کد خبر : 8471
تاریخ انتشار : 14 مارس 2014 - 11:02
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 815 بازدید

اعتراض یا مطالبه ؟ / پیرامون سد معشوره

عباس حسنی تبار :  اعتراض یا مطالبه ؟ / پیرامون سد معشوره ( گاشمار ) در باب اجرا یا عدم اجرایی شدن سد معشوره بقدری سخن رفته که علی رغم اهمیت  فوق العاده ی این موضوع کم کم برای ذهن مخاطبین تکراری به نظر می رسد و شاید هم ایجاد زمینه ای برای خسته شدن از […]

IMG_2455

عباس حسنی تبار :

 اعتراض یا مطالبه ؟ / پیرامون سد معشوره ( گاشمار )

در باب اجرا یا عدم اجرایی شدن سد معشوره بقدری سخن رفته که علی رغم اهمیت  فوق العاده ی این موضوع کم کم برای ذهن مخاطبین تکراری به نظر می رسد و شاید هم ایجاد زمینه ای برای خسته شدن از پیگیری موضوع…

اما به نظر میرسد که ضرورت دارد مسؤلین محترم و همشهریان عزیز وفهیم چند نکته را مورد توجه قرار دهند:

اول: اقشار مختلف مردم شریف کوهدشت در بیان خواسته ی به حق خویش باید طوری رفتار کنند که مسؤلین اداری سیاسی و امنیتی بدانند که این یک مطالبه ی به حق است نه اعتراض. ولذا وقتی مسؤلین محلی و استانی  شاهد رفتار مطالبه گر و نه معترضانه ی  ما باشند بعید به نظر میرسد  که در راستای مطالبه ی مردم حرکت نکنند ویاخدای نخواسته نه تنها کمک نکنند بلکه مانع رسیدن صدای مردم به مسؤلین بالا شوند.

دوم:همان طور که شنیده شده  علت اجرایی نشدن سد را از طرف شورای آب به صرفه نبودن اقتصادی سد اعلام کرده اند لذا از مسؤلین مربوطه تقاضا میشود دلایل کارشناسی  به صرفه نبودن  اقتصادی سد را رسما اعلام کنند تا جواب کارشناسانه دریافت کندد.

سوم:مطالبات مردم گاهی برای پیشرفت وتوسعه و ارتقاء امکانات یک منطقه است مثل در خواست وپیگیری ایجاد خط راه آهن بین دو منطقه که یکی از زیر بناهای توسعه است اما گاهی مطالبه نه برای پیشرفت که برای جلوگیری از یک فاجعه است .فاجعه ای که دامنگیر نسلهای آینده ی این منطقه وسرزنش ما توسط آنها خواهد بود .

مسؤلین محترم استانی و کشوری عنایت داشته باشند که بر اساس معیارهای علمی و کارشناسی که خودبر آن  واقفند نیاز کوهدشت  چه به آب شرب وچه کشاورزی وضعیتی اورژانسی دارد و چه کسی است که نداند هیچ حکومتی برای  اقدامات اورژانسی و جلوگیری از فاجعه نه تنها بفکر صرفه ی اقتصادی نیست بلکه حاضر به پرداخت هزینه ست.

در پایان از اقدامات صادقانه و دلسوزانه امام جمعه محترم شهرستان و پیگیریهای استاندار کاردان و معززلرستان صمیمانه سپاسگزاریم  و امید واریم تا رسیدن به نتیجه و برگزاری جشن آب توسط مردم کوهدشت همچنان پیگیر موضوع باشند که به فرموده معصوم(ع) کار را آن کرد که تمام کرد.

بدیهی ست که مردم آگاه شهرستان کوهدشت نه تنها برای درمان دردهای امروز خویش بلکه برای داشتن جوابی به نسلهای آینده ی این دیار با هماهنگی مسؤلین مربوطه ودر چارچوب قانون و انتظاری که از دولت تدبیر و امید دارند از پیگیری رسیدن به حق خود خسته نخواهند شد.

عباس حسنی تبار

دیدگاه ها

رضا در گفته :

باسلام
سد معشوره از مطا لبات به حق مردم کوهدشت ومردم لرستان است وهیچ دلیل کارشناسی نمی تواند توجیه گر عدم اجرای آن باشد.
وهر گو نه قصور از طرف دولت ،نمایندگان ومردم در اجرای آن خیانت آشکا ر به مردم ونسل های آینده است.

[پاسخ]

مهدی زاده در گفته :

با سلام خدمت دوست لایق و خردمندم جناب حسنی تبار

نکته های متفاوت و نامکرر شما مطالبه ی مذکور را خواستنی تر کرده است. امیدواریم که اگر این مسأله قرار است راهی به دهی ببرد، مسؤولان نیز جسورانه تر حرکت کنند.

[پاسخ]

جمشیدی در گفته :

نگاه کارشناسانه با چاشنی مطالبه عمومی بهترین گزینه در جهت سیراب کردن دشت حاصلخیز کوهدشت و نجات این منطقه از فاجعه است. از دوست عزیزم جناب آقای حسنی تبار به خاطر عنایت به این مهم سپاسگزارم…

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

وقتی رای دادید به ملکشاهی باید هم سدمعشوره رو از دست بدین یادتونه بوق می زدین توی خیابونای کوهدشت کسی جرات نداشت اعتراض کنه حالا توی سد معشوره شناکنین واسه خودتون یالا آدم های روشن فکر ده یالا شناکنین البته شانس آوردین دولت تدبیر و امید با کلید اومده بگین قفل معشوره رو باز کنه …وای برما…

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

توده هاي بي شعور زندا ني اند اما ستايشگر زندان بان و دشمن دوستان واقعي خود .

[پاسخ]

دوست در گفته :

مردم اگر بخواهند معجزه میکنند.این یک هدف مشترک است لطفا فقط در باره آب بقول آقای حسنی تبار نیاز مبرم دیارمان سخن بگوییم

[پاسخ]

علی گودرزیان (ع- پایدار) در گفته :

هشت سال امید!
هشت سال هوس!
هشت سال رویای رفع بیکاری لرستان بی کس!
هشت سال تکرار ۲۱ هزار فرصت اشتغال!
هشت سال ترانه و گاله گال!
هشت سال نقل دهان وکلای فعال!
هشت سال پز مدیران!
هشت سال منت خوبان!
هشت سال صحبت از تورگردشگری دلفان!
هشت سال این
هشت سال آن …. !!!
یعنی همه دروغ بود!
بالارفتیم آب بود!
پایین اومدیم دوغ بود!
هشت سال همه دروغ بود!!
روزی که گزارشگران سیمره نوشتند« قیره قلا لویله گرگ» در گاوشمار! کسی جدی نگرفت! سد گاوشمار از همان آغاز که اسمی جعلی روی آن نهادند روشن بود که چه سرانجامی می گیرد! هرچه ما گفتیم ای جماعت برنامه ریز! و ای محققان نقشه گریز! این معشوره من درآوردی است گاوشماراست این معشوره از «می شوره» آمده است ! نشد که نشد!
اگرچه مردم نجیب کوهدشتی از این خبرناگوار بیشتر ناراحت می شوند اما این پروژه یک پروژه ی ملی است و یکی از فرصت های خوب توسعه ی این سرزمین است فکر نمی کنم به این سادگی بشود رویایی که سال هاست در ذهن مردم لرستان کاشته شده است نادیده گرفت و به آرزوهای آنان دهن کجی کرد!
درست است باید ملاحظات سرشاخه های کارون بکنیم اما مردم ما هم مقام اول بیکاری کشور را دارند!
از استاندار عزیز و توانمند استان جناب مهندس بازوند انتظار داریم که تمام توان خویش را به کار گیرد و همه ی ظرفیت ها را درجهت از سرگیری ساخت این سد که امروز یک مطالبه ی عمومی است هدایت نماید!

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :