها بر این باورند که همه ی آن جمعیت فقط برای تشیع جنازه آمدند و چون نیتشان تشیع بود اگر عده ای هم قانون خدا را زیر پا گذاشتند و اختلاطی شدند و نمایشگاهی از موهای رنگارنگ را ایجاد کردند اشکالی ندارد چون مصیبت دیده اند؟!
به یقین تعدادی از آن جمعیت برای مقاصد دیگری آمدند ، این چه احساس هم دردی بود که دل خانواده آن مرحوم را هم به درد آوردند کار به جایی رسید پدر آن مرحوم گفت فرزندم را لکه دار نکنید.
فیلمی که در فضای مجازی منتشر کنند خدمت به آن مرحوم و خانواده داغدارش بود؟!
آیا همه ی بدحجابی ها زیر سر حکومت است ؟ خانواده ها هیچ تقصیری ندارند؟!
آنان که نه تنها امر به معروف نمی کنند بلکه از بدحجابی حمایت می کنند تقصیری ندارند؟! و…
دوم اگر کسی بنا بر امر به معروف ونهی از منکر کرد آیا باید در یک یا چند یاداشت همه ی منکرات را بنویسد و گرنه مصداق « نومن ببعض…» خواهد بود؟!
عزیز برادرم قوانین خداوند حرمت دارند و جد همان امام حسین(ع) تعدادی که زکات نداده بودند از مسجد اخراج کرد .
و متاسفم شما نیز به سمت باند وجناح میل پیدا کردید و قانون خدا (امربه معروف ونهی از منکر)را به یک باند اختصاص دادید!
کی گفته است فقط بدحجابی منکر است لطفا دیگر یاداشت های بنده را مطالعه کن تا در یابی از منکرات دیگری هم نوشته ام.
راستی چرا جوابی به برخی از این کامنت ها که سرشار از قانون ستیزی بودند ندادید و اشاره ای نکردید ؟!
به هر حال متشکر از این که نیتت منصفانه نوشتن بود

[پاسخ]

کاش کمی بزرگ بشیم پاسخ در تاريخ جمعه 19 دسامبر , 2014 7:00 ب.ظ:

عین خان نورمحمدی به نظرم بهتره یکبار دیگه که نه چند بار دیگه مطالبی رو که حقیقت محض بود بخونی من خودم چادری نیستم و توی تشییع جنازه هم شرکت داشتم واقعا مطمئنم روح مرتضا از این همه بی بند و باری که در مراسمی به یاد اون دیده میشد آزرده خاطر شده بود کاش کاش حداقل فرهنگ شرکت توی مراسمات عزاداری و سوگواری رو رعایت کنیم، اگه مرتضا پاشایی از بستگان نزدیک ما بود هم با این شکل و شمایل و آرایش های غلیظ تو مراسم شرکت میکردیم؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
دمت گرم حاج آقا گفته ها و تحلیل های بسیار بجا و آمورنده ای بود. متشکرم

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 28 جولای , 2015 12:00 ق.ظ:

دمت گرم گل گفتی

[پاسخ]

ش. عبدی پور در گفته :

درود خدابرشما بسبار عالی وزیبا نوشتید .

[پاسخ]

اصلاح پاسخ در تاريخ دوشنبه 17 نوامبر , 2014 7:22 ب.ظ:

لطفا توضيح بفرماييد مخاطب کامنت شما چه کسى است حاج اقا يا ع نورمحمدى ويانسرين خانم

[پاسخ]

سید محمد صادق محمدی وفایی پاسخ در تاريخ دوشنبه 17 نوامبر , 2014 9:17 ب.ظ:

مخاطب جناب نورمحمدی است

ببخشید

[پاسخ]

آزادبخت پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 18 نوامبر , 2014 6:22 ق.ظ:

با سید صادق موافقم آقای نور محمدی نگاه کردن به آن نامحرم اگر به قصد لذت نباشد اشکالی ندارد درضمن بسیاری در این مراسم برای انجام دادن کارهای شیطانی حضور پیدا کرده اند اگر به تصاویر نگاه کنید کسانی را میبینیدکه میخندند وکامل به خانمها چسبیده اندحتما شما هم از آن دسته افرادید که برای حفظ منافع خود اینگونه میگوییدبسیاری از افراد از اینگونه مراسمها سوء استفاده های جنسی میکنند به نظر بنده باید در این گونه مراسمات مکان خانمها وآقایان به صورت جدا گانه باشد وسلام

ش.عبدی پور پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 18 نوامبر , 2014 6:44 ق.ظ:

منظور حاج آقا بود که متنشان بسیار شیوا ورسا بود

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 18 نوامبر , 2014 7:26 ق.ظ:

سلام برجناب عبدی پور و متشکر از لطف شما
الهی همیشه طرفدار مکتب امام حسین(ع)باقی بمانید.

[پاسخ]

ش. عبدی پور پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 18 نوامبر , 2014 1:07 ب.ظ:

متشکرم سید جان ماهرچه داریم از امام حسن داریم .

سعیدگراوندکلسرخی در گفته :

با سلام حاج آقا شما بیش از آنچه نگران مردم و حجاب و پند ونصیحت باشید بهتر است نگران خود وهمفکرانت باشی وتحقیق و تفحص کنی که پیام این مردم وقشر جوان چه بود ؟
مردم فهیم خوب و بد را تشخیص میدهند بهشت و جهنم را هم خوب میفهمن ! دیگر به خود زحمت درس دین و حدیث گفتن ندهید چون مردم از این حرفا خسته و بیزارند !
تحلیل زیر را یکی از فرزندان اصیل و سیلی خورده برای این نظام و انقلاب نگاشته امید است با دقت مرور فرمایید !
امروز بعدازظهر در یک تماس داخلی با آیت الله هاشمی از ایشان پرسیدم در جریان مرگ این جوان هنرمند هستید؟ فرمودند بله شنیده ام. به ایشان عرض شد امروز در حد یک مرجع از تشییع جنازه وی استقبال شد و نکاتی را که بذهنم رسید مختصر خدمتشان عرض کردم. به نظر من باید در جلسات کارشناسی متعددی در رسانه ملی و در مراکز مرتبط دیگر این حادثه مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد. در این مجال قصد پرداختن به ابعاد این حادثه را ندارم اما به یکی دو نکته مهم اشاره می شود. شاید مفید باشد.

نکته اول
مرحوم مرتضی پاشایی یک خواننده سی ساله بود که چند سالی بود در مجامع هنری خوش درخشید و در بین جامعه بویژه نسل جوان کشور که امروز با حضور گسنترده خود در مراسم تشییع وی علاقه خود را به وی عملا نشان دادند محبوبیتی کسب کرد اما جدا از خلاقیت های هنری او این بیماری لاعلاج سرطان او جامعه ایرانی را که بسیار احساسی است چند ماه دنبال خود کشاند. به نظر من اینکه همه می دانستند این جوان عزیز رفتنی است نوعی حس همدردی را نسبت به او ایجاد کرد و رفته رفته آتش این احساس را شعله ورتر کرد تا کار بدانجا رسید که عده زیادی از مردم در اتفاقی کم نظیر در جلوی بیمارستانی که وی در آن بستری بود جمع شدند و ترانه های او را همصدا با هم خواندند. البته برای احمدرضا عابدزاده هم چنین تجمعی در جلوی بیمارستانی که وی در آن بستری بود صورت گرفت اما این حضور معنا و پیام متفاوتی داشت.
نکته دوم
این امر اما همه علت حدوث این اتفاق مهم نبود. بنظر من هر چند صدا وسیما پس از مرگ پاشایی شاید از سرناچاری به آن توجهی نشان داد اما رویکرد غیرمنطقی وی با این مساله که نزد نسل جوان از حساسیت بالایی برخوردار بود علت اصلی این حضور انبوه بود. پرداختن رسانه ملی به بعضی مسایل و حادثه بیماری یا مرگ شخصیتهای مذهبی بطور افراطی در سطح گسترده و از شبکه های مختلف بصورت زنده می تواند دو نمونه عینی برای تحلیل این مساله باشد.

دیروز که در دو کلاسی که داشتم در این باره از دانشجویان نظرخواهی کردم تقریبا همه بر این مساله تکیه می کردند که پاشایی هنرمند محبوب ما جوانها بود چرا رادیو تلویزیون اینگونه با بیماری او برخورد کرد که انگار نه انگار این چهره دوست داشتنی در حال رفتن از دنیاست؟ می گفتند مگر همه مثل آیت الله کنی باید معمم یا شخصیت سیاسی باشند که رسانه ی ملی برایشان سنگ تمام بگذارد؟ گفتم تا حدود زیادی حق با شماست هر چند نمی توان شخصیت مرحوم آیت الله کنی را به دلیل سالها خدمات و مجاهداتش در انقلاب با مرحوم پاشایی مقایسه کرد.
به گمان من ما داریم اشتباه می رویم. رسانه ی ملی به گونه ای حرکت می کند و برنامه می سازد و نسبت به بعضی شخصیت ها و جریان ها موضع گیری و جهت گیری می کند که گویی همه ی مردم ایران حزب اللهی دو آتشه و البته از نوع سلیقه ای خاص هستند. به گمان من باید برای تخلیه ی احساسات جوان های جامعه و حتی خود جامعه تدابیر بهتری اندیشیده شود.

مساله ی آب بازی در پارکها و چهارشنبه سوری و شادیهای مردم پس از بعضی پیروزی های ورزشی در سطح منطقه ای و جهانی نمونه هایی هستند که مرتب تکرار می شوند اما بدانها توجه اساسی نمی شود. اگر توجه نشود مثل سیزده بدر که حتی جریان تند و ارزشی انقلاب هم حریف حذف آن نشد واقعیت وجودی خود را بر دستگاه فرهنگی و سیاست گذاری کشور تحمیل خواهد کرد.
به نظر من این حضور استثنایی نسل جوان و غیر جوان در تشییع مرحوم پاشایی نوعی اعتراض آرام بخشی از جامعه نسبت به سیاستها و جهت گیری های رسانه ملی و دستگاه‌های سیاست گذاری کشور بود. جمعیت حاضر و همه کسانی که در فضای گسترده مجازی مستمرا به این مساله پرداختند عملا با این حضور خود را بر دستگاه رسانه ای و غیر رسانه ای کشور تحمیل کردند تا دیده شوند. آری آنها آمدند تا دیده شوند و ثابت کنند کسی – هرکس باشد- نمی تواند حضورشان را نادیده بگیرد و مجبور به تحمل این حضور آنهاست.

بخشی از جامعه عملا با این حضور گسترده به بعضی مسولان و سیاست گذاران کشور هشدار داد چشم هایشان را بیشتر باز کنند و حقایق و واقعیتهای محیط اطراف خود را دقیق تر ببینند و بدانند که نباید فقط به مسایلی که خود فکر می کنند مهم است توجه کنند نباید فقط به تجلیل چهره های مقبول و محبوب خود بپردازند و به محبوب های نسل جوان کم اعتنا باشند. به نظر من این پیام بسیار مهمی بود که امیدوارم شنیده شده باشد.

[پاسخ]

جوان پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 18 نوامبر , 2014 7:40 ق.ظ:

آقاي گراوندبسيارممنون ازواقعيت گوئي شما.معلومه اهل منطق وواقعيت بيني هستي.انشااله موفق باشيد.

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 18 نوامبر , 2014 8:07 ق.ظ:

جناب کلسرخی سلام علیکم
متشکر از تشریف فرماییت و ممنون از نوشتن نظر اتت

عزیز برادرم فرمودید«بیش از آنچه نگران مردم و حجاب و پند ونصیحت باشید بهتر است نگران خود وهمفکرانت باشی وتحقیق و تفحص کنی که پیام این مردم وقشر جوان چه بود ؟»
امر به معروف و نهی از منکر و بی زاری از مفاسد به حدی مهم است که گلوی علی اصغر،جوانی علی اکبر و نوجوانی قاسم (سلام الله علیهم)و پرپر شدن آقا امام حسین(ع) و اسارت زینب(س)، همه و همه در این ره فدا شدند.
اگر یک طلبه بعد سی سال حکم حجاب و حرام بودن اختلاط جوانان نامحرم را بیان نکند ،فلسفه ی حوزوی بودن او چیست؟!
بنابراین وقتی قرآن کریم دستور به امر به معروف ونهی ازمنکر نموده است وظیفه ی همگان به خصوص ما طلبه اطاعت کردن از این دستور است.
جناب کلسرخی نمی دانم منظور از همفکرانت چه بود ولی بدان بنده معیار وملاک بنده شرع مقدس است و باندی فکر نمی کنم .بحث صدا و سیما و…را نیز با مسولان مربوطه مطرح کنید بهتر به نتیجه می رسید.ای بسا جوابی داشته باشند.
اما پیام این تشیع جنازه چیست ؟حقیقتا نیاز به بحث و کارشناسی دارد و شاید نیاز به جلسات متعددی هم داشته باشد.
نوشته اید«مردم فهیم خوب و بد را تشخیص میدهند بهشت و جهنم را هم خوب میفهمن ! دیگر به خود زحمت درس دین و حدیث گفتن ندهید چون مردم از این حرفا خسته و بیزارند !»
جناب کلسرخی خردمندان عالم ،برای هر مرضی و دردی رجوع به متخصص آن مریضی را عاقلانه می دانند . همان طور که مردم به متخصص قلب و کلیه و…نیاز دارند به متخص دین نیز نیاز دارند.
بنابراین آموزه های دین را باید از متخصصین دین گرفت . به یقین با بدحجابی و اختلاط نامحرمان و طرفداری از منکرات در بهشت به روی کسی باز نمی شود.
آیا حاضری خواهر ومادر و در یک کلمه محرمهای خودت را در میان چنین اجتماعاتی با آن هم اختلاط قرار بدهی؟!
در ضمن مردم هم از حرف دین خسته نشده اند زیرا هر چند در این مراسم هزاران نفر به خیابان آمدند و بسیاری حجاب و محرم ونامحرم را رعایت نکردند ولی در مقابل میلیون ها متدین با حجاب وجود دارد که راه بهشت را فقط از متخصصان آن آموخته اند و می آموزند.در تشیع جنازه مراجعی چون آیت الله بهجت «ره» خیل جمعیت بیش از آنچه است که در تصور شما بگنجد و همه هم با حجابی عالی و حضرت زهرا (س) پسند ظاهر شدند .
حتی اگر مردم خسته از سخن متخصص باشند باید به فکر درمانش بود که چرا چنین شده اند ؟مریضی که از مرضش رنج می برد و جامعه را تهدید می کند باید خود را معالجه کند.
این یاداشت فقط می گوید ای مسولان افراد بدحجاب نوعی از مریضی است به فکر چاره باشید. ای مردم مواظب حجاب خانواده هایتان باشید.در میان میلیون ها بانوی محجبه حیف است چنین بی حجابانی درمان نشوند.
به یقین مسولان باید جوانان را بیش از این دریابند و…
خداوند نگهدارتان باد

[پاسخ]

جوان پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 18 نوامبر , 2014 8:19 ق.ظ:

آدم بايديه روباشه اگه هدف شماسيدامرونهي هست چراتلوزيون بي حجابهاي مراسمات 22بهمن وروزقدس رانشون ميده وباهاشونم مصاحبه ميكنه شماتاالان اظهارنظرنكردي ?

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 18 نوامبر , 2014 8:37 ق.ظ:

سلام جوان جان
به جان گلرخانم جد وجهدم این است همیشه یک رو باشم و صداقت داشته باشم .
صادقانه می گویم هرگز چنین بی حجابی با آن همه اختلاط در هیچ مراسمی یا تشیع جنازه ای ندیده ام .
بنده مدافع نواقص صدا وسیما نیستم ای بسا بیش از شما منتقد باشم.
لطفا نام این حقیر را از اینترنت بخواه و سری به سایت اندیشمندان حوزه بزن نگاهی گذرا به یاداشت ها و مقالاتم داشته باش تا بدانی باندی نیستم .
باروت گرانی و نیز سینک طلایی را بخوان تا دریابی در عصر جناب احمدی نژاد هم منتقد بوده ام .یقین داشته باشی باندی نمی اندیشم و مکتب محورم

سعیدگراوندکلسرخی پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 18 نوامبر , 2014 9:47 ب.ظ:

حاج آقا وفایی علیکم سلام
از صبر وبردباری و شکیبایی حضرتعالی درجواب کامنت سپاسگزارم. ممنونم از بیانات گوهربارتان استفاده کردم.
نقل کرده اید که حضرت علی ع گفته اند می‌ترسم به یک زن جوان سلام کنم یک جواب گرمی به من بدهد، دل علی بلرزد.
سئوال حقیر به عنوان یک جوان شیعی و پیرو مکتب علی این است که اگر علی با سلام و جواب یک زن دلش بلرزد چگونه امیر مومنان بوده ؟
بنده حقیر مسکین روزی با چندین زن سلام که هیچ بحث و مجادله هم میکنم چگونه دل مسکین من نمیلرزد پس اگر چنین باشد استغفرالله من ذلیل حقیر از علی بالاتر و گرامی تر ودیندارترم.
این بحث را روشن وشفاف کنید ممنون میشم !
حق نگهدارتون

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ چهارشنبه 19 نوامبر , 2014 4:02 ق.ظ:

جناب کلسرخی سلام علیکم
بنده نیز متشکر از نقد و لطف همه ی شما برادران و خواهران ایمانیم هستم
شهید بهشتی«ره» به ما طلبه ها نصیحتی کردند که برای بنده بسیار ارزشمند بوده است و آن این که «پنجاه هزار کلمه بخوانید و پنج کلمه بگویید یا بنویسید».
مطمئن باش تجربه و مطالعه ی کافی را در مطالب مطروحه دارم و می دانم ، معنا و تفسیر حدیث مورد اشاره چیست و سندش چیست.در جواب کامنت برخی از دوستان ، که روایت را معاویه ای کردند ،سند آن را بیان کردم و اکنون بیش از پیش در قالب نکاتی به تفسیر آن می پردازم.
1- ما قاطعانه به عصمت معصومین معتقد هستیم و ادله ی بسیاری بر این مطلب وجود دارد.از سویی برخی آیات و روایات وجود دارند که نیازمند تفسیر هستند.

2- قرآن مى‏فرمايد: «انا فتحنا لك فتحاً مبيناً ليغفرلك الله ما تقدم من ذنبك و ما تاخر و يتم نعمته عليك و يهديك صراطاً مستقيما» «به درستى كه ما برايت فتحى نمايان كردم تا خداوند آثار گناهانى كه بدهكار مشركان بودى از دل هاى آنان بزدايد، چه گذشته ات و چه آينده ات را و نعمت خود بر تو تمام نموده و به سوى صراط مستقيم رهنمونت شود».
پرسش این جاست مگر پیامبر(ص) معصوم نیست پس چرا این آیه می فرماید خداوند گناهانت را بخشید؟
مفسران درباره آيه ياد شده و منظور از ذنب پيامبر اكرم (ص) نظرهاى مختلف داده‏اند. مرحوم علامه در «الميزان» مى‏نويسد: «ذنب» در آيه شريفه ياد شده به معناى گناه يعنى، مخالف تكليف مولوى الهى نيست. چون كلمه «ذنب» در لغت، عبارت است از عملى كه آثار و تبعات بدى دارد حال هر چه باشد. «مغفرت» هم در لغت عبارت از پرده افكنى بر روى هر چيز است.
مراد از كلمه «ذنب» تبعات بد و آثار خطرناكى است كه دعوت رسول الله (ص) از ناحيه كفار و مشركان به بار مى‏آورد و اين آثار از نظر لغت «ذنب» است كه در نظر آنان، حضرت را مستحق عقوبت مى ساخت همچنان كه موسى (ع) در جريان كشتن آن جوان قبطى، خود را گناه كار معرفى نمود: «و لهم على ذنب فاخاف ان يقتلون». اين معناى گناهان گذشته (ما تقدم من ذنبك) رسول (ص) است.
برخی دیگر گفتند این آیه از باب حسنات الابرار سیئات المقربین است . و برخی تفسیرهای دیگری دارند به کتاب چهل حدیث امام خمینی مراجعه کنید.
به هرحال هر کسی باید شان و جایگاه و منزلت اجتماعی خود را نگاه دارد و انسان هر چه درجه اش بالا رود ،انتظار از او نیز بسیار بالاست . در روایت داریم حضرت رسول (ص) روزی دهها بار استغفار می کرد این نوع روایت ها از نظر معنا هم روایت های درستی هستند و معنایی چون معنای آیه سوره فتح را دارند . به نظر شما چرا استغفار ؟ مگر آن رسول اعظم (ص) گناه انجام داده بود که روزی 70بار استغفار کند؟
استاد شهید مطهری«ره» نوشته اند حضرت پیامبر(ص)در روز آدم های پلیدی چون ابوجهل و …را می دید خود دیدن انسانهای بدکردار دل را از آن شفافیت می اندازد و مرتبه ای از کدری را ایجاد می کند .برای پیامبر با آن قداست دیدن ابوجهل ها استغفار می خواهد. و تفسیرهای دیگر هم وجود دارد که در این مقام نمی گنجد.
برادرم ! وقتی دیدن یک انسان پلید برای معصوم نیاز به استغفار کردن دارد ،آیا شنیدن صدای نامحرم ، نیاز به اسغفار ندارد ؟!
اگر در این روایت می گوید می ترسم دل علی بلرزد معنایش این نیست خدای نخواسته امام علی (ع) با آن همه درخشندگی به سمت فلان گناه برود .او باشنیدن صدای میلیاردها زن جوان نامحرم هم در آن حد سقوط نخواهد کرد .ولی دو مطلب را باید به یادا داشت امام الگوست باید راه را به ماها نشان دهد که دیدن و … نامحرم تا چه اندازه خطر است .و دوم این که شان معنویت آن امام بسیار بالاتر از این است صدای زن نامحرم جوان به گوشش بخورد.

جناب کلسرخی ! اگر بنده با این لباس طلبگی در خیابانی از کوهدشتمان بستنیی از جنس کیم در دست بگیرم و همان طور که راه می روم بستنی بخورم و لیس بزنم و برادران و خواهران کلسرخی و …تماشایم کنند چه خواهند گفت؟ آیا کیم خوردن گناه است؟
به یقین حرام نیست ولی از نظر اخلاقی و شان ومنزلت اجتماعی کاری بسیار زشت و انگشت نماست.
3- آن روایت را در داستان زیر از استاد قرائتی استفاده کرده ام :
استاد قرائتی خود را حزب الهی تر از امام علی (ع) می دانند او فرمود: من در اتاق یک رئیسی رفتم، کار داشتم. تا در را باز کردم دیدم یک دختری حالا یا دختر یا خانم، خیلی خوشگل است. تا در را باز کردم، اوه… چه شکلی!داخل اتاق رئیس رفتم گفتم: شما با این خانم محرم هستی؟ گفت: نه!گفتم: چطور با یک دختر به این زیبایی تو در یک اتاق هستی و در هم بسته است. گفت:آخر ما حزب اللهی هستیم.گفتم: خوشا به حالت که اینقدر به خودت خاطرت جمع است. حضرت امیر به زن‌های جوان سلام نمی‌کرد.گفتند: یا علی رسول خدا سلام می‌کند تو چرا سلام نمی‌کنی؟ گفت: رسول خدا سی سال از من بزرگتر بود. من سی سال جوان هستم. می‌ترسم به یک زن جوان سلام کنم یک جواب گرمی به من بدهد، دل علی بلرزد. گفتم: دل علی می‌لرزد، تو خاطرت جمع است.بعضی‌ها خودشان را از امیرالمؤمنین حزب اللهی‌تر می‌دانند.
الهی پایدار بمانید

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ چهارشنبه 19 نوامبر , 2014 4:06 ق.ظ:

تصحیح مطلب قبل:

استاد قرائتی فرمودند: برخی ها خود را حزب الهی تر از امام علی (ع) می دانند او فرمود: من در اتاق یک رئیسی رفتم، کار داشتم. تا در را باز کردم دیدم یک دختری حالا یا دختر یا خانم، خیلی خوشگل است. تا در را باز کردم، اوه… چه شکلی!داخل اتاق رئیس رفتم گفتم: شما با این خانم محرم هستی؟ گفت: نه!گفتم: چطور با یک دختر به این زیبایی تو در یک اتاق هستی و در هم بسته است. گفت:آخر ما حزب اللهی هستیم.گفتم: خوشا به حالت که اینقدر به خودت خاطرت جمع است. حضرت امیر به زن‌های جوان سلام نمی‌کرد.گفتند: یا علی رسول خدا سلام می‌کند تو چرا سلام نمی‌کنی؟ گفت: رسول خدا سی سال از من بزرگتر بود. من سی سال جوان هستم. می‌ترسم به یک زن جوان سلام کنم یک جواب گرمی به من بدهد، دل علی بلرزد. گفتم: دل علی می‌لرزد، تو خاطرت جمع است.بعضی‌ها خودشان را از امیرالمؤمنین حزب اللهی‌تر می‌دانند.
الهی پایدار بمانید

طرفدار هومیان در گفته :

حاج آقا با سلام ، فرموده ای حضرت علی(ع) به زن‌های جوان سلام نمی‌کرد. گفتند: یا علی رسول خدا سلام می‌کند تو چرا سلام نمی‌کنی؟ گفت: رسول خدا سی سال از من بزرگتر بود. من سی سال جوان هستم. می‌ترسم به یک زن جوان سلام کنم یک جواب گرمی به من بدهد، دل علی بلرزد.
اما حاج آقای عزیز مگر حضرت علی معصوم نبود؟ چطور ممکن است دل کسی که مقام عصمت دارد با سلام کردن یک زن بلرزد؟ دل یک آدم معمولی خویشتندار و خداترس با این چیزها نمی لرزد آنوقت دل یک معصوم ؟ آن هم مولای جوانمردان عالم حضرت علی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نعوذ با…
آیا بهتر نیست پیام اصلی این حادثه را بگیریم و به جای گیر دادن به جوانان از این ثروت عظیم اجتماعی به سود پیشرفت جامعه سود ببریم؟ بیش از 80 درصد میلیونها نفری که در سرتاسر ایران بزرگ به این واقعه واکنش نشان دادند اصلن آن مرحوم را نمی شناختند. نه تبلیغاتی در تلوزیون شد و نه مقامی از مردم دعوتکرد اما قدرت رسانهها و شبکه های اجتماعی قدرتش را نشان داد.

[پاسخ]

شيعه پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 18 نوامبر , 2014 7:45 ق.ظ:

احسنت به شماطرفدارهوميان . خداهدایت کند کسی را كه حديث ياروايات جعلي كه معاويه لعنت الله عليه درست كرده به معصومين سلام الله عليه نسبت ميدهد.

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 18 نوامبر , 2014 8:41 ق.ظ:

سلام براو که خویش را شیعه معرفی کرده است ولی روایتی صریح و متین از امام علی(ع) را به معاویه نسبت داده است .این روایت را جناب استاد قرائتی آن شیخ متخصص قران تایید کرده است به یقین او بیش از شما می فهمد کدام روایت جعلی است!
لطفا کمی آهسته تر

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 18 نوامبر , 2014 9:57 ق.ظ:

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ سه شنبه ۲۷ آبان , ۱۳۹۳ ۸:۱۴ ق.ظ:

سلام علیکم
چرا نام شریفتان را نمی نویسید؟!
امام علی(ع) الگوی تمام عیار برای همه ی عصرهاست و گفتن این جملات از یک معصوم گاه به معنای نشان دادن راه نجات به پیروان راستین است .همانطور اگر بچه ای شیشه ای را بشکند بابای بچه می گوید مرا بشناس .
ای طرفدار هومیان بدان تعبیری چون دل لرزیدن یعنی نهایت خطر برای بدحجابان و اهل اختلاط.
اما آن جمعیت چگونه جمع شدند و چرا بحثی دیگر است.

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 18 نوامبر , 2014 8:14 ق.ظ:

سلام علیکم
چرا نام شریفتان را نمی نویسید؟!
امام علی(ع) الگوی تمام عیار برای همه ی عصرهاست و گفتن این جملات از یک معصوم گاه به معنای نشان دادن راه نجات به پیروان راستین است .همانطور اگر بچه ای شیشه ای را بشکند بابای بچه می گوید مرا بشناس .
ای طرفدار هومیان بدان تعبیری چون دل لرزیدن یعنی نهایت خطر برای بدحجابان و اهل اختلاط.
اما آن جمعیت چگونه جمع شدند و چرا بحثی دیگر است.

[پاسخ]

آزادبخت در گفته :

با سید صادق موافقم آقای نور محمدی نگاه کردن به آن نامحرم اگر به قصد لذت نباشد اشکالی ندارد درضمن بسیاری در این مراسم برای انجام دادن کارهای شیطانی حضور پیدا کرده اند اگر به تصاویر نگاه کنید کسانی را میبینید حتما شما هم از آن دسته افرادید که برای حفظ منافع خود اینگونه میگوییدکه میخندند وکامل به خانمها چسبیدهاند بسیاری از افراد از اینگونه مراسمها سوء استفاده های جنسی میکنند به نظر بنده باید در این گونه مراسمات مکان خانمها وآقایان به صورت جدا گانه باشد وسلام

[پاسخ]

مهدي پاسخ در تاريخ چهارشنبه 11 فوریه , 2015 6:28 ب.ظ:

من هم موافقم چون خيلي از مردمي كه در آنجا جمع شده بودند خود را به جنس مخالف مي ماليدند و لذت شهواني مي بردند. اگر بگوييد لذتي نبود دروغ گفته ايد! چگونه ممكن است يك مرد فقط با ديدن اندام يك زن حتي پوشيده تحريك شود انوقت با تماس فيزيكي تحريك نشود. آيا هدف فقط تشييع جنازه يك ميت بوده! گذشته از اينها مگر مراسم تشييع جنازه يك مسلمان شيعه نبوده؟ پس چرا آداب آن رعايت نشده. بخشي از مراسم تشييع جنازه شيعيان مربوط به زنده هاي حاضر است. چرا خبري از رعايت شئونات نبود؟

[پاسخ]

بی طرف در گفته :

به نظر بنده این روشنفکری نیست که بگوئیم ای بابا چی شده؟ اینهایی که این حرفها رو می زنید اگه راست می گین اجازه بدین خواهر خودتون یه بار توی این جور مراسم شرکت کنه یا توی صف شلوغ اتوبوس سرپاوایسه.
ما مسلمانیم از یه طرف هم غیرت ایرانی داریم. بله درسته ابراز علاقه به هنرمندان کارخوبیه و لی نه اینجوری که هرآقایی به خانمی بچسبه شما فکر کنید که از روی عمدنبوده اما آیا باز درسته ؟درست و منطقی فکرکنیم.

[پاسخ]

....... پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 18 نوامبر , 2014 10:00 ق.ظ:

آقا ياخانم بى طرف که بي طرف هم نيستى
لطفا سوال رو با سوال جواب نده اين سوال شما ازاساس غلط غلطه

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 18 نوامبر , 2014 1:31 ب.ظ:

چرا از اساس غلطه؟ جواب روشن ومنطقی شما چیست؟

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 18 نوامبر , 2014 5:49 ب.ظ:

سلام عليکم

,,, پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 18 نوامبر , 2014 5:50 ب.ظ:

سلام عليکم

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 18 نوامبر , 2014 10:40 ق.ظ:

سلام علیکم
به نکته ی ظریفی اشاره کرده اید .حقیقتا هیچ با غیرتی اجازه نمی دهد دختر یا یکی از محرم هایش با نا محرمان تماس پیدا کند و…
لطفا در این مورد نگاهی به عکس هایی «صراط صادق» را از دست ندهید تا بیش از این به کامنتت افتخار کنی.
الهی سالم باشید

[پاسخ]

طرفدار در گفته :

خدارحمتش كند.آفرين به اين مردم كه بااين خيل عظيم جمعيت بادلي پاك ظاهروباطن پيكرمرحوم پاشائي راتشيع كردند.واقعا”سنگ تمام گذاشتندمردم نشان دادندهميشه هستندياروياورهم هستند.خدادلهاي بيمارراشفابدهد.

[پاسخ]

محمدی وفایی در گفته :

فربه ترین سلامم تقدیم جناب آقای استاد حشمت آزادبخت و همکاران ارجمندش.
الهی هومیانتان پربارتر گردد
از این که سایت هومیان نیوزتان یاداشت های بنده ی گم در قم را برای اهل و آل شهر و وطنم ، با کمال خوش رویی به نمایش می گذارد و نیز نظر اهل نظر را در دل سایتش قرار می دهد بسیار متشکرم .
اجرتان با خداوند متعال (او که رنج شما را در این ره می بیند و ثبت می کند )الهی پاداشی مضاعف نصیبتان کند.

[پاسخ]

هومیان نیوز در گفته :

حشمت اله آزادبخت:
درود بر سید فرهیخته و آگاه . سعی کرده ام تا جایی که ممکن است با احترام به اندیشه ی مخاطب جز توهین ها و…تمام نظرات رو تایید کنم. چرا که اعتقاد دارم تبادل نظر چه مخالف و چه موافق می تواند در ایجاد یک فضای گفتمان کمک کند و این که مردم ما عادت کنند به حرف و نظر دیگران گوش دهند که باتوجه به وضعیت جامعه ی در حال گذر ما بسیار ضروری ست.
از شما فرهیخته ی ارزشمند و تمام مخاطبان خوب هومیان نیوز سپاسگزارم.

[پاسخ]

کیانی در گفته :

درود خدا بر حجت الا اسلام والمسلمین سید صادق محمدی وفایی . بنده این سید بزرگوار را کاملا میشناسم ایشان چندین وچند سال است در حوزه ی علمیه ی شهر مقدس قم مشغول به کسب علم می باشند . جوانان محترم سید بزرگوار امر به معروف ونهی از منکر کرده اند که این کار را وظیفه ی خود می دانند و تا جایی که خواندم چیز بدی نگفته اند که اینچنین عصبانی شده اید .از زما نی که شما به دنیا آمده اید ایشان در قم بوده اند و به اندازه ی تک تک موهای سر شما کتاب های دینی وفقهی را پاس کرده اند پس از شما انتظار دارم کمی احترام این سید نورانی را داشته باشید .

[پاسخ]

مهدي پاسخ در تاريخ چهارشنبه 11 فوریه , 2015 6:30 ب.ظ:

آفرين كياني جان. الهي قربون اين عرض ارادت شما برم كه حسابي سنگ تموم گذاشتي!

[پاسخ]

محمدی وفایی در گفته :

سلام جناب کیانی عزیز ای که سیمای مبارکت را به یاد ندارم .با دوستان مباحثه علمی دارم .
و متشکر از لطف شما

[پاسخ]

جناب آقاي محمدي وفايي
به عنوان يك مخاطب سايت هاي لرستان و شهروندي مسلمان كه البته در جامعه امروز شهامت امر به معروف و نهي از منكر را از دست داده و مسلماني اش منحصر به لقلقه زبان و يك نماز الكن و يك روزه پُر شبهه است وظيفه خود مي دانم از شما كه دليرانه و بدون ترس از هو و جنجال شبه روشنفكران به يك آسيب اجتماعي نهيب زده ايد تشكر كنم .
واقعاً در روزگاري كه هر تفكر يا رفتار مذهبي به داعشي گري و طالباني گري و اسيدپاشي تعبير مي شود حرف مذهبي زدن جسارت مي خواهد . درست است كه در ذيل يك حاكميت اسلامي به سر مي بريم اما تفكر و غيرت ديني در مظلوميت است . كافي است به يك آسيب اجتماعي يا فرهنگي اشاره كنيد و بگوييد والله بالله تالله اينها انحراف است ، اينها آتش جهنم مي آورد ، اينها جوانان مجرد و حتي متاهل را بدبخت مي كند ، اينها كانون خانواده ها را از هم مي پاشاند و… كافي است اين حرف ها را بزنيد بلافاصله با يك ” به تو چه مربوط ؟” مواجه مي شويد . يا جمله كليشه اي و نخ نماي دوست كثير الكامنت مان آقاي نورمحمدي ” چشمانتان را درويش كنيد و نبينيد ” به صورتتان پرتاب مي شود. از امير المومنين هم كه حديث متقن و متواتر بياوريد به جعل حديث متهم مي شويد . دوست كثيرالكامنت و پُرگوي ديگري از ديار كلسرخ از راه مي رسند و با صراحت تمام به شما مي گويند بس كنيد! گوش مردم پُر است . و عيناً مطلب كم مايه يكي از نزديكان خاندان هاي قدرت و ثروت را به عنوان تحليل اجتماعي يك نيروي اصيل و سيلي خورده انقلاب ! Copy past مي كند و فكر مي كند با لشكر كورها طرف است .
من جاي شما باشم با اين دوستان وارد مجادله نمي شوم. البته اين هم از حسن اخلاق و تواضع حضرتتان است كه خود را ملزم به پاسخگويي به منتقدين مي دانيد اما من اگر جاي شما بودم با پاسخگويي به كسي كه مي گويد مردم از حديث و دين خسته و بيزارند! خود را خسته نمي كردم.
اگر جاي شما بودم با كساني كه مثلاً اصلاح طلب هستند اما هر انتصابي در لرستان را شايسته مي دانند و در كامنت تبريك و تهنيت نويسي از همگان پيشي مي گيرند ! هم براي كرم محمدي پيام مي دهند و هم براي كوراني و ميرزايي و پيريايي جامه مي درند ( من نفهميدم اين چه مدل اصلاح طلبي است ؟!) مجادله نمي كردم . اينها حاضران هميشه در صحنه سايت هاي لرستان اند كه فكر مي كنند اگر يك روز كامنت ننويسند ” كفر ” مي شود.
حضرت آقاي وفايي
به عنوان يك اصلاح طلب ، كه اصلاح طلبي را در بي غيرتي و لاابالي گري نمي داند قلمتان و غيرت و دردمندي تان را در اشاره به آسيب هاي خرد و كلان حكومتي و اجتماعي تحسين مي كنم و آرزوي سلامتي براي شما دارم . همه مطالب شما را خوانده ام و از اين پس با اشتياق بيشتري مي خوانم. از حشمت خان آزادبخت هم كه باب گفتگو را نبسته و مثل برخي سايت هاي كوهدشت اسير چرب و شيرين دنيا نشده و قلم فروشي و سايت فروشي نكرده صميمانه سپاسگزارم . غيرت و سلامتي اش مستدام انشالله

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 18 نوامبر , 2014 9:11 ب.ظ:

جناب عبد سلام علیکم
جوان بودم و درکلاس پند و نصیحت استاد قرائتی فرمودند : « سخنرانی که کردید انتظار نداشته باشید همگان لب به تعریف و تمجیدتان بگشایند. او فرمود روزی سخنرانی کردم بعد از سخنرانی یک نفر گفت واقعا استادی عجب سخنرانیی ! دیگری گفت فکر نکن عالمی کاشانی هستی و جک می گویی و… پس جناب عبد انتظار نداشته باش همه مطالعه محوران از تایید یاداشتم بگویند و هیچ سوالی نکنند.
از طرفی واقعیت این است بنده بسیاری از این کامنت گذاران را نمی شناسم و از جناحی بودن و جناحی نبودن آنها خبر ندارم ،ولی گاه از سر و روی برخی کامنت ها جناحی بودن کامنت گذار به ذهنم تبادر می کند.
عبد عزیز! سابقه سی ساله ی طلبگی بنده گویای این واقعیت است در همه ی امور معیارم شریعت اسلام است نه مسائل و ملاحظات جناحی .به همه ی دوستان قول می دهم در پرتو لطف الهی هرگز در دام باند بازان قرار نخواهم گرفت.
آیا در این همه انتخابات هایی که تاکنون انجام شده است نامی از بنده شنیده اید؟ خیلی دوست دارم با عینک جناحی مطالبم را نخوانند .آنان که جناحی به ارزشهای اسلامی و این سنخ یاداشت ها نگاه می کنند مرا به یاد قضیه خواب« شیر سفید و مار سیاه » می اندازد که گویند: «كسى آمد پيش مجلسى اول‏ و گفت: ديشب خواب وحشتناكى ديدم؛ خواب ديدم شير سفيدى كه مار سياهى هم به گردن او آويخته بود، به من حمله كرد، تعبيرش چيست؟
گفت: اول بگو ديشب چه خوردى.
گفت: ديشب كشك خوردم.
گفت: بالاى كشك چه خوردى؟
گفت: رب انار.
گفت: «آن شير سفيد همان كشك است و آن مار سياه هم كه به گردنش آويخته، همان رب انار است.»
مجموعه‏آثاراستادشهيدمطهرى، ج‏4، ص: 134

برادر عزیز ! می گویند امام خمینی«ره» بعد از عقد ازدواج ، نصیحتی همیشگی داشت و آن این که می فرمودند شما ها دو نفر و دو سلیقه هستید بروید با همدیگر بسازید.به یقین در جامعه هم سلیقه های متفاوتی وجود دارد و باید با همدیگر بسازیم و مدارا کنیم.
بنده از جناب کلسرخی و نورمحمدی و همه ی همشریان گرامی که به نقد یاداشت هایم پرداختند تشکر می کنم . از این به بعد هم انشا الله مطالبی خواهم نوشت و تنها خواهشم از همگان این است هرگز یاداشت هایم را در قالب باند و جناح جای ندهید .
به یقین پاسخ دادن به همه ی کامنت ها وظیفه خود می دانم و بر این باورم اگر مقاله ای بدون کامنت باشد این همه تنوع و شیرینی را نخواهد داشت. جناب عبد سنت حضرت رسول اکرم(ص) مدارای با همگان بوده است و ماها نیز باید بیش از این ها سعه ی صدر داشته باشیم.
حافظ از باد خزان در چمن دهر مرنج
فکر معقول بفرما گل بی خار کجاست
این سید صادق نیز برای چندمین بار جامی از تشکرهایش را تقدیم جناب آزادبخت می کند .و قول می دهم در حرم حضرت معصومه(س) دعاگویش باشم.
در کتاب سنن النبی مرحوم علامه طباطبایی آمده است: پیامبرخاتم(ص) وقتی با کسی خداحافظی می کرد تعبیرش این بود«خداوند دینت راحفظ کند»
پس ای مطالعه محوران خداوند دینتان را حفظ کند.

[پاسخ]

ع نورمحمدى پاسخ در تاريخ چهارشنبه 19 نوامبر , 2014 12:58 ب.ظ:

ازکجامعلوم خودشمابيشتراز ديگران کثيرالکامنت نيستين ,اتفاقا شماهروزباعناوين جعلى که بنوعى کارى غلط است وازقلمتان هم هويداست مشغول نوشتن هستيد مگربيادندارى چه بلايي سرشهمرادى اوردى
اگرانسان صادقى هستى مردباش خودت رو معرفى کن تاسيه روى شودهرکه دراوغش باشد

[پاسخ]

عبد پاسخ در تاريخ چهارشنبه 19 نوامبر , 2014 5:09 ب.ظ:

جناب نورمحمدی
آخرین کامنت بنده بر می گردد به رحلت آیت الله آدینه وند( در میرملاس)
مباحثه با شهمرادی مال یک سال و نیم پیش است
بنده با همین عنوان کامنت می نویسم. نمی دانم شما من را با چه کسی اشتباه گرفته اید.

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 20 نوامبر , 2014 3:44 ق.ظ:

سلام علیکم
کسی که یاداشت یا مقاله ای می نویسد ارادتمند کامنت هاست .گرچه احساس درونی انتظار تایید دارد ولی نقد هر مقاله و یاداشتی اگر عالمانه و دلسوزانه باشد بالاترین خدمت به نویسنده است .
اگر پایین تر از این باشد باز زنگ تفریحی برای خواننده و اهل مطالعه است.
ولی اگر کامنت حامله ی به غیبت و تهمت و …باشد ، شان و مقام معنوی و اجتماعی نویسنده را لکه دار می کند .
پس کامنت زیاد نوشتن ،نقصی نیست مگر سر از غیبت و تهمت و اذیت آزاری و …در بیاورد.
الهی آن دو عبد خدا و همه ی مطالعه کنندگان را ، در پناه خودت حفظ کن

عباس نورمحمدى پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 20 نوامبر , 2014 9:27 ق.ظ:

عزيزمن سلام عليکم
اکثرکامنت هاى شما که بعنوان “عبد”مينويسيدآنها رو خوانده ام ،دروغ چرا بگم حقيقتااستفاده هم کرده ام وبارها شما مخاطب گمنام رو بخاطر قلم بسيارزيبايتان ستوده ام واطلاعات ناقص والبته بقول حضرتعالى “کليشه ايم بهم ميگه شما انسانى باسوادومعلومات فراوان وواقعا متخصص ميشناسمتون وهميشه هم براى قلم شيوايتان ارزش واحترام قائل بوده وهستم .
ايرادى که بدرستى به اين حقيرگرفتى تقريبا قبول دارم .
فرمودى من کثيرالکامنت هستم .جواب من به اين قسمت اينه وقتى سايت ها خبرى رو براى گرفتن نظرديگران خبرى رودرمعرض نظرقرارمى دهند البته خيلى کم برخى نظرات رو منهم نظر مينويسم .
فرمودى براى غير اصلاح طلبان پيام تبريک نوشتم ودقيقا به آقايان پيريايي وميرزايى اشاره فرمودين .جوابم اين است اين 2نفرازدوستان صميمى اکثراصلاح طلبا بوده وهستند به همين خاطر بوده .
درخاتمه که ديگ نميخوام اين بحث رو دنبالش کنم پيشنهادم به شما استادعزيز اين است فقط نظرخودرامرقوم بفرماييد کسى رو سرکوب واحيانا نااميد از حرف زدن نکنيد .
بارها اززبان رهبران اصلاح طلب ازجمله اون شخصيت تاريخ سازآقاى سيدمحمدخاتمى شنيده ايم که مخالف سرکوب نمودن افکاروانديشههاى ديگران بوده اند.البته اين بحث اين سيد عزيز اقاى وفايى رو من نفيش نکردم فقط گفتم کاش اقاى وفايى از زاويه ديگرى به اتفاقات نگاه ميکردن
براى شما دوست گمنام آرزوى سلامتى وسعه صدر ميکنم
ايام عزت مستدام

عبد پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 20 نوامبر , 2014 9:37 ب.ظ:

آقاي نورمحمدي عزيز
از حسن ظن و بزرگواري شما ممنون . ما كمچَه كُلَه هم نداريم چه رسد به قلم . سرشار از مجهولاتيم ما را چه به معلومات؟
شما غير از اينكه كثيرالكامنت هستيد كريم الطبع و لطيف الخصال هم هستيد . تعريف و تمجيدتان از قلم شكسته حقير چيزي جز بزرگ منشي نيست و گرنه بنده اندازه خود را مي دانم
من نگفتم اطلاعات شما كليشه اي است . عرض كردم مشخصاً آن جمله تان كه ” اگر خانم ها بدحجابند خب! شما نگاه نكنيد” كليشه اي و نخ نماست و واقعاً پاسخ كافي و قانع كننده اي به معضل بدحجابي در ايران نيست. آقاي محمدي وفايي ياx وy چشمانشان نجيب است و احتمال لغزيدن شان پايين ، با ميليونها جوان مجرد و متاهل كه صبح تا شب در معرض دلبري شيطان هستند چه كنيم؟ آنها هم چشم را درويش كنند؟ شما بهتر از من مي دانيد كه از اين خبرها نيست. پس اين جواب تكراري مشكلي را درمان نمي كند . راه حل اين نيست كه من فقط به فكر بهشت رفتن خود باشم بلكه بايد راه جهنم رفتن ديگران را هم سنگلاخ كرد. اين نكته نابي است كه در سيره بزرگان و پيشوايان دين آمده و آقاي وفايي هم آن را تبيين كرده است.
اميدوارم روزي برسد كه با همكاري سايت هاي كوهدشت بشود بدون پرده پوشي به آسيب شناسي فعاليت سياسي در شهرستان بپردازيم . يكي از اين آسيب ها همين سرگيجه اي است كه همه دچارش هستيم: سرگيجه بين رفاقت و تفكر سياسي! سرگيجه بين طايفه و ايدئولوژي ! هم اصلاح طلبيم و هم با حلقه پيريايي طوري سخن مي كنيم گويي هشت سال احمدي نژاد را نديده ايم. بپذيريد كه موضع اصلاح طلبان لرستان در برابر انتصاب اعضاي حلقه پيريايي در مصادر استان فاجعه آميز بود. تو گويي جليلي يا مشايي رئيس جمهور ايران است نه حسن روحاني با پشتيباني اصلاحات. كلاهتان را قاضي كنيد اگر مشايي رئيس جمهور مي شد حلقه مذكور بيش از اين غنيمت مي بردند كه در دولت اعتداليون برده اند ؟ چند اصلاح طلب قديمي و اصيل بايد خانه نشين باشند تا يادگاران محمدرضا رحيمي از منصبي به منصبي ديگر و از استاني به استاني ديگر فقط ييلاق قشلاق كنند و آب و هواعوض كنند؟ سنندج شان بشود اليگودرز و اراكشان با ترفيع بشود خرم آباد؟ انتظار حقير از فعال سياسي صاحب نظري چون شما اين است كه از خود بپرسيد چرا چگونه چنين ؟ اصل بر طايفه و رفاقت است يا تفكر و مرام ؟ پيريايي چه نسبتي دارد با اصلاحات؟ دهه ٦٠ و رفاقت هاي پيشين را فرو بگذاريد . آن سبو بشكست و آن پيمانه ريخت . حضرات خيلي وقت است فاتحه آن رفاقت ها را خوانده اند . پيريايي متعلق به تفكري است كه اصلاحات را فتنه مي داند و اصلاح طلب را واجب الحذف . با كسي رفاقت كنيد كه رفاقت را بفهمد و به وقت قدرت به شما رحم كند . بيني و بين الله اگر كانديداي اين حلقه رئيس جمهور مي شد همين دوستان با استناد به رفاقت هاي سي سال پيش ، از جماعت اصلاح طلب در مديريت استان استفاده مي كردند؟ يا مي گفتند اينان يك مشت فتنه گر شكست خورده اند به صغير و كبيرشان رحم نكنيد . بروند باقي مانده عمر را با بازنشستگي و انزوا سر كنند؟!
رفيق عزيز خدا روزي را نياورد كه بنده بخواهم كسي را سركوب يا از نوشتن نااميد كنم اگر هم چيزي نوشتم براي شأن و وقار خودتان بود . غرض ديگري نداشتم
اگر اين مطلب طولاني شد يا تكبر و آفتي در اين نوشته ها بود به بزرگواري خود ببخشيد . بنده تا عبد شدن فاصله ام بسياراست .

امرایی در گفته :

باسلام بنده همیشه مطالب سید بزرگوار محمدی وفایی را در هومیان نیوز مطالعه میکنم چون مطالب جالبی مینویسد ومعلوم است از لحاظ علمی پر و باسواد هستند من در این مطلب بیشتر از مثل هایی که جناب محمدی زده بودند لذت بردم واز آقای حشمت الله آزاد بخت انتظار داریم مطالب بیشتری از این سید بزرگوار در سایت قرار دهند تا از سخنان این بزرگوار بهره مند شویم در ضمن جناب آقای محمدی وفایی ما کوهدشتی ها به داشتن سیدی نورانی مانند جنابعالی که مایه ی سربلندی ماست افتخار میکنیم

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ سه‌شنبه 18 نوامبر , 2014 9:17 ب.ظ:

جناب آقای امرایی سلام علیکم
از این همه محبتت متشکرم .آن استاد حشمتی که من می شناسم گستره لطفش بسیار گسترده است.
نیم نگاهی از خداوند بس است همگان را ،شما گرامیان کوهدشتیم را به همه ی نگاههای خالق یکتا می سپارم

[پاسخ]

الله اکبر از این افکار………………………………………
همه حاضرین فقط بخاطر وداع آخر با این مرحوم اومده بودن/
منشا این حرفا چیزی جز حسادت نیست/
هرکسی به شکلی تو دل مردم میره/

[پاسخ]

امرایی پاسخ در تاريخ چهارشنبه 19 نوامبر , 2014 7:17 ق.ظ:

باسلام آقای شیخی آیا خودت هم میدانی چه نوشته ای ؟ اصلا در متن چیزی درمورد حسادت به آن مرحوم نیست !

[پاسخ]

شیخی پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 20 نوامبر , 2014 9:02 ب.ظ:

با رعایت احترام جناب امرایی من میدونم چی نوشتم/
منظورم من از حسادت صرف این نیست که به مرتضی پاشایی حسادت کنه/
به عقیده من ایشون به مکتب پاشایی و امثالش حسادت می کنند و اعتقاد دارند که امثال مرتضی پاشایی نباید انقدر طرفدار داشته باشند و فقط افراد خاص باید چنین مراسم باشکوهی داشته باشند/

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ شنبه 22 نوامبر , 2014 8:14 ق.ظ:

سلام
خدایی از باب حسادت نیست .
توبه کن

محمودمهکی در گفته :

با سلام بر همه همشهریان و دوستان عزیزم
عزیزان شما را به خدا برای خدا بنویسید نه برای دل خودتان نه برای باندتان نه برای دهن کجی نه برای مرا؛نه برای خودنمایی ……..
البته هم برهنگی منکر است هم تورم و گرانی وهم شکاف طبقاتی وهم رانت خواری و ربا واعتیاد و بیکاری وبیعاری فامیل بازی و……….
ولی مافقط اجاره ناموس خود را داریم تاموجب لذت بخشی یا سوزاندن مردان نشوند…..
ا

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ چهارشنبه 19 نوامبر , 2014 4:21 ق.ظ:

سلام بر برادر فرهنگیم جناب حاج محمود مهکی و همه ی گلرخانش
انشا الله برای خدا نوشته شد .
احدی نگفته است منکر فقط بدحجابی و اختلاط آقایان و خانم ها ی نامحرم است .
کیست نتواند لیستی از منکرات و دهها لیست از درخشندگی های جامعه را تقدیم نکند؟
با عرض پوزش از محضر جنابعالی علاوه بر پاسداری از ناموس خود، در قبال جامعه و ناموس دیگران نیز وظیفه ها داریم
جانم بنده و این دوستان هومیانی با همدیگر مشکلی نداریم فقط ارادتمند روشن شدن زوایای محتوای این نوشته ایم . برخی پذیرفتند و برخی پرسش داشتند .
البته قبول دارم که باید جد وجهد کرد باندی سخن نگوییم و از مرا و …اجتناب کنیم.
همسایه ی عزیزم ای که گاه گاهی غبار غربت را از سیمای بلفاییم پاک می کنی باز متشکر از لطف شما .سلام برسان.

[پاسخ]

محمودمهکی پاسخ در تاريخ چهارشنبه 19 نوامبر , 2014 12:35 ب.ظ:

سلام حاج آقای عزیز ای که خدا حفطت کند شکرخدا بحث طلبگی است ودلها صاف وبی کینه

[پاسخ]

محمدی وفایی در گفته :

جناب شیخی سلام علیکم
آیا صدر صد آن جمعیت فقط برای وداع آمده بودند؟
حسادت با کی و چرا؟
آیا خردمندی هست آرزو کند آقا مرتضی پاشایی«ره» شود و در سن سی سالگی سرطانی شود ؟!
به یقین جنابعالی علم غیب نداری لوح دل مرا بخوانی ولی یقین داشته باش حتی اگر نسبت به هر کسی هم حسادت به خرج دهم ،هرگز حسود آن جوان سفرکرده نبوده و نیستم!
لطفا کمی با احتیاط حکم کن.
الهی سالم بمانید.

[پاسخ]

آساره در گفته :

با سلام
من همیشه مقالات آقای “سیدمحمدصادق محمدی وفایی” را بررسی و پیگیری می کنم و گاهی مخالف و گاهی موافق هستم. با این مقاله اما مخالفم

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ چهارشنبه 19 نوامبر , 2014 1:12 ب.ظ:

سلام علیکم
از این که مطالبم را می خوانی و بررسی می کنی متشکرم .
کاش در این یادشت علت مخالفتت را بیان می کردید.
ممنون از شما

[پاسخ]

م.قبادی در گفته :

ازحاج اقاوفایی وبیاناتش تشکر می شود

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ چهارشنبه 19 نوامبر , 2014 1:13 ب.ظ:

جناب قبادی سلام علیکم
متشکر از لطف شما

[پاسخ]

ازحاج اقاوفایی تشکر می شود

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ چهارشنبه 19 نوامبر , 2014 1:13 ب.ظ:

سلام علیکم
ممنون از شما

[پاسخ]

ا&پ رشته رياضى دوم دبيرستان در گفته :

اقاى ع نور محمدى راست ميگوىد ىينى چى اين همه سختگيرى اضافه شما به گريه ها و عزادارى مردم نگاه کنيد نه به ريخت و قيافشان

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ چهارشنبه 19 نوامبر , 2014 7:54 ب.ظ:

سلام علیکم
حکم خدا گفته شد .هر حکمی سختی خودش را هم دارد ولی تحمل این سختی ها بهشت را به دنبال دارد.
عزاداری مستحب است و حفظ حجاب واجب و اختلاط زن و مرد حرام.
خداوند نگهدارتان

[پاسخ]

نازاریانی در گفته :

سلام بر سید نیک گو، از موضوع عنوان شده و گستره صبرتان بهره کافی حاصلم شد سپاس گزارم.

[پاسخ]

محمدی وفایی در گفته :

گرامی نازاریانیم سلام علیکم
لطف فرمودید آنچه که نوشتم و انجام شد وظیفه ام بود

[پاسخ]

سلام چرا اینقدر دنبال گپ میگیرید

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 20 نوامبر , 2014 3:34 ق.ظ:

سلام علیکم
لطفا بقرمایید چرا برخی ها در سالگرد قیام عاشورا حرمت قانون خدا(حجاب و…) را شکستند ؟تاکی باید بد حجابی ببینیم .
باصفایم ! هر مسلمانی اگر بخواهد حسینی فکر کند ،بنویسد و عمل کند باید امر به معروف و نهی از منکر کند.
خدا نگهدارتان

[پاسخ]

سید اینقدر سختگیر نباش

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 20 نوامبر , 2014 3:29 ق.ظ:

سلام محمدجان
به جان جگرم که پالایشگاه جسمم به جساب می آید به جان قلبم که 45سال است شبانه روز کار می کند و لحظه ای خاموش نشده است ، اگر خداوند حجاب و اختلاط زن و مرد نامحرم را حرام نمی دانست ،هرگز این یاداشت را به دستان پر مهر و محبت هومیان نیوزم نمی دادم .
عزیزمحمدم !
خط قرمز ها را باید نشکنیم .اگر راننده ای بی خیال از چراغ قرمزها رد شود و این قانون زندگیش باشد و یا در جاهای نامناسب سبقت بگیرد ،چنین شخصی اگر توسط پلیس جریمه شود پلیس سخت گیری کرده است یا مقصر راننده است؟
گرامی محمدم مگر امام حسین(ع) شهید راه امر به معروف و نهی از منکر نیست ؟ اگر نهی از منکر سخت گیری است ، سالار سخت گیران اوست و بنده با افتخار می گویم ،من پیرو او هستم.
بنده فقط تذکری نوشتم که ای مردم مواظب حجاب خانواده هایتان باشید.ای مسولین بیش از این بیدار باشید نکند هنرمند محبوب تری از مرحوم پاشایی بمیرد ،برخی ها روسری را پرت کنند و…
آیا این تذکر خطا و یا سخت گیری است؟

[پاسخ]

رزمنده دفاع مقدس در گفته :

با تشکر از اقای حمید برج نویسنده این مطلب:ایشان میگویئد حالم از ایرانی بودنم بهم میخوره: متاسفم که بگویم ایرانیم .خیلی واقعی امروز در یکی از تجمع های مردمی شرکت کردم .ببخشید که بیشتر از چند دقیقه دوام نیاوردم . چون انقدر صحنه های دلخراش دیدم که طاقتم تماشد.از جوکهای درجه یکی که برایت ساخته شد …از کسانی که جیغ میزدندو خودشان را به بیهوشی میزدند و کروکر میخندیدند که لحظاتی جلب توجه کنند… از کسانیکه با دهان پر از خندهبه عنوان صاحب عزا به مردم دست میدادند…طاقتم طاق شد از پسرانی که در شلوغی جایی پیدا کرده بودند تا دستهای کثیفشان رابه دختران بی دفاع سرزمینم بزنند…مرتضی رفتی که بفهمیم ما ملتی هستیم که در عزای یکجوان می توانیمتن به هر بی معرفتی بزنیم تا نگاههای مردم را گدایی کنیم….رفتی تا متلکهای جدیدمان به دختران تسلیت گفتن مرگ تو باشد؟رفتی تا جمع شویم و کروکر به فرهنگ سرطانی خودمان بخندیم…رفتی تا به بهانه رفتنتبعضی هامان به این فکر کنیم که کجای انسانیتمان فلج شده…مرتضی ملتی که به صورت خواهرانمان اب میریزد که بخندد : در تجمع عزای تو نخندد؟

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 20 نوامبر , 2014 1:03 ب.ظ:

سلام علیکم
دکتر شریعتی نوشته اند در پاریس سخنرانی می کردم ،شنونده ای گفت نام آخوند را نیار که از شنیدن نامشان استفراغم می آید .
گفتم شما مانند خانم حامله ای می مانید که می گوید دوست دارم آلوچه بمکم و دوست دارم فلان چیز را و دوست ندارم فلان چیز .
چرا از شنیدن نام آخوند استفراغت می آید؟ ! برو همه ی قراردادهای اسعماری را مطالعه کن ببین امضایی از یک آخوند نجف رفته در آنها می بینی؟
حال جناب برج ساز چرا فقط ایرانی های را می بینی که شان خود و مذهبشان را رعایت نمی کنند؟! چرا فقط یک عده بد حجاب و … را در فلان مجلس دیده ای همه ایرانی ها را بمباران می کنی؟!
در ایران اسلامی میلیون ها انسان درستکار و مومن و دلربا وجود دارد .آنها را می توان دیگر مراسم ها مثل اعتکاف و نماز جمعه ها و…دید .
متشکر از لطف ای رزمنده ی ارجمند

[پاسخ]

رزمنده دفاع مقدس در گفته :

به نظر خودم نه ما باید انقدر تنئدروی کنیم که فکر کنیم هرکس چادر برسر دارد مقدس ترین ادم است و نه اینکه اگر خانمی مانتو به پوشد و موی سرش مقداری عیان شود اورا تکفیر کنیم ولی بنده با افراط گرایی در هر موردی مخالفم و اختلاط زن و مرد را نه برای خود نه برای دیگران نمی پسندم ولی معتقدم ما می بایست شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه را جوری بسازیم که هیج حوانی با دیدن نامحرمی در خیابان و یا داره دلش نلرزد و یا جوانی انقدر شرایط ازدواج برایش مشکل شود که شهوت فوران و دستدرازی به ناموس مردم کند به قول یکی از علما ما باید ببینیم ما در این سی و پنج سال چه کردیم که جوانی به ذضعم ما خواننده فوت می کند واین همه جمعیت اعم از پیر و جوان در مراسم او شرکت می کنند . به نظر بنده اول اشتغال برای همه جوانان در هر شرایط تحصیلی باید فراهم و بعد زمینه تفریحات سالم.

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 20 نوامبر , 2014 10:25 ق.ظ:

سلام ای رزمنده ی ارزشمند
هرگز خانم های مانتویی را تکفیر نکرده ام و این بدحجابان را هم کافر ندانستم . از افراط و تفریط بسیار متنفرم و از قانون های دینمان لذت می برم .
حرف این است خانواده ها به هوش باشید مواظب حجاب دخترانتان باشید.
مسولان بیشتر دقت کنید .
بنده هرگز نگفته ام در این سی و پنج سال کوتاهی نشده است و این عقیده را ندارم .
در این که باید کار و برنامه ریزی شود هم تردیدی نیست.
الهی سالم بمانید

[پاسخ]

منطقه 11 ریاضی آیت الله سعیدی در گفته :

من هم با نظرات آقای ع نور محمدی موافق هستم.

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 20 نوامبر , 2014 10:19 ق.ظ:

سلام ای اهل منطقه ی 11 ریاضی

مسلمانی و عاقل و منطقی به چه دلیل با بدحجابی موافقی ؟
چرا نام شریفت را ننوشتی ؟
خدا می داند چه کسی هستی و فردای قیامت باید دلیل و سند برای موافقت تحویل دهی!

[پاسخ]

.... پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 6:53 ب.ظ:

اقاى روحانى مگه اقايى نورمحمدى بدحجابى رو تاييد کرده اند .چرا سخن منتقدرا تحريف ميکنى !اين ديگر چه بدعتى است

[پاسخ]

محمدی وفایی- قم پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 9:07 ب.ظ:

یاداشت بنده اظهار تنفر از بدحجاب و اختلاط بود ، جناب نورمحمدی در اولین کامنت نوشتند«…حاج آقا جانب انصاف نگهدارتاروز قیامت برشماسخت نگیرن
حاج آقا همه مثل شما اینچنین به تجمعات نمینگرند مواظب فلم وزبانتان باشید که آخرت همه رفتارها رصدمیشوند والعاقبه للمتقین»
آیا این نوع ادبیات طرفداری از یاداشت حجاب دوست بنده است؟!

عالمی در گفته :

ازبیان مطالب مذهبی و واقعیات جامعه که از قلم سید بزرک می تراود سپاسگزارم

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 20 نوامبر , 2014 10:12 ق.ظ:

سلام علیکم
جناب عالمی ،عالمی از تشکرهایم نثارتان باد
الهی پایدار باشید

[پاسخ]

سيدمجتبي حسيني(طرهان) در گفته :

بنده تنها جوابي كه ميتونم به حاج آقا بدم اينه كه خودشو مطابق قران اصلاح فرمايند . همين
.
___________________

وَيْلٌ لِّكُلِّ هُمَزَةٍ لُّمَزَةٍ
.

.

__________________

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 20 نوامبر , 2014 10:10 ق.ظ:

سلام علیکم
سید مجتبی عزیز
از این که توصیه فرمودی خودم را مطابق با قرآن کریم اصلاح کنم متشکرم . در پرتو لطف الهی سعی می کنم از خودسازی غافل نشوم .
ولی پرسش بنده این است چرا « از حجاب که حکم قطعی اسلام است و حتی بین مذاهب اسلامی اختلافی در آن دیده نمی شود »دفاع نمی کنی؟چرا آیات وجوب حجاب را نمی نویسی؟
آیا امر به معروف و نهی از منکر مصداقی برای آیه ی شریفه«وَیْلٌ لِّکُلِّ هُمَزَةٍ لُّمَزَةٍ»است؟ اگر هست از اولین کسانی که مصداق آیه هستند امام حسین و حضرت عباس سلام الله علیهم می باشند و بنده نیز به راه و روش آنها افتخار می کنم. نه سلیقه ی شما.
لطفا کمی بیشتر دقت بفرما .
به کسی گفتند چرا نماز نمی خوانی گفت : قرآن می گوید .
پرسیدند کدام آیه ی قرآن ؟!
گفت آیه ی : يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَقْرَبُواْ الصَّلاَةَ
فرمودن چرا «وَأَنتُمْ سُكَارَى حَتَّىَ تَعْلَمُواْ مَا تَقُولُونَ» را نمی خوانی.

[پاسخ]

سيدمجتبي حسيني(طرهان) پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 20 نوامبر , 2014 3:54 ب.ظ:

درهیچ جای قرآن اجباری به حجاب در هیچ کجا قید نشده است در صدر اسلام نیز بخاطر بعضی مسائل زنان پیامبر از بی حجابی منع شده است.در ضمن همین زنان و مادران بی حجاب ما بودند که انقلاب کردن اما این زنان و دختران با حجاب ما دارن چیکار میکنند!!!!
درثانی شما به کشورهای عربی نگاه کنید همون هایی که مهد اسلام هستند آیا حجاب دارند؟
زن بشار اسد مسلمان است یا خیر!!!
حجاب حتی در زمان خلافت امیرالمومنین هم اجباری نبود، در زمان صدر اسلام عربستان که مهد و زادگاه اسلام بود و جامعه و حکومت اسلامی داشت و قدرت تماما در دست حکومت اسلامی بود باز هم به هیچ عنوان حجاب اجبار نشد.شما حتی ۱ حدیث و روایت و نقل قول از پیامبر و امامان نمیتونین پیدا کنین که حجاب اجباری رو تایید کرده باشن.
البته بنده نه اينكه وافق بي حجابي باشم اما در هیچ متن قدیمی اسلامی هم ذکر نشده که موی زنان باید پوشیده باشه هر کسی اومد سر حکومت هرچه دوست داشت انجام داد و کلا حجاب سلیقه ای شد. در ضمن با توجه به خانمهای یک مملکت معلومه که چند درصد طرفدار حجاب هستند و معلوم میشه که زنان بالاجبار حجاب دارند.
حجاب آدم باید ذاتی باشه نه اینکه ظاهری خوب. میگین مردا نگاه میکنن، ولی همین مردی که الان به عنوان یه موجود هوسران تو جامعه ما شناخته شده (متاسفانه) اگه پاکدامنی خانم رو دید به خودش اصلا اجازه نمیده که نگاه بد هم بکنه.
بذارین دینداران واقعی خودشونو نشون بدن .

[پاسخ]

محمدی وفایی- قم پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 20 نوامبر , 2014 7:25 ب.ظ:

باز سلام
اگر از شما بپرسند مریضی که قلبش نیاز به جراحی دارد باید به متخصص قلب مراجعه کند یا کسی که فقط ذوق شعری دارد چه جوابی می دهی؟ به یقین خردت می گوید حتما به متخصص قلب مراجعه کند.
آن سید مجتبی که تخصصی در مباحث اجتهادی ندارد و حتی نمی داند محتوای درسهای خارج حوزه علمیه ی قم چیست و احکام الهی به چه روشی استخراج می شوند،چگونه به خود حق می دهد ، وجوب حجاب را که از ضروریات دین اسلام است زیر سوال ببرد و حتی انکار کند؟!
اگر می خواهی احکام وجوب و حرمت الهی را استنباط کنی ، باید دهها سال در کلاس استادان بزرگی چون امام خمینی ، آیت الله جوادی و آیت الله وحیدها شرکت کنی آن وقت اگر هوش خوبی داشته باشی می توانی در مورد مبانی وجوب حجاب صاحب تخصص و فتوا شوی.
حجت‌الاسلام انصاریان اظهار فرمودند : یکی از اساتید امام راحل مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی است می‌گفتند وقتی رضاخان زنان را با زور خود وادار به کشف حجاب کرد، مرحوم شاه‌آبادی بر بالای منبر گفت: رضاخان، این زندیق، با مسئله بی‌حجابی زنان کمر 124 هزار پیامبر را شکست و انبیاء را زمین‌گیر کرد.
نکند درک و هوش خویش را از امام خمینی ،علامه طباطبایی و جوادی و شهید مطهری ها و صدها عالم شیعه و سنی بالاتر می بینی ! آنان حجاب را واجب می دانند و شما به انکار حجاب معتقدید!
گویند (در سالهای دور که نجف اشرف پایگاه اصلی اجتهاد بود )شخصی که حوزه علمیه ندیده بود می گفت می خواهم به نجف بروم و همه ی عالمان آن دیار را محکوم کنم !
گفتند چه طور ؟
گفت هرچه گفتند می گویم اشتباه می کنید!
آیا شما هم می خواهید دومین نفر این قصه باشید؟!
در یاداشت بنده به برخی از آیاتی که بروجوب حجاب دلالت می کنند اشاره شده است .فهم عمیق آن آیات دانشی بالاتر می طلبد و دهها ساعت کلاس .به ناچار برخی از روایات را تقدیمتان می کنم:
1) رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم فرمود:«زنان در خانه به جايي که بر کوچه و بازار اشراف داشته باشند نروند، چرا که نگاه مردان به آنها خيره مي‌شود. به آنان سوره نور را بياموزيد چون در اين سوره از تحريم و عقوبت زنا و نيز از اجتناب نگاه به نامحرم سخن به ميان آمده است.»
2) اميرالمومنين عليه السلام در وصيت خود به امام حسن مجتبي عليه السلام فرمود:«با پوشش و حجابي که براي همسرانت قرار مي‌دهي، چشم آنان را از هوس و حرام بازمي‌داري، چرا که حجاب براي آنها ثبات بيشتري به ارمغان مي آورد. از خروج بي‌حساب و بي‌رويه زنان جلوگيري کن، زيرا مفاسدي دارد؛ و اگر مي‌تواني، کاري کن که همسرانت غير از تو را نشناسند و با مردان رفت و آمد نداشته باشند…»
3) ام سلمه مي گويد:
روزي من و ميمونه خدمت رسول خدا بوديم که ابن مکتوم نابينا آمد. پيامبر به ما دو نفر فرمود چادر به سر کنيم و خود را بپوشانيم. ما گفتيم:«يا رسول الله، ابن مکتوم که نابيناست و ما را نمي‌بيند.»
پيامبر فرمود:«آيا شما هم کوريد و او را نمي بينيد؟!»
4) امام رضا عليه السلام در نامه‌اي به يکي از ياران خود نوشت:«نگاه به موي زنان حرام است، چون موجب تحريک و فساد است.»
5- : پیامبراز شیطان پرسید دام تو چیست، ابلیس گفت موی بیرون ریخته زنان و ادامه داد هر تار موی زن بی‌حجاب و بدحجاب دامی است برای یک مرد و به تعداد تارهای موی زنان من دام دارم. حضرت فرمود مردم را از چه کاری باز می‌داری شیطان گفت از کارهای خیر اما افرادی که با عالمان و صالحان در ارتباط بوده و از عبادت هم کم نمی‌گذارند زورم به آنها نمی‌رسد
6- پیامبر فرمود شیطان از چه کسی رضایت کامل داری شیطان گفت از زنانی که با روی و موی باز با لباس و پوشش خود جلب توجه کرده، با آرایش بیرون آمده و دین مردم را غارت می‌کنند. شیطان در حالی این سخنان را می‌گفت که آن زمان بدحجابی در شهر مدینه وجود نداشت.
7- فضیل بن یسار می گوید: از امام صادق(ع) پرسیدم: آیا ساق دست های زن از زینت است، زینتی که خداوند فرموده است: باید زن ها آن ها را آشکار نکنند …؟ امام صادق (ع) فرمود: ((آری )ساق دست زن باید پوشیده باشد) و نیز آنچه روسری آن را می پوشاند (مثل گردن و بالاتر از جای دستبند (مانند ساق و آرنج و بازوها)) نیزاززینت محسوب می شود (که باید پوشیده شود)/ وسائل الشیعه ،ج 14 ، ص 145

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 4:46 ق.ظ:

اصولا پوشش امر غريزى و فطرى براى بشر است و كاوش هاى باستان شناسى نشان مى دهد كه از دير زمان بشر در حد امكان نسبت به مسأله پوشش اهتمام ورزيده است و همه صاحبان اديان نيز آن را سرلوحه عمل خويش قرار داده اند. گزارش هاى قطعى تاريخى حاكى از آن است كه مسلمانان بعد از نزول اين آيات حجاب، به ضرورت ايجاد تغييرات و دگرگونى هايى در چگونگى پوشش زنان پى بردند و به همين دليل بعد از نزول اين آيات، زنان با پوشش هاى متفاوتى از عصر جاهليت در اجتماع حاضر مى شدند. مثلا طبرى در تفسير خود آورده است: «عن عائشه زوج النبى (صلى الله عليه وآله) انّها قالت يرحم الله النساء المهاجرات الاول لما انزل الله «وليضربنّ بخمرهنّ…» شققن اكثف مروطهن فاختمرن به رحمت خدا بر زنان مهاجر پيشگام باد كه هنگامى كه خداوند فرمان حجاب را نازل فرمود، ضخيم ترين پوشش هاى پشمين خود را برش داده و با آن سر و گردن خود را پوشاندند.» (ابن جرير طبرى، ابن جرير، جامع البيان، ج 9، ص 306.)
سيوطى نيز به سند خود از ام سلمه نقل مى كند كه بعد از نزول آيه «يدنين عليهن من جلابيبهن» زنان انصار از منازلشان با پوشش هاى مشكى خارج مى شدند به گونه اى كه به نظر مى رسيد بر سر ايشان كلاغى نشسته است. (جلال الدين سيوطى، الدر المنثور، ج 5، ص 221)
همچنين از تاريخ استفاده مى‏شود كه در صدر اسلام حتى يهودى و نصارى هم نوعى حجاب داشتند. منتها حجاب‏هاى آنان با حجاب‏هاى مسلمين فرق داشته. اين در حالى است كه ما مى‏بينيم بعضى از اهل كتاب هم پوشش سر را رعايت مى‏كردند. بر طبق تورات و انجيل و حتى گفته‏هاى باقى‏مانده از زرتشت، حجاب بر زنان واجب بوده و نگاه به نامحرم حرام بوده است. البته حجاب در اديان الهى گذشته كمى سخت‏تر از حجاب اسلامى بوده است. (براى آگاهى بيشتر ر. ك: حجاب در اديان الهى، على محمدى آشنانى.)

خانم زتیموری در گفته :

باعرض سلام وادب خدمت حاج اقای محترم/از سخنانت سپاسگزارم ای کاش افراد بیشتری در امر گسترش حجاب کار کنندخسته نباشید

[پاسخ]

اشتری پاسخ در تاريخ شنبه 22 نوامبر , 2014 5:54 ق.ظ:

راست میگی زهرا خانوم
علی اقا رو تشویق کن امربمعروف کنه

[پاسخ]

محمدی وفایی در گفته :

خانم تیموری سلام علیکم
بنده نیز جامی از ادب و تشکرهایم تقدیمتان می کنم
به یقین اجر این عرض ادب و پشتیبانی از حجاب و عفت را از خداوند متعال خواهی گرفت.
از سپاسگزاریت نیز بسیار سپاسگزارم .
خدای بزرگ نگهدارت باد.

[پاسخ]

مثلهای معروفی است که می گویند “کافر همه را به کیش خود پندارد” ، فلانی که لب به سخن می گوید و حکایت تعریف می کند خاطرات و حکایات خود را «به دلیل ضایع نشدن» منتسب به دیگران می کند و شروع به سخنوری می کند که اصطلاحاً می گویند ” … از سرگذشت خود سخن می گوید” و یا اینکه ” از همه زشت تر و پینه اش از همه بیشتر ” و ….
حال چيزي كه از نوشته ها و افكار جناب آقا سيد ميشود استنباط نمود اين است كه آنچه در ذهن مبارك ميگذرد، شيطان رانده شده هم به خودش اجازه نميدهد كه چنين افكاري داشته باشد… افكاري كه سيد از آنها به عنوان:دیدن گردنهای لخت و موهای رنگارنگ و آرایش های غلیظ و حتی به هم چسپیدن ها و….
شما را بخدا يعني اين اشخاص شركت كننده كه خود من يكي از آنها بودم ، استغفرالله جايي براي هرزه گي وجود نداشت تا در اين مراسم دو ساعته شركت نكنيم؟؟. سيد اين امر به معروف نيست. در واقع شما هم نگاه كردين و اونو بيشتر و واضح تر مورد ديد بييندگان قرار دادين.
شما سيد هستيد و بزرگوار تا جايي كه پاتونو از گليمتون درازتر نذاريد. اما وقتي داريد با الفاظ ركيك و … مردم ايرانو زير سوال ميبريد اين خودش عواقب بدي داره. البته اين نوشته شما توهين و فحاشي كردن به مرحوم پاشاييه . پيشنهاد ميكنم كه مواظب قلمتون باشيد.
از آقاي آزادبخت هم خاضعانه خواهش ميكنم مطلب منو منتشر كنن.

[پاسخ]

محمدی وفایی- قم پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 20 نوامبر , 2014 6:45 ب.ظ:

در ضمن اهانتی به مرحوم پاشایی«ره» یا همه ی ایرانی ها نکرده ام،(در کجا؟) بلکه از باب دلسوزی به مساله حجاب و جامعه ی اسلامی این یاداشت را نوشته ام .
راستی شما جزو بی حجاب ها بودید ؟ ! چرا؟!
اگر بودید با توجه به این همه امکانات حتما عکست وجود دارد و برای تاریخ و قیامت هم خواهد ماند. مگر ممکن آن همه دوربین عکست را نگرفته باشند؟!
انشاالله در قیامت هم آن را خواهی دید.

[پاسخ]

محمدی وفایی ی وفایی پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 3:34 ق.ظ:

ای فاطمه جان! هیچ زنی نیست که زیبایی‌ها و جمال خود را زینت کند و با زیباترین و نیکوترین جامه‌های خود از خانه خارج شود تا نگاه مردمان را به سوی خویشتن جلب کند،
مگر اینکه همه‌‌ی ملائکه‌‌ی آسمان‌ها و زمین او را لعنت و نفرین خواهند کرد و تا زمان مرگ در غضب و خشم الهی خواهد بود و پس از مرگ، فرمان داده می‌شود که او را در دل آتش بیفکنند

[پاسخ]

ح جهانى پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 10:18 ق.ظ:

از اقاى عبد عبد عبد ميخواهم نظرشان را درباره اين /اى فاطمه حان هيچ زني نيست……../ صراحت بيان کنند

مخمد ی وفایی پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 3:29 ق.ظ:

به بسم اله الرحمن الرحیم است
که انسان ایمن از دیو رجیم است
ای که روشن نیست مهینی یا شهین یا … بدان امام علی(ع) فرموده اند حرف بزن تا بگویم کی هستی .
با این کامنت و ادبیاتت واقعا فهمیدم کی هستی.
قرآن می فرماید :
سه نوع قلب داریم :
قلب سلیم،
قلب مُنیب
قلب مریض.
قلب سلیم قلبی است که غیر خدا را نبیند .
قلب منیب قلبی است که منحرف می شود ولی بر می گردد. قلب منیب مثل لباسی است که لکه دارد و آنرا می شویند.
قلب مریض قلبی است که چرک داخل آن شده است و شستن فایده ای ندارد.
این یاداشت می گوید من شفا دهنده ی قلب های منیب هستم نه مریض.
در این یاداشت از بدحجابی و اختلاط سخن گفته شده است.و انتقاد از بدحجابی و اختلاط است نه …
این عکس ها در صدها سایت درج شده اند و وجود دارند.
نگران شیطان نباش او هزاران برابر بیش از آنچه جنابعالی درک می کنی، شیطنت و دام دارد.
معیار بنده مکتب خاتم پیامبران(ص) است نه گلیم سلیقه ی، شما.
می شنیدم فحش و خر می راندم
“رب یسر” زیر لب می خواندم
هر زمان می گفتم از سوز درون
“اهد قومی، انهم لا یعلمون”

[پاسخ]

محمدی وفایی ی وفایی پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 3:31 ق.ظ:

گاهی وقت ها بدحجابی و بی حجابی را تمدّن می دانند و پوشش را احمقانه قلمداد می کنند ..قرآن می گوید و لا تبرّجن تبرّج الجاهلیّه الاولی ( مانند زنان دوران جاهلیّت پیشین ، که برای خودنمایی با زینت آرایش و بدون پوشش ظاهر می شدند ظاهر نشوید )، تبرّج از برج می آید ، تبرّج یعنی اینکه ای زن وقتی از خانه بیرون می آیی خودت را بُرج نکن (پوشش کرامت انسان است) ،کسی که خودش را آرایش می کند و به خیابان می آید یعنی ای مردم من حراج شده ام !!

اسلام می گوید خانوم تو حراج نیستی ، خداوند به زنان پیامبر(ص) می گوید از خانه بیرون نیائید ، آن بیرون آمدنی که خودتان را بُرج می کنید ، و در معرض دید نا محرمان قرار می دهید ، چون که قرآن می گوید فیطمع الّذی فی قلبه مرض (یعنی بیماردلان در شما طمع می کنند ) ، خودت را برج کردی و به حراج گذاشتی ، آنگاه هرزه ها همراه تو راه می افتند …آیا این (بی حجابی و خودنمایی برای نا محرمان )کمال است ؟!
اگر ما یک ظرف شیرینی را که پارچه ای روی آن است ، آن پارچه را برداریم ،و مگس ها دور این شیرینی جمع بشوند ،آیا این برداشتن پارچه و جمع شدن مگس ها به دور شیرینی ،ارزشی برای شیرینی به حساب می آید؟! یا شیرینی را آلوده می کند ؟
بعد در ادامه قرآن می گوید و لا تبرجن تبرج الجاهلیه الولی ، یعنی خانوم عزیز فکر نکن این بی حجابی و خودآرایی برای نا محرمان و خودنمایی تمدّن است ،چون در زمان جاهلیّت زنان دقیقاً همین کار را می کردند . پس شخصی که تبرّج و خودنمایی می کند شخص مرتجع است ، نه متمدّن ، اگر برهنگی تمدّن باشد حیوانات ازهمه متمدّن ترند

[پاسخ]

مهين پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 7:27 ق.ظ:

بله من جزو بد حجابا بودم و عكس منو هم گرفتن برا اينكه آدم هم در اين دنيا و هم آخرت مشخص ميشه كه در نزد پروردگار چه كسي رسوا و روسياه خواهد شد؟ من بي حجاب كه به قول شما عكسم گرفته شده و براي تاريخ و قيامت خواهد ماند يا …تو همين سايت ميتونين ي نظر سنجي راه بندازيد ببينم شمايي كه شدي آمر به معروف و قبول دارن يا من بي حجابو؟؟؟

….
آقاي حشمت آزادبخت هم بعنوان مدير سايت، هر گونه كامنتي را كه مخالف ايده ي حاج آقا باشه تاييد نكني بمنزله ي قضاوت يك طرفه است . البته توهين نه . جواب هر كامنتي رو بايد منتشر كنيد. ممنونم

[پاسخ]

مهين پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 8:15 ق.ظ:

آقاي آزادبخت شما چرا مطلب منو سانسور كردين؟؟
اين يعني چي؟
اين كجاش منصفانه است؟
شما را به خدا خودتان قضاوت كنيد؟
كجاي نوشته ي من توهين بوده كه اومدين مطلب و ويرايش كرديد؟
از شما توقع نداشتم بعنوان يك شخص نويسنده كه هميشه مشكلات منطقه رو بررسي مي كنيد و از قشر زحمت كش جامعه هستيد ، اصل مطلب منو منتشر نكنيد!!!!!!!!!!
ترسي كه نداشت . يعني من نمي بايست در مقابل اهانت اين آخوند از خودم دفاع كنم؟؟؟
خيلي متاسفم و از شما اصلاً انتظار نداشتم.

[پاسخ]

سوری پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 8:56 ق.ظ:

خانم مهین بی حجاب توچون بی حجابی از این سخنان گهر بار سید بزرگوار متنفری . این مطلب اصلا ربطی به اهانت به مرتضی پاشایی نداره . …

[پاسخ]

محمدی وفایی- قم پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 8:57 ب.ظ:

سلام علیکم
متشکر از لطف شما

سيدمجتبي حسيني(طرهان) در گفته :

اسلامی بودن یک جامعه به حرف زدن نیست! شما مصادیق اسلامی بودن را در ایران به جز حجاب خانم ها میتوانید نام ببرید؟؟؟ حالا که زن های ما این مصداق را هم نگه داشته اند کمی شرم بد نیست! طرز گستاخانه حرف زدن در زمینه حجاب زنان، با حجاب ها را هم زیر سوال برده. کمی از خدا بترسید. زن های ما شايد بد حجابن نه بی حجاب ! مواظب اهانت هاتون به زنای ایرانی باشین! اینا بد حجابن، مردای جامعه هم بد نگاه! به پای هم خوب میان! خدا در و تخته را خوب جور کرده! ما میگیم جامعه اسلامی . شهروندان ما چقدر از حقوق اجتماعی و مدنی و وضعیت زندگی خودشون راضین؟؟؟ نوع برخورد با مردم و مشکلات متنوع زندگی، مردم را به خیلی چیزها بی اعتنا کرده. دین عسل راحت اسلام در کشور ما به چی تبدیل شده؟؟ پیامبر ما خاک رو به روی سرش ریختن یا خاک رو به روی سر مردم ریخت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ما درد دین داریم یا درد چیزهای دیگه؟ آدم دلسوز نباید هر مشکلی دید شروع کنه به شماتت این و اون که! یعنی همه بی گناهن این بدحجابا هم یه دفعه از کشورهای دیگه وارد شدن؟؟؟ همین جامعه مدینه فاضله ما اینا رو پرورش داده! مشکلات زنان در حوزه های اشتغال ، حقوق قضایی خانواده و …. را به جای این حرف ها حل کنید. مگه نمیگین اینا بی حجابن ؟ مگه کشور قانون نداره؟ بر اساس قانون عمل کنید.

[پاسخ]

محمدی وفایی- قم پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 20 نوامبر , 2014 7:59 ب.ظ:

چرا منطقی و مستدل نمی نویسی؟!
از این ادبیاتت خاطره ی بد بویی ، یادم آمد وآن این که روزی به مطب رفتم و نوبت دومی داشتم .
دکتر که آمد سه مریض خدمت دکتر رسیدند آنان که بیرون آمدند شخصی تازه از راه رسیده خواست چهارمین نفر شود !
گفتم حضرت آقا کجا؟
نوبت بنده است و این هم سند .
دیگری که او نیز مریض بود به بنده حمله ای کرد گفت برو فلان اداره و فلان قوه را اصلاح کن!
گفتم فرض کن همه ی ادارات نیازمند اصلاح باشند، آیا این بهانه ای خواهد شد که جنابعالی به ظلم نوبت و حق مرا ضایع کنی؟!
حال بنده از بدحجابی و اختلاط برخی ها گفته ام و شما می فرمایید : مصادیق اسلامی بودن را نام ببر!
همین که جنابعالی و امثال جنابعالی آزادانه و طلبکارانه به انکار حجاب روی می آورید و کسی متعرضتان نمی شود و… مصداقی از مهر و محبت حکومت اسلامی است.
در پرتو حکومت اسلامی و ایثارگری جوانان این ملت و مکتب امام حسین(ع) داعشی ها سرت را نمی برند .
آیا نباید قدر دان نظام و خون شهدا بود؟! این حکومت اسلامی چند نفر را خاک به سر کرده اند؟!
کجای یاداشت بنده همه ی ایرانی ها را خطاب قرار داده است؟!
کجای نوشته ی بنده از مدینه فاضله بودن سخن گفته است؟یا مشکلات اقتصادی را انکار کرده است؟!
پیامبراکرم(ص) ،چون وارد مسجد شد ، فرمود کسی که زکات نداده است از مسجدخارج شود.اگر شما این عملکرد پیامبر می دید چه می کردید؟
خدا دینت را حفظ کند.

[پاسخ]

م محمدی پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 6:14 ب.ظ:

میخواهی یک کیلوسبزی بخری به نظام ربطش می دن! می خواهی سوار تاکسی شوی به نظام ربطش می دهند! می خواهی ووووو ….
خواهران و برادران، آقای وفایی بنا به وظیفه ای که دارد و این وظیفه بر دوش همه ما هست (اما ممکن است به سنگینی وظیفه روحانیت نباشد) مطلبی را از باب امر به معروف و نهی از منکر فرمودند. الحمدالله در این حکومت (که عده ای فقط به خاطر لج بازی به آن ایراد می گیرند) کاری به شما نداشته و ندارند، چرا همه مسایل را از دید جناح بازی نگاه می کنید؟ نگاهی کذرا به قوانین این حکومت بیاندازید. به نظر نمی آید مشکل از راه و رسم قانونی حکومت باشد مشکل از منو شماست که به نام اصلاح طلب اصولگرا آن را باب میل مرام خود تفسیر می نماییم. بنده فقط یکبار در سخنرانی ایشان بوده ام و ایشان هم بنده را نمی شناسند. هرچند بحث دفاع از ایشان اگر دفاع از حق باشد پسندیده است، ولی بحث اصلی دفاع از ایشان نیست بلکه بحث اصلی فریادی است که از دست رفتار منافقانه باید تا آسمان برود. خداوکیلی خودتان قضاوت کنید به دور از تعصب های جناحی اندیشه نمایید لااقل وضعیت این دو جناح را بدون در نظر گرفتن تعصبات کور در کوهدشت ارزیابی نمایید. بنده مفتخرم که از هردو جناح خیری(چه به حق و چه به ناحق) ندیده ام ولی به لحاظ کاری مجبور به ارتباط با هر دو طرف بوده ام. سوگند می خورم برای حق خودم به هردو جناح مراجعه کردم و از هردو سیلی خورده ام.
در کل به حکومت کشورم می بالم و مفتخرم که ایران به قطبی در دنیا تبدیل شده است. از خداوند می خواهم همه ما را اعم از اصولگرا و اصلاح طلب و غیره، به راه راست هدایت فرماید و به ما توفیق دهد بتوانیم در زیر یک پرچم از حیثیت و شرف ایران عزیز دفاع نماییم

[پاسخ]

سعيد راد در گفته :

سلام حجاب آیا حق زن است یا حق مرد ؟؟؟؟؟ یا حق کس دیگری مثلا خدا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اول این تکلیف رو مشخص کن تابرویم سر اینکه خوشم می اید یا نمی یاد ….. بعد اگر حق خودت شد می توانی هر طور که خواستی کار کنی فرقی بین زن ومرد هم نیست چون وقتی آدم وحوا میوه ممنوعه را خوردند هردو عریان شدند !!!!!!!!! و عریانی در منطق خدا ننگ است وذلت و در منطق بی خدایان لذت ؟!!×!!!! اما حجاب حق خداست و ما هم بنده خدا بنده خدا همیشه دنبال اینکه ببینه خداش چی میگه از کتاب خدا بپرسید جواب می دهد راه کارمی دهد و ضمنا احترامت هم می گذارد…. سیم برق اگر یک کمی از آن روپوش نداشته باشد ی کلا بدون عایق باشد خاصیتش اینکه دستش زدی برقت می گیرد … خواهرم چه کل بدنت عریان باشد یک مقدارش خاصیت بدن تو برای یک جوان اینکه جذب می شود پس هم تو باید خودت رو بپوشانی و هم مردها باید خوب نگاه کنندهردو مکمل همدیگرند … بین گرسنه غذا و گرسنه شکم فرقی نیست اگر غذای سالم گیرش نیاید حتی علف هم می خورد و یا اگر پول نداشته باشد تا غذا بخرد دزدی می کند انجا از دکه اینجا از ناموس دیگران پس تو خودت را حراج نکن تاکچشم ها حریص نشود

[پاسخ]

محمدی وفایی در گفته :

به بسم اله الرحمن الرحیم است
که انسان ایمن از دیو رجیم است
ای که روشن نیست مهینی یا شهین یا … بدان امام علی(ع) فرموده اند حرف بزن تا بگویم کی هستی .
با این کامنت و ادبیاتت واقعا فهمیدم کی هستی.
قرآن می فرماید :
سه نوع قلب داریم :
قلب سلیم،
قلب مُنیب
قلب مریض.
قلب سلیم قلبی است که غیر خدا را نبیند .
قلب منیب قلبی است که منحرف می شود ولی بر می گردد. قلب منیب مثل لباسی است که لکه دارد و آنرا می شویند.
قلب مریض قلبی است که چرک داخل آن شده است و شستن فایده ای ندارد.
این یاداشت می گوید من شفا دهنده ی قلب های منیب هستم نه مریض.
در این یاداشت از بدحجابی و اختلاط سخن گفته شده است.و انتقاد از بدحجابی و اختلاط است نه …
این عکس ها در صدها سایت درج شده اند و وجود دارند.
نگران شیطان نباش او هزاران برابر بیش از آنچه جنابعالی درک می کنی، شیطنت و دام دارد.
معیار بنده مکتب خاتم پیامبران(ص) است نه گلیم سلیقه ی، شما.
می شنیدم فحش و خر می راندم
“رب یسر” زیر لب می خواندم
هر زمان می گفتم از سوز درون
“اهد قومی، انهم لا یعلمون”

[پاسخ]

واقع گرا در گفته :

حاج اقای وفایی به نظر شما فقط می زنان بی حجابی است و جرم ولی وقتی جوانانی را مبینی که در پارکها نشسته اند و متاسفانه از پشت شلوارشان پایین و شرتشان پایین تر که حال ادم را به هم می زند ازدید گشت ارشاد و ناهیان تاز منکر اشکال ندارد چون مذکرند در ضمن چطو.ر در مسجد الحرام زن و مرد با دو تکه پارچه بصورت مختلط دور کعبع طواف می کنند و دل کسی نمی لرزد چون انجا همه به یاد خدایند ولی در بیرون از طواف از ان حالت خارج می شوند حاج اقای عزیز بیا یه کم فقط به محیط قم نگاه نکن چون تمام ایران قم نیست هر چند در قم به ضعم جنبعالی بد حجاب هم کم نیست من در عجبم در همین کشور همسایه ترکیه در استانبول علی رغم لاییک بودن حکومت و وورود انواع گردشگر بی حجاب و عریان اکثر خانمها ی مسلمان ترک حجاب دارند حتی خود در میدان تقسیم به عینه دیدم که خانمهای پوشینه پوش زیادی و انطرفتر بی حجاب اروپایی ودر ساعت سه نصف شب در خیابان ازادانه خانمها چه با حجاب و چه بی حجاب در خیابان می چرخیدند ولی هیچکس نه دلش می لرزید ونه تعرضی حال در ایران ساعت سه نصف شب یک خانم چادری جرات دارد در خیابان باشد علت این همه دل لرزیدن درایران چیست حاج اق لطفا باصحه صدر جواب دهید ؟

[پاسخ]

محمدی وفایی- قم پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 4:32 ق.ظ:

جناب سعید راد سلام علیکم
یکم حجاب حق خداست.
آیت الله جوادی آملی فرمودند:
زن باید کاملاً درک کند که حجاب او تنها ‏مربوط به خود او یا مرد سرپرست او و یا حتی خانواده وی نیست تا بگوید من از حق خودم صرف‏نظر کردم، مرد بگوید ‏من راضیم و یا اعضاى خانواده رضایت دهند، بلکه حجاب زن، حقى الهى است، ‏لذا مى‏ بینید در جهان غرب و کشورهایى که به قانون غربى مبتلا هستند، اگر زن همسردارى آلوده شد و ‏شوهرش رضایت داد، قوانین آنها پرونده را مختومه اعلام مى‏کنند، اما در اسلام این‌گونه نیست، یعنی حرمت زن،‏ اختصاص به خود زن شوهر و برادر و فرزندانش ندارد به عبارتی اگر همه رضایت دهند، قرآن ‏راضى نخواهد بود، چون حرمت و حیثیت زن بعنوان حق ‏اللَّه مطرح است، خداى سبحان زن را با سرمایه ‏عاطفه آفریده است تا معلّم رقّت بوده و پیام عاطفه بیاورد، حال اگر جامعه‏ اى این درس رقّت و عاطفه را ترک نموده و به ‏دنبال غریزه و شهوت رفتند، به همان فسادى مبتلا مى‏ شوند که در غرب ظهور کرده است. بنابراین کسى نمی‌تواند نسبت به نداشتن حجاب رضایت داشته باشد.
از این جهت است که قرآن کریم مى‏گوید، هر گروهى، اگر راضى هم ‏باشند، شما حد الهى را در برابر آلودگى اجرا کنید، معلوم مى‏شود عصمت زن، حق ‏اللَّه است و به هیچ ‏کسى ارتباط ندارد. قهراً همه اعضاى خانواده، اعضاى جامعه و حتی خود زن، امین امانت الهى هستند. زن ‏به عنوان امین حق ‏اللَّه از نظر قرآن مطرح است، یعنى این مقام، حرمت و حیثیت را خداى سبحان (که ‏حق خود اوست)، به زن داده و فرموده است: این حق مرا به عنوان امانت حفظ کند. ‎
دوم :
حجاب بر مردان نیز واجب است.
پوشش،ستر یا آن چه امروز نامش را حجاب گذاشته‌ایم، بر همگان واجب است و نه فقط بر دختران و زنان. هر چند که حدودش فرق دارد و آن هم بی حکمت نیست و منطبق با خلقت و فطرت بشری است. لذا همان‌طور که عدم رعایت و شکستن این حدود بر زنان حرام است، بر مردان نیز حرام است.مثلا اگر لباسی بپوشد که می‌داند بدن‌نما و محرک عموم است و با آن در مجامع و میان نامحرمان حضور یابد. فعل حرام مرتکب شده است
بر مرد و زن واجب است که اولاً بدن خود را در مقابل نامحرمان به نمایش نگذارند و ثانیاً چشم خود را از نگاه شهوانی به نامحرم بازگیرند. منتهی جاذبه‌ی زنانه به مراتب بیشتر است. خداوند جمیل و لطیف، تجلی جمال و لطافت ویژه‌ای به زن نموده که بالتبع جاذبه‌ی ویژه‌ای دارد. لذا حدود پوشش‌اش متفاوت است. پس هیچ منطقی نیست که مرد هر طور که خواست در جامعه ظاهر شود و زن چشم پپوشد! و زن بگوید: من هر طور خواستم جلوه می‌کنم و مرد چشم بسته و نگاه نکند.
سوم :
جناب واقع گرا ،قرآن کریم و سنت رسول الله(ص) که سخن خداست و نهایت واقع گرایی را به رخ می کشد و متخصص آن اهل بیت و سپس علمای ربانی هستند .آنان هم حجاب را واجب دانسته اند.
چهارم:
در مسجد الحرام خدا بهتر از بنده و جنابعالی می داند او همان دو تکه پارچه را برای مردان کافی دانسته است .ولی آیا زنان بی رو سری یا بدحجابند ؟!
پنجم
قم شهری مهاجر پذیر و زیارتی است از همه جای جهان به قم می آیند ولی به یقین کلاس حجاب قم با هیچ جاییی دیگر قابل مقایسه نیست.
ششم :
طلبه ای گفت نمی توان با خاله ازدواج کرد و حرام است.
طرف جواب داد من ازدواج کرده ام و مشکلی ندارم!
از حکومت لاییک ترکیه می نویسی و می گویی دلی نمی لرزد !از آمار فساد آنجا خبر داری ؟!
اگر دلی بلرزد در آن میدان و خیابان ثمره اش روشن می شود یا در مکانهایی …
خدا را شکر در ایران نیز خانم ها روز و شب در خیابان ها و بازار هستند و گاه شبانه هم با ماشین شخصی خویش از استانی به استان دیگر می روند و مشکلی ندارند.

[پاسخ]

محمدی وفایی- قم پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 4:35 ق.ظ:

جوابی بو د به آقای سعید راد و جناب واقع گرا .

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 4:49 ق.ظ:

برخى فوائد و كاركردهاى حجاب:
1 سلامت روانى زن: حجاب همچون حفاظى است كه زن را از آسيب‏پذيرى، ترس و اضطراب روانى مصون نگه مى‏دارد.
2. آرامش روحى مرد: وجود حريم ميان زن و مرد با پوشش، هيجان‏ها و التهاب‏هاى جنسى مرد را كاهش مى‏دهد.
3. افزايش امنيت اجتماعى زنان: نياز به امنيت در زنان بيشتر از مردان است. حجاب آنان را از سوء استفاده‏هاى جنسى و ساير مزاحمت ها مصون مى‏دارد.
4. استحكام پيوند خانوادگى: حجاب زن را به خانواده وفادار نموده از عشق‏هاى آزاد محفوظ مى‏نمايد، نيز زمينه لذت جويى مردان در اجتماع را از بين مى‏برد و لذت‏هاى آنان را به درون خانه مختص مى‏كند.
5. افزايش بهره‏ورى شغلى و مشاركت اجتماعى: برهنگى عامل كشيده شدن تمتعات جنسى از محيط خانه به اجتماع شده و قهراً نيرو و بازدهى كار در اجتماع را ضعيف مى‏كند.
6. بالا بردن ارزش و احترام زن: زنان وقتى خود را مى‏پوشانند براى مردان روياتى‏تر، پر جاذبه‏تر و گرانبهاتر و ارزشمند مى‏شوند.

[پاسخ]

م.پیران عقل در گفته :

با سلام خدمت تمام عزیزان تشکر می کنم از جناب اقای نور محمدی از دیدگاهشون در این مساله و کاملا من با ایشون موافقم

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

بنده با نظرات حاج آقا وفايي بيشتر موافقم

[پاسخ]

محمدی وفایی- قم پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 8:56 ب.ظ:

هزاران سلامم تقدیمتان باد

[پاسخ]

سيدمجتبي حسيني(طرهان) در گفته :

در حديث اين جمله است: «ان‌الله يحب ان يوخذ برخصه كما يحب يوخذ بعزائمه»، خداوند همان مقدار كه مي‌خواهد به تكليف هاي واجب عمل شود، همان مقدار هم مي‌خواهد به رخصتها عمل شود. امام(ره) همواره نصيحت مي‌كردند كه در زندگي و در برخورد با مردم و در آموزش‌ها و منبرها، خواسته هاي خشك‌مقدس‌ها و احتياط هاي سخت را مطرح نكنيد كه مردم بتوانند به طرف اسلام بروند. آيت‌الله بروجردي مي‌گفتند: «اين احتياط هايي كه ما مي‌كنيم، خلاف احتياط است. چون از بس سخت‌گيري مي‌كنيم، افراد پشيمان مي‌شوند. نبايد بيشتر از همان مقدار كه خدا خواسته است، از مردم بخواهيم.». ما كه نمي‌خواهيم بيشتر از خدا و پيامبر (ص) مسلمان باشيم…
ببینید هر چیزی که اجبار باشد چندش آور است. یکی از شبکه ها، شب گذشته فیلم مستندی از گذشته های ایران را به نمایش درآورده بود که هر شهروندی با هر پوششی که می پسندید و با آن راحت بود در جامعه حاضر می شد. کسی هم با آن خانم کار نداشت، یعنی اگر خانمی پوشش مناسبی هم نداشت کسی برای آن خانم مزاحمت ایجاد نمی کرد. ولی در جامعه امروز کافیست یک خانم با مانتویی تنگ تر از حد معمول در جامعه حاضر شود انواع و اقسام برچسب های مختلف به این خانم نسبت داده می شود به انضمام اینکه نگاه های عجیب و غریب او را تهدید می کند. فلسفه حجاب مي بافند و مي نويسند و…
خب، اگر همسر شما به یک خانم با پوشش نامناسب نگاه کند ایراد را از چه کسی می بینید؟
ایراد از همسر من است که نمی تواند خودش و نگاهش را مدیریت کند، آن خانم آزاد است که با هر پوششی که راحت است در جامعه حضور داشته باشد. مردها باید نگاه شان را مراقبت کنند. اشکال را از شوهرم می دانم که این فرهنگ را ندارد که خودش را جمع و جور کند. حتماً در خانه کمبودهایی دارد و من کم کاری هایی داشته ام که چشمش دنبال دیگران است.
فکر نمی کنید بحث پوشش بانوان و نگاه مردان مثل یک جاده دوطرفه می ماند که هر دو باید قواعد و قوانین را رعایت کنند؟ به نظر شما این منطقی است که خانم ها با هر پوششی که راحتند در جامعه حاضر شوند و بعد به آقایان بگوییم شمایید که باید نگاهتان را مراقبت و مدیریت کنید! یعنی خانم ها نباید از خودشان مراقبت و نوع پوشش خود را مدیریت کنند؟ با توجه به تعریفی که روان شناسان از تمایل به جنس مخالف در مردان و زنان دارند؟
نگاه کنید مسئله پوشش با این حساسیتی که در جامعه ما وجود دارد در نهایت به موضوعی تبدیل شده است که زنان را به مخالفت با آن واداشته و مردان را به تماشای زنان حریص تر کرده است ولی اگر این مسئله بر مبنای آزادی بود مطمئناً به یک موضوع انزجارآور و از سر زور و اجبار تبدیل نمی شد. درست مثل این است که یک نفر را در خانه نگاه دارند و به او غذایی که دوست ندارد را به زور بخورانند، قطعاً این شخص دچار حالت تهوع خواهد شد حتی اگر این کار به نفعش باش.

[پاسخ]

محمدی وفایی- قم پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 3:11 ب.ظ:

سلام علیکم
حدیث خوبی نقل فرمودید ولی موردش چیز دیگریست .و آن این که قرآن کریم در سوره حجرات می فرماید: «یا ایها الذین آمنوا لا تقدموا بین یدی الله و رسوله؛ ای مؤمنین! از خدا و رسول خدا جلو نیفتید.» (حجرات/ 1) مقصود از جلو افتادن از خدا و پیغمبر این است که کار دینداری و مقدس مأبی را به جائی رسانیم که خدا و رسول نگفته اند و بخواهیم از پیامبر اکرم (ص) هم جلوتر حرکت کنیم.
امام علی (ع) می فرماید: «ان الله افترض علیکم فرائض فلا تضیعوها و حد لکم حدودا فلا تعتدوها و نهاکم عن اشیاء فلا تنتهکوها و سکت لکم عن اشیاء و لم یدعها نسیانا فلا تتکلفوها؛ خداوند واجباتی را بر شما واجب ساخته، آن ها را تباه نسازید، و مرزهایی برایتان معین کرده، از آن ها تجاوز نکنید و از چیزهایی نهی فرموده، حرمت آن ها را نشکنید و از چیزهایی هم سکوت کرده و آن ها را از روی فراموشی واننهاده، پس درباره آنها خود را به زحمت نیفکنید.» (نهج البلاغه/ حکمت 105
حدیثی که جنابعالی نقل کردید حرفش این است :« خداوند همانطور که ناخوش می دارد آنچه را نهی کرده است مردم انجام دهند دوست دارد آنچه را اجازه داده است و بلامانع شمارند. ، از پیش خود چیزی را که خداوند ممنوع نکرده است، ممنوع نشمارند.
آیا بدحجابی و اختلاط مورد پسند خداست؟!
اگر سندی از شریعت اسلام دارید که بگوید :«بدحجابی و اختلاط) ممنوع نیست تا بنده اعلام کنم حرف سید مجتبی درست است .
کجا احتیاط باید کرد و کجا نباید احتیاط کرد ربطی به مواردی که حرام قطعی یا حلال قطعی است ندارد و اجرای آن کار مجتهد جامع الشرائط است.
نکته ی دوم این که احکام شریعت را باید از منابع شرع گرفت نه فیلم و کشورهای خارجی.نگاه به نقشه ی خدا کنیم هرچه او می فرماید .او بدحجابی و اختلاط را ممنوع کرده است.
نکته :سوم
وقتی خانمی با مانتوی چسبده و یالباسی زننده نگاههای مسموم را به خود جلب می کند ، چرا از چنین لباس هایی و چنین پوشش هایی دفاع می کنید؟!
نکته چهارم
بنده هم حرفم این حلال شریعت محمدی(ص) را حلال و حرامش را حرام بدانیم و حجاب واجب است و اختلاط حرام.
نکته پنجم :
هم زن باید حجابش را رعایت کند و هم مرد باید چشمانش را مدیریت کند . آیا شما حاضرید یک میلیون پول را در جای نامناسبی بگذاری ؟ به همان دلیلی که بیان کردید و بگویید دیگران نباید به پول من تعرض کنند ؟! به یقین هم شما باید در حد عقلانی از پولت پاسداری کنی و هم دیگران خویش را تربیت کنند و قانون مالکیت و حرام بودن دزدی را به رسمیت بشناسند.وقتی توده ی مردم پول را درجای مناسبش قرار می دهند یک خانم چرا خویش را با بدپوششی در دید عموم قرار دهد آن هم عمومی که همه ی آنها مومن نیستند بلکه مریض دلانی نیز در بین آنها وجود دارد؟
نکته ششم
آیا این که خدا فرموده حجاب واجب است و اختلاط حرام ، باعث شده است برخی ها از حجاب زده بشوند؟یا علل دیگری دارد ؟ شما هیچ اشکالی را متوجه پدر و مادرها یا خود شخص بد حجاب نمی دانید ؟! در همین کامنت ها کسی خودش را بدحجاب می داند و اتفاقا دقت بفرما در قلم و بیانش . این نوع ادبیات و منطق را از کجا آورده ؟ می توانید بگویید جامعه بوده است اگر جامعه یا ما طلبه ها مقصریم چرا خیلی ها نقد می کنند ولی با متانت و منطق؟ پس لطفا همه ی کمبودها را به گردن دیگران نندازیم.
نکته هفتم:
بنده یداشتی نوشته ام وتذکری داده ام و کسی را مجبور نکرده ام بلکه می گویم خانواده ها مواظب تربیت فرزندانتان باشید. مسولان محترم برنامه داشته باشید . واین ونشتن هم وظیفه ی بنده ی طلبه است.
فرمودید آزادی باشد هرکسی خواست رعایت کند و هرکسی نخواست بدحجاب یا بی حجاب ظاهر شود. مشکل این نظریه شما این است نه با عقل سازگاری دارد و نه با اصول و قوانین شرع.هیچ آیه یا روایتی نمی گوید هرکس هرچه خواست بپوشد .

خدا نگهدار

[پاسخ]

واقع گرا در گفته :

خدارا شکر که خامها ازادند و با ماشین شخصیرخود از این استان به لن استان می روند و مشکلی ندارن؟ حاج اقای عزیز اگر مشکلی نیست است سری به سایت حوادث بزنید که در ماه چقدر زنان اعم از شوهردار و بی شوهر توسط اراذل مو.رد حتک حرمت و تجاوز قرار می گیرن و این ها فقط کساننین که جرات شکایت را داشته اند و لی انها که از ترس ابرو دم بر نمی زنند ولی تا اخر عمر کابوس تجاوز را در عمق جان وروحش دارد ما هر وقت زن ویا دخترمان به خیابان می رود باید صد تا ایت الکرسی بخوانیم که ایتا وقتی سوار ماشین می شود مشکلی برایش پیش نمی اید حاج اقا سایت حوادث را بخوان که حتی زنان خانه دار از تعرض در امان نیستند بیاییم بجای گیر دادن به زنان برای پوشیدن مانتو و یا روسری شان که یکم عقب و جلو ریشه این همه استرس برای زنان و امنیت انان را چه دبا حجاب وچه بیه ضعم شما بی حجاب را پیدا کنیم ببینیکم چه شده که جوانان به خود اجازه میدهند هرکاری برسر خواهران بی پناه ما بیاورند چرا باید بر صورت انان اسید پاشیده شو.د وان هم در روز روشن و ما کفن نپوشیم وبیاییم بیرون برای حمایت از انان ان شالله که این بحثها مدمه امکنیت هر چه بیشتر زنان را فراهم اورد . پایدار باشی ضمنا جواب مرا ندادی که چرا در ترکیه که اجباریبرای حجاب نیست ان جا خیلی از زنان مسلمان باحجابندولی برعکس در ایران در مقابل ححجاب مقاومت نشان مدهند.

[پاسخ]

محمدی وفایی- قم پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 3:25 ب.ظ:

سلام
جناب واقع گرا جنابعالی جواب کدام نکته از بنده را داده اید؟!
هرتعدادی از خانم ها هم مورد تعرض قرار گرفته باشند آیا اگر مدافعان بد حجابی موفق به تکثیر بدحجابان شوند آیا در این صورت آمار تعرض ها پایین خواهد آمد؟!
جناب واقع گرا آیا اگر راهنمایی رانندگی راننده ی قانون شکنی را جریمه کند خطا کرده است؟! یا خطا کار راننده است؟
ایا اگر طلبه ای گفت قانون خدا حفظ حجاب و حرمت اختلاط است خطا مرتکب شده است؟! گیر بی جا داده است؟!
این است واقع گرایی؟!

جناب واقع گرا امر به معروف و نهی از منکر کردن در قالب شرع مقدس چه ربطی به جنایتی به نام اسید پاشی دارد؟ چرا از محدوده ی بحث خارج شدید؟
لطفا از بد حجابان و هنجار شکنان دفاع نکنید شاید احساس امنیت بیشتری پدید آید.
چنگ خمید می خواندت به عشرت
بشنو که پند پیران هیچت زیان ندارد

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 4:32 ب.ظ:

چنگ خمیده قامت می خواندت به عشرت

[پاسخ]

عین.سین(متحجر دگم خشک مغز یا هرچی که شما بگی) در گفته :

اقای پاشایی سوال دارم
.
بفرمائید
.
میشه بفرمائید شما در این سی سال عمری که داشتید چه خدمات ارزنده ای به این مملکت کردین؟
.
بنده با خوانندن ترانه هایم احساسات غم انگیز لذت بخش و نوستالوژیک و شادی های غم انگیز ایجاد کردم
.
اوه چه جالب در عرصه رشد وپیشرفت مملکت در انحاء مخلتف شکل دهنده یک جامعه چه کاری کردید
.
خوب کاره خاصی نکردم اما از طریف ترانه هایی که خوندم درامد خوبی کسب کردم البته برا حضرات معصومین هم ترانه هایی خوندم
.
خوب خسته نباشید ازین همه زحمت ضمنا خوندن ترانه برا حضرات معصومین در بین خوانندگان بیشتر ابزاریه برای کسب مجوز از ارشاد
.
خوب …
راستی اقا مرتضی میدونی توی دنیا خواننده های اکثر سبک ها به غیر از سبک های کلاسیک موسیقی (که الته از اونا هم بعید نیست)معمولا جز شخصیت های مبتذل وبی بندباز جامعه شون هستن گرچه خوب طرفدار زیاد دارن ولی فکر نمیکنم تشییع جنازه ای با شکوه مثله شما داشته باشن مرحوم مایکل جکسون رو که به خاطر داری اوه ببخشید یادم نبود شما الان در جوار ایشون به سر می رید
.
خوب بنده دراین باره نظره خاصی ندارم
.
امیدوارم در جوار رحمت الهی قرار گرفته و رستگار بشید
.
انشالله
.
انشالله
……………………….
قبل از هر چیز باید بگم خطاب من به جوونای با غیرت مسلمون شیعه ایرونی نیست و از جناب مدیر سایت درخواست دارم این نظر بنده رو در سایت درج کنن
جوونایی عزیز که در غم اقا مرتضی کلی غصه خوردید و اه ه ه ه کشیدید ازین که حرف دلتون رو به همه دنیا نشون دادید و خیلی بلند فرمودید که خواننده جماعت الگوی اصلی شما و افراد شاخص شما هستن و موسیقی و اهنگ ارزشی ترین موضوع برای شماست خیلی ممنون البته چون کلا امثال شما قوه توهم خوبی داره و قشر خاص خودشو معمولا طبق تجربه های قبلی اکثریت میدونه این حرکت رو حرف دله جوون ایرونی معرفی میکنه که البته باید گفت حرف دله جوون وا داده ایرونیه.
این رویداد ها عیار انسان هارو خوب نشون میده و سطح ارزش نگریتون رو خوب نشون میده
جووون خواننده پرست که همیشه از نبود زمینه ها برای رشدتون و نبود ازادی گله می کنید این طور که ازین حرکات شما بر میاد در شما غیر استعداد خواننده شدن فوتبالیست شدن بازیگر شدن و .. چیز دیگه پیدا نمیشه
موشک فرستادن به هوا هسته اتم رو شکافتن صنایع هایتک ساختن مخصوص جوونای ژاپنی و امریکایی و اورپایی نه شما
شما که اینقدر غر می زیند ، جان اف کندی رئیس جمهور فقید امریکا جمله خطاب به جوونای کشورش میگه:از دولت نپرسید که برای شما چه کرده است بگویید شما برای کشورتان چه کرده اید؟) حالا جوون عشق خوانندگی بگو تو برای مملکت چه کردی؟ امثال احمدی روشن ها که هیچ شباهتی به امثال شماها ندارن برای مملکتش حونش رو داد برا اسایش شما ، البته شاید از نظر شما خیلی جونش قابل نباشه چون امثال شماها هیچ کدوم توی تشییع جنازش نبودید که خدارو شکر که نبودید
این رو خوب میدونم که امثال شما رو به ازدیاد هست و خدا لعنت کنه اون کسایی رو که این رو می بینن و البته ازین مسئله استقبال میکنن بلاخره سوداهای بزرگی در سر دارن که براش نیاز به ادم دارن و چه کسایی بهتر از امثال شماها و البته باکی نیست چونکه ما دل خوش به این نوع ادما نیستیم. اینده مملکتی رو که امثال شما ها می سازید رو خوب میتونم ببینم یه کاریکاتور بی سر و ته از سرزمینی که توش خورشید غروب میکنه سرزمین فرصت ها والبته پشیمانی شما از راهی که اومدید
اقایونی که به جناب وفایی گیر میدید که ایشون بیش اندازه سختگیر هست پیشتر ازین انتظاری از شما نیست شمارو چه به دفاع از احکام دین شما بهتره که تو زندون خواسته ها و هویت بی هویتتون که هر روز به رنگی در میاد و امیال روشنفکرانه کاریکاتوری تون بمونید بسوزید خاکستر بشید اره ما سنتی هستیم مدرن بودنی که با لختی مطربی بی بندباری باشه(مثله انسان های عصر یونان روم باستان ) مفت چنگ خودتون بایدم بیای اقا مرتضی پاشایی رو یا ایت الله مهدوی کنید مقایسه کنی میدونی چرا چون الگویی بهتر از اقا مرتضی ندارید که رو کنید
والسلام

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 4:34 ب.ظ:

فربه سلامی تقدیمتان
متشکر از لطف و محبت و صراحتتان
الهی سالم و با نشاط باقی بمانید

[پاسخ]

پریسا.آزاد پاسخ در تاريخ دوشنبه 1 دسامبر , 2014 12:23 ب.ظ:

جناب عین سین شمای که به خودتون این اجازه رو میدین پشت سر یه مرده این مدلی حرف میزنید ….
دیگه حرفی واس گفتن نمیزارین گناه داره بخدا اون که دیگه مرد ورفت…
از زندگیش خیر ندید دیگه چکارش دارین؟؟
توروبه خداتون ول کنید این بحثای…رو
من خیلیلا رو میشناسم که صبحو ظهروشام تظاهر به درست بودن میکنن
و طومارهای مینویسند وبه این سایتو ان سایت میچسبانند!!! !
واما ذره ی از شعور و انسانیت در شبستان تیره و تارشان نمیدرخشد!!!!!
یکی بیاد اینارو واسمون نقد کنه؟؟
اخه کسی جراتشو نداره که؟؟!از کار بیکار میشن خوووو
زورتون به این مرده میرسه؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
حرف واس گفتن زیاده اما از حوصله ما خارجه///..

[پاسخ]

قـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــابل توجـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه پاسخ در تاريخ چهارشنبه 3 دسامبر , 2014 10:05 ق.ظ:

پاسخی برای عین سین
خاهش میکنم کامنتمو درج کنین ایرادی هم نداره . مکتوب شده است.
یه شب که من حسابی خسته بودم

همینجوری چشمامو بسته بودم

سیاهی چشمام یه لحظه سر خورد

یه دفعه مثل مرده ها خوابم برد

تو خواب دیدم محشر کبری شده

محکمه الهی بر پا شده

خدا نشسته ، مردم از مرد و زن

ردیف ردیف مقابلش واستادن

چرتکه گذاشته و حساب می کنه

به بنده هاش عطاب خطاب میکنه

میگه چرا این همه لج می کنید

راهتونُ بیخودی کج می کنید ؟

آیه فرستادم که آدم بشید

با دلخوشی کنار هم جمع بشید

دلای غم گرفته رو شاد کنید

با فکرتون دنیا رو آباد کنید

عقل دادم برید تدبر کنید

نه اینکه جای عقلُ کاه پر کنید

من بهتون چقد ماشالله گفتم

نیافریده باریک الله گفتم ؟

من که هواتونُ همیشه داشتم

حتی یه لحظه گشنتون نذاشتم

اما شما بازی نکرده باختید

نشستیدُ خدای جعلی ساختید

هر کدوم از شما خودش جدا شد

از من و آیه های ما جدا شد

یه جو زمین و این همه شلوغی

این همه دین و مذهب دروغی ؟!!

حقیقتا شماها خیلی پستین

خر نباشین گاوُ نمی پرستین

از توی جمع یکی بلند شد ایستاد

بلند بلند هی “صلوات” فرستاد

از اون قیافه های حق به جانب

هم خودی شاکی هم از اجانب

گفت چرا هیشکی روسری سرش نیست ؟

پس چرا هیشکی پیش همسرش نیست ؟

چرا زنا اینجوری بد لباسن ؟

مردای غیرتی کجا پلاسن ؟

خدا بهش گفت بتمرگ حرف نزن

اینجا که فرقی ندارن مرد و زن

یارو کنف شد ولی از رو نرفت

حرف خدا از تو گوشاش تو نرفت

چشاش می چرخن نمی دونم چشه

آهان می خواد یواشکی جیم بشه

دید یه کمی سرش شلوغه خدا

یواش یواش شد از جماعت جدا

با شکمی شبیه بشکه نفت

یهو سرش رو پایین انداخت و رفت

غراولا چندتا بهش ایست دادن

یارو وانستاد تا جلوش واستادن

فوری در آورد واسشون چک کشید

گفت ببرید وصول کنید خوش باشید

دلم برای هوریا لک زده

دیر برسم یکی دیگه تک زده

اگه نرم هوری دلگیر میشه

تو رو خدا بذار برم دیر میشه

غراول حضرت حق دمش گرم

با رشوه خیلی کلون نشد نرم

گوشای یارو رو گرفت تو دستش

کشون کشون برد و یه جایی بستش

رشوه حاجی رو ضمیمه کردن

توی جهنم اونو بیمه کردن

حاجیه داشت بلند بلند غُر میزد

داشت روی اعصابا تلنگر می زد

خدا بهش گفت دیگه بس کن حاجی

یه خورده هم حبس نفس کن حاجی

این همه آدم رو معطل نکن

بگیر بشین انقده کل کل نکن

یه عالمه نامه داریم نخونده

تازه هنوز کرات دیگه مونده

نامه تو پر از کارای زشته

کی به تو گفته جات توی بهشته ؟!

بهشت جای آدمای با حاله

ولت کنم بری بهشت ؟؟؟ محاله

یادته چقدر ریا می کردی ؟

بنده های ما رو سیاه می کردی ؟

تا به نفر دورو برت میدیدی

چقدر والضالینُ می کشیدی

این همه که روزه و نوحه خوندی

یه لقمه نون دست کسی رسوندی ؟

خیال می کردی ما حواسمون نیست ؟

نظم و نظام هستی کشکی کشکی است ؟

هر کاری کردی بچه ها نووشتن

می خوای برو خودت ببین تو زوم کن

خلاصه وقتی یارو فهمید اینه

بازم درست نمی تونست بشینه

کاسه صبرش یه دفعه سر می رفت

تا فرصتی گیر می آورد در می رفت

قیامته اینجا عجب جاییه

جون شما خیلی تماشاییه

از یه طرف کلی کشیش آوردن

کشون کشون همه رو پیش آوردن

گفتم اینا رو که قطار کردن

بیچاره ها مگه چی کار کردن ؟

ماءموره گفت می گم بهت من الآن

مفسد فی الارض که می گن همینان

گفت اینا بهشت فروشی کردن

بی پدرا خدا رو جوشی کردن

به نام دین حسابی خردن اینها

کفر خدا رو در آوردن اینها

بدجوری ژاندارکُ اینا چزوندن

زنده توی آتیش اونو سوزوندن

روی زمین خدایی پیشه کردن

خون گالیلا رو تو شیشه کردن

اگه بهش بگی کلاتو صاف کن

بهت میگه بشینُ اعتراف کن

همیشه در حال نظاره بودن

شما بگو اینا چی کاره بودن ؟

خیام اومد یه بطری هم تو دستش

رفت و یه گوشه ای گرفت نشستش

حاجی بلند شد با صدای محکم گفت :

این آقا باید بره جهنم !!!!!!

خدا بهش گفت تو دخالت نکن

به اهل معرفت جسارت نکن

بگو چرا به خون این هلاکی ؟

این که نه مدعی داره ، نه شاکی

نه گرد و خاک کرده و نه هیاهو

نه اربده کشیده و نه چاقو

نه مال این نه مال اونو خرده

فقط “عرق” خریده رفته خرده

آدم خوبیه هواشو داشتم

اینجا خودم براش شراب گذاشتم

هیو شنیدم ایست خبر دار دادن

نشسته ها بلند شدن واستادن

حضرت اصرافیل از اونور اومد

رفت رو چهار پایه و چندتا صور زد

دیدم دارن تخت روون میارن

فرشته ها رو دوششون میارن

مونده بودم که این کیه خدایا

تو محشر این کارا چیه خدایا

فک میکنید داخل اون تخت کی بود ؟

الآن میگم یه لحظه ، اسمش چی بود ؟

همون که کاراش عالی بود

اون که تو دنیا مثل توپ صدا کرد

همون که این لامپا رو اختراع کرد

همون که کاراش علی بود ، اون دیگه

بگید بابا ، توماس ادیسون دیگه

خدا بهش گفت دیگه پایین نیا

یه راست برو بهشت پیش انبیا

وقتُ تلف نکن توماس زود برو

به هر وسیله ای اگر بود برو

از روی پل نری یه وقت میفتی

میگم هوایی ببرندو مفتی

باز حاجی ساکت نتونست بشینه

گفت که مفهوم عدالت اینه ؟

توماس ادیسون که مسلمون نبود

این بابا اهل دینُ ایمون نبود

نه روزه رفته بود نه پای منبر

نه شمر می دونست چیه نه خنجر

یه رکعتم نماز شب نخونده

با سیم میماش شب رو به صبح رسونده

حرفای یارو که به اینجا رسید

خدا یه آهی از ته دل کشید

حضرت حق خودش رو جا به جا کرد

یه کم به این حاجی نگاه نگاه کرد

با اینکه خیلی خیلی خسته هم بود

خطاب به بنده هاش دوباره فرمود

شما عجب کله خرایی هستید

بابا عجب جونورایی هستید

شمر اگه بود خُب هیتلرم بود

خنجر اگر بود روولولم بود

حیفه که آدم خودشو پیر کنه

و سوزنش فقط یه جا گیر کنه

میگید توماس من مسلمون نبود

اهل نماز و دین و ایمون نبود

اولا از کجا میگید این حرفُ ؟

در بیارید کله زیر برفُ

اون من و بهتر از شما شناخته

دلیلشم همین چیزا که ساخته

درسته گفتم عبادت کنید

نگفتم به خلق خدمت کنید ؟

توماس نه بمب ساخته نه جنگ کرده

دنیا رو هم کلی قشنگ کرده

من یه چراغ که بیشتر نداشتم

اونم تو آسمونا کار گذاشتم

توماس تو هر اتاق چراغ روشن کرد

نمی دونید چقدر کمک به من کرد

تو دنیا هیشکی بی چراغ نبوده

یا اگرم بوده تو باغ نبوده

خدا برای حاجی آتش افروخت

دروغ چرا ؟ یه کم براش دلم سوخت

طفلی تو باورش چه قصرا ساخته

اما به اینجا که رسیده باخته

یکی میاد یه “هاله ” ای باهاشه

چقدر بهش میاد فرشته باشه

اومد رسیدو دست گذاشت رو دوشم

دهانش و آورد کنار گوشم

گفت تو که کلت پر قرمه سبزی است

وقتی نمی فهمی بپرسی بد نیست

اون که نشسته یک مقام والاست

مترجمه ، رفیقه حق تعالی است

خود خدا نیست نمایندشه

مورد اعتمادشه ، بندشه

خدام یم یلد که دیدنی نیست

صداش با این گوشا شنیدنی نیست

شما زمینی همش همینید

اونور میزی رو خدا میبینید

همینجوری می خواست بلند شه نم نم

گفت که پاشو باید بری جهنم

وقتی دیدم منم گرفتار شدم

داد کشیدم یه دفعه بیدار شدم

شاعر : خلیل جوادی
اگر غلط املایی داشت به بزرگواری خودتون ببخشید .

[پاسخ]

اصلاح ...! پاسخ در تاريخ پنج‌شنبه 4 دسامبر , 2014 9:56 ق.ظ:

تنها کامنتی ه که میتونه به تمام نظرات این بخش جواب بده
عااااالی بود جدا…

کاش کمی بزرگ بشیم پاسخ در تاريخ جمعه 19 دسامبر , 2014 7:12 ب.ظ:

البته به نظرم تو متحجر دگم و خشک مغز نیستی، تو هم یه منگول و گاگولی شبیه اونایی که با حرفای حاج آقا مخالفت کردن ، فک نکن حرفای مزخرفت مث گفته های حاجیه

[پاسخ]

یسنا در گفته :

سلام ودرودخدابرحاج آقاوفایی فهیم.خدمت دوستان ومخاطبان عزیز عرض کنم خداوکیلی مگرما از حجاب چیز بدی دیده ایم ؟!جزاینکه همین حجاب ومتانت ووقارزن است که به او مصونیت میبخشد؟!آیا ما به دختر ومادران خودمان اجازه میدهیم که بدحجاب وباآرایش زننده در پیش مردم ظاهر شوند؟آیاغیرتمان اجازه میدهدکه دختر همچون دسته گلم را که با هزاربدبختی بزرگش کرده ام با این وضع بیرون برود ؟یابه عبارتی اورابه دست گرگهای گرسنه ودرکمین نشسته خیابانها بدهم ؟!دوستان زن درسایه همین حجاب است که میتوندباخیال راحت بیرون برود وباهمین حجاب است که به نامحرم میفهماند که من حریم داریم وکسی حق تجاوز به این حریم راندارد.بارها دیده ایم که درخیابان زن بد حجاب ومانتویی رد میشود همه مردم چه زن وچه مرد نگاهش میکنند،وپیش خودشان میگویند:این دیگه کی بود؟!اما چه موقع دیده اید که یک زن محجب وباوقاررد شود وکسی به او نگاه چپ کند ؟پس همه مردم حجاب را دوست دارند.انشالله در پناه خدای مهربان همه جوانهای ما به راه راست هدایت شوند وحسینی وفاطمی زندگی کنند.تادر آینده جامعه ای سالم داشته باشیم.آمین

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 4:39 ب.ظ:

سلام علیکم
این عکس ها سندی برای یاداشت بنده است .
گفتار شما هم سرشار از منطق و خرد گرایی است .الهی سالم و با آرامش و با برکت باقی بمانید.
ممنون از این همه محبتتان

[پاسخ]

اسدالله آزادبخت در گفته :

سلام ودرودبر حاج آقا محمدی
سالهاست که حضرتعالی را ازنزدیک میشناسم ونسبت به سطح علوم وآگاهی شما کاملا واقف هستم . دغدغه شما قابل تحسین است وایکاش بقیه دوستان اینگونه فکرکنند. مویدباشید

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 4:43 ب.ظ:

هزاران سلام تقدیمتان جناب آقای آزادبخت.
متشکر از این که بر خط امام حسین (ع)پافشاری و تاکید می کنید.به یقین سکوت در برابر منکرات عوارضات شومی را به همراه خواهد داشت.
ممنون از این جام سرشار از مهر و محبتتان
به خدای دانا و توانا می سپارمت

[پاسخ]

فلاح دلفان در گفته :

سلام بر سید عزیز .مطلب خوب ومفیدی بود
هرکسی از مرگ جوان بویژه هنرمندی چون مرحوم پاشایی ناراحت می شود اما نباید به بهانه مرگ وعزاداری حرمت را بشکنیم .
ما مسلمانیم وتابع قاوانین شرع مقدس اسلام یا باید قید مسلمانی را بزنیم یا باید رعایت کنیم .
یا باید حب امام حسین(ع) و حضرت زهرای اطهر (س) را فراموش کنیم یا باید توصیه های آنان را در حجاب گوش کنیم .
امید است روزی بیاید که کارهایمامان مورد رضای خدا وامام زمانمان باشد

[پاسخ]

محمدی وفایی- قم پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 8:44 ب.ظ:

سلام گرامی فلاحم
به شرف شرف داران عالم ،بنده نیز دل دارم و دلتنگ می شوم ،از جهنمی شدن کسی هرگز خوشحال نمی شوم .زیرا امام حسین(ع) جد وجهد هم کرد ، از جهنمی شدن شر هم جلوگیری کند ولی شمر نا نجیبی کرد و دست رد بر سینه ی محبت و آن همه دلسوزی امام زد .اگر پا روی کله ی امر به معروف ونهی از منکر بگذارم در روز رستاخیز جوابی ندارم.
علت عمده بسیاری از این مخالفت ها مبتنی بر باند بازی است و دوستان می دانند ، من جناحی نیستم .فقط و فقط طلبه ای مبلغ هستم.
به خدای بزرگ می سپارمت

[پاسخ]

م محمدی در گفته :

میخواهی یک کیلوسبزی بخری به نظام ربطش می دن! می خواهی سوار تاکسی شوی به نظام ربطش می دهند! می خواهی ووووو ….
خواهران و برادران، آقای وفایی بنا به وظیفه ای که دارد و این وظیفه بر دوش همه ما هست (اما ممکن است به سنگینی وظیفه روحانیت نباشد) مطلبی را از باب امر به معروف و نهی از منکر فرمودند. الحمدالله در این حکومت (که عده ای فقط به خاطر لج بازی به آن ایراد می گیرند) کاری به شما نداشته و ندارند، چرا همه مسایل را از دید جناح بازی نگاه می کنید؟ نگاهی کذرا به قوانین این حکومت بیاندازید. به نظر نمی آید مشکل از راه و رسم قانونی حکومت باشد مشکل از منو شماست که به نام اصلاح طلب اصولگرا آن را باب میل مرام خود تفسیر می نماییم. بنده فقط یکبار در سخنرانی ایشان بوده ام و ایشان هم بنده را نمی شناسند. هرچند بحث دفاع از ایشان اگر دفاع از حق باشد پسندیده است، ولی بحث اصلی دفاع از ایشان نیست بلکه بحث اصلی فریادی است که از دست رفتار منافقانه باید تا آسمان برود. خداوکیلی خودتان قضاوت کنید به دور از تعصب های جناحی اندیشه نمایید لااقل وضعیت این دو جناح را بدون در نظر گرفتن تعصبات کور در کوهدشت ارزیابی نمایید. بنده مفتخرم که از هردو جناح خیری(چه به حق و چه به ناحق) ندیده ام ولی به لحاظ کاری مجبور به ارتباط با هر دو طرف بوده ام. سوگند می خورم برای حق خودم به هردو جناح مراجعه کردم و از هردو سیلی خورده ام.
در کل به حکومت کشورم می بالم و مفتخرم که ایران به قطبی در دنیا تبدیل شده است. از خداوند می خواهم همه ما را اعم از اصولگرا و اصلاح طلب و غیره، به راه راست هدایت فرماید و به ما توفیق دهد بتوانیم در زیر یک پرچم از حیثیت و شرف ایران عزیز دفاع نماییم

[پاسخ]

محمدی وفایی- قم پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 8:54 ب.ظ:

سلام جناب محمدی

این مخالفین کاری به شخص بنده ندارند بیشترشان با عینک باندبازی یاداشت بنده را می خوانند .حتی گاه با حجاب هم هیچ مشکلی ندارند ولی احساس می کنند امربه معروف و نهی از منکر از تبار یک جناح است. به جان همه ی گلرخانم فریضه ای الهی است و امام حسین ویارانش خونشان را به پای شجره ی طیبه امربه معروف و نهی از منکر ریختند.
این همه انتخابات در کوهدشت برگزار شده است کی و کجا بنده یک سخنرانی جناحی انجام داده ام ؟!
دعا کن نماز و روزه هم جناحی نشود.
ممنون از لطف شما
خدا نگهدارتان

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 9:21 ب.ظ:

دروغ و خیانت درامانت گناهشان به مراتب از بد حجابی بیشتر است ، مگر منکر فقط بد حجابیست؟

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ شنبه 22 نوامبر , 2014 8:17 ق.ظ:

سلام
فقط بی حجابی منکر نیست .ولی آیا باید چیزی ننویسیم یا این که همه ی منکرات را در یک یاداشت بنویسیم

م.ر در گفته :

درود بر حاج اقا وفایی

[پاسخ]

محمدی وفایی- قم پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 8:55 ب.ظ:

هزاران سلامم تقدیمتان باد

[پاسخ]

عبد در گفته :

آقاي نورمحمدي عزيز
از حسن ظن و بزرگواري شما ممنون . ما كمچَه كُلَه هم نداريم چه رسد به قلم . سرشار از مجهولاتيم ما را چه به معلومات؟
شما غير از اينكه كثيرالكامنت هستيد كريم الطبع و لطيف الخصال هم هستيد . تعريف و تمجيدتان از قلم شكسته حقير چيزي جز بزرگ منشي نيست و گرنه بنده اندازه خود را مي دانم
من نگفتم اطلاعات شما كليشه اي است . عرض كردم مشخصاً آن جمله تان كه ” اگر خانم ها بدحجابند خب! شما نگاه نكنيد” كليشه اي و نخ نماست و واقعاً پاسخ كافي و قانع كننده اي به معضل بدحجابي در ايران نيست. آقاي محمدي وفايي ياx وy چشمانشان نجيب است و احتمال لغزيدن شان پايين ، با ميليونها جوان مجرد و متاهل كه صبح تا شب در معرض دلبري شيطان هستند چه كنيم؟ آنها هم چشم را درويش كنند؟ شما بهتر از من مي دانيد كه از اين خبرها نيست. پس اين جواب تكراري مشكلي را درمان نمي كند . راه حل اين نيست كه من فقط به فكر بهشت رفتن خود باشم بلكه بايد راه جهنم رفتن ديگران را هم سنگلاخ كرد. اين نكته نابي است كه در سيره بزرگان و پيشوايان دين آمده و آقاي وفايي هم آن را تبيين كرده است.
اميدوارم روزي برسد كه با همكاري سايت هاي كوهدشت بشود بدون پرده پوشي به آسيب شناسي فعاليت سياسي در شهرستان بپردازيم . يكي از اين آسيب ها همين سرگيجه اي است كه همه دچارش هستيم: سرگيجه بين رفاقت و تفكر سياسي! سرگيجه بين طايفه و ايدئولوژي ! هم اصلاح طلبيم و هم با حلقه پيريايي طوري سخن مي كنيم گويي هشت سال احمدي نژاد را نديده ايم. بپذيريد كه موضع اصلاح طلبان لرستان در برابر انتصاب اعضاي حلقه پيريايي در مصادر استان فاجعه آميز بود. تو گويي جليلي يا مشايي رئيس جمهور ايران است نه حسن روحاني با پشتيباني اصلاحات. كلاهتان را قاضي كنيد اگر مشايي رئيس جمهور مي شد حلقه مذكور بيش از اين غنيمت مي بردند كه در دولت اعتداليون برده اند ؟ چند اصلاح طلب قديمي و اصيل بايد خانه نشين باشند تا يادگاران محمدرضا رحيمي از منصبي به منصبي ديگر و از استاني به استاني ديگر فقط ييلاق قشلاق كنند و آب و هواعوض كنند؟ سنندج شان بشود اليگودرز و اراكشان با ترفيع بشود خرم آباد؟ انتظار حقير از فعال سياسي صاحب نظري چون شما اين است كه از خود بپرسيد چرا چگونه چنين ؟ اصل بر طايفه و رفاقت است يا تفكر و مرام ؟ پيريايي چه نسبتي دارد با اصلاحات؟ دهه ٦٠ و رفاقت هاي پيشين را فرو بگذاريد . آن سبو بشكست و آن پيمانه ريخت . حضرات خيلي وقت است فاتحه آن رفاقت ها را خوانده اند . پيريايي متعلق به تفكري است كه اصلاحات را فتنه مي داند و اصلاح طلب را واجب الحذف . با كسي رفاقت كنيد كه رفاقت را بفهمد و به وقت قدرت به شما رحم كند . بيني و بين الله اگر كانديداي اين حلقه رئيس جمهور مي شد همين دوستان با استناد به رفاقت هاي سي سال پيش ، از جماعت اصلاح طلب در مديريت استان استفاده مي كردند؟ يا مي گفتند اينان يك مشت فتنه گر شكست خورده اند به صغير و كبيرشان رحم نكنيد . بروند باقي مانده عمر را با بازنشستگي و انزوا سر كنند؟!
رفيق عزيز خدا روزي را نياورد كه بنده بخواهم كسي را سركوب يا از نوشتن نااميد كنم اگر هم چيزي نوشتم براي شأن و وقار خودتان بود . غرض ديگري نداشتم
اگر اين مطلب طولاني شد يا تكبر و آفتي در اين نوشته ها بود به بزرگواري خود ببخشيد . بنده تا عبد شدن فاصله بسيار دارم .

[پاسخ]

ع م امرایی در گفته :

وقتی که با مردم صادق نبودیم و حرمتشان را زیر پا گذاشتیم ، به نظرات و رایشان بی احترامی کردیم و به خیلی از افراد دهن چاک اجازۀ تاختن و خانمان برانداختن دادیم وبرای بدَر کردن رقیب ، به انواع تهمتها ی ناروا توسل جستیم صداقت وامانت داری را به مسلخ بردیم ، به دروغ و تملق گویی روی خوش نشان داده وآنرا بنام دین ترویج کردیم و لجن مال کردن مخالفِ خود را مجاز دانسته و بدترین انگها را به آنان چسباندیم ، مانند گرگ درنده بجان بیت المال افتادیم و اخلاق را به هیچ انگاشته و به ترویج و انتشار بد اخلاقی پرداختیم ، فرصت دفاع را از رقیب گرفته و یک طرفه به قاضی رفتیم…… باید انتظار شکل گرفتن واکنشهای اینچنینی را در زیر پوست جامعه داشته باشیم ، در واقع میشود گفت که مرحوم پاشایی بهانه بود !!

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 9:31 ب.ظ:

برادر رزمنده دوست عزيز
كجايي؟
در كدام سياره سير ميكني؟
اتفاقاً اين تجمعات سياسي نبود. هرچه بود سياسي نبود . سياسيش نكن تو رو خدا.از اين جماعت بپرسي ميرحسين موسوي و حسين شريعتمداري چه فرقي دارند؟ همينطوري بروبر نگاهت ميكند.آقاي امرايي از اين اتفاقات سواستفاده سياسي كردن كار زيبايي است؟؟؟؟؟؟؟ فكر ميكني تحليل اجتماعي ارائه كردي؟ حمله هزاران جوان موبايل به دست براي تشييع يك جوان خواننده كجايش سياسيه؟ سياسيه يا كنجكاويه ؟

[پاسخ]

ع پاسخ در تاريخ جمعه 21 نوامبر , 2014 10:20 ب.ظ:

ميخواستم ديگه چيزي ننويسم و اين بحث را كش ندم ولي بعضي از حرف ها را كه ميشنوي نميتوني ساكت بشيني خصوصاً از آدم هايي كه انتظارش را نداري كه اختيار عقل و شعورشان را بدهند به محيط و تك صدايي فضا
من يه ناشناسم براي آقاي امرايي كه ظاهرا دوست داره اجر مجاهدت هايش را به پاي فيسبوك انديشي تباه كنه يه قصه تعريف مي كنم . آي قصه قصه قصه ( يا بهتره بگم غصه غصه غصه ) : ( آقا تو را به خدا به اين قصه فيسبوكي و وايبري نگاه نكن)
كمتر از يك سال پيش در يكي از محلات تهران يه جوان مذهبي هيئتي غير سياسي به اسم علي خليلي داشت از مسجد برمي گشت بره خونه . ديد چند تا جوون مست براي يه دختر ( ناموس مردم ) دارن مزاحمت ايجاد كنن . رفت اعتراض كرد با چاقو زدنش ! به همين سادگي. هيچ كدوم از روشنفكراي اين كشور صداشون درنيومد. اون جوون چند ماه فلج بود بعد از چند ماه مُرد. هيچ كدوم از روشنفكراي اين مملكت صداشون درنيومد. هيچ سايت و نشريه روشنفكري به فكر خون به ناحق ريخته اين جوون غيرتي نبود همه سعي كردن تبرئه قاتل رو بگيرن. ( احتمالاً اعتقادشون اين بود كه شرارت و مزاحمت براي ناموس مردم يه فعل حقوق بشريه و هر كس اون رو نقض كرد از طالبانه) الآن هم زور ميزنن كه نذارن قاتل اعدام شه. جاي ظالم و مظلوم عوض شد! همين مردم هم نرفتن از اون جوون شهيد تجليل كنن كه آقا ! دستت درد نكنه از ناموس ما دفاع كردي . دستت درد نكنه كه جلوي اراذل وايسادي . اين اراذل اگه جلوشونو نگيري فردا سراغ ناموس ما هم ميان . خدا رحمتت كنه مدافع ناموس. تو تشييعش شركت نكردن هيچ! حتي تو فضاي مجازي هم زحمت نكشيدن با فشار دادن چند تا دكمه كيبورد از كارش دفاع كنن.
براي مرحوم پاشايي مردم يه تشييع جنازه خوب تشكيل دادن . خب! دستشون درد نكنه . هر تحليلي كه داره دمشون گرم. اما به نظر من سواستفاده از اين تشييع جنازه از طرف كسايي كه كثيف ترين جنايت ها رو توجيه مي كنن خيلي كار كثيفيه . ما تو ايران يه مشت لاشخور سياسي داريم كه نه اخلاق واسشون مهمه ، نه بيت المال ، نه ديانت . اينا واسشون يه چيز مهمه : دور يه پديده اجتماعي رو بگيرن ازش سواستفاده كنن همين! يه تشييع جنازه رو تبديل كنن به يه ميتينگ سياسي . همون سواستفاده حيواني و كثيفي كه از جنبش سبز كردن و حركت اعتراضي آقاي موسوي رو به يه شورش كور ضدانقلابي تبديل كردن و بين اصلاحات و جمهوري اسلامي كينه ابدي برقرار كردن . اينا چيزي نيست كه يه آدم با گذشته درخشان مثل آقاي امرايي متوجه نباشه ولي چكار ميشه كرد؟
داد وبيداد
هاوار هاوار از بستن چشم ها
همه چيز سياسي نيست به پير به پيغمبر!

[پاسخ]

آریوبرزن پاسخ در تاريخ شنبه 22 نوامبر , 2014 2:40 ب.ظ:

جناب اقای ع، تفکرات فسیلی قرنهاست که فراموش شده . مردم دیگر غارنشین نیستن که میفرمایی این اقای مجاهد عمر خود را پای فیسبوک میگذراند. حریم خصوصی افراد سالهاست بی حرمت شده است. روشنگری و روشنفکری جبهه دوم مبارزه آفای امرایی در برابر جهل است .
حهل و تعصب آنقدر قدرتمند است که میتواند، جنگ را صلح و بردگی را عین آزادی جلوه دهد

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ شنبه 22 نوامبر , 2014 4:09 ب.ظ:

میرسد روزی که می آید بدست /// آنچه خود خوانی حَریمش را شکست

ناشناس پاسخ در تاريخ شنبه 22 نوامبر , 2014 7:23 ب.ظ:

بماركت ناو !
اگر آريوبرزن بودي يك خورده هم به فكر آن جوان ناهي از منكر مدافع ناموس بودي
حداقل يك اسمي براي خودت انتخاب كن كه بِهِت بياد

اشتری پاسخ در تاريخ شنبه 22 نوامبر , 2014 5:52 ق.ظ:

احسنت جناب امرایی
دقیقا درست میفرمایی مرحوم پاشایی بهانه بود

[پاسخ]

محمدی وفایی- قم در گفته :

سلام بر جناب امرایی
اگر فرض کنیم آنچه حضرتعالی نوشتید اتفاق هم افتاده باشد،آیا باید در مقابل ضروریات دین ایستاد؟! در این صورت سیدصادقی که طلبه است و همه ش شماها نمی توانید سندی پیدا کنید که یک روز ، کار دولتی و اجرایی هم داشته است آیا سزاوار است برخی ها با عینک باندبازی به یاداشت امر به معروف ونهی از منکرش بنگرند؟!
آیا در این فرض این نوع واکنش ها مصداقی برای مثل زیر نیست؟

گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری
بد نیست بدانید بنده «باروت گرانی»را در عصر دولت احمدی نژاد نوشتم . اگر مثل برخی ها باندی بودم هرگز آن را نمی نوشتم.

کاش جنابعالی هم یک طرفه نقد نمی کردید ؟! و به کسانی که احکام ضروری دین را زیر سوال بردند تذکری می دادی.
اگر در روز قیامت آیات امربه معروف ونهی از منکر از شما شکایت کنند و بگویند چرا در کامنت هومیانیت از مظلومیت ما سخنی ننوشتی و همه چیز را سیاسی دیدید چه جواب می دهید؟
در نهایت بنده هرگز موافق زیر پا گذاشتن حرمت دیگران ، تهمت زدن و…نبوده ونیستم .
به هر حال از شخصی چون جنابعالی نوشتن کامنتی جامع انتظار می رفت.

[پاسخ]

محمدی وفایی- قم پاسخ در تاريخ شنبه 22 نوامبر , 2014 3:37 ق.ظ:

به استاد قرائتی گفتند باند بازان را نصیحتی کن ، فرمود دست چرب آب پس می دهند و باندبازان،نصیحت را.
اگر بناشد در مورد عملکرد جناح های کشور نکته ای بنویسم و یا قضاوتی داشته باشیم ، آیا همه ی نقص ها را باید در پرونده ی یک باند و یک جناح نوشت؟!
آیا دیگران هیچ تقصیری نداشتند؟!
جناب امرایی به نظر بنده اگر قانون را معیار قرار بدهیم و همه ی قضایای پیش آمده را بر آن عرضه کنیم ، حجم تخلفات جناح ها و قانون گرایی آنها روشن خواهد شد . در این صورت روشن خواهد شد که آیا یک طرف مثل گرگ بودند و طرف دیگر قانونی حرکت کردند ؟
گرامی امراییم ! « بزرگ و رهبر این کشور فرمودند برخی ها دوست دارند هر ظالمی بر این کشور مدیریت کند ولی فقط ، شخص ولی فقیه نباشد»
حال این تعداد افراد چند درصد هستند من نمی دانم ولی یقین دارم کسی که مسجد خانه ی خدا را به آتش بکشد و به پرچم امام حسین (ع) رحم نکند و …مجرمی درجه یک است و او خطر ناک ترین انسان گرگ صفت است .
در این صورت آیا می توان گفت فقط یک طرف مقصر است؟
جناب امرایی این دو عکسی که جنابعالی در هومیان می بینید سندی بسیار روشن بر یاداشت بنده است با این حال ببین چه نوشتند؟!
اگر این تصاویر نبود ای بسا می گفتند نویسنده مطلب شخصی حجره نشین است و بی خبر از همه چیز و اصلا چنین بدحجابی و اختلاطی نبوده است!

[پاسخ]

.... پاسخ در تاريخ شنبه 22 نوامبر , 2014 11:50 ق.ظ:

اشتباه نکنم سيد عن قريب است قرائتى رو جزيى ازفروع ويا اصول دين بداند

[پاسخ]

محمدی وفایی- قم پاسخ در تاريخ شنبه 22 نوامبر , 2014 3:33 ب.ظ:

سلام
ای که به حدی حرفت حق است نام شریفت را نمی نویسی !
هرچند ممکن استاز منظر برخی ها آن استاد بزرگ و مفسر قرآن کریم ، در حد و اندازه ی یک هنرمند یا یک فوتبالیست یا یک وزنه بردار نباشد.اما او در دایره ی کسانی است که مکتب محمدی(ص) فرموده اند مداد علما برتر از خون شهداست.
بنده تا آخر عمر افتخار می کنم سخن آن بزرگ مرد خوش رو و خوش خو و خوش گو را نقل کنم .
علاوه بر این خاتم رسولان«ص» فرمودند : اگر از بازار عطر فروشان عبور کنی بوی عطر خواهی داد و اگر از بازار زغال فروشان عبور کنی زغالی خواهی شد .
وبدان گفتار آن استاد بوی قرآن می دهد .
و نیز بدان به لطف الهی به حدی معلومات دارم اصل و فرع را بشنام و بدانم علما چه جایگاهی در مکتب اسلام دارند.
الهی موفق باشید

ناشناس در گفته :

ا

[پاسخ]

رزمنده دفاع مقدس در گفته :

هوالرئوف
من با قسمتهای زیادی از کلام ع م امرایی کاملا موافق هستم! حاج آقا ای برادر بزرگوار اینکه برای قصه بد حجابی این همه نگران هستین آیا برای علت و عللی که باعث رواج این بدحجابی که گربیانه بسیاری رو گرفته هستین؟ اینکه در این مملکت شیعه اثنا شری وضعیت اخلاقی مسئولین و …..بخصوص در این 8 و9 سال اخیر فاجعه آمیز بوده که مردم و بخصوص نسل جوون رو به سمت بی حجابی و کم اعتقادی و تشکیک در مبنا و اصل سوق داده نگرنتون نکرده؟ من شنیدم برای مرحوم پاشایی حتی همین بی حجابهای لاک بزن قرآنو و نماز و دعا قبل از فوت و بعدشم مراسم ختم قران و این حرفا گرفتن؟ حاجی عزیز بی حجابی معلوله نه عامل شما به عامل بزن معلول درست میشه!!!

[پاسخ]

محمدی وفایی- قم پاسخ در تاريخ شنبه 22 نوامبر , 2014 10:04 ق.ظ:

برادر رزمنده ام سلام علیکم
بنده بر این باور نیستم که مسولان به همه ی وظایفشان عمل کرده اند .به حمدالله همین مردم شریف متوجه همه ی مسائل هستند کوتاهی ها را می بینند .این حقیر هم مثل شما در بین مردم هستم از نکات مثبت ومنفیی و انتقادها و پیشنهاداتشان خبر دارم ولی بر این باورم که این منطق درستی نیست هرچه کمبود و نقص و …همه را به چند سال از انقلاب اختصاص بدهیم .اگر طلبه ای هم خواست امر به معروف و نهی از منکر کند ، حتی برادران خوش سابقه و مجاهدش چشم هایشان را بر روی منکر و بدحجاب ها ببندد و فقط و فقط حکومت را مقصر بداند.
آیا جنابعالی سهمی از بد حجابی ها و… را در سهل انگاری خانواده ها در مساله تعلیم وتربیت نمی بینید ؟
ماهواره ها هیچ نقشی ندارند؟!
و…
در ضمن بنده هر گز ننوشتم بی حجاب ها اهل دعا و نماز و قرآن نیستند! فقط به پوشش و اختلاط برخی ها اعتراض کرده ام .
این تذکر وظیفه بنده بود به یقین مسولان و خانواده هر کدام وظیفه ها دارند .ای بسا دهها علت داشته باشد .
متشکر از لطف شما

[پاسخ]

م.م پاسخ در تاريخ شنبه 22 نوامبر , 2014 12:52 ب.ظ:

سلام از بسیجی غیر رزمنده به بسیجی رزمنده
عامل بی حجابی نفهمیدن آیات قرآن است که حاج آقا در حال تلاش برای فهماندن آن است

[پاسخ]

م.م پاسخ در تاريخ شنبه 22 نوامبر , 2014 12:54 ب.ظ:

حرفی در مورد حجاب نداریم سمعنا واطعنا اما در تشییع جنازه ………………..

[پاسخ]

مرضیه در گفته :

من به شخصه این مراسم به وجه قبول نداشتم .شخص مذهبی سرسختی هم نیستم یه بنده خدا مانند دیگر

مسلمانان پیرو محمد.ولی این وضع تشیع یک مسلمان نیست. بیشتر به یک پارتی شبیه بود تا مراسم تشیع .

اکثر برای دیدن گلزار و امثال او رفته بودند نه مراسم عزا.البته باید ریشه این هجوم نیروی فعال جامعه را به این

سمت وسو بررسی کرد. چرا جوان ما باید برای شادی وغمها بدجور به خیابان بیاد یکی از دلایل اصلی نبود شادی

و ارامش روان جوانان است که این مسله توسط مسولین امر باید حل شود.وگرنه کاری از دست من وشما جناب وفایی بر نمیاد.

[پاسخ]

محمدی وفایی- قم پاسخ در تاريخ شنبه 22 نوامبر , 2014 3:44 ب.ظ:

سلام علیکم
تنها کاری که از دست بنده بر می آید همین نوشتن و گفتن و نترسیدن از اتهام ها ست .مکتب اسلام می فرماید وظیفه ام تبلیغ و امربه معروف ونهی از منکر است .مامور به وظیفه ام از خدا می خواهم نتیجه هم داشته باشد .
متشکر از لطف و محبت شما خواهر گرامی

[پاسخ]

دیدبان در گفته :

خدمت روحانی جلیل القدر جناب آقای سید صادق محمدی وفایی عرض سلام و خدا قوت دارم.
این مطالبی که می نویسم از روی هوا و دیمی نیست بلکه با تحلیل در این باره می نویسم انشالله که کمی به عواقب شوم استفاده از نسل سوم و چهارم شبکه فراگیر اینترنت بیاندیشیم.
1- سئوال این است آیا آقای مرتضی پاشایی عالم ربانی بود؟ آیا عالم علم ابدان بود ؟ چه خدمتی به جامعه بشری کرده بود که اینگونه او را تشییع کردند؟
2- آیا اینها که آمده بودند همه از کرامات جناب پاشایی خدا بیامرز بهره مند شده بودند که اینگونه برایش ضجه می زدند و یا میخندیدند؟
3-اصلا اینها مرتضی پاشایی را از کجا می شناختند که همزمان در سراسر کشور برایش شمع روشن کردند؟
4- آیا برای تسلی دل پدر و مادر داغدیده مرتضی آمده بودند یا چیز دیگری؟
جواب :
1- مرتضی پاشایی صاحب هیچ عنوانی در بین عناوینی که عرض کردم نبود. حتی در بین خوانندگان هم مهره قابل توجهی نبود. جوانی بوده که تازه وارد عرصه موسیقی شده و آنچنان صدا و معنای زیبایی هم در پشت آلبوم های او نبوده. چراکه از او مهم تر ها در این عرصه از دنیا رفتند و خبری نشد.
2- خیلی از این دوستان بظاهر داغدار، داعدار چیزی بغیر از مرتضی پاشایی بودند و هستند. اصلاً برای مرتضی نیامده بودند.
3- سئوال اصلی این بود که اینها مرتضی را از کجا می شناختند؟ و جوابش فیسبوک – وی چت – انستاگرام – هیستاگرام و… است.
به واقع این یک نمایش از قدرت رسانه غرب بود که مردم ایران بدانند که آدمهای بی بندوباری هم هستند که به یک اشاره در یک شبکه ضد اجتماعی به خیابانها بریزند و مثلاً کارناوای یا چیزی شبیه به آن راه بیاندازند.
خوب که بنگری خواهی دید که اینها همان پس مانده های جریان فتنه 88 هستند. اینها همان هایی هستند که در روزعاشورا دل مردم داغدار ایران اسلامی را مجروح کردند.
لذا برای بی حجابی اینها دل نسوزانید.
مردم فهیم ایران اسلامی خودشان می دانند به چه جانورانی روبرو هستند و چگونه به وقتش این دسیسه را هم ناکام بگذارند.
برای مثال می خواستند بدون خبر دار شدن مردم بصورت غافل گیرانه به خیابانها بیایند و بگویند از فیسبوک و… متوجه شدیم ( یعنی بدانید قدرت از آن ماست) اما رسانه خدوم ملی با پخش خبر آن و دعوت از مردم برای شرکت در تشییع جنازه این فرزند ایران این طوطئه را خاموش کرد.
و درضمن آب خاموشی زمانی بیشتر بر این آتش ریخته شد که از پدر ارجمند ایشان مصاحبه تهیه و پخش شد. آری توطئه خنثی شد. ضربه نهایی وقتی زده شد که در بین آنهمه جانور لخت و عور روضه ی امام شهید امت مسلمان خوانده شد آنهم توسط پدری داغدار. و معنی این عمل اعلام برائت خانواده مرتضی پاشایی از این طیف خطرناک بود. توطئه خاموش شد. اتفاقی نیفتاد و بقول شما اختلاطی اتفاق افتاد که نگران کننده نیست چراکه ملت شریف ایران این گروه را از خود نمی دانند.
اما باید تاملی کرد در فتوای مراجع عالیقدر و دست مریزاد گفت به حضراتشان که این خطر را پیش بینی کرده بودند اما گوش شنوا کجا بود؟ نمی دانم!

[پاسخ]

محمدی وفایی- قم پاسخ در تاريخ شنبه 22 نوامبر , 2014 3:43 ب.ظ:

سلام جناب دیدبان
متشکر از یاداشتت
انشاالله در یاداشت بعدی (که در آینده ای نزدیک تقدیم هومیان نیوز خواهد شد) نکاتی دیگر تقدیم همه ی عزیزان خواهم کرد.

در آن نوشته هم مرحوم پاشایی را معرفی خواهم کرد و هم …
الهی پایدار و با نشاط باقی بمانید

[پاسخ]

ناشناس پاسخ در تاريخ شنبه 22 نوامبر , 2014 4:05 ب.ظ:

امان از این سیاه بازار!!!! اگر این فتنه 88 نبود چکار میکردید ؟یک نان بخورید صد نان فدای سر این فتنه گرها کنید که این بازار را برای شما درست کردند!!!!

[پاسخ]

محمدی وفایی- قم پاسخ در تاريخ شنبه 22 نوامبر , 2014 4:46 ب.ظ:

سلام
کاش صبر می کردید یادا شت دوم متولد می شد و سپس از سیاه بازار می فرمودید.
در یاداشت فوق هم فقط از حجاب و اختلاط انتقاد شده است !

[پاسخ]

ایران در گفته :

سلام اقای وفایی
من برای نظرات شماوهمه دوستان احترام قائلم ولی چرا در یک جامعه اسلامی که به زعم من اصلا نیاز نیست شما و امثال شما بگویند حجاب داشته باشند یا نداشته باشند چون میراث 1400 ساله ما بسیار گویاست . ولی رویکرد به سمت بد حجابی است . ایا بخاطر این است که شما نگفته اید، یا مردم از اسلام جدا افتاده اند . یا اطلاعات دین ما کمتر در دسترس است . یا با یک serch کوچک نمی توان اطلاعات مورد نظر را از میط web پیدا کرد . ادمی امروزه راحت تر از هر زمانی به انواع اطلاعات دسترسی دارد . حال سوال من از شما : چرا با تمامی مطالب بالا این جوانان به نظر شما این جمعیت مختلط را که بنظر شما گناه الود است تشکیل داده اند جواب این سوال مهم است نه امر بمعروف کلیشه ایی شما که هر کودک د بستانی الانه ان را میداند حال که تکلیف خود می دانید امر بعروف کنید بهتر است علت العلل ان را از بین ببرید و انجا امر بمعروف کنید و تکلیف جوانی که می بیند در جامعه اسلامی مسولین مختلف که بر اساس معیارهای اسلامی سر کار امده اند اختلاس میکنند و دزدی میکنند و هر کاری میکنند و …. ما را بحال خودمان بگذارید چون ما به حاکمیت عقل معتقدیم و شما به حاکمیت حرف و حرف و فقط حرف و امر بعروف برای دیگران

[پاسخ]

محمدی وفایی در گفته :

سلام علیکم
از این که برای نظراتمان احترام قائل بودید متشکریم
این که فرمودید« نیاز نیست شما و امثال شما بگویید حجاب …..»حرف خامی است .زیرا خداوند دانا و تواانا این ماموریت را به آمران معروف داده است و سخن و نظر خداوند مقدم بر نظر جنابعالی است.
همان میراث 1400ساله نیز نیاز به پاسداری دارد و گرنه همانطور که امروز اصل امر به معروف ونهی از منکر را نمی پذیری ای بسا کسی بیاید و اصل حجاب را هم کم کم به کلی انکار کند هر چند داری قدمتی به بلندای تاریخ باشد.
اما علت این بدحجابی ها و …چیست ؟ به یقین یک علت ندارد ، برخی ها دوست دارند هر ظالمی بر آنها حکومت کند و ببینند و حرفش را بشنوند ولی رهبری فقیه نداشته باشند و سخنی از جنس دین را نشنوند و دوست دارند هر چهره ی پلیدی ببینند ولی عمامه به سری را نبینند . شاید از لحظه نخست اصل انعقاد با بسم الله شروع نشده باشد.البته تعداد این نوع افراد اندک است.
خیلی ها در کویر غفلت به سر می برند .
برخی ها بد تربیت شده اند .
برخی متاثر از ماهواره و ضد انقلابند.
برخی ها گمشده های دیگری دارند.
در ضمن اختلاط به آن سبک از منظر اسلام مردود است و بنده حکم اسلام را تذکر دادم .البته عقل رسول باطنی است اگر کسی به حاکمیت عقل باور داشته باشد .
شخصی که از بدحجاب ها و اختلاط که محبوب شیطان است دفاع کند و امر به معروف ونهی از منکر را مردود شمارد به یقین در تحت حاکمیت عقل نیست.

[پاسخ]

سمیه در گفته :

بعض ها فک میکنن فقط باطن مهمه ظاهر چیه
ولی از کوزه همان برون تراود که در اوست
واقعا رو میخواد با این ظاهر خجالت نکشی با خدا حرفم بزنی و برا دیگرانم تازه طلب مغفرت کنی
حتما قبوله
یه چند تا جوون بدبخت دیگه روهم میندازن تو گناه

عجب

[پاسخ]

لکستان در گفته :

وااله مشتی هرزه اومدن لاس بزنن و بگن خدا رحمتت کنه.بهتر که مراسم نگیرن.واس اینه به شهرمون باید افتخار کنیم.میدونید که چی میگم؟هر کی بود خدا رحمتش کنه ولی امام هم نبود دستش از دنیا کوتاست ولی وقتی دزد بده مردی هم که دختر بازه مورده ناموسیه صدبار از دزد هم بدتره کاش دزد باشه با اون عکسا که انداخته پزشونم میدن.خدا در کل رحمت کنه مرتضی پاشایی رو اگر جنایتی نداشتی اینو بگم چون حتی خرما هم نخوردم.اگر دزد بودی هر کاری کردی حتی خدا ببخشتت.

[پاسخ]

برف آسمانی در گفته :

ضمن آرامش و طلب مغفرت برای مرحوم پاشایی ، شب خاکسپاری من اتفاقی از بهشت زهرای تهران به طرف شوش می رفتم خیلی شلوغ بود یعنی اگر شجریان هم بود هرچه فکر کردم این همه نمی ارزید .

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

کمی با تاخیر:درود فراوان به همه هنرمندان.افراط زیادی در هرچیزی نتیجه عکس می دهد .من صحبتی ندارم ولی به همه دوستانی که این نظرات رو می خونن پیشنهاد می کنم سخنرانی که دکتر یوسف اباذری استاد دانشگاه تهران در مورد مراسم پاشایی کردند رو لطفا بخونن.

[پاسخ]

حیدری در گفته :

سلام !

قدر آیینه بدانیم چو هست ، نه آنگاه که افتاد و شکست ! روحش شاد

[پاسخ]

شهروند در گفته :

سلام وعرض ادب.جناب وفایی کاملا متین فرمایش کردن .خیلی ساده میگم آیا یه ادم میتونه وقتی عزیزترین شخص زندگیش فوت میشه اونهمه ارایش داشته باشه؟یا حتی ازخوردن غذا هم امتناع میکنه؟اون اشکها وضجه ها با این آرایش غلیظ همخوانی نداشتن.کافی بود واقعا عین خونواده خودت به این جوان فکر میکردی -قطعا میل به آب خوردن رو هم در اونروز ازدست میدادی.بعضی ها درهمه جا میخوان خودشون رونشون بدن وجلوه کنن.که اتفاقا واسه کسی مثل من که توی خونه م داشتم برای مرتضی پاشایی عزیز گریه میکردم همخیلی ناراحت کننده بود.مگر میشه درمراسم ختم عزیزی کسی با هفتاد قلم آرایش وموی پریشون بیاد .بخدا میت حرمت داره.درود بر سید بزرگوار جناب محمدی وفایی.

[پاسخ]

محمدی وفایی پاسخ در تاريخ شنبه 7 نوامبر , 2015 8:49 ب.ظ:

سلام بر شما نیز
ممنون از لطفتان

[پاسخ]

سمیرا در گفته :

خدا رحمتش کنه جاش خیلی خالی…

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

سلام برادر من اگه داخل همه عکس ها نگاه کنین فک نکنم یک مورد پیدا کنین که یه دختر و پسر دارن همدیگه رو نگاه میکنن این طرز فکر اشتباه هست که تا مراسم بزرگی پیش میااد شما سریع بگین اسلام در خطر است

[پاسخ]

محمدی وفایی در گفته :

سلام عزیزم
کسی نگفته اسلام در خطر است
نوشتم دولتیان و حاکمان و خانواده ها مواظب باشید برای جوانان فرزندانتان برنامه داشته باشید

[پاسخ]

سمانه در گفته :

به نظر من این شیخ ها کاری جز حسادت بلد نیستند,شما به جمعیت نگاه کنید دختر و پسر هرکدومشون تو حال وهوای خودشونو عزاداری خودشونن,حالا به عشق مرتضی پاشایی دارن به هر مناسبتی مثلا تولد پاشایی یادشو زنده میکنندواکثرا هم نگاه به هم نمیکنند که این شیخ ها دنبال حرفهای زیادی میگردند,ایشالا تو مراسم سالگرد مرتضی پاشایی هم هموطنان عزیزمون بیان وجمعیت مثل پارسال زیاد وحتی زیادتر بشه ویادشو گرامی بداریم وهمچنین فاتحه ای بخوانیم وبه قشر حسود جامعه هم توجه ای نکنیم.

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

واقعا!!!!!!!!!!!!
سند هم داری؟!!!!!!

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :