کد خبر : 7773
تاریخ انتشار : 17 فوریه 2014 - 15:39
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 1,027 بازدید

آداب معاشرت و سلوک شهروند اسلامی- بخش دوم

حجت الاسلام حسین رشیدیان / هومیان نیوز احترام به دیگران: قرآن کریم می فرماید:́ و  لَقَد کرّمنا بنی آدَمَ- همانا ما بنی آدم را کرامت بخشیدیم (1) انسان موجودی دو بعدی است که از هر جهت قابل احترام می باشد زیرا او از یک شرافت ذاتی و کرامت برخوردار است تا جایی که گل سرسبد موجودات و جانشین خدا در روی زمین معرفی و فرشتگان به کرنش […]

IMG_8965

حجت الاسلام حسین رشیدیان / هومیان نیوز

احترام به دیگران:

قرآن کریم می فرماید:́ و  لَقَد کرّمنا بنی آدَمَ- همانا ما بنی آدم را کرامت بخشیدیم (1)

انسان موجودی دو بعدی است که از هر جهت قابل احترام می باشد زیرا او از یک شرافت ذاتی و کرامت برخوردار است تا جایی که گل سرسبد موجودات و جانشین خدا در روی زمین معرفی و فرشتگان به کرنش و خضوع در برابر او مأمور شدند و به احترام وی ،در برابرش سجده کردند.

ارتباطات انسان:

  انسانها در زندگی فردی و اجتماعی می بایست چهار ارتباط خود را تنظیم و موزون نمایید.

اول: ارتباط انسان با خودش، دوم: ارتباط انسان با خدا، سوم: ارتباط انسان با انسانها، چهارم: ارتباط انسان با دنیا .چنانچه این ارتباطات بر مبنای نسخه وحیانی انجام گیرد، انسان می تواند به هدف نهایی خلقت که همانا رسیدن به خداست نائل آید. (ای خدا این وصل را هجران مکن)

گونه های احترام: احترام به انسان در دو بعد اساسی قابل بررسی است. اول: خود دارای از هتک حرمت او و دوم: تکریم و احترام گذاشتن به او. در اسلام، برای حفظ حرمت انسان و زندگی اجتماعی او، قوانین و دستورات ویژه ای وضع شده، بگونه ای که اگر کسی آبرو، جان، مال و ناموس دیگران را مورد تجاوز قرار دهد و یا آبروی آنان را خدشه دار سازد، تحت پیگرد قانون قرار می گیرد و در مواردی حدود الهی در مورد او به اجرا در می آید.

حضرت علی(ع) از قول رسول گرامی اسلام(ص)می فرماید: کسی از شما که توانا باشد خدای سبحان را ملاقات کند در حالی که دستش از خون مسلمانان و دارایی آنان پاک و زبانش از هتک آبروی آنان سالم باشد، باید چنین کند. (2)

حفظ آبرو: مهمترین راه حفظ آبروی برادر مؤمن، پوشیدن کاستیها و زشتی های اوست.خدای بزرگ با اینکه از عیان و نهان بشر آگاه است ، عیوب او را بر ملا نمی سازد پس برای انسان که خود از کاستی و عیوب خالی نیست، چگونه رواست که به جستجوی عیوب و نواقص دیگران بپردازد و با سخن چینی و غیبت در پی بدنام کردن و آشکار ساختن لغزشهای آنان باشد؟

راه دیگر اینکه از سَبُک کردن و تحقیر نمودن یکدیگر بپرهیزید، مسخره کردن، برجسته نمودن نقصهای ظاهری، سرزنش نمودن یکدیگر، تندی و خشونت در گفتار و کردار ، نگاه حقارت آمیز به یکدیگر بخصوص در جمع از مصادیق هتک آبرو محسوب می شود.

امام صادق(ع) می فرماید:آنکه بر ضد مؤمنی به قصد آبروریزی و از بین بردن آقایی او سخنی گوید تا از چشم مردم بیفتد، خداوند او را از ولایت خود خارج و به طرف ولایت شیطان رها می کند ولی شیطان نیز او را نمی پذیرد.(3)

روشهای احترام: انسان به خاطر نسبتها و روابطی که با همنوعان خود دارد، با آنها نشست و برخاست می کند و شایسته است شیوه هایی مناسب با شان و مقامشان بر گزیند.تجلیل و تکریم دیگران ممکن است به دو روش صورت گیرد.

الف:گفتاری: قرآن کریم می فرماید: قولو الناس حُسناً- با مردم به خوبی سخن گویید(4)

در خصوص والدین قران کریم می فرماید: و قل لهما قولاً کریما- با گفتاری لطیف و بزرگوارانه با آنها سخن بگو(5) در برخورد با نیازمندان گرچه نتوانیم نیازشان را برطرف نمائیم، قرآن کریم سفارش می کند:فقل لهم قولا میسورا – با آنان سخن نیک توام با احترام داشتهباشد(6)

ب:کرداری: وقتی بر تو وارد می شود به احترامش برخیزید، سخن او را بشنوید، مشکلش را حل کنید، در گرفتاری به کمکش بشتاب.

رسول خدا(ص)می فرماید: از بزرگداشت برادر دینی این است که هدیه اش را بپذیرید و از آنچه دارد نسبت به او مضایقه نکند و به خاطر او خود را به تکلف نیندازد.(7)

حق و تکلیف: در فرهنگ اسلام، حق و تکلیف برای همه و به صورت متقابل است، همگی نسبت به یگدیگر حقوقی دارند و تکلیفی برای رعایت حقوق یکدیگر. از رعایت نظافت محیط زندگی کرفته تا رعایت قوانین رانندگی و جلوگیری از آلوده کردن هوا و آلودگی صوتی و حفظ فضای سبز تا حق همسایگی، حق معلمی، حق دانش آموزی و دانشجویی، حق استادی و… جملگی حقوق شهروندی و آداب معاشرت صحیح می باشد. در جامعه اسلامی احترام متقابل توصیه شده تا جایی که ضرباهنگ دلها برای یکدیگر بزند و در شادی یکدیگر شریک و در غم همدیگر همراه باشند. بمنظور جلوگیری از خصومت، رعایت شرع و قانون و توجه ویژه به حقوق یکدیگر و آداب معاشرت صحیح ضروری است.

ادامه داد…

منابع:

 1- سوره اسراء آیه 70           2- نهج البلاغه خطبه 157
3- وسائل الشیعه ج 8 ص 608            4- بقره آیه 83

5- سوره اسراء آیه 23    6- همان آیه 28
7- بحار الانوار ج 72 ص 454

دیدگاه ها

رشیدی در گفته :

چه خوب است که ما قبل از پیچیدن نسخه برای دیگران سعی در اصلاح خود و اطرافیانمان نماییم به خصوص درمورد انواع ارتباطات به ویژه ارتباط با دنیا که این ارتباط انسان با دنیا در عده ای خیلی چیزها را زیرسوال برده مثل ارتباط انسان با دیگران.
مطالبی هم که درمورد حفظ آبروی برادر مومن مطرح کردید هم خوب بود.
از نظر من هم قطعاً کسی که آبروی برادرش (برادری که در گذشته عیوبش را پوشانده بوده است) را لگد مال کند، خدا بزرگ برای همیشه او ر از ولایت خود خارج می کند.
انشاءاله که خدا همه را به راه راست هدایت کند و هیچ یک از خوانندگان این مطلب را از ولایتش خارج نکند.
انتقادی هم که به مقالتون داشتم این بود که مطالب انسجام ندارد. نتیجه گیری و استنباط هم ندارد. درک مطالب کتاب هایی که به عنوان منبع اعلام کرده اید برای همه ممکن نیست پس به نظر من باید چندین کتاب خوانده شود و نتیجه حاصل را به زبانی شیوا به اطلاع علاقه مندان رساند، نه اینکه از هر کتاب چند جمله آورده شود و در نهایت منابع را اعلام کرد.

[پاسخ]

برادر دینی در گفته :

در ابتدا از اینکه شما برادر عزیز توانسته اید برای خود با وجود تمامی موضوعات و شرایطی که دارید جایگاهی دینی پیدا کنید خوشحالم. این را به جد میگویم و بر اثبات این ادعایم خدا را شهاد میگیرم چراکه از شما شناختی عمیق دارم و رفتار و کردار گذشته شما را از باطنتان جدا نمیدانم.
لیکن عزیز دل چنانچه از این نوع نوشته ها در جهت تنویر افکار عمومی به جهت ورود به عرصه سیاسی استفاده شود آنوقت است که دیگر اوضاع فرق میکند.
چند وقتیست که هرکس که میل به ورود به عرصه سیاسی و بخصوص به انتخابات را در خود حس میکند با درج مقالاتی در فضای مجازی تلاش میکند تا خودی نشان دهد. این دیگر از لطائف روزگار است که کسی با این نیت وارد شود از اخلاق بنویسدو بخواهد که دیگران متوجه نشوند.

[پاسخ]

رشیدی در گفته :

من هم با سوء از فضای مجازی برای انتخابات به شدت مخالفم به خصوص در روزنامه هایی مانند هومیان و سیمره. مدیران این سایتها باید با مدیریت درست جلوی سوء استفاده عده ای فرصت طلب را بگیرند. غرض من نویسنده این مطلب خاص نیست. اما مدیران این روزنامه ها که مخاطبان زیادی دارند باید افرادی باهوش و ذکاوت باشند چون از روی آمار بازدیدها می توان فهمید که قشر وسیعی از مردم کوهدشت را دربر می گیرد در نتیجه روز اذهان مردم اثر ویژه ای دارند.

[پاسخ]

کوهدشت در گفته :

درود بر جناب آقای حجه الاسلام رشیدیان بابت درج این مقاله ی علمی و بی نقص که حاکی از سواد بالا و تسلط ایشان بر مطالب است و منابع نوشته شده در انتهای مقاله و نحوه ی نگارش آن کاملا علمی و اصولی است و مبنی بر میزان اعتبار این مقاله است .

[پاسخ]

همشهری در گفته :

“درپایان ماگفته های دشمنانمان راازیاد خواهیم برداما سکوت دوستان راهرگز”
باسلام به هومیان وتمامی دوستان مجازی واستاد رشیدیان(استاد واقعی چراکه ایشان دارای دکترای علوم حوزوی ودارای مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه بارتبه دوم کشوری می باشند وهم اکنون درمقطع کارشناسی ارشد دردانشگاه های شیراز ودرحوزه های علمیه درسطوح عالی به تدریس می پردازند)
خدارشاهد می گیرم که نمی خواهم درسطرهای بعدی ازسرِبغض یا تعصب از انسانیت وعقلانیت وصداقت آقای رشیدیان دفاع کنم بلکه این تکلیف من است باحق باشم نه برحق.
آقای رشیدیان دارای مقالات متعددی می باشند که درپرتیتراژترین نشریه استان فارس(صدای سفیر عدالت)دایما درج میشوند وبااستقبال مواحه می شوند.با مساعدت آقای آزادبخت عزیزچندیست این مقالات درسایت هومیان درج می شود.
هیچ دلیل یا استدلالی وجود ندارد که ایشان هومیان سیمره و…بنابرمقاصد سیاسی به درج این مقالات می پردازند.
آقای رشیدیان به خاطر کارنامه بسیار درخشانشان دراستان فارس بارها مورد تشویق وتایید مسولین موجه نظام قرارگرفته اندبه گونه ای که اقشار مختلف سپیدان وبیضا ومسولین استان فارس ازایشان حواسته اند که در استان فارس کاندید بشوند وتا جایی که این حقیر اطلاع دارم ایشان هیچ میلی به هیچ جایگاه انتصابی یا انتخابی ندارندزیرا باتوجه به سخاوت ومهربانی وعلم وعمل ایشان نزد مردم جایگاه مناسبی دارند وامیدوارم نزد خداوندنیز.
اگر ایشان قابل دفاع نبود بخدا قسم دست به نوشتن نمی بردم اما نمی توانم خاموشی راانتخاب کنموفریاد نزنم حتی اگر گوش ها نشیدن رااموخته باشندوشاید سهم من از انسانیست که اخلاق را فدای نقاصد سیاسی نکرده نمی کند ونخواهد کرد وتاجایی که من اطلاع دارم ایشان درهیچ شهرستانی به صراحت بیان نکرده اند که کاندید خواهدشد امیدوارم بهترین ها برای کوهدشت لرستان وایران رقم بخورد

[پاسخ]

مهک در گفته :

با سلام به روحانی با اخلاق وادیب
بنده ضمن اذعان به مکارم اخلاق شما پیشنهادی دارم:اگر میخواهید وارد عرصه کاندیداتوری مجلس شویدبه نکات زیرنگاهی بیندازید
1-اگر از خود برای این کار شخص بهتری سراغ ندارید مدیون هستید اگر نیایید
2-مروری گذرا بر افرادی که در سالهای گذشته وارد این عرصه شدند داشته باشید
3-اگر مثل آفتاب میتوانی بر همه یکسان بتابی بشتاب و الا ‌ والاخرة خیرٌ لک من الاولی
4- اگر در شهر ضابطه ای ودر مرکز رابطه ای نیستی کاری از پیش نمی بری نیا
5-یک بار کاندید شدن دوره بسیار عالی مردم شناسی است ،چه ایرادی دارد؟
6-شش هزار رای سنتی داری ،بنویس

[پاسخ]

اسنودن در گفته :

اگررشیدیان نیت سیاسی داشته باشه خیلی مضحکه بخواد با1مقاله به هدفش برسه آخه1مقاله رو چرابه سیاست گره میزنید اگر اینطوربود حاج آقا مثل سایرکاندیداها دایما به کوهدشت رفت وامد میکرد در مراسم عزا ی فوت شدگان نقش اول رابازی می کرد ومثل بقیه با وانت غذا توزیع میکرد همانهایی که ماهی دادن رو بلدند نه ماهیگیری رو…مدتیه که رفت وامدش به کوهدشت بیشترکه نشده بلکه کمتر نیزشده ومیدونم درس وبحث رو عاشقی میکنه نه کرس های یخ زده مجلس رو.اگرهم اومد قدمش روچشم والاااا

[پاسخ]

ابراهیمی از شیراز در گفته :

سلام به مردم بلادم کوهدشت گرچه میدانم سلامم را نمیخواهند پاسخ گفت چون سرها درگریبان است منی که از بدوتولد دربین این مردم افتخار زیستن یافته ام از خدای بی نیاز خود تااین لحظه شاکرم سر سوزنی از روی هواهای نفسانی کسی را تخریب یا کسی را بنا نکرده ام. دوستان گرامی اقایان رشیدی همشهری و برادر دینی وامثالهم اگر نیم نگاهی به فضای سیاسی کوهدشت داشته باشید وبا چشمانی که با اب انصاف شسته شده فیلم های کوتاه وبلند نامزدهای دیروز وامروز به دقت که همه ما حتی افراد عوام وسن بالا داریم نگاه کنید دیگر لازم نیست که دنیا را گرفته وعقبی را به بهای اندکی بفروشیدچون… ولی بقول دانشجویان طلاب رجال سیاسی استانداران دیروز وامروز فارس دکتر رشیدیان دلفان لر حر وانسانی فی نفسه اهل دین وفضل وکمال که اگر این نبود ازشهری به اسم بیضا که جز استانی به پهنای فارس با 70امام جمعه مورد احترام قلبی مدیران کل ورجال سیاسی واصناف گونانگون نبود اثبات این ادعا هفته نامه سفیران عدالت روزنامه خبر جنوب پخش هر هفته ای درسیمای استانی که شاید همین چند مورد نشان از شم بالای سیاست کاری تعامل سازنده ونیز اداب ومعاشرتی است که از دو خانواده با ان پیشینه سیاست ودیانت به ارث برده وخود گواهی بر بی نیاز ایشان به دو دو زدن در محیط 30 یا 30 شهرم کوهدشت است .پس به مغز خود فشار نیاوریم که مجبور شود ریسمان وهم را برای مردم گرفتار ببافد وذهن دیگران را مسموم کند که خدای ناکرده به قهر خدا نیز گرفتار وباعث اشاعه فرهنگ نادرست تردید انتخاب دیگران شویم.در اخر از حاج اقا رشیدیان تعریف کردن نوعی لوس کردن ایشان است ولی این را بدانید که همین هفته در حافظیه بر وجود خودم که یک لرستانی هستم افتخار نکردم مگر با ان چند دقیه صحبت ایشان درحضور علمای بزرگ ورجال سیاسی و اهل هنر که با تشویق طولانی همراه شد پس تو خود حدبث بخوان ازاین مجمل .

[پاسخ]

م. در گفته :

جناب “همشهری” عزیز
اطلاعات شما بیشتر از یک همشهری از این برادر است!!!!!!!!!!!! چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

[پاسخ]

رشیدی در گفته :

دوستان “همشهری” ، “اسنودن” ، ابراهیمی از شیراز”
گر صبر کنید – ز غوره حلوا سازید

[پاسخ]

م. در گفته :

جناب/سرکار “همشهری” عزیز
اطلاعات شما خیلی خیلی بیشتر از حد یک همشهری است !!!!!!!!!!!!!! چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

[پاسخ]

رشیدی در گفته :

دوستان “همشهری” ،”اسنودن” ، “ابراهیمی از شیراز”
گر صبر کنید – ز غوره حلوا سازید

صبر کن ای دل که صبر سیرت اهل صفاست – چاره عشق احتمال شرط محبت وفاست کلید باب جنت بردباریست

صبر کلید گشایش تمام درهاست

صبر درمان همه دردهاست

انگور نو آورده تُرُش طعم بود – روزی دو سه صبر کن که شیرین گردد

به صبـر از بند گردد مرد رسته – که صبـر آمد کلید بند بسته

صـد هــزاران کیمیـا حــق آفـرید – کیمیائی همچو صبر آدم ندید

واصبر علی ما اصابک ان ذلک من عزم الامور
با استقامت و صبور باش، که این از کارهای مهم و اساسی است

وَ جَعَلْنا مِنْهُمْ أَئِمَّهً یَهْدُونَ بِأَمْرِنا لَمَّا صَبَرُوا وَ کانُوا بآیاتِنا یُوقِنُونَ
و چون شکیبایی کردند و به آیات ما یقین داشتند، برخی از آنان را پیشوایانی قرار دادیم که به فرمان ما (مردم را) هدایت می‌کردند.

وَ لَنَجْزِیَنَّ الَّذِینَ صَبَرُوا أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما کانُوا یَعْمَلُونَ
و قطعاً کسانی را که شکیبایی کردند به بهتر از آنچه عمل کردند، پاداش خواهیم داد

أُولئِکَ یُؤْتَوْنَ أَجْرَهُمْ مَرَّتَیْنِ بِما صَبَرُوا وَ یَدْرَؤُنَ بِالْحَسَنَهِ السَّیِّئَهَ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ
آنان اند که به (پاس) آنکه صبر کردند و (برای آنکه) بدی را با نیکی دفع می‌نمایند و از آنچه روزی شان داده‌ایم انفاق می‌کنند، دوبار پاداش خواهند یافت.

إِنَّما یُوَفَّی الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَیْرِ حِسابٍ
بی تردید، شکیبایان پاداش خود را بی حساب (و) به تمام خواهند یافت.»

وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ
و صبر کنید که خداوند با شکیبایان است

راستی همشهری عزیز اگه خواستی می تونم منابع را اعلام کنم !!!!!!!!!!!!!!!!!

[پاسخ]

رشیدی در گفته :

دوستان “همشهری” ،”اسنودن” ، “ابراهیمی از شیراز”
گر صبر کنید – ز غوره حلوا سازید

صبر کن ای دل که صبر سیرت اهل صفاست – چاره عشق احتمال شرط محبت وفاست

کلید باب جنت بردباریست

صبر کلید گشایش تمام درهاست

صبر درمان همه دردهاست

انگور نو آورده تُرُش طعم بود – روزی دو سه صبر کن که شیرین گردد

به صبـر از بند گردد مرد رسته – که صبـر آمد کلید بند بسته

صـد هــزاران کیمیـا حــق آفـرید – کیمیائی همچو صبر آدم ندید

واصبر علی ما اصابک ان ذلک من عزم الامور
با استقامت و صبور باش، که این از کارهای مهم و اساسی است

وَ جَعَلْنا مِنْهُمْ أَئِمَّهً یَهْدُونَ بِأَمْرِنا لَمَّا صَبَرُوا وَ کانُوا بآیاتِنا یُوقِنُونَ
و چون شکیبایی کردند و به آیات ما یقین داشتند، برخی از آنان را پیشوایانی قرار دادیم که به فرمان ما (مردم را) هدایت می‌کردند.

وَ لَنَجْزِیَنَّ الَّذِینَ صَبَرُوا أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما کانُوا یَعْمَلُونَ
و قطعاً کسانی را که شکیبایی کردند به بهتر از آنچه عمل کردند، پاداش خواهیم داد

أُولئِکَ یُؤْتَوْنَ أَجْرَهُمْ مَرَّتَیْنِ بِما صَبَرُوا وَ یَدْرَؤُنَ بِالْحَسَنَهِ السَّیِّئَهَ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ
آنان اند که به (پاس) آنکه صبر کردند و (برای آنکه) بدی را با نیکی دفع می‌نمایند و از آنچه روزی شان داده‌ایم انفاق می‌کنند، دوبار پاداش خواهند یافت.

إِنَّما یُوَفَّی الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَیْرِ حِسابٍ
بی تردید، شکیبایان پاداش خود را بی حساب (و) به تمام خواهند یافت.»

وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ
و صبر کنید که خداوند با شکیبایان است

راستی همشهری عزیز اگه خواستی می تونم منابع را اعلام کنم !!!!!!!!!!!!!!!!!

[پاسخ]

کوهدشت در گفته :

جناب رشیدی تمام بیانات شما از سر بغض و کینه می باشد و به حق که جانب انصاف را رعایت نمی کنید و من واقعا افسوس می خورم به داشتن همشهریانی چون شما که بدون شناخت و بی تردید براساس روابط سیاسی یا شخصی خاص و از سر خصومت سخن می رانید!هر چند با شناختی که بنده از جناب رشیدیان و خانواده ی محترمشان دارم و بر سیره و منش خانوادگی اشان واقفم بسیار متعجبم که کسی با ایشان سر عناد داشته باشند!
به قول حضرت مولانا: انسانم آرزوست . . .

[پاسخ]

رضا در گفته :

جناب میم : خوب حتما جناب همشهری به این شخص نزدیکتر هستند و ایشان را بهتر از من وشما می شناسن !چه ایرادی دارد؟!!!!

[پاسخ]

م. در گفته :

جناب آقای رضای عزیز
منظور من هم اینه که با عنوان “همشهری” شروع به تعریف نکنه و نسبت واقعی اش رو بنویسه

[پاسخ]

همشهری در گفته :

ممنون از بی ربط نوشتنت م یعنی 1 همشهری نمیتونه از همشهری دیگش اطلاعات داشته باشه یعنی نداشتن اطلاعات دلیل دور بودنه و داشتنش دلیل نسبت داشتنه اره من نسبت دارم مثلا نسبت به ندانسته حرف زدن حساسم نسبت به آقای رشیدیا ن وتمام انسان های با مردم متعصبم نسبت به سرنوشت شهرم دغدغه دارم نسبت به اینکه نماینده الیگودرز مطالبات شهرمو پیگیری کنه خجالت میکشم بازم نسبت بگم یا کافیه؟

[پاسخ]

رضا در گفته :

آقای م شما هم که اسم خود و یا نسبتتان را ذکر نکره اید! اما نباید بدون شناخت در مورد دیگران اظهار نطر کرد و کسی را ندانسته متهم کرد .اینجا همه می توانند نطر دهند حتی وابستگان به آقای رشیدیان! یکی از روش های شناخت افراد پرس و جو و سوال از نزدیکان آن فرد است !

[پاسخ]

رشیدیان در گفته :

مهک دوست عزیز نطر شما بسیار عالی ، پخته و سنجیده بود ! درود بر شما

[پاسخ]

رها در گفته :

با سلام من نفهمیدم مطالب بسیار پر بار و اخلاق مدار حاج آقا رشیدیان چه ارتباطی با سیاست و انتخابات داشت که بعضی از همشهریان گرامی به جای درس گرفتن از آن با بهانه قرار دادن مطالبی واهی سعی در تخریب این عالم فرهیخته دارند جز اینکه وجود افراد با تقوا وبا سواد مثل ایشان زنگ خطری است برای کسانی که تا به حال به غلط سکان هدایت این شهر را در دست گرفته اند و البته آن را تمام و کمال در گل نشانده اند .حاج آقا رشیدیان در عمل ثابت کرده اند که در هر مقام وموقعیتی که قرار بگیرند می توانند از عهده ی تکالیف دینی و قانونی خود به خوبی برایند .با امید توفیق روز افزون ایشان و وجود دیده ای حق بین برای همه خوانندگان

[پاسخ]

رشیدی در گفته :

دیگر زمان حرف های صدمن یه غاز گذشته. طرف از هر دو سر جزء خوانین است. واقعاً شرم بر افرادی که هنوز از این اعتقادات دارند.
کدام پیشینه سیاست و دیانت برادر ابراهیمی عزیز. اگر هم باشد به من و شما و سایر زنده ها چه ربطی دارد. گیریم پدر توباشه فاضل، از فضل تو را چه حاصل.

[پاسخ]

م. در گفته :

در این شرایط نابسامان اقتصادی و سیاسی کشور و فقرجانکاهی که حلقوم مردم شهر کوهدشت را به چنگال گرفته باید دست عقاید کورکورانه و تعصبات قومی برداشت. وگرنه بازهم باید درجا زد. کوهدشت قبل از هر چیزی به نماینده ای احتیاج دارد که خودش و اطرافیانش واقعاً درد مردم را لمس کرده باشد. بیکاری را بفهمد. فقر را بفهمند. اعتیاد را بفهمند. وگرنه این اوضاع نابسامان ادامه خواهد داشت.
اگر از یک خانواده چند نفر بتوانند وامهای کلان چند میلیاردی به بهانه و اشتغال زایی و کارآفرینی برای مردم محروم کوهدشت بگیرند و بعد آن را صرف امورات دیگر کنند، آیا می توان انتظار داشت که فقر را بفهمند.
چگونه و از چه راه هایی است که در یک خانواده چند نفر می توانند وامهای کلان چند میلیاردی بگیرند در صورتی که همسایگانشان از فقر و بیکاری روزی هزاران بار آرزوی مرگ دارند.
چگونه و از چه راه هایی است که در یک خانواده چند نفر می توانند وامهای کلان چند میلیاردی بگیرند در صورتی که سایرین به دنبال وام چند میلیونی ماه ها و سال ها می دوند.
چگونه و از چه راه هایی است که در یک خانواده چند نفر به نام اشتغال زایی برای مردم کوهدشت می توانند وامهای کلان چند میلیاردی بگیرند و بعد به کام عده ای اجنبی شود.
کدام یک از بستگان درجه یک ایشان در 8 سال دفاع مقدس حتی برای یک هفته در جبهه حضور داشته اند؟
آیا اصلاً عقبه سیاسی دارند؟
آیا در دوره های قبل از هر امکانی و ترفندی برای اخذ راِی استفاده نکرده اند؟
همه آقایان برادر که قصد نماینده شدن دارید قبل از هر چیز تکلیف این چیز ها را معلوم کنید.

مبادا بدوزی نگاه دلت را…به مردم که بازار یوسف فروشی در این دورهِ بد…شدیدا گرفته
اما یک تفاوت اینجا هست که یوسفی وجود ندارد و همه برادران یوسف اند.

[پاسخ]

همشهری در گفته :

آقای رشیدی پیشینه سیاسی و…… اگرهم باشد یعنی چه برادر؟به نظرمن یکی از ملاک های انتخاب مسئولان توجه به اصالت خانوادگی افراد است چه مسولین انتخابی چه انتصابی افرادی که از خانوادهای ناصالح و نامطمن باشند به ندرت اتفاق می افتد که خود به درستی وخوب رفتار کردن گرایش پیدا کنند چراکه بدون تردید خانواده و تربیت خانوادگی از مهم ترین عوامل شکل دهنده شخصیت ادم هاست به این دلیل است که امام علی(ع)در نامه ی خود به مالک اشتر می فرماید:به کسانی نزدیک شو که گوهری نیک دارند و از خاندانی پارسایند و از سابقه ای نیکو برخوردارند .رشیدی عزیزغرض ورزی در کلامت موج می زند آیانجیب زاده بودن مشکلی دارد. امام خمینی(ره)هم خان بود……درمورد پیشینه سیاسی حداقل شما 1کم انصاف داشته باش نقش آیت الله شیخ فرج الله کاظ می راکه نمیشود انکارکرد حالاهم رشیدی عزیز حتی اگر آقای رشیدیان با خودش کنار بیاید وکاندید شود مردم هستند که تعیین خواهند کرد که نجابت داشتن برایشان مهم است یا خیر شما چرا اینقدر خودتو اذیت میکنی…

[پاسخ]

به رها در گفته :

رها جان کمی توضیح بده در مورد کاراشون

[پاسخ]

م. در گفته :

رضای عزیز
من چیزی درمورد ایشون نگفتم و بدون شناخت هم کسی را متهم نکردم. متوجه منظورتون هم نشدم.

[پاسخ]

رشیدی در گفته :

همشهری عزیز
اصل و نسب داشتن کوچکترین ارتباطی به خان و نجیب زاده بودن ندارد. قیاس مع الفارق هم نفرمایید.
پسر نوح با بدان بنشست خان دان نبوتش گم شد – سگ اصحاب کهف روزی چند پی نیکان گرفت و مردم شد.
آیا تمام اطرافیانشان همین گونه اند. البته که نه. پس اصل و نسب خوب است ولی نه آنقدر که تنها ملاک باشد.
درضمن من آقای رشیدیان را خوب می شناسم و ایمانشان را قبول دارم. ولی جمله برادر دینی که گفته “از اینکه شما برادر عزیز توانسته اید برای خود با وجود تمامی موضوعات و شرایطی که دارید جایگاهی دینی پیدا کنید خوشحالم” را حتماً خوب درک کرده اید چون می دانم که ایشان و اطرافیانشان را خوب می شناسید. نیازی نیست با خودشان کنار بیایند چون ایام عاشورا اعلام کرده اند که با پشتوانه بچه های هیئت قصد چنین کاری را دارند.

[پاسخ]

م. در گفته :

همشهری
نه نه کافیه دیگه خودت رو بیشتر ازاین اذیت نکن.

[پاسخ]

علی در گفته :

جناب رشیدی منظورتان این است که شخصی که کاندید می شود باید فقیر ، بیکار ، معتاد و بی خانواده باشد؟!تا حال مردم را درک کند؟!!! یا اگر از خانواده ای غنی ، با اصالت و پاکدامن باشند ، کمبود شخصیت نداشته و از جایگاه اجتماعی مناسب برخوردار باشندو چشم و دل سیر باشند ، به نظر شما نمی توانند بهتر عمل کنند؟؟!!!

[پاسخ]

همسایه در گفته :

باید خدمت کلیه ی دوستان عرض کنم که بنده سالهاست با خانواده ی آقای رشیدیان همسایه ایم و در کل این سالها جز خوبی از ایشان ندیده ام و مرحوم عزت اله رشیدیان یکی از درستکارترین و مورد اعتمادترین افراد این شهر بودند ، در ضمن خانواده ی آنها از لحاظ مالی هیچگونه نیازی به این پست ها ندارند و طبق شناختی که از حاج آقا رشیدیان دارم ایشان این کاندیداتوری را یک وظیفه شرعی می دانند تا شاید بتوانند به مردم شهرمان خدمت کنند!

[پاسخ]

کشاورز در گفته :

رشیدی برادر عزیز کدام وام؟کدام چند میلیارد؟! چرا وقتی از موضوعی اطلاع ندارید دنیا و آخرت خود را می سوزانید .بنده یکی از بستگان این خانواده ام و در جریان کامل مبلغ این وام و مشکلات پیش آمده در طی ادامه ی کار این کارخانه بوده ام و به یقین قسم می خورم که نه تنها برایشان سود نداشت بلکه مجبور شدند آن را وگذار کنند. همین امثال شما این شهر و فضای سیاسی این شهر را مسموم کرده اید و بنده شخصا از آقای رشیدیان خواهشمندم وارد این عرصه ی کثیف نشوند چون نه از لحاظ اجتماعی و نه از لحاظ مادی نیازی به وارد شدن به این عرصه ندارند ، برخی از مردم این شهر جهت رسیدن به خواسته اشان پاکدامن ترین و نجیب ترین مردم این شهر را بی دلیل محکوم می کنند و برای خراب کردن دیگران خود را زیر سوال می برند .

[پاسخ]

ورزشکار در گفته :

بنده شناختی از حاج آقا رشیدیان ندارم اما برادر ایشان در سمت ریاست تربیت بدنی شهرستان کوهدشت خدمات شایانی داشته و در زمان فعالیت ایشان چندین سالن ورزشی و . . . ساخته شد که خود من از کلنگ زنی تا بهره برداری شاهد پیگیری مجدانه ایشان بودم .

[پاسخ]

جناب.م که انشااله مومن هم هستید در گفته :

نظریه پردازی شما در حریم شخصی دیگران هم خلاف شرع وقانون وبدور از شان یک انسان منصف است برادران حاج اقا رشیدیان در دوران انقلاب وجنگ تحمیلی غیر از اینجانب بلحاظ موقعیت سنی اهل جبهه وجنگ نبوده اند به شهادت فعالان دوران انقلاب اینجانب در تمام راهپیمایهاوتظاهرات علیه رزیم گذشته حضور داشته وتا حدامکان وتوان ادای تکلیف نموده ام وپس از پیروزی انقلاب در تشکیل کمیتهای مردمی فعال بوده وبرای حفقاظت از شهر وجادههای منطقه که محل تاخت وتاز اشرار بود با ماشین شخصی وسلاح شخصی انجام و ظیفه نموده وچند تن از انان را بچنگ عدالت سپردیم ودر دوران جنگ تحمیلی در جبهه هایحق علیه باطل درمهران ودهلران از هیچ کوششی فرو گذار نبوده ام ونمیگیم جانباز چون معلوم است به مذاق امثال شما خوش نمی اید بلی دو بار زخمی هم شده ام و مدارک ان موجود است واز کوچکترین مزایای ان هم نه خود ونه خانواده ام استفاده نکرده ایم در تمام بانکهای کشور لیست گیرندگان وام و بدهکاران هم روشن است ونیازی نیست خود رااذیت کنید تطف فرماید یک استعلام بگیرید تا خاطرتان اسوده گردد رشیدیان

[پاسخ]

کشاورز در گفته :

ببخشید منظور بنده م بود نه رشیدی

[پاسخ]

علی در گفته :

آقای میم نقطه مقصود شما از نوشتن این اکاذب چیست؟!

[پاسخ]

کشاورز در گفته :

ضمنا آقای م. آقای رشیدیان اصلا در ایام عاشورا در کوهدشت نبودند !کاملا مشخص است که سایر گفته هایت تا چه حد صحت دارند . . . !

[پاسخ]

همشهری در گفته :

رشیدی جان هربارمی خواهی بِکامنتی اول ویرایش کن نوشتی خان جوابشو گرفتی اازپیشینه نوشتی جواب گرفتی حالا از قیاسو سگ نوح میگی 1کم رشید باش خواهر یابرادر..خودت میگی ربطی نداره اما2باره دم از اطرافیان میرنی به آیینه نگاه کن وکامنتاتو بخون اگر خجالت نکشیدی به وجدانت شک کن چون آقای رشیدیان فراتر از آن است که شایسته تخریب باشد حالام چیزی نشده رشیدیانم نیاد4سال دیگه هم تحمل مصیبت بفرمایید با دسزِوعده های الکی من قول میدهم کسانی هستند نوشابه تحقیر برای شما باز کنند وشما طعم آزادگی را نخواهید چشید ازگل وبلبل خواهید گفت اما بویِ زباله مشامتان را می نوازد بی خیال باور کنید سرنوشت این قوم اگرهم بخواهند عوض نخواهد شد چرا که نشانه های صبح را اینگونه نشانه میروند……

[پاسخ]

رضا در گفته :

م. شما به قول دوستمان همشهری، دقیقا گفته های خود را نقض می کنید یکبار از پسر نوح حرف می زنید و یکبار می گویید که اطرافیان ایشان را قبول ندارید ، پس حاج آقا رشیدیان را هم قبول ندارید!!!تکلیف خود را معلوم کنید لطفا!

[پاسخ]

گراوند در گفته :

لازم میدانم به افرادی که کاملا مغرضانه اجازه توهین کردن به بزرگان را به خود میدهند نکاتی را متذکر شوم
اولا اینکه شخص حاج حسین و اطرافیان ایشان برای مردم این دیار کاملا شناخته شده می باشند و توهین اشخاصی که با نقاب وارد سایت میشوند و ادعای انسانیت دارند ذهن مردم روشنفکر شهرمان را منحرف نخواهند کرد
شخص حاج حسین یزرگ شده ی خانواده ای می باشند که علمای بزرگی همچون آیت ا.. حاج شیخ فرج اله کاظمی، آیت ا.. حاج شیخ محمد رضا کاظمی، آیت ا… حاج شیخ علی آل کاظمی و صدها بزرگ دیگر را به جامعه تحویل نموده اند، پدر بزرگ ایشان مرحوم حاج شیخ محمد نبی کاظمی میان مردم دارای جایگاهی والا بوده اند و اینجانب مداماً از بزرگواری های ایشان در میان مردم به کرار شنیده ام
دوستانی که ادعای انسانیت دارید…
آیا به خود اجازه توهین به این بزرگان را میدهید ؟؟
دوماً لازم میدانم به دوستانی که نسبت به نشر این مطلب در سایت معترض بودند متذکر شوم، افرادی که دارای توانمندها و استعدادهایی میباشند که میتواند به پیشرفت شهرمان کمک کند باید پا به عرصه بگذارند و تمام تلاش خود را پیشرفت دیارمان انجام دهند، چه در جامعه مجازی و چه در جامعه حقیقی
این مطلب نیز از این قاعده مستثنی نیست
ابنجانب به عنوان عضو بسیار بسیار کوچکی از شهرستانمان از شما حاج حسین عزیز تقاضا میکنم که به این نظرهای پوچ دلسرد نشوید و بدانید که مردم ما جایگاه بزرگان را میشناسند
با توکل به ایزد منان و با عضم محکم پا به عرصه بگذارید که کوهدشت به بزرگان صادقی همچون شما نیازی مبرم دارد

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :