کد خبر : 18142
تاریخ انتشار : 18 آوریل 2015 - 17:57
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 686 بازدید

این دو گروه را بشناسید!

اختصاصی هومیان‌نیوز/ گروه رسانه: روزگاری رسانه فقط آتش برپاکردن بود؛ ایما و اشاره رسانه بود؛ از این کوه تا آن کوه به یکدیگر خبر می‌دادند که قرار است دشمن چه تحرکاتی داشته باشد. روز به روز تکنولوژی رشد کرد و به روزنامه و هفته‌نامه رسیدیم. اما حرکت رو به جلوی تکنولوژی متوقف نشد. اینرنت متولد […]

تلگرام

اختصاصی هومیان‌نیوز/ گروه رسانه: روزگاری رسانه فقط آتش برپاکردن بود؛ ایما و اشاره رسانه بود؛ از این کوه تا آن کوه به یکدیگر خبر می‌دادند که قرار است دشمن چه تحرکاتی داشته باشد. روز به روز تکنولوژی رشد کرد و به روزنامه و هفته‌نامه رسیدیم. اما حرکت رو به جلوی تکنولوژی متوقف نشد. اینرنت متولد شد و رسانه‌های مجازی هم متولد شدند. وبلاگ آمد، تارنمای خبری آمد، کامنت‌گذاری آمد، نشریات الکترونیکی متولد شد، فیس بوک آمد، و حالا وایبر و تلگرام و واتس آپ و اینستگرام هم پا به حیات رسانه‌ای گذاشته‌اند.

این بخشی از مدرنیته است؛ مدرنیته می‌خواهد همه چیز را به حوزه‌ی گفت‌وگو ببرد. وقتی گفت‌وگو رواج یافت آستانه تحمل هم بالا می‌رود. عصر امروز عصر دهکده جهانی است با نگاه به گوشی تلفن همراه می‌توانید اگر اتصال به اینترنت داشته باشد از همه تحولات خبری مهم داخل و بیرون کشور مطلع شوید. در این راستا گروه‌های زیادی در فضای وایبر و تلگرام و واتس‌آپ در استان لرستان نیز فعالیت می‌کنند و به اعتقاد ما مهم‌ترین گروه‌هایی که بیشتر به موضوع توسعه و عمران استان لرستان و مباحث علمی مرتبط با این حوزه می‌پردازند دو گروه است: یکی تالار اندیشه لرستان و دیگری تالار گفت‌وگوی آزاد لرتباران.

این دو گروه در فضای تلگرام تشکیل شده‌اند و بیش از یک صدو پنجاه عضو دارند و جالب این‌که بسیاری از کنش‌گران مهم رسانه‌ای استان و مدیران استانی نیز عضو این دو گروه هستند.

برای ورود به این دو گروه حتماً باید نرم‌افزار تلگرام بر روی گوشی تلفن همراه شما نصب شود و البته ورود کاملاً برمعیار هماهنگی با مدیران گروه و براین اساس است که مشخصات شما به طور شفاف در پروفایل گذاشته شود و البته عکس شخصی نیز همین‌طور.

حالا که این همه رسانه‌ ایجاد شده است این رقابت است که اعتبار رسانه‌ را افزایش می‌دهد؛ رقابت به این معنی است که هر کس مطلب خلاقانه‌تر و تولیدی‌تر دارد و مطالبش اثربخش‌تر باشد می‌تواند در این شلوغی بازار رسانه/ کیفیت خویش را ارتقا بدهد و مخاطبان فراوانی هم داشته باشد. گسترش گروه‌های ارتباطی اینترنتی البته رقیب جدی رسانه‌های مطبوعاتی و مجازی هم خواهد بود؛ در چنین شرایطی این تحلیل است که برگ برنده‌ی رسانه خواهد بود.

حالا که مدرنیسم می‌خواهد خانواده‌ها را به سوی خانواده‌های هسته‌‌ای بکشاند به نظرمی‌رسد ارتباطات مجازی جایگزین ارتباطات سنتی شود.

بیان دیدگاه !

نام :