کد خبر : 33028
تاریخ انتشار : 20 سپتامبر 2017 - 04:23
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 422 بازدید

ادبیات بومی از عوامل معرفی توانمندی‌های ملت به جهانیان

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان گفت:«حفظ ادبیات بومی باعث انتقال ظرفیت‌های اخلاقی به جهانیان و افزایش توانمندی ملی در سطح جهانی است». دکتر سیدعلی‌نادر دهقانی در آیین افتتاحیه دومین همایش ملی بررسی ادبیات بومی ایران زمین که عصر روز سه‌شنبه 28 شهریورماه در سالن اجتماعات حوزه هنری لرستان برگزار شد توضیح داد:«تحولات جهان به سوی […]

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان گفت:«حفظ ادبیات بومی باعث انتقال ظرفیت‌های اخلاقی به جهانیان و افزایش توانمندی ملی در سطح جهانی است».

دکتر سیدعلی‌نادر دهقانی در آیین افتتاحیه دومین همایش ملی بررسی ادبیات بومی ایران زمین که عصر روز سه‌شنبه 28 شهریورماه در سالن اجتماعات حوزه هنری لرستان برگزار شد توضیح داد:«تحولات جهان به سوی پیچیدگی رفته است و ایجاب می‌کند ما ظرفیت‌های فرهنگی بومی خود را تقویت کرده به جهانیان معرفی کنیم تا نقش‌آفرین باشیم».

وی تصریح کرد:«حفظ ادبیات بومی می‌تواند علاوه بر تقویت تبادلات فرهنگی ما با دنیا باعث تقویت تعاملات سیاسی و اقتصادی هم بشود و به این حوزه هم کمک کند».

او توضیح داد:«دومین همایش ملی بررسی ادبیات بومی ایران زمین به صورت دوسالانه برگزار می‌شود و تعداد زیادی از محققان و پژوهشگران، مقالات خود را از سراسر کشور به این همایش می‌فرستند».

دهقانی تأکید کرد:«امروزه حفظ ادبیات بومی یک تکلیف و یک حرکت جهادی است».

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان اظهار داشت:« تقویت ادبیات بومی می‌تواند عامل تقویت گفت‌وگو با دیگر کشورها و افزایش نقش ما در سطح جهانی مبتنی بر تقویت ظرفیت‌های بومی باشد».

گفتنی است اختتامیه و ارائه مقالات در صبح روز چهارشنبه در سالن آمفی تئاتر ساختمان مرکزی دانشگاه لرستان واقع در پردیس دانشگاهی کمالوند خرم‌آباد است.

تعداد 200 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش فرستاده شده است. 32 مقاله به عنوان مقالات برتر ارائه می‌شوند. 105 مقاله نیز برای چاپ و سخنرانی انتخاب شده‌اند. تعداد 73 مقاله هم در قالب کتابچه همایش منتشر می‌شوند.

متولی همایش، جهاد دانشگاهی واحد استان لرستان با همکاری دانشگاه لرستان است.

بیان دیدگاه !

نام :