کد خبر : 26588
تاریخ انتشار : 18 می 2016 - 22:34
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 641 بازدید

ارزیابی عملکرد فرماندار خرم‌آباد با تأکید بر دو شاخص صدور مجوز فعالیتهای اجتماعی و سیاسی و برگزاری انتخابات سالم

  اسفندماه 92 بود که حبیب‌اله خجسته‌پور به عنوان فرماندار شهرستان خرم‌آباد منصوب شد. وی قبل از آن چند ماه مشاور عالی استاندار لرستان بود. در ایام رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری خردادماه 92 وی رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان لرستان بود. خجسته‌پور هم‌چنین در سال 90 و دو سال قبل از اینکه به زمان […]

خجسته پور

 

اسفندماه 92 بود که حبیب‌اله خجسته‌پور به عنوان فرماندار شهرستان خرم‌آباد منصوب شد. وی قبل از آن چند ماه مشاور عالی استاندار لرستان بود. در ایام رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری خردادماه 92 وی رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان لرستان بود.

خجسته‌پور هم‌چنین در سال 90 و دو سال قبل از اینکه به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری برسیم و در دوره‌ی دولت قبل عضو فعال تیم رسانه‌ای نشریه‌ی بیان لر بود که مواضع اصلاح‌طلبانه‌ را منتشر می‌کردند. بیان لر و هفته‌نامه‌ی سیمره در آن موقع از جمله دو نشریه‌ی مهم اصلاح‌طلب در استان لرستان بودند.

خجسته‌پور در مقام فرماندار شهرستان خرم‌آباد از ابتدای سال 93 تاکنون در حوزه‌ی تقویت فضای باز سیاسی و تقویت آزادی‌های اجتماعی در چارچوب قانون، ده‌ها مجوز صادر کرده است که توضیح آن در پی می‌آید:

الف) از ابتدای سال 93 تاکنون تعداد 34 مورد مجوز برگزاری کنسرت توسط فرمانداری خرم‌آباد صادر شده است که این تعداد بی‌سابقه است و رویکرد تقویت آزادی‌های اجتماعی توسط دولت تدبیر و به تبع فرمانداری خرم‌آباد را نشان می‌دهد.

ب) از ابتدای سال 93 تاکنون فرمانداری خرم‌آباد تعداد 33 مجوز برای همایش‌ها و جشنواره‌ها صادر کرده است که نوعی تقویت فضای باز گفت‌‌وگویی در جامعه محسوب می‌شود.

پ) از ابتدای سال 93 تاکنون فرمانداری خرم‌آباد تعداد پنج مورد مجوز نشست‌ها را برگزار کرد که باز هم نوعی دفاع از آزادی بیان و تبادل دیدگاه و تبادل اندیشه محسوب می‌شود.

ت) فرمانداری خرم‌آباد برای همه‌ی همایش‌ها و سخنرانی‌های کاندیداهای دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی و دور دوم مجوز صادر کرده است تا فرهنگ سیاسی مشارکت دموکراتیک در جامعه تقویت شود.

اگر تعداد مجوز‌های صادر شده در رابطه با جشن‌های ایام دهه فجر را نیز اضافه کنیم از ابتدای سال 93 تاکنون فرمانداری خرم‌آباد نزدیک به 300 مجوز صادر کرده است.

 

همچنین ناگفته پیداست فرماندار خرم‌آباد، خجسته‌پور، دو مرحله‌ی انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی را که در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره‌چگنی به دور دوم کشیده شد با موفقیت برگزار کرد. گرچه برخی هواداران یک کاندیدا اعتقاد دارند تخلفاتی در زمینه‌ی خرید و فروش رأی روی داده است اما آن تخلفات اگر فرض کنیم اتفاق افتاده باشد در بیرون از شعبه‌های اخذ رأی بوده است نه داخل شعبه‌های اخذ رأی و به همین علت ما عملکرد فرماندار خرم‌آباد، خجسته‌پور را در رابطه با دو مقوله‌ی ذیل موفق ارزیابی می‌کنیم:

الف) برگزاری دو مرحله انتخابات سنگین با رقابت فشرده در حوزه‌ی انتخابیه خرم‌آباد و دوره‌چگنی؛ خجسته‌پور اولین بار است در مقام فرماندار این‌چنین انتخاباتی را سالم و بدون حاشیه برگزار می‌کند.

ب) در زمینه‌‌ی تقویت فعالیت‌های مدنی و سیاسی مستقل از دولت که تقویت جامعه‌ی مدنی است و هم‌چنین تقویت شاخص آزادی بیان و آزادی‌های اجتماعی در چارچوب حکومت قانون، عملکرد فرماندار جوان و اصلاح‌طلب شهرستان خرم‌آباد را در شاخص‌های توضیح داده شده، «مثبت» ارزیابی می‌کنیم.

روشن است ارزیابی از پنجره‌ی دید گفتمان اصلاح‌طلبی و تقویت آن در جامعه صورت گرفته است.

 

دیدگاه ها

منصف در گفته :

درود بر این فرماندار که تا حالا موفق ترین فرماندار خرم آباد بوده است

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :