کد خبر : 30349
تاریخ انتشار : 18 ژانویه 2017 - 18:56
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 724 بازدید

استاندار پیشین لرستان، سیدحسن رسولی در گفت‌وگو با شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب لرستان: ساختار جدید شورای اصلاح‌طلبان لرستان تشکیل می‌شود

خبرنگار هومیان‌نیوز: نماینده تهران و عضو فراکسیون امید، دکتر محمود صادقی همراه با استاندار پیشین لرستان در دوران اصلاحات، سیدحسن رسولی و نماینده خرم‌آباد و چگنی، دکتر محمد بیرانوندی در جلسه‌‌ی شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌‌های اصلاح‌طلب استان لرستان شرکت کردند تا به بحث درباره‌ی تشکیل شورای اصلاح‌طلبان استان لرستان بپردازند. غروب چهارشنبه 29 دی‌ماه […]

خبرنگار هومیان‌نیوز: نماینده تهران و عضو فراکسیون امید، دکتر محمود صادقی همراه با استاندار پیشین لرستان در دوران اصلاحات، سیدحسن رسولی و نماینده خرم‌آباد و چگنی، دکتر محمد بیرانوندی در جلسه‌‌ی شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌‌های اصلاح‌طلب استان لرستان شرکت کردند تا به بحث درباره‌ی تشکیل شورای اصلاح‌طلبان استان لرستان بپردازند.

غروب چهارشنبه 29 دی‌ماه حزب اعتدال و توسعه‌ی استان لرستان با دبیری حمید رشیدی در مجتمع آموزشی غیردولتی (خصوصی) پارس‌اندیش میزبان جلسه‌ی شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب استان لرستان بود که البته این‌بار با حضور شخصیت شناخته‌ شده‌ی اصلاح‌طلبان کشور، سیدحسن رسولی به تبادل دیدگاه درباره‌ی شکل‌گیری ساختار جدید شورای اصلاح‌طلبان استان اختصاص یافت.

مأموریت مهندس سیدحسن رسولی و دکتر محمود صادقی در سفر کاری به استان‌ها این است که شوراهای اصلاح‌طلبان استان‌ها را تشکیل بدهند تا اصلاح‌طلبان بتوانند با انسجام در انتخابات اردیبهشت‌ماه 96 شرکت کنند. به‌ویژه مشارکت فعال اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراهای شهر و روستا روال انسجام به خود گیرد.

رسولی توضیح داد:«ساختار جدید شورای اصلاح‌طلبان استان چنین است که شامل همه‌ی احزاب و تشکل‌‌های عضو شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌‌های استان بعلاوه حداکثر نصف تعداد این شورا، عضو حقیقی است؛ مثلاً اگر شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب استان 22 عضو حقوقی دارد نصف این تعداد یعنی 11 عضو نیز از بین اشخاص حقیقی غیرحزبی اصلاح‌طلب انتخاب می‌شوند تا شورای اصلاح‌طلبان استان شکل گیرد؛ تشکیل شورای اصلاح‌طلبان شهرستان‌های استان نیز همین‌گونه است و به این ترتیب ساختار قبلی شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان لغو شده و ساختار جدید جایگزین می‌شود».

رسولی تأکید کرد:«در ساختار جدید اکثریت یعنی دو سوم اعضا از دبیران احزاب و تشکل‌‌های اصلاح‌طلب هستند و رویکرد این است که فرهنگ تحزب در کشور تقویت شود و به همین علت اکثر اعضای شورای اصلاح‌طلبان استان‌ها، احزاب و تشکل‌‌های اصلاح‌طلب خواهند بود».

او گفت:«محور مدیریت ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در مرکز استان نیز احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب خواهند بود و میزهای قبلی استانی که در تهران وجود داشت منحل می‌شود و این دوره چیزی به نام میز استان‌ها نداریم». رسولی تأکید کرد از انتخابات سال 84 باید درس گرفت و اگر اجماع حاصل می‌شد اساساً مشکلات بعدی برای اصلاح‌طلبان در کشور ایجاد نمی‌شد و به همین علت اصلاح‌طلبان اصلاً نباید دچار تشتت شوند و باید همگی در بحث انتخابات پیش‌رو اجماع و انسجام کامل به ویژه در انتخابات شوراها داشته باشند.

رسولی تأکید کرد انتخاب اعضای حقیقی عضو شورا نیز با مشورت با احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب و مشورت با سایر بزرگان جریان اصلاح‌طلبی استان لرستان، انجام می‌شود.

وی توضیح داد که در استان‌ها نماینده‌ی لیست امید نیز عضو شورای اصلاح‌طلبان استان است و به این ترتیب در استان لرستان، دکتر محمد بیرانوندی نیز عضو شورای اصلاح‌طلبان استان لرستان خواهد بود.  براساس توضیحات رسولی که رابط تهران برای راه‌اندازی شوراهای اصلاح‌طلبان استان‌ است ترکیب شورای جدید اصلاح‌طلبان استان به گونه‌ای که دو سوم اعضایش، دبیران احزاب و تشکل‌های عضو شورای هماهنگی احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب استان است و یک سوم نیز به اشخاص حقیقی اثرگذارغیرحزبی اصلاح‌طلب اختصاص خواهد یافت. رویکرد این است که فعالیت حزبی قانونمند و فرهنگ تحزب در جامعه تقویت شود. تقویت فعالیت حزبی قانونمند از ارکان توسعه‌ی سیاسی و از مبانی اصلاح‌طلبی است.

دیدگاه ها

مریم.ع در گفته :

احزاب اصلاح طلب که سایه همو با تیر میزنن،،دودش تو چش مردم میره،امیدواریم با هم متحد شن

[پاسخ]

مریم.ع در گفته :

سلام خدمت شما.ببخشید این حزب اسلامی کار؟؟؟این چه اسمیه ؟مگه کار داریم که حزبشم داشته باشیم،لطفا به جای این اسم ها که مردم رو گول بزنید به فکر سرمایه گزاری تو این شهر باشید شاید یه کارخانه یا شرکتی راه اندازی شد،تو این گروه که عکسش هست فقط اقای رشیدی چراغی وبابایی دلسوز مردم هستن،با تشکر

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :