کد خبر : 13134
تاریخ انتشار : 21 سپتامبر 2014 - 18:14
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 1,199 بازدید

آیت اله محمدرضا آدینه وند درگذشت

آیت اله محمدرضا آدینه وند در سن 85 سالگی دار فانی را وداع گفت به گزارش هومیان نیوز، آیت اله محمدرضا آدینه وند معروف به نحوی لرستانی، استاد بزرگ صرف و نحو و تفسیر قرآن کریم چندساعت پیش ( شب یکشنبه / 30 شهریور)در قم دارفانی را وداع گفت . آیت اله آدینه وند اهل […]

IMG_0054

آیت اله محمدرضا آدینه وند در سن 85 سالگی دار فانی را وداع گفت

به گزارش هومیان نیوز، آیت اله محمدرضا آدینه وند معروف به نحوی لرستانی، استاد بزرگ صرف و نحو و تفسیر قرآن کریم چندساعت پیش ( شب یکشنبه / 30 شهریور)در قم دارفانی را وداع گفت .

آیت اله آدینه وند اهل روستای گرخشاوکوهدشت از استادان بی بدیل صرف و نحو و تفسیر قرآن بود که  اخیرا  کتاب کلمة الله العلیا را همراه با تجزیه و ترکیب کلام الله مجید در 6 جلد به چاپ رساند و بسیاری از مسئولان عالی رتبه کشور در کلاس های درس وی شاگردی کرده اند.

خبر خاکسپاری ایشان از طریق صدا و سیما اعلام خواهدشد.

دیدگاه ها

آزادبخت در گفته :

خداوند روح ایشان را با اولیای و انبیا محشور گرداند.

[پاسخ]

حسین امرایی در گفته :

خدارحمتش کنه آیت الله آدینهوند از مفاخر ارزشمند لرستان و کشوربود

[پاسخ]

محمدی وفایی -قم در گفته :

قال رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله :

مَوتُ العالِمِ مُصيبَةٌ لا تُجبَرُ و ثُلمَةٌ لا تُسَدُّ ، و هُوَ نَجمٌ طـمِسَ ، و مَوتُ قَبيلَةٍ أيسَرُ مِن مَوتِ عالِمٍ؛

مرگ عالم مصيبتى جبران نا پذير و رخنه اى بسته ناشدنى است. او ستاره اى است كه غروب مى كند. مرگ يك

قبيله آسانتر از مرگ يك عالم است.

باز او را به خداوند متعال می سپارم و ثواب صدها صلواتم را نثارش می کنم .

[پاسخ]

ویریار در گفته :

خدایش بااولیاالله مشهورگرداند

[پاسخ]

سعیدگراوندکلسرخی در گفته :

بسم الله الرحمن الرحیم
قال الامام الصادق عليه السلام:
«إذا مَاتَ المؤمِنُ الفَقِيهُ ثلمَ فِي الاسلامِ ثُلمَةٌ لا يَسُدّها شَي‏ءٌ ـ هنگامی که یک مؤمن فقیه بميرد، رخنه‏اى در اسلام ایجاد می‏شود كه چيزى آن را جبران نمی‏کند»
و قال: «ما مِن أَحَدٍ يَمُوتُ مِنَ المؤمنينَ أَحَبّ إِلَى إبليسَ مِن مَوتِ فَقِيه ـ مرگ هيچ كس نزد شيطان محبوب‏تر از مرگ عالم نيست»

با نهايت تأسف و تأثر درگذشت عالم رباني، فقيه وارسته، مفسر قرآن حضرت آيت الله العظمي شيخ محمدرضا آدینه وند(رحمه الله عليه) را به مردم شريف کوهدشت و بخصوص بخش طرهان وخانواده های قبادی وآدینه وند اهالی معزا زیرتنگ سیاب (زادگاهش) و همه شاگردان وارادتمندانش تسليت و تعزيت عرض مي‏نمايم.
از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم روح مطهر و وارسته ايشان را با اولياءالله و ائمه اطهار (عليهم السلام) محشور و به تمامي بازماندگان محترم صبر و اجر عنايت فرمايد.
رحمت و رضوان الهی بر روح پر فتوح آن عالم ربّانی باد.

[پاسخ]

مصطفی جمشیدی در گفته :

انا لله و انا الیه راجعون
عرض تسلیت به حوزه های علمیه طلاب عزیز مردم متدین بویژه اهل طرهان و بخصوص خانواده وبستگان محترم و نجیب و بزرگ قبادی..
ضمنا درگذشت والده شهید گرامی حسن قبادی و دیگر اخوان قبادی را صمیمانه تسلیت عرض می نمایم.

[پاسخ]

علی رستمی در گفته :

آیت الله آدینه وند مصداق بارز رجال صدقوا ما عاهدواله علیه بود درگذشت این عالم ربانی را به روحانیت معظم ومردم شریف ایران تسلیت می گویم

[پاسخ]

حمید گراوند در گفته :

اینجانب رحلت ملکوتی این عالم ربانی را به حضرت ولی عصر (عج) و نایب برحقش حضرت امام خامنه ای و عموم مردم شریف و مومن ایران و خانواده داغدارش تسلیت عرض نموده و علو درجات آن فقیه سعید را از خداوند متعال مسئلت می نمایم.

[پاسخ]

سلطانپور در گفته :

به نام خدا
فقدان این عالم جلیل القدر که از افتخارات استان لرستان به ویژه طایفه بزرگ آدینه وند است را تسلیت عرض کرده،برای آن فقید سعید علو درجات را از درگاه خدای سبحان خواستارم.

[پاسخ]

اسدالله آزادبخت در گفته :

ضمن عرض تسلیت باید اعتراف کنیم که تا به امروز چنین عالمی ربانی وفرهیخته از دیار کوهدشت ظهور نکرده . انسانی ساده وبدور از هرگونه تکلف که دنیارا براستی سه طلاقه کرده بود . خدایش بیامرزد وغریق رحمتش باد.

[پاسخ]

امیرحسین محمودوند در گفته :

عروج ملکوتی سالک الی الله وحکیم صمدانی حضرت ایت الله قبادی آدینه وندضایعه ای بس جبران ناشدنی برای ملت بصیربالاخص حوزه های علوم دینی گشت.خدمات ارزنده وزایدالوصف آن فقیدسعیددرهدایت وراهبری علمی ونیزمعنوی طلاب براحدی پوشیده نیست.قاطبه روحانیون طرازاول کشورمن جمله دکترروحانی افتخارشاگردی آن ابرمردتکرارناپذیررادارند.این حقیربه نوبه خویش این ضایعه اسفبارراه به ساحت مکرم ولی عصر٬مقام معظم رهبری وملت قدرشناس ایران تسلیت عرض میکنم.امیرحسین محمودونددانشگاه تربیت دبیرتهران

[پاسخ]

اسماعیل ابراهیمی در گفته :

بنده هم به نوبه خود ، درگذشت آیت الله قبادی آدینه وند را به همه بستگان و بازماندگان ایشان تسلیت عرض می کنم .

[پاسخ]

حمیدازادبخت در گفته :

خداوند ایشان را با اولیاء الله محشور فرماید.وبه نیابت از ایشان ،بر محمد و آل محمد صلوات می فرستیم .

[پاسخ]

امیرناصر غلامرضایی در گفته :

خدای جل جلاله روح بلند آیت الله حاج محمد رضا آدینه وند ، این وارسته زمان را متعالی و با خوبان درگاه احدیت همنشین سازد . بنده از نزدیک در بیت ایشان افتخار همصحبتی و زیارت ایشان نصیبم شده از نفوذ کلام و شیرینی بیان و ظرافت سخن این عزیز سفر کرده لذت برده ام با وجود سن بالا و بیماری که این مرحوم را رنج میداد پذیرایی از مهمانان را شخصا انجام میداد و میگفت این کار را برای خود صواب میدانم . این مملکت از این خوبان باز هم دارد اما حیف قدرشناس وجود نازنینشان نیستیم و پس از هجرانشان به یادشان میافتیم . از صمیم قلب فقدان این روحانی پاک سیرت و پاک صورت را به عاشقان طریق حق وحقیقت و تلاشگران عرصه علم و دیانت و اهالی عالم دوست کوهدشت و خانواده داغدارش تسلیت عرض میکنم و برای آن نمونه کامل اخلاق و ادب ، رحمت خاصه ایزد دادار را مسئلت دارم روحش شاد و یادش گرامی

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :