کد خبر : 33551
تاریخ انتشار : 12 نوامبر 2017 - 22:05
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 287 بازدید

اقدامات انفرادی به هنگام وقوع زلزله از زبان ستاد مدیریت بحران لرستان

    اداره کل مدیریت بحران استان لرستان: ? از قبل، محل های امنی را در منزل و یا محیط فعالیت خود (محل کار، مدرسه و …) مشخص نموده باشید تا در صورت وقوع زلزله به آن پناه ببرید. ?از وسایلی که احتمال سقوط دارند (کتابخانه، کمد، لوستر، آینه های دیواری و یا لوازم آشپزخانه) […]

 

 

اداره کل مدیریت بحران استان لرستان:

? از قبل، محل های امنی را در منزل و یا محیط فعالیت خود (محل کار، مدرسه و …) مشخص نموده باشید تا در صورت وقوع زلزله به آن پناه ببرید.

?از وسایلی که احتمال سقوط دارند (کتابخانه، کمد، لوستر، آینه های دیواری و یا لوازم آشپزخانه) دور شوید.

?از پنجره های دارای شیشه های محافظت نشده دور شوید.

?چارچوب های فلزی درب ها ، در صورتی که دارای شیشه بالایی نباشند، محل های نسبتا امنی به حساب می آیند. به این محل پناه ببرید و با دست خود مراقب بسته شدن درب باشید. بهتر است در میان چارچوب درب بنشینید تا تعادل خود را بهتر حفظ کنید.

?کنج دیوارها ، در صورتی که دور از پنجره ها و یا وسایل واژگون شدنی باشند، نسبتا امن هستند. به این محل پناه برده ، بنشینید ، و در حالتی که دستهای خود را دور گردن قفل نموده اید، سر را به طرف زانو برده و به وسیله دستها و بازوان از سر و گردن محافظت نمایید.

?در صورتی که میز محکمی در نزدیکی شماست، به زیر آن پناه برده، در کنار یکی از پایه ها بنشینید و با گرفتن پایه از تکان خوردن میز جلوگیری نمایید.
می توانید با نشستن بر روی زمین در کنار صندلی ها یا مبل ها ، با دستان از سر و گردن خود محافظت نمایید.

?در صورتی که در آشپزخانه هستید، به سرعت از اجاق گاز و همچنین وسایل واژگون شدنی (نظیر یخچال) و کابینت هایی که احتمال سقوط وسایل انها بر رویتان وجود دارد دور شوید.

?در صورتی که در راه پله هستید، بلافاصله در کناره دیوار بنشینید و با قفل کردن دستها در پشت گردن و خم کردن سر به طرف زانوان، از سر و گردن خود محافظت نمایید.
هرگونه حرکت در راه پله ها در زمان زمین لرزه، بسیار خطرناک تر از نشستن در یک محل است و احتمال سقوط فرد و ایجاد شکستگی را به شدت افزایش می دهد.

?در صورتی که در آسانسور هستید، در اولین طبقه از آسانسور خارج شوید.

?در صورتی که در محیط خیابان هستید، از ساختمانها دور شوید. احتمال سقوط نمای ساختمانها و یا ریختن شیشه های شکسته بر روی افراد زیاد است.

?ممکن است اتومبیل ها در اثر زلزله تعادل خود را از دست بدهند ، بنابراین مراقب حرکت آنها باشید.

در جاده های کوهستانی، احتمال ریزش سنگ بر روی اتومبیل وجود دارد. بهتر است از اتومبیل پیاده شوید و به دقت متوجه اطراف باشید.

?مجددا تاکید می شود که شناسایی نقاط امن منزل یا محیط فعالیت و آموزش آنها به کلیه افراد ، می تواند در هنگام زمین لرزه بسیار مفید و موثر واقع شود.

بیان دیدگاه !

نام :