کد خبر : 27949
تاریخ انتشار : 23 آگوست 2016 - 14:11
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 242 بازدید

آغاز هفته‌ی دولت/ گزارش استاندار درباره کارنامه‌ی دولت تدبیر در استان لرستان

  استاندار لرستان، هوشنگ بازوند: وقتی آمدم سند چشم‌انداز استان لرستان را تا افق 1404 تهیه کردیم؛ برش شهرستانی این سند هم تهیه شد تا یک افق روشن و قابل اندازه‌گیری برای حرکت در مسیر توسعه‌ي استان لرستان داشته باشیم؛ زیرا دیدم استان لرستان سندچشم‌انداز و افق مسیر ندارد به همین علت لازم دانستم سند […]

 بازوند هوشنگ

استاندار لرستان، هوشنگ بازوند:

وقتی آمدم سند چشم‌انداز استان لرستان را تا افق 1404 تهیه کردیم؛ برش شهرستانی این سند هم تهیه شد تا یک افق روشن و قابل اندازه‌گیری برای حرکت در مسیر توسعه‌ي استان لرستان داشته باشیم؛ زیرا دیدم استان لرستان سندچشم‌انداز و افق مسیر ندارد به همین علت لازم دانستم سند چشم‌انداز مصداقی و قابل اندازه‌گیری تهیه شود.

تلاش کردم کشت و صنعت لرستان که 15 سال تعطیل شده بود فعال شود؛ آن هم با مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی؛ الان بخش گلخانه‌ای این مجتمع با مشارکت سرمایه‌گذاران کشور هلند هم فعال شده است.

این خود یک دستاورد مهم اقتصادی در استان لرستان است.

پروازهای حجاج به صورت مستقیم از فرودگاه خرم‌آباد به عتبات عالیات کلید خورد؛ قبلاً حجاج باید از استان‌های دیگری به عتبات عالیات پرواز می‌کردند اما الان از فرودگاه خرم‌آباد این مهم صورت می‌گیرد.

بهسازی و نوسازی فرودگاه خرم‌آباد کلید خورد؛ این فرودگاه با همین اقدامات به ‌زودی به یک فرودگاه بین‌المللی تبدیل می‌شود؛

این یک دستاورد است که فرودگاه خرم‌آباد به سطح فرودگاه بین‌المللی ارتقا یابد.

سه سد مهم حوضیان، مروک و ایوشان در همین سه سال گذشته به بهره‌برداری رسید؛ سال‌ها بود اینها به افتتاح نرسیده بودند.

برای ساخت پتروشیمی کوهدشت سرمایه‌گذار از استان یزد آورده‌ایم؛ زمین هم حصارکشی شده است؛ عملیات اجرایی به‌زودی شروع می‌شود و بعد هم صنایع پایین‌دستی این پتروشیمی به بهره‌برداری می‌رسد.

اینها هم به ایجاد اشتغال در استان لرستان کمک می‌کند.

گلخانه‌ی دیناروند خرم‌آباد که هشت سال بود خوابیده بود تعیین تکلیف شده است و به زودی عملیات واگذاری آن به بخش خصوصی محقق می‌شود. این هم به ایجاد شغل کمک و رونق تولید کمک می‌کند.

فراهم سازی مقدمات ساخت کارخانه لاستیک سازی خرم‌آباد به پایان رسید؛ سرمایه‌گذار دارد کارهای شروع ساخت را انجام می‌دهد که خود این کارخانه بیش از یک هزار شغل ایجاد خواهد کرد.

ساختمان فعلی استانداری لرستان با مساحت 11 هزار مترمربع به بهداشت و درمان استان فروخته شد و این خود افزایش سرانه درمانی بهداشتی استان لرستان است.

در مقابل ساختمانی شیک و مجهز برای استانداری لرستان ساخته می‌شود که در منطقه‌ی بام لرستان قرار دارد و یک ساختمان زیبا و ماندگار برای استانداری لرستان خواهد بود.

ساخت برج های دوقلوی کیو خرم‌آباد از دیگر کارها بوده است. این دو برج خود نوعی رونق اقتصادی و تجاری در آن منطقه ایجاد خواهند کرد و به زیبایی نمای ساختمانی شهر هم می‌افزایند.

آیا هتل صخره‌ای خرم‌آباد نماد توسعه‌نیافتگی شهر نبود؟ آیا مردم خسته نشده بودند از بس این هتل بلاتکلیف مانده بود؟

ساخت هتل تعیین تکلیف شد و به سرمایه‌گذار جدید واگذار شد و الان سرمایه‌گذار جدید دارد کار می‌کند.

ساخت پارک شاپوری خرم‌آباد که در کنار پل شاپوری قرار دارد یک کار مهم برای رونق گردشگری در استان لرستان است؛ ضمن آنکه اولین پارک مینیاتوری غرب کشور که پل‌های تاریخی استان را نشان می‌دهد نیز ساخته می‌شود و این هم یک دستاورد گردشگری برای مرکز استان محسوب می‌شود.

وقتی بنده به استان لرستان آمدم 327 روستای استان گازرسانی شده بود؛ الان در همین سه سال گذشته 500 روستای استان گازرسانی شده‌اند که تا خردادماه تعداد کل روستاهای گازرسانی شده به یک هزار روستا می‌رسد؛ آیا این دستاورد و اقدام و عمل نیست؟

وقتی بنده به استان لرستان آمدم 180 روستای استان با تانکر آب‌رسانی می‌شدند الان به عدد 48 رسیده‌ایم که هم برای رفاه حال روستاییان بوده است و تلاش می‌کنیم به عدد پایین‌تر هم برسیم.

استان لرستان و مشکلاتش و ظرفیت‌هایش به خوبی به مقامات تهران معرفی شده است؛ هر بار که وزیری به لرستان آمده است مشکلات استان را مطرح کرد‌ه‌ایم؛ مطالبات را به وزیر گفته‌ایم؛ آیا این کار بد است؟

آیا نباید از فرصت دیدار با وزیر برای مطرح کردن مشکلات و مطالبات مردم استفاده کرد؟

مبلغ 42 میلیارد تومان برای ساماندهی حریم قلعه‌ی فلک‌الافلاک خرم‌آباد از ریاست محترم جمهوری به صورت اسناد خزانه دریافت کردم؛ این مهم است که تلاش می‌کنم تا خردادماه 96 حریم فلک‌الافلاک به طور کامل ساماندهی شود و به میراث فرهنگی استان واگذار شود.

نمی‌خواهم بگویم همه‌ی این کارها را من به تنهایی انجام داده‌ام؛ بلکه انجام این کارها حاصل یک کار گروهی و تیمی بوده است. این‌ها را باید مردم بدانند و بدانند دولت تدبیر و امید در شرایط فروش نفت هر بشکه‌ای 37 یا 35 دلار در استان لرستان چه کارنامه‌‌ای داشته است.

همه‌ی تلاش بنده این بوده است بخش خصوصی قوی در استان لرستان فعال شود و این نوع نگاه که فقط دولت همه‌کاره باشد تغییر کند و کوشش کنیم بخش خصوصی هم در استان لرستان جان بگیرد و فعال شود؛ البته بخش خصوصی باید توانمندی‌های لازم برای مشارکت اقتصادی اثرگذار و ساخت پروژه‌ها را داشته باشد و این‌گونه نشود که سرمایه‌بردار تحت پوشش اسم سرمایه‌گذار به منافع اقتصادی استان آسیب بزند.

بیان دیدگاه !

نام :