کد خبر : 29227
تاریخ انتشار : 19 نوامبر 2016 - 18:03
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 690 بازدید

آزادراه اراک به خرم‌آباد به نام سردار شهید بروجردی نام‌گذاری می‌شود

تهیه خبر/ خبرنگار هومیان‌نیوز: استاندار لرستان، هوشنگ بازوند خبر داد وزارت راه و شهرسازی موافقت کرده است آزاد راه خرم‌آباد به اراک که در حال ساخت است به نام آزاد راه سردار شهید، محمد بروجردی نام‌گذاری شود. صبح شنبه 29 آبان‌ماه این خبر را هوشنگ بازوند در جلسه‌ی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان […]

%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af%d8%b1%d8%a7%d9%87

تهیه خبر/ خبرنگار هومیان‌نیوز:

استاندار لرستان، هوشنگ بازوند خبر داد وزارت راه و شهرسازی موافقت کرده است آزاد راه خرم‌آباد به اراک که در حال ساخت است به نام آزاد راه سردار شهید، محمد بروجردی نام‌گذاری شود.

صبح شنبه 29 آبان‌ماه این خبر را هوشنگ بازوند در جلسه‌ی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد.

او گفت:

«پیشنهاد در استان تصویب شد؛ به وزارت راه فرستاده شد و آن‌ها نیز موافقت کردند این نام‌گذاری انجام شود؛ به‌زودی نیز این موافقت از طرف وزارت راه به استان ابلاغ می‌شود».

استاندار لرستان به اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان دستور داد بی‌درنگ به پیمانکار پروژه یعنی قرارگاه خاتم اطلاع بدهد تابلوهای آزادراه را براساس این نام‌گذاری تهیه کند.

شهید محمد بروجردی در سال 1333 متولد شد.

او مهارت‌های نظامی را در دوران مبارزات پیش از انقلاب در سوریه و لبنان آموخت؛

همان دوران بود که شهید بروجردی با دکتر شهید مصطفی چمران در لبنان آشنا شد.

بروجردی را از جمله بنیان‌گذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانسته‌اند.

تابستان مردادماه 58 وقتی ناآرامی‌های کردستان عرضه اندام کرد بی‌درنگ بروجردی به کردستان رفت و در بازپس‌گیری شهرهای مورد حمله‌ی گروه‌های مسلح برانداز با نبوغ نظامی که داشت نقش تعیین‌کننده‌ و موفقی داشت.

به علت نقشی که شهید در بازپس‌گیری برخی شهرهای از دست رفته داشت، لقبش، «مسیح کردستان» شد.

شهید بروجردی در خردادماه سال 62 در جاده‌ی مهاباد به نقده به درجه‌ی رفیع شهادت نائل شد.

شهید محمد بروجردی هم‌چنین از مسئولان اصلی تیم حفاظت از رهبر انقلاب، حضرت امام خمینی (ره) در هنگام بازگشت از تبعید به وطن در 12 بهمن‌ماه سال 57 بود.

دیدگاه ها

داریوش گراوند در گفته :

ضمن احترام ویژه برای سرداربزرگ وملی مسیح کردستان شهیدبروجردی آیادراین استان سردارشهیدکم داشتیم رفتیدسراغ شهدای بزرگ ملی وکشوری
آیاچندمسیروخیابان وبزرگراه بنام شهدای بزرگ وگمنام وسردارانیکه هرکدامشان به اندازی لشگری بودندداریم،حتمابدانیدباتوجه به شناخت ازروحیات شهیدبروجردی ایشانهم اگرزنده بود اولویت به شهدای شاخص استان میداد

[پاسخ]

کارگر پروژه آزادراه پاسخ در تاريخ شنبه 8 سپتامبر , 2018 5:43 ق.ظ:

آقای گراوند و سایر وندهای عزیز

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :