کد خبر : 32496
تاریخ انتشار : 25 جولای 2017 - 05:06
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 487 بازدید

آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان در فهرست ده آزمایشگاه دانشگاهی برتر کشور

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان گفت:«آزمایشگاه مرکزی دانشگاه، از نظر رشد و توسعه تجهیزات، در فهرست ده آزمایشگاه برتر دانشگاهی کشور قرار دارد». دکتر محمد فیضیان، تشریح کرد:«تاکنون نزدیک به ده میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی برای آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان (آزمایشگاه‌های شماره یک و دو) خریداری شده است». وی بیان کرد:«پژوهانه استادان دانشگاه از […]

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان گفت:«آزمایشگاه مرکزی دانشگاه، از نظر رشد و توسعه تجهیزات، در فهرست ده آزمایشگاه برتر دانشگاهی کشور قرار دارد».

دکتر محمد فیضیان، تشریح کرد:«تاکنون نزدیک به ده میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی برای آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان (آزمایشگاه‌های شماره یک و دو) خریداری شده است».

وی بیان کرد:«پژوهانه استادان دانشگاه از 150 به 300 هزار تومان افزایش یافته است».

او توضیح داد:«کمک هزینه‌های رساله‌های مقطع دکترا و پایان‌نامه‌های مقطع ارشد نیز دو برابر شده است».

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان توضیح داد:«فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی و دانشجویان نیز منظم شده است در حالی که قبلاً منظم نبود».

دکتر فیضیان ادامه داد:«از سال 92 تاکنون تعداد مقالات پژوهشی دانشگاه لرستان دو برابر شده است».

وی افزود:«آیین‌نامه پژوهشی امتیازات اصلاح شد و پایه‌های استحقاقی و تشویقی براساس فعالیت‌های پژوهشی اعطاء می‌شود».

دکتر فیضیان اظهار داشت:«از دیگر اقدامات انجام شده راه‌اندازی مرکز آپاست که برای امنیت شبکه فعالیت می‌کند و در استان لرستان در بین ادارات، این مرکز، بی‌نظیر است».

وی گفت این مرکز نوعی قرارگاه سایبری در لرستان است و فعالیت‌های آموزشی و پژوهی حوزه امنیت شبکه نیز در آن انجام می‌شود.

معاون پژوهشی دانشگاه لرستان تشریح کرد:«مراکز رشد واحدهای فناور راه‌اندازی شده است که حلقه مفقوده‌ی بین دانشگاه و صنعت بود».

دکتر فیضیان تصریح کرد:«اعضای هیئت علمی و دانشجویانی که در عرصه نرم‌افزار دارای ایده‌های نو هستند از خدمات و کمک‌های این مراکز استفاده می‌کنند».

وی خبر داد در این مراکز نرم‌افزارهای کاربردی تهیه شده و به فروش می‌رسند که می‌تواند در حوزه نرم‌افزار، اشتغالزا هم باشد.

او توضیح داد:«قبلاً کتابخانه مرکزی نداشتیم و کتابخانه‌ها به صورت پراکنده در دانشکده‌ها بودند در حالی که الان کتابخانه مرکزی و متمرکز داریم».

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان بیان کرد:«با خرید نرم‌افزارهای الکترونیکی هم‌اینک صدها کتاب الکترونیکی، آماده استفاده است».

دکتر فیضیان افزود:«با نصب نرم‌افزارهای پیشرفته، امکان دسترسی به مجلات علمی، پژوهشی به صورت الکترونیکی فراهم شده است».

وی گفت:«پهنای باند اینترنت از 34 مگابیت به 155 مگابیت افزایش یافته است که تأثیر مهمی در افزایش استفاده از نرم‌افزارهای الکترونیکی داشته است».

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان تأکید کرد:«رویکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حرکت دادن دانشگاه‌ها به سوی دانشگاه‌های نسل سوم است که مهم‌ترین ویژگی آنها، مهارت‌آفرینی است».

دکتر فیضیان ادامه داد:« ایجاد ایستگاه تحقیقات گیاهان دارویی و گیاهان مرتع‌ایی در دانشکده کشاورزی که مکمل آزمایشگاه مرکزی شماره دو است به منظور حفظ بانک ژن در استان و خارج استان و این اقدام به مثابه حفظ ژنتیکی گیاهان است که دچار عدم جانوران متنوع حیات وحش نباشیم».

وی توضیح داد:« همچنین آزمایشگاه کشت بافت که می‌تواند در راستای حفظ گونه‌های گیاهان مختلف مثل بلوط و غیره استفاده شود و پیگیری برای راه‌اندازی کامل مرکز تحقیقات بلوط هم از اقدامات انجام شده است».

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه لرستان اظهار داشت: «یکی دیگر از فعالیت‌ها، پیگیری مرکز شتاب‌دهنده است که تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه، استانداری و سازمان ارتباطات کشور منعقد شده؛ دانشگاه، تعهدات خود را به‌صورت کامل انجام داده و منتظر تعهدات طرفین تفاهم‌نامه هستیم».

بیان دیدگاه !

نام :