کد خبر : 16920
تاریخ انتشار : 18 فوریه 2015 - 19:01
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 719 بازدید

آغاز به‌کار دستگاه پیشرفته «لاپاروسکوپی» در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد/ این دستگاه در دنیا و کشور بی‌نظیر است

هومیان‌نیوز/ گروه اجتماعی: دستگاه پیشرفته لاپاروسکوپی، خریداری شد و در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد به بهره‌برداری رسید.  رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ظهر پنجشنبه 30 بهمن‌ماه در این مراسم شروع به کار این دستگاه، اظهار کرد: «امروزه یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های جراحی به وسیله لاپاروسکوپی است که با شکاف‌های کوچکی در بدن بیمار انجام می‌شود […]

دانشگاه علوم پزشکی

هومیان‌نیوز/ گروه اجتماعی: دستگاه پیشرفته لاپاروسکوپی، خریداری شد و در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد به بهره‌برداری رسید.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ظهر پنجشنبه 30 بهمن‌ماه در این مراسم شروع به کار این دستگاه، اظهار کرد: «امروزه یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های جراحی به وسیله لاپاروسکوپی است که با شکاف‌های کوچکی در بدن بیمار انجام می‌شود و توسط دستگاه لاپاروسکوپی عمل جراحی صورت می‌گیرد».

کوروش ساکی توضیح داد: «خوشبختانه امروز جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستگاه لاپاروسکوپی در خرم‌آباد افتتاح شده که عمل‌های جراحی با این دستگاه به صورت پیشرفته و جدید در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد انجام می‌شود به گونه‌ای که جراح می‌تواند دستگاه را با شکاف کوچکی وارد بدن بیمار کند و عمل جراحی را انجام دهد؛ این درحالی است که با این نوع جراحی، چسبندگی عفونت و خونریزی نسبت به عمل های دیگر بسیار کمتر می‌شود و افزایش طول بستری بیمار بسیار در این نوع جراحی کوتاه است».

ساکی ادامه داد: «دستگاه پیشرفته لاپاروسکوپی از این نوع که در خرم‌آباد به بهره‌برداری رسیده در دنیا و کشور بی‌نظیر است و ما به تعداد محدودی از این نوع دستگاه را در کشور داریم و انجام همزمان کولونوسکوپی، آندوسکوپی، سونوگرافی و اکو از ویژگی های این دستگاه است».

وی بیان داشت: «600 میلیون تومان ارزش این دستگاه است که ما توانسته‌ایم با تلاش فراوان آن را برای بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد تهیه کنیم و تنها در استان‌های تهران، فارس، اصفهان و استان های بزرگ این نوع دستگاه وجود دارد».

او تشریح کرد:«این دستگاه که تعداد بسیار اندکی از آنها در کشور وجود دارد قابلیت تشخییص بافت سرطانی را به جراح می‌دهد و انجام اعمال جراحی با استفاده از دستگاه لاپاروسکوپی، مشکلات را به حداقل می‌رساند و در صورت نیاز، جراح و یا پزشک معالج توضیحات لازم در خصوص انتخاب این دستگاه و یا نوع دیگری از عمل را به بیمار می‌دهد و بیمار می‌تواند بهترین روش ممکن را برای درمان انتخاب کند».

لاپاروسکوپی یا پهلوبینی(به انگلیسی: Laparoscopy) نوعی تکنیک برای درون‌بینی شکم (حفره صفاق) و لگن است.
در اعمال لاپاروسکوپی با ا یجاد یک یا دو برش محدود (با قطر حدود یک سانتی متر) در سطح پوست شکم لوله دستگاه درون‌بین را که در رأس آن دوربین قرار دارد وارد شکم می‌شود. این مدل دستگاه لاپاروسکوپی که در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد افتتاح شده از به روزترین و مدرن‌ترین دستگاه‌های لاپاروسکوپی دنیاست.

منبع خبر: خبرگزاری‌های فارس و ایرنا

لید/ تیتر و ویراستاری: اتاق خبر

دیدگاه ها

دانایی در گفته :

هر کار خوب را برحسب من لم یشکر المخلوق من لم یشکر خالق می بایست قدردان اینجانب به عنوان یک لرستانی از این اقدام جناب ساکی و کلیه کسانیکه در این امر خیر تلاش کرده اند تشکر می کنم همانطور که گفته اند دستگاه لا پوراسکپی یکی از پیشرفته ترین عمل های جراحی را بوسیله ان انجام و برای اولین بار در سال 84 این عمل با این دستگاه توسط پزشک حاذق جناب پروفسر طولابی که از نخبگان علم جراحی پزشکی و اصالتا کوهدشتی است در بیمارستان میلاد نهران انجام با تشکر مجدد و اینکه مدیر محترم دانشگاه علوم پزشکی بدانند مردم قدر شناس کارهای خوب انانن زیرا گرفتن بودجه و خرید این دستگاه به این سادگیها نیست .

[پاسخ]

عظیم آزادبخت در گفته :

خسته نباشید دکترساکی عزیز لطفا برای انجام اعمال جراحی لاپاروسکوپی به تناسب به روز بودن دستگاهتان از
متخصصین زبده ای چون دکتر طولابی دعوت به همکاری کنید متشکریم

[پاسخ]

محمد در گفته :

با تشکر از دکتر رحیمی مدیر لایق بیمارستان

[پاسخ]

سعید در گفته :

آرزوی توفیق برای افرادی که به فکر مردم هستن.

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :