کد خبر : 26597
تاریخ انتشار : 19 می 2016 - 13:30
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 633 بازدید

استاندار لرستان در حضور وزیر کشور تقاضا کرد: اختیارات بیشتری از تهران به مراکز استانها واگذار شود/ مشکل زیرساخت در استان داریم/ بخشی از یارانه‌ها به اشتغال در روستاها اختصاص یابد

  ظهر پنجشنبه 30 اردیبهشت‌ماه جلسه‌ی ستاد اقتصاد مقاومتی استان لرستان با حضور وزیر کشور (عبدالرضا رحمانی‌فضلی) در استانداری لرستان تشکیل شد و استاندار در سخنانی گفت:«اینکه استان لرستان هم جزء سه استان الگو به خاطر اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است خودیک فرصت است و البته برای ایجاد رونق اقتصادی باید اختبارات بیشتری به مدیران […]

هوشنگ بازوند

 

ظهر پنجشنبه 30 اردیبهشت‌ماه جلسه‌ی ستاد اقتصاد مقاومتی استان لرستان با حضور وزیر کشور (عبدالرضا رحمانی‌فضلی) در استانداری لرستان تشکیل شد و استاندار در سخنانی گفت:«اینکه استان لرستان هم جزء سه استان الگو به خاطر اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است خودیک فرصت است و البته برای ایجاد رونق اقتصادی باید اختبارات بیشتری به مدیران استانی و بانک‌های استان و ستاد اقتصاد مقاومتی واگذار شود».

هوشنگ بازوند بیان داشت:«ما الان روزهای دوشنبه و سه‌شنبه‌ی هر هفته مجبوریم برویم تهران به خاطر اینکه اختبارات ما به قدر کافی نیست و باید تهران در زمینه‌ی اختیارات بوروکراتیک اداری و اقتصادی اختیارات بیشتری به بانک‌های استانها و مدیران استانی واگذار کند تا ما مدام مجبور نشویم به خاطر یک کار اداری مدام به تهران رفت و آمد داشته باشیم».

بازوند که در جمع فرمانداران و مدیران ادارات استان و مدیران بانکی سخن می‌گفت ادامه داد:«یکی از موانع ما وجود بوروکراسی‌های گسترده‌ است که خود یک مانع برای پیشبرد کارهاست و نیاز است مراحل تصمیم‌گیری کوتاه‌تر شود تا بسترهای مناسب‌تری برای جذب سرمایه‌گذاران و گره‌گشایی از کار ایشان صورت گیرد».

وی از وزیر کشور، عبدالرضا رحمانی‌فضلی سپاسگزاری کرد به خاطر اینکه موافقت کرده است استان لرستان نیز در زمره‌ی سه استانی قرار گیرد که به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح شده‌اند و باید در این استانها طرح عملیاتی اقتصاد مقاومتی ریخته و اجرایی شود.

استاندار لرستان توضیح داد:«ما در استان لرستان هنوز درگیر زیر ساخت‌سازی هستیم در حالی که استانهای برخوردار سالهاست مشکلات زیرساختی را رفع کرده‌اند و همین موضوع خود گویای آن است که ما بیشتر باید کار کنیم و برای نمونه الان ما حتی یارانه به خاطر صندلی‌های خالی برخی پروازهای فرودگاه پرداخت می‌کنیم چرا که نمی خواهیم فرودگاه خرم‌آباد از رونق بیفتد».

 

بازوند بیان داشت:«ما در استان لرستان 11 میلیارد متر مکعب خروجی آب داریم در حالی که در تاکنون و آن هم به صرف حمایت دولت تدبیر توانسته‌ایم سه سد مهم به بهره برداری برسانیم در صورتی که این هم خروجی آب داریم و جالب است دولت گفته است به پروژه‌هایی که مثلاً ده درصد پیشرفت فیزیکی دارند اعتباری مالی تعلق نمی گیرد و اولویت با پروژه‌هایی است که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند خب ما الان ده سد در استان داریم که پیشرفت فیزیکی اندکی دارند و چرا نباید به اینها اعتبار تعلق بگیرد؟ انتظار ما این است که عدالت در این زمینه رعایت شود».

وی ادامه داد:«در حالی که استاندارد کشوری برای اراضی آبی کشاورزی 45 درصد است دراستان لرستان 25 درصدزمین‌های کشاورزی از نوع آبی هستند و خب ما نیاز به تخصیص آب داریم که متأسفانه وزارت نیرو با ما در زمینه‌ی تخصیص آب همکاری لازم را ندارد».

او افزود:«ما باید تلاش کنیم مشارکت هولدینگ های اقتصادی بزرگ برای رونق اقتصادی استان لرستان افزایش یابد هم مشارکت بخش خصوصی رشد کند و هم مشارکت مردم بهتر شود و البته دولت باید تلاش کند در زمینه‌ی زیرساخت‌سازی توجه بیشتری به استان لرستان شود».

استاندار لرستان تشریح کرد:«ما هنوز مشکلات خیلی زیادی در بحث محرومیت داریم؛ ما باید اعتراف کنیم که مثلاً در حوزه‌ی روستایی بسیاری از روستاهای بالای 20 خانوار ما امکانات زیرساختی مناسب از جمله راه ارتباطی مناسبی ندارند».

هوشنگ بازوند پیشنهاد داد:«بهتر است ده درصد یارانه‌ها به اشتغال‌زایی در روستاها اختصاص داده شود و همچنین ما باید کوشش کنیم زیرساخت‌سازی در شهرک‌های صنعتی استان تقویت شود تا به رونق صنعتی هم برسیم».

بازوند اظهار داشت:«واقعیت آن است که اقتصاد کشور ما درست یا نادرست یک اقتصاد بانکی است و  الان می‌بینیم که بسیاری از پروژه‌های اقتصادی و عمرانی استان با مشارکت بانک‌ها در حال ساخته شدن است و می‌طلبد بانکهای استان نیز همکاری بیشتری داشته باشند که البته اختیارات مدیران بانکی استان هم باید به مقدار بیشتری از تهران به مراکز استانها واگذار شود».

وی توضیح داد:«متأسفانه در استان لرستان میزان مصارف بانکی بیشتر از منابع بانکی است و این خود یک مشکل مهم است که باید تلاش کنیم با رونق سرمایه‌گذاری این مانع را نیز برداریم».

بیان دیدگاه !

نام :