کد خبر : 3849
تاریخ انتشار : 22 آگوست 2013 - 20:43
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 622 بازدید

آبی کردن اراضی حاشیه رودخانه سیمره نیازمند 5.5 میلیارد تومان اعتبار است

کوهدشت – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: آبی کردن اراضی حاشیه رودخانه سیمره نیازمند 5.5 میلیارد تومان اعتبار است. اسحاق طاهری مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیتهای عشایر در استان اظهار داشت: سالانه 500 مترمربع تولید صنایع دستی توسط عشایر لرستان انجام می شود که این رقم با […]

عکس: حشمت اله آزادبخت

عکس: حشمت اله آزادبخت

کوهدشت – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: آبی کردن اراضی حاشیه رودخانه سیمره نیازمند 5.5 میلیارد تومان اعتبار است.

اسحاق طاهری مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیتهای عشایر در استان اظهار داشت: سالانه 500 مترمربع تولید صنایع دستی توسط عشایر لرستان انجام می شود که این رقم با توجه به جمعیت بهره بردار بسیار کم است.

وی افزود: این رقم اندک وظیفه جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی را سنگین تر می کند که کمک کنیم از طریق اعطای تسهیلات، آموزش و سایر موارد بخشی از مشکلات تولید و اشتغال را در مناطق عشایری رفع شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان همچنین به برخی کارهای انجام شده در مناطق عشایری لرستان از جمله احداث دوبند خاکی هومیان و ضرون، احداث هشت واحد عرضه مستقیم کالا و احداث 140 کیلومتر راه عشایری دراستان توسط امور عشایر لرستان اشاره کرد.

طاهری مقدم یادآور شد: منطقه ضرون با داشتن 622 هکتار اراضی کشاورزی و هزار و 300 نفر جمعیت و 16 هزار واحد دامی اهمیت زیادی در حوزه کشاورزی و دامپروری شهرستان کوهدشت دارد.

وی همچنین به طرح آبی کردن اراضی درب گنبد تا “چم آستان” اشاره و تصریح کرد: در قالب این طرح پیش بینی شده است که 20 هزار هکتار از اراضی این منطقه آبی شوند که تا امروز موفق شده ایم دو هزارهکتار از این وسعت را با احداث سه ایستگاه به کشت آبی تبدیل کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهارامیدواری کرد که اگر در حاشیه رودخانه سیمره هر خانوار بتواند دو هکتار زمین را تحت پوشش سیستم آبی قرار دهد، 500 بهره بردار می تواند در این بخش مشغول به کار شود.

طاهری مقدم با بیان این که برای آبی کردن حاشیه سیمره به 5.5 میلیارد تومان اعتبار نیاز هست، از کشاورزان منطقه خواست تا تخصیص اعتبار مورد نیاز حداقل به صورت غرق آبی از ایستگاه های ایجاد شده آب برای ایجاد باغات استفاده کنند.

بیان دیدگاه !

نام :