کد خبر : 32301
تاریخ انتشار : 5 جولای 2017 - 11:51
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 243 بازدید

بیشترین شرکت‌کنندگان کنکور امسال لرستان از رشته علوم تجربی هستند

یک آمار درباره کنکور پیش رو منتشر شد و یک نکته دارد: به طرز قابل توجهی تعداد شرکت‌کنندگان رشته تحصیلی علوم تجربی در کنکور لرستان بیشتر از سایر رشته‌هاست. رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش لرستان، مجتبی باقری‌مطلق می‌گوید:«تعداد 19 هزار و 873 نفر در لرستان در کنکور روزهای پنجشنبه و جمعه شرکت می‌کنند که […]

یک آمار درباره کنکور پیش رو منتشر شد و یک نکته دارد: به طرز قابل توجهی تعداد شرکت‌کنندگان رشته تحصیلی علوم تجربی در کنکور لرستان بیشتر از سایر رشته‌هاست.

رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش لرستان، مجتبی باقری‌مطلق می‌گوید:«تعداد 19 هزار و 873 نفر در لرستان در کنکور روزهای پنجشنبه و جمعه شرکت می‌کنند که 15 هزار و 31 نفرشان در رشته تحصیلی علوم تجربی آزمون خواهند داد».

و براساس همین آمار، 817 نفر در رشته تحصیلی ریاضی فیزیک، دو هزار و 520 نفر در رشته علوم انسانی، 526 نفر در رشته هنر و 979 نفر هم در رشته زبان‌های خارجی در کنکور امسال در لرستان شرکت می‌کنند».

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان، دکتر احسان رشیدیان هم آمار داده است سهم دانشگاه لرستان (خرم‌آباد) از تعداد داوطلبان کنکوری امسال، تعداد پنج هزار و 41 نفر است.

و جالب این است که تعداد چهار هزار و 786 نفرشان داوطلبان زن هستند.

کنکور سراسری امسال در روزهای 15 و 16 تیرماه و در نوبت‌های صبح و عصر برگزار می‌شود.

سیاست وزارت آموزش و پرورش هماره این بوده است که هدایت تحصیلی دانش‌آموزان براساس تناسب و تعادل بین رشته‌ها صورت گیرد اما این جدیدترین آمار گویای آن است که همچنان رشته علوم تجربی بیشترین شرکت‌کننده‌ی کنکوری را داراست؛ آن هم با یک تفاوت زیاد شرکت‌کننده در مقایسه با دیگر رشته‌های تحصیلی.

به گفته‌ی باقری‌مطلق، تعداد 320 هزار دانش‌آموز در لرستان مشغول تحصیل هستند.

استان لرستان یک میلیون و 760 هزار نفر جمعیت دارد.

بیان دیدگاه !

نام :