کد خبر : 29940
تاریخ انتشار : 17 دسامبر 2016 - 20:06
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 601 بازدید

استاندار لرستان: بهترین راه مبارزه با کالای قاچاق فرهنگ‌سازی است/ سالانه 900 میلیارد تومان مبادلات قاچاق کالا در لرستان

خبرنگار هومیان‌نیوز: استاندار لرستان گفت:«بهترین راه‌حل مبارزه‌ی اثربخش با قاچاق کالا فرهنگ‌‌سازی است». هوشنگ بازوند در جلسه‌ی اقتصاد مقاومتی که شامگاه شنبه 27 آذرماه در ساعت 22 در استانداری تشکیل شد بیان کرد:«سالانه اگر فرض کنیم 18 میلیارد دلار حجم مبادلات قاچاق کالا در کشور است معادل 63 هزار میلیارد تومان است که در نتیجه […]

%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%88%d9%86%d8%af-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%86%da%af

خبرنگار هومیان‌نیوز:

استاندار لرستان گفت:«بهترین راه‌حل مبارزه‌ی اثربخش با قاچاق کالا فرهنگ‌‌سازی است».

هوشنگ بازوند در جلسه‌ی اقتصاد مقاومتی که شامگاه شنبه 27 آذرماه در ساعت 22 در استانداری تشکیل شد بیان کرد:«سالانه اگر فرض کنیم 18 میلیارد دلار حجم مبادلات قاچاق کالا در کشور است معادل 63 هزار میلیارد تومان است که در نتیجه می‌بینیم هزار میلیارد تومان از بودجه‌ی 62 هزار میلیارد تومانی عمرانی کشور هم بیشتر است».

وی خبر داد:«در استان لرستان نیز سالانه 900 میلیارد تومان حجم مبادلات قاچاق کالاست که البته این حجم عمدتاً از استان لرستان عبور می‌کند و لرستان مقصد قاچاق کالا نیست ولی معبر قاچاق کالاست و همین حجم انبوه بی‌تردید ضد اقتصاد مقاومتی و ضد تولید است».

بازوند به دستور ابلاغی مقام معظم رهبری اشاره کرد:«در سیاست‌های 24 گانه‌ی مقام معظم رهبری از بند 19 این سیاست‌های شفافیت اقتصادی است و نیز در سیاست‌های ابلاغی دولت هم که 12رویکرد است بند هشتم به این موضوع اختصاص یافته است و این نشان می‌دهد شفاف‌سازی و سالم‌سازی مبادلات اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا از مهم‌ترین رویکردهای اقتصاد مقاومتی است».

وی با توجه به اینکه به تازگی مبارزه با قاچاق کالا نیز از ارکان اقتصاد مقاومتی در کشور اعلام شده است دستور داد به حوزه‌ی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری لرستان که هر ماه به صورت مرتب گزارش اقدامات انجام شده در مبارزه با قاچاق کالا در استان لرستان را ارائه کند و نیز فرمانداران هم موظف هستند هر ماه به‌صورت مرتب کارگروه مبارزه با قاچاق کالا را تشکیل جلسه بدهند.

استاندار لرستان انتقاد کرد از ادارات استان به این خاطر که حتی ادارات استان هم از کالاهای خارجی از جمله چای خارجی استفاده می‌کنند! و این فرهنگ استفاده از کالای خارجی خودش باعث تضعیف اقتصاد مقاومتی می‌شود.

هوشنگ بازوند تشریح کرد:«درست است که شاید کیفیت برخی کالاهای خارجی نسبت به داخلی بهتر باشد ولی اگر می‌خواهیم با آفت اقتصادی قاچاق کالا مبارزه کنیم باید رو به سوی استفاده ازتولیدات داخلی بیاوریم».

وی دستور داد هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف کالاهای قاچاق کشف شده و انبارشده اقدام شود و آن‌ها یا امحاء شوند یا فوری به مزایده گذاشته شده و به دیگر کشورها صادر شوند و یا به سرعت با اخذ مجوزهای قانونی از تهران تجهیزاتی از همین کالاهای کشف شده که مورد تقاضای نیروهایی همچون پلیس و سپاه است در اختیار این نیروها قرار گیرند.

وی از مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری لرستان خواست یک راه‌حل اساسی نیز برای مبارزه با افزایش مصرف گاز‌های ال پی جی که خطرناک است ارائه کند ودستور داد که نظارت بیشتری صورت گیرد در رابطه با اینکه آیا از نفت کوره با کیفیت پایین در تولید قیر آسفالت‌ها استفاده می‌‌شود یا نه؟

در این جلسه، مدیران و فرمانداران و نیز فرمانده‌ی نیروی انتظامی استان حضور داشتند.

بیان دیدگاه !

نام :