کد خبر : 28417
تاریخ انتشار : 21 سپتامبر 2016 - 12:39
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 559 بازدید

بازدید نماینده ولی فقیه و استاندار لرستان از فرودگاه خرم‌آباد و کشت وصنعت/ تأکید آیت‌آله میرعمادی بر رویکرد صادراتی تولیدات

نماینده ولی فقیه در لرستان، آیت‌اله سیداحمد میرعمادی، استاندار لرستان، هوشنگ بازوند، معاون سیاسی استاندار، سیدسعید شاهرخی، معاون عمرانی استاندار، محمد اصلانی، برخی مدیران دیگر و البته اصحاب رسانه ظهر چهارشنبه 31 شهریورماه و هم‌زمان با آغاز هفته‌ی دفاع مقدس راهی فرودگاه خرم‌آباد و مجتمع کشت و صنعت شدند تا از این دو بازدید کنند. […]

%da%a9%d8%b4%d8%aa-%d9%88-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa

نماینده ولی فقیه در لرستان، آیت‌اله سیداحمد میرعمادی، استاندار لرستان، هوشنگ بازوند، معاون سیاسی استاندار، سیدسعید شاهرخی، معاون عمرانی استاندار، محمد اصلانی، برخی مدیران دیگر و البته اصحاب رسانه ظهر چهارشنبه 31 شهریورماه و هم‌زمان با آغاز هفته‌ی دفاع مقدس راهی فرودگاه خرم‌آباد و مجتمع کشت و صنعت شدند تا از این دو بازدید کنند.

به گزارش خبرنگار هومیان نیوز، باند فرودگاه خرم‌‌آباد از سه هزار و 720 متر در حال ارتقاء به سه هزار و 740 متر است تا افزایش این 20 متر طول باند باعث شود فرودگاه خرم‌آباد که تاکنون هواپیماهای دارای ظرفیت 150 نفر را نشست و برخاست می‌کرد بتواند پهن‌پیکرهای 280 نفری را نیز «نشست و برخاست» کند.

دولت تدبیر و امید با مشارکت قرارگاه خاتم سپاه در تلاش است نوسازی و بهسازی فرودگاه خرم‌آباد را انجام بدهد تا اعتبار بیش از 50 میلیارد تومانی هزینه شده باعث شود به گفته‌ی استاندار لرستان، هوشنگ بازوند این فرودگاه ترازش، بین‌المللی شود.

براساس آمارهایی که ارائه شد بهسازی و نوسازی فرودگاه خرم آباد در حال حاضر در مجموع 40 درصد پیشرفت فیزیکی در بخش‌های گونه‌گون دارد و کوشش آن است تا اواسط مهرماه امسال پرواز‌های تعطیل‌شده‌اش دوباره بازگشایی شده، مسافران بتوانند از فرودگاه خرم‌آباد به داخل و خارج کشور سفر کنند.

فرودگاه به چشم خواهد دید که پارکینگ‌اش از ظرفیت سه هواپیما به پنج هواپیما ارتقاء می‌یابد.

به گفته‌ی مدیر ساخت و توسعه‌ی راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان، صادق مریدی از 50 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده برای نوسازی و بهسازی فرودگاه خرم‌آباد تاکنون 21 میلیارد تومانش، هزینه شده است.

آیت‌اله میرعمادی و استاندار لرستان پس از آنکه توضیحات مدیران پروژه‌ را شنیدند بی‌درنگ راه کشت و صنعت خرم‌آباد را در پیش گرفتند که سرمایه‌گذار عربستانی، عبداله الحی، چندی است آن‌را پس از 15 سال خواب، «بیدار» کرده است.

بازدیدکنندگان به گلخانه‌ی در حال ساخت کشت و صنعت رفتند که «هلندی‌‌ها» در حال ساختش هستند و قرار است 50 هکتار گلخانه با تکنولوژی نوین هلند در بخشی از زمین‌های کشت و صنعت ایجاد شود تا هم گل و هم محصولات صیفی‌جات گلخانه‌ای به خارج از کشور صادر کند.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت لرستان، مهدی سرچشمه‌پور در این بازدید به بازدیدکنندگان گزارش داد که:

«فاز نخست گلخانه‌ی کشت و صنعت لرستان اوایل سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد و در نهایت از 50 هکتار نهایی گلخانه، 40 هکتارش به تولید گوجه، 6 هکتار گل زینتی و 4 هکتار به تولید نشا اختصاص خواهد یافت».

آیت‌اله میرعمادی نیز دست‌اندرکاران گزارش دهنده‌ی حاضر در بازدید را به استفاده از تولیدات داخلی و در نهایت رویکرد صادراتی به‌ویژه صادرات صیفی‌جات به کشور روسیه تشویق کرد. بازوند نیز به سرچشمه‌پور توصیه کرد به جای اینکه شیشه‌های نصب شده بر روی سقف‌های گلخانه از استان دیگری بیاید چه بهتر که اتحادیه‌شیشه‌بران استان آن‌ها را تهیه کنند و البته سرچشمه‌پور از ناتوانی استان در تأمین این مقدار گسترده‌ی شیشه خبر داد و گفت:«البته در بحث برش شیشه با شیشه‌بران استان همکاری داریم».

سرچشمه‌پور که قصد دارد کشت و صنعت لرستان را به سرچشمه‌ی تولیدات گلخانه‌ای تبدیل کند خبر داد در نهایت پروژه‌ی گلخانه‌ی هلندی این مجموعه 250 میلیارد تومان هزینه خواهد برد که هزینه‌ی هر هکتارش 5 میلیارد تومان است. او از اشتغال‌زایی مستقیم 150 نفری در حال حاضر و در گلخانه‌ خبر داد.

سرچشمه‌پور اگر چه روسیه‌ را بازار تضمینی برای محصولات این گلخانه دانست اما خبر از رایزنی‌‌هایی داد که بازارهای عراق و دبی را هم نشانه رفته است.

کشت و صنعت لرستان شروع ساختش به سال 54 می‌رسد پس از سال‌ها تعطیلی دوباره و البته با نام جدید کشت و صنعت و گردشگری به دست الحی چرخش راه افتاد و نگاهی به زمین‌هایش نشان می‌دهد محصولات درختی چون انگور نیز در حال کشت در این مجتمع بزرگ هستند. دام‌های گاو و گوسفند نیز در اینجا نگه‌داری و پروار می‌شوند و به فروش می‌رسند.

صدای اذان که برخاست مدیران و خبرنگاران به امامت نماینده‌ی ولی فقیه در استان، آیت‌اله میرعمادی، نماز ظهر و عصر را در مسجد ساختمان اداری کشت و صنعت، «به جماعت» اقامه کردند…

بیان دیدگاه !

نام :