ترافیک سنگین خرم آباد
شهرام شرفی: یکی از مشکلات امروزی شهر خرمآباد ترافیک سنگین آن است؛ تولید خودرو یک روند مستمر است؛ عمدهی تولیدات خودرویی ایران در داخل کشور فروخته میشوند یا خارج از کشور؟ رویکرد صادراتگرا تا چه حد در صادرات خودرو و افزایش این صادرات موفق بوده است؟ وقتی عمده سهم فروش صنعت خودرویی، به سوی داخل […]
شهرام شرفی:
یکی از مشکلات امروزی شهر خرمآباد ترافیک سنگین آن است؛
تولید خودرو یک روند مستمر است؛
عمدهی تولیدات خودرویی ایران در داخل کشور فروخته میشوند یا خارج از کشور؟
رویکرد صادراتگرا تا چه حد در صادرات خودرو و افزایش این صادرات موفق بوده است؟
وقتی عمده سهم فروش صنعت خودرویی، به سوی داخل است طبیعی است که به تدریج بین فضای خیابانی و تعداد خودرو، شکاف و فاصله ایجاد خواهد شد.
در کنار ترافیک سنگین، تعداد پارکینگهای استاندارد پارک خودرو که برای پارکینگبودن ساخته شدهاند در شهر خرماباد چقدر است؟
طرحها و برنامههای ترافیکی تاکنون چقدر کارآ بودهاند؟
سیستم حمل و نقل عمومی تا چه حد کارآمد، ارزان و در دسترس برای همهی مسیرهاست؟
ناوگان حمل و نقل عمومی تا چه پاک (مدیریت سبز/ کاهش آلایندگی) است؟
الف) ترافیک سنگین؛ ب) نبود تعداد کافی پارکینگ استاندارد خودرو؛
هر دو عامل، پیامدهایی همچون نزاع کلامی و خشونتهایی همچون بوقزدنهایی ممتدد اعتراض به همدیگر و گاهاً خشونت فیزیکی هم بهدنبال دارند.
بنابراین، ترافیک سنگین از عوامل عصبیشدن جامعه است؛ زیرا این ترافیک، روزانه است و هر روز بازتولید میشود.
ناتوانی یا ضعف مدیریت شهری در حل مسئله؛
ترافیک سنگین، امروزه در شهر خرمآباد، به سطح پرابلماتیک (مسئلهی اجتماعی شهری) رسیده است.
مسئلهای که از عوامل عصبیشدن اجتماعی است.
چه باید کرد؟