کد خبر : 28891
تاریخ انتشار : 17 اکتبر 2016 - 11:09
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 277 بازدید

انتقاد بازوند و آشتاب از آرمان!

  تهیه خبر/ خبرنگار هومیان نیوز: استاندار لرستان، هوشنگ بازوند است. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان علی آّشتاب است. این دو از عملکرد بانک‌های خصوصی استان در رابطه با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی انتقاد کرده‌اند. آشتاب می‌گوید: «بانک‌های خصوصی استان فقط در عمل توانسته‌اند به هفت درصد تعهداتشان عمل کنند؛ در حالی که […]

هوشنگ بازوند

 

تهیه خبر/ خبرنگار هومیان نیوز:

استاندار لرستان، هوشنگ بازوند است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان علی آّشتاب است.

این دو از عملکرد بانک‌های خصوصی استان در رابطه با پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی انتقاد کرده‌اند.

آشتاب می‌گوید:

«بانک‌های خصوصی استان فقط در عمل توانسته‌اند به هفت درصد تعهداتشان عمل کنند؛ در حالی که بانک‌های دولتی استان به 92 درصد تعهداتشان عمل کرده‌اند».

آشتاب درباره‌ی عملکرد مؤسسه‌ی آرمان در جلسه‌ی اخیر شورای اشتغال استان گفت:

«اگرچه مؤسسه‌ي آرمان تعهد سالانه 100 میلیارد تومان دارد ولی متأسفانه تاکنون، پرداختی‌اش در حوزه‌ي تسهیلات اشتغال‌زایی، صفر بوده است».

بازوند نیز در همان جلسه هشدار داد:

«اگر عملکرد پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی بانک‌ها و مؤسسات مالی خصوصی استان به همین منوال ضعیف باشد و تغییر نکند گزارش عملکرد ضعیف‌ آن‌ها به تهران فرستاده می‌شود».

آشتاب و بازوند هر دو از عملکرد بانک‌های دولتی استان در زمینه‌ی پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، ابراز رضایت کرده‌اند.

آشتاب آمار داد:

«53/7 درصد اهداف سند اشتغال استان لرستان، در هفت ماه نخست امسال تا تاریخ 15 مهرماه و در زمینه‌ی پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی محقق شده است».

بازوند نیز تلنگر زد:

«مشکل بیش از ده سال بالا بودن نرخ بی‌کاری استان لرستان با یکی دو سال رفع نمی‌شود و ما در این زمینه، وارث آوار بی‌کاری هستیم».

آشتاب هدف‌گذاری تسهیلات اشتغال را با عدد توضیح داد:

«برای سال 95 هدف‌گذاری شده است که میزان پرداختی بانک‌های استان دو هزار و 120 میلیارد تومان است و تاکنون بانک‌ها، یک‌هزار و 140 میلیارد و 363 میلیون تومان بوده است».

بازوند نیز اگرچه از عملکرد بانک‌های دولتی راضی بود ولی ابراز امیدواری کرد این عملکرد و میزان تسهیلات پرداختی اشتغال‌زا در شش ماه دوم سال بیشتر شود.

اشاره می‌شود استاندار لرستان چندین بار از عملکرد بانک‌های خصوصی استان در این زمینه که بیشتر سرمایه‌گذاری‌های خود را خارج از استان انجام می‌دهند انتقاد کرده است و گفته:

«نباید پول و سپرده‌ی مردم استان را در خارج از استان سرمایه‌گذاری کرد».

مدافعان اقتصاد آزاد از جمله دکتر صادق زیباکلام معتقدند اصلاً دولت در قالب بانک مرکزی، نباید در سیاست‌گذاری‌های بانک‌های‌ خصوصی، مداخله کند.

برخی دیگر نیز به نظارت و دخالت محدود دولت در سیاست‌گذاری‌های بانک های خصوصی اعتقاد دارند.

جلسه‌ی اخیر شورا (کارگروه) اشتغال استان لرستان، صبح یکشنبه 25 مهرماه در دفتر استاندار برگزار شد.

بیان دیدگاه !

نام :