کد خبر : 29303
تاریخ انتشار : 27 نوامبر 2016 - 13:37
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 650 بازدید

انفجار مهیب در روستای سراب سوری خرم‌آباد/ سه مجروح بر تخت درمان در اصفهان

تهیه خبر/ خبرنگار هومیان‌نیوز: روستای سراب سوری شهرستان خرم‌آباد هنوز در شوک حادثه است؛ روستایی که در جاده‌ی خرم‌آباد به سپیددشت قرار دارد. عصر یکشنبه 7 آذرماه راهی این روستا شدیم تا از نزدیک، محل انفجار مهیب ناشی از نشت گاز را ببینیم. اهالی این روستا چشم‌به راه رسیدگی دقیق حادثه توسط مسئولان شهرستان و […]

%d8%a7%d9%86%d9%81%d8%ac%d8%a7%d8%b1

تهیه خبر/ خبرنگار هومیان‌نیوز:

روستای سراب سوری شهرستان خرم‌آباد هنوز در شوک حادثه است؛ روستایی که در جاده‌ی خرم‌آباد به سپیددشت قرار دارد. عصر یکشنبه 7 آذرماه راهی این روستا شدیم تا از نزدیک، محل انفجار مهیب ناشی از نشت گاز را ببینیم. اهالی این روستا چشم‌به راه رسیدگی دقیق حادثه توسط مسئولان شهرستان و استان هستند.

منزلی مسکونی که به گفته‌ی همسایه‌ها از جمله ساختمان‌های نوساز ساخته شده در سه سال گذشته بوده است حالا بخش عمده‌اش خراب شده است. شدت انفجاز بالا بوده است؛ اهالی به چکیده خبر گفتند صدای انفجار وحشتناک بوده است.

می‌بینیم لباس‌های به‌جای مانده دو فرزندی که هم اینکه به علت سوختگی در استان اصفهان هستند؛

خانواده‌ی نصرتی سوگوار شده است.  مادر و دو بچه‌هایش وقتی داخل منزل بودند به ناگهان انفجار به آنها حمله کرد.

پسر یک و نیم ساله و دختر شش ساله به همراه مادرشان هر سه آسیب دیده‌اند و هم‌اینک در استان اصفهان تحت درمان هستند.

فرضیه‌ای که فعلاً رد و بدل می‌شود چنین است:

گاز از زیر زمین نشت کرده است! داخل کوچه لوله‌گذاری گاز شده است. این روستا از جمله روستاهایی است که از نعمت گاز بهره‌مند شده است. اما یک اشتباه کوچک می‌تواند نعمت را به بلا تبدیل کند.

برخی منازل این روستا علمک گاز دارند و برای برخی هنوز علمک گاز نصب نشده است.

اهالی اقوام نصرتی حالا همه هراس دارند به داخل منازل آسیب ندیده هم بروند؛ همان ساختمان‌های اطراف انفجار که سالم مانده‌اند الان تخلیه شده‌اند؛ زیرا برخی اهالی ترس دارند به داخل این ساختمان‌ها بروند؛ مبادا حادثه تکرار شود.   به واقع، امنیت روانی ساکنان روستا هم سلب شده است.

محلی که به آن اتصال «تی سرویس» می‌گویند و داخل کوچه و زیر زمین است گفته می‌شود نشت کرده است و نشت هم از زیر زمین به داخل منزل راه پیدا کرده.

در منزل نصرتی خبری از علمک گاز نیست؛ هنوز علمک نصب نشده است. گاز از زیرزمین داخل کوچه به منزل نصرتی راه پیدا کرده است.

مسئول روابط عمومی شرکت گاز استان لرستان، محسن اصل‌مرز نیز به چکیده خبر می‌گوید:

«براساس ارزیابی‌های فعلی، مقصر و خطاکار پیمان‌کار است؛ هرچند علت دقیق حادثه توسط کارشناسان در درست بررسی است و نتایج قطعی به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید».

%d8%a7%d9%86%d9%81%d8%ac%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d9%88-%d9%88%d9%86%db%8c%d9%85

اهالی هم به خبرنگار هومیان نیوز گفتند چرا این سهل‌انگاری رخ داده است؟ کودک یک و نیم ساله چه گناهی کرده است که الان در استان اصفهان مداوایش طی می‌شود؟

آخرین اطلاعات ما که با گفت‌وگو با نزدیکان خانواده کسب شده است حکایت می‌کند پسر یک و نیم ساله در اصفهان در بخش ویژه بستری شده است و وضعیت چندان مساعدی هم ندارد.

مادر نیز دستهایش تحت عمل جراحی قرار گرفته است. دختر شش ساله نیز براساس گفت‌وگوی ما با برخی اقوام نزدیک خانواده‌ی نصرتی، هم اینک در اصفهان و بر تخت بیهوشی است.

برخی نزدیکان خانواده‌ي نصرتی به ما گفتند احتمال فلج شدن دختر شش ساله هم می‌رود البته این‌ها فقط گمانه و احتمال است و باید تا پایان روند کامل درمان، صبر کرد تا نتیجه‌ی قطعی را دید.

می‌بینیم بخشی از فرش منزل را که از شدت انفجار به سقف چسبیده است.

این انفجار دهشتناک، به گفته‌‌ی اهالی، غروب پنجشنبه 4 آذرماه رخ داد.

با آقای نصرتی که در اصفهان است تماس گرفتیم؛ چنان ناراحت و در شوک حادثه است که یارای پاسخ‌دادن به پرسش‌های ما را نداشت؛ او نگران همسر و دو فرزندش است که تحت مداوا هستند.

همسایه‌ی منزل نصرتی به ما گفت چهره‌های فرزندان این خانواده از انفجار مهیب گاز آسیب دیده‌‌اند. آبادی رنگ رغم به خود گرفته است؛  اهالی آبادی هراس دارند مبادا حادثه تکرار شود؛ همه‌ی نشانه‌ها سمت محل موسوم به اتصال «تی سرویس» رفته است؛ اینها همگی فعلاً فرضیه (حدس و گمان‌های اولیه) است.

مسئول روابط عمومی شرکت گاز استان لرستان، محسن اصل‌مرز هم در گفت‌وگو با چکیده خبر می‌گوید:

«یک تیم کارشناسی مشغول بررسی علل دقیق حادثه است نتایج به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید».

اصل‌مرز اطمینان می‌دهد اگر قصوری روی داده باشد بدون شک براساس قوانین، برخوردهای قانونی لازم صورت می‌گیرد.

بیان دیدگاه !

نام :