کد خبر : 25311
تاریخ انتشار : 17 فوریه 2016 - 18:21
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 940 بازدید

تعداد واجدین شرایط رأی در لرستان از زبان رئیس ستاد انتخابات استان/ شاهرخی: در دوره‌ی «دولت قبل»، به سوی جنگ رفتیم! رأی مردم، کشور را نجات داد

تعداد واجدین شرایط رأی در استان لرستان؛ تخلف انتخاباتی مدیران را بر‌نمی‌تابیم؛ در دوره‌ی دولت قبل، کشور به سوی ویرانی و جنگ رفت! نباید از پتانسیل طوایف برای تفرقه استفاده شود؛ هشدار به آنهایی که با «شناسنامه‌ی دیگری» رأی می‌دهند! اطمینان می‌دهیم همان از صندوق‌ها بیرون می‌آید که مردم در صندوق‌ها ریخته‌اند؛ تدبیر دولت برای […]

شاهرخی جدید

تعداد واجدین شرایط رأی در استان لرستان؛

تخلف انتخاباتی مدیران را بر‌نمی‌تابیم؛

در دوره‌ی دولت قبل، کشور به سوی ویرانی و جنگ رفت!

نباید از پتانسیل طوایف برای تفرقه استفاده شود؛

هشدار به آنهایی که با «شناسنامه‌ی دیگری» رأی می‌دهند!

اطمینان می‌دهیم همان از صندوق‌ها بیرون می‌آید که مردم در صندوق‌ها ریخته‌اند؛

تدبیر دولت برای تضمین سلامت انتخابات با رویکردهای خودکنترلی و رایانه‌ای؛

رأی مردم تأثیرگذار و تعیین کنند‌ه‌ی مسیر اداره‌ی کشور است؛

امسال، داخل صندوق‌ها را از بیرون می‌توان دید؛ (رویکرد صندوق شفاف)

رئیس ستاد انتخابات استان لرستان گفت:«برنمی‌تابیم مدیری از اموال دولتی به نفع یا علیه کاندیدایی استفاده کند».

سیدسعید شاهرخی صبح چهارشنبه 28 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران بیان داشت:«همه‌ی مدیران در فرایند انتخابات باید بی‌طرف باشند و ما نیز به‌عنوان متولی برگزاری انتخابات کاملاً بی‌طرف خواهیم بود و برایمان فقط و فقط اجرای دقیق قانون ملاک است».

شاهرخی تشریح کرد:«اگر مدیری در این زمینه تخلفی داشته باشد تذکر جدی خواهیم داد و اگر اصلاح انجام نشد به‌طور حتم مدیر متخلف برکنار می‌شود».

وی توضیح داد:«رویکرد دولت مشارکت حداکثری مردم در پای صندوقهای رأی است و همه می‌دانیم حضور حداکثری باعث هموارکردن مسیر حرکت مردم می‌شود و در انتخابات سال 92 نیز چنین شد».

او افزود:«دیدیم که با حضور مردم در انتخابات سال 92 مسیر مدیریت اجرایی کشور تغییر کرد و به سوی عقلانیت و اعتدال گام برداشتیم و اگر انتخاب مردم، رأی به دکتر روحانی نبود به طور حتم به موفقیت‌های دیپلماسی و شکستن تحریم‌ها هم چه بسا نمی‌رسیدیم».

معاون سیاسی استاندار ادامه داد:«انتخاب مردم برای تعیین سرنوشت سیاسی خودشان بسیار مهم است و کشور هم برمعیار همین انتخاب مردم، مدیریت و اداره می‌شود».

عملکرد رسانه‌های استان خوب بوده

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان لرستان ادامه داد:«در بحث اطلاع‌رسانی نیز باید بگویم رسانه‌های استان اعم از نوشتاری و مجازی در حوزه‌ی اطلاع‌رسانی انتخابات، عملکردی رضایت‌بخش داشته‌اند و انصافاً نسبت به برخی استانهای دیگر در این عرصه جلوتر بوده‌ایم که باید به نوبه‌ی خودم از عملکرد رسانه‌ها سپاس‌گزاری کنم».

شاهرخی تحلیل کرد:«به‌طور حتم نوشته‌های رسانه‌های استان اثرگذار بوده است و در اینجا از عملکرد اطلاع‌رسانی انتخاباتی صدا و سیمای استان نیز سپاس‌گزاری می‌کنم».

واگرایی و بی‌ثباتی در دولت قبل، «غوغا» می‌کرد!

معاون سیاسی استاندار لرستان توضیح داد:«دیدیم که در دوره‌ی دولت قبل هم واگرایی سیاسی غوغا می‌کرد و هم بی‌ثباتی در عرصه‌ی اقتصادی؛ برای نمونه، هر روز می‌دیدیم قیمت دلار و ارز و نرخ سکه و طلا دچار بی‌ثباتی شدید می‌شد و در حوزه‌ی سیاسی نیز واگرایی سیاسی به سطح سران قوا کشیده شده که نشان می‌داد روند مدیریت اجرایی کشور اصلاً در مسیر عقلانیت قرار ندارد».

سیدسعید شاهرخی تشریح کرد:«در دوره‌ی دولت قبل، کشور داشت به سوی جنگ و ویرانی می‌رفت که خوشبختانه مردم در سال 92 پای صندوق‌های رأی آمدند و به عقلانیت، اعتدال و خردورزی رأی دادند».

شاهرخی تصریح کرد:«در دوره‌ی دولت قبل قطعنامه‌های متعدد علیه ایران صادر شد اما در دولت فعلی این قطعنامه‌ها لغو شد در عین اینکه دستاوردها و دانش هسته‌ای کشورمان نیز حفظ شد و از طرف جهانیان، این دانش ارزشمند به رسمیت شناخته شد».

وی تأکید کرد:«سیاست خارجی دولت پیشین، ناپخته و به‌دور از عقلانیت سیاسی بود».

رئیس ستاد انتخابات استان تشریح کرد:«به طور حتم مردم در سال 92 به همگرایی سیاسی و همدلی بین همه‌ی گروه‌های سیاسی رأی دادند و البته پیام دادند که همواره باید از افراط و تفریط دوری جست؛ زیرا افراط و تفریط همیشه به کشور آسیب زده است».

شاهرخی گفت:«همین دلایلی که تشریح کردم خود گویای آن است که رأی مردم همیشه تأثیرگذار و واقعی بوده و خواهد بود؛ به همین علت، حضوری حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی، مهم است».

تعداد واجدین شرایط رأی دادن در استان لرستان

رئیس ستاد انتخابات استان لرستان بیان داشت:«تعداد واجدین شرایط رأی دادن در استان لرستان برای این دوره از انتخابات، یک میلیون و 409 هزار و 36 نفر است که 85 هزار و 801 نفر از این تعداد، رأی اولی‌ها هستند».

وی توضیح داد:«کسانی می‌توانند رأی بدهند که براساس قانون، 18 سال تمام داشته باشند؛ به عبارت دقیق‌تر، متولد هفتم اسفندماه 1376 یا قبل از آن باشند».

شاهرخی تعداد واجدین شرایط رأی دادن به تفکیک حوزه‌های انتخابیه را چنین برشمرد:

الف) خرم‌آباد و دوره‌چگنی: 433 هزار و 658 نفر.

ب) بروجرد: 277 هزار و 743 نفر.

پ) کوهدشت و رومشکان: 170 هزار و 971 نفر.

ت) پلدختر: 60 هزار و 35 نفر.

ث) دورود و ازنا: 186 هزار و 824 نفر.

ج) الیگودرز: 111 هزار و 64 نفر.

چ) سلسله و دلفان: 168 هزار و 741 نفر.

تعداد کاندیداهای حاضر در رقابت

وی ادامه داد:«تا این لحظه تعداد 166 کاندیدا در کل استان لرستان در رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور دارند و تعداد سه کاندیدا نیز برای رقابت انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان لرستان با هم رقابت می‌کنند».

او آمار داد:«از ابتدای روند ثبت‌نام تاکنون تعداد 18 نفر از رقابت انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف دادند که به تفکیک حوزه‌های انتخابیه، چنین است:

الف) خرم‌آباد و دوره‌چگنی: 8 نفر.

ب) بروجرد: یک نفر.

پ) کوهدشت و رومشکان: 3 نفر.

ت) سلسله و دلفان: یک نفر.

ث) دورود و ازنا: 4 نفر.

ج) الیگودرز: یک نفر.

چه کسانی می‌توانستند در مرحله‌ی نهایی اعتراض کنند؟

رئیس ستاد انتخابات استان لرستان افزود:«در مرحله‌ی اخیر فقط کاندیداهایی حق اعتراض داشتند که در مرحله‌ی پیشین صلاحیتشان تأیید شده بود اما در مرحله‌ی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، صلاحیت ایشان تأیید نشده بود که از 17 تا 19 بهمن‌ماه فرصت اعتراض داشتند».

سیدسعید شاهرخی توضیح داد:«به هرحال، در مرحله‌ی آخر رسیدگی به اعتراضات کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، تعداد شش نفر از استان لرستان اعتراض کردند که در نهایت اعتراض فقط یک نفر آن هم در حوزه‌ی انتخابیه خرم‌آباد و دوره‌چگنی پذیرفته و صلاحیتش تأیید شد و اعتراض پنج کاندیدای دیگر معترض را، شورای محترم نگهبان، نپذیرفت».

امسال صندوق‌ها کاملاً شفاف است

شاهرخی بیان کرد:«با تدابیر وزارت کشور، امسال صندوق‌های رأی کاملاً شفاف هستند و کاملاً داخل صندوق از بیرون قابل دیدن است و این نیز رویکرد دولت را نشان می‌دهد که به صداقت و شفافیت معتقد است».

وی تشریح کرد:«ما از اطلاع‌رسانی شفاف حمایت می‌کنیم و اصلاً مدنظر ما نیست که رسانه‌ها محدود شوند زیرا اطلاع‌رسانی و دانستن، حق مردم است».

آمار تفکیکی تعداد کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی

رئیس ستاد انتخابات لرستان، آمار تعداد کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی براساس حوزه‌های انتخابیه را چنین ارائه داد:

الف) حوزه انتخابیه خرم‌آباد و دوره‌چگنی: 51 نفر.

ب) حوزه انتخابیه بروجرد: 25 نفر.

پ) حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان: 31 نفر.

ت) حوزه انتخابیه سلسله و دلفان: 19 نفر.

ث) حوزه انتخابیه دورود و ازنا: 17 نفر.

ج) حوزه انتخابیه پلدختر: 8 نفر.

چ) حوزه انتخابیه الیگودرز: 15 نفر.

تعداد کل عدم تأیید و تأیید صلاحیت‌شدگان در استان لرستان

سیدسعید شاهرخی ادامه داد:«در نهایت از کل تعداد کاندیداهای ثبت‌نام‌کرده در استان لرستان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، 173 نفر تأیید صلاحیت شدند که معادل 58 درصد کاندیداهاست(از مجموع 296 کاندیدا) و البته با کناره‌گیری تعدادی دیگر از کاندیداها، در نهایت این تعداد در حال حاضر، 166 کاندیداست».

شاهرخی توضیح داد:«تعداد 164 نفر از تعداد 173 کاندیدای تأیید صلاحیت شده، مرد و تعداد 9 نفر نیز زن هستند و چنانچه گفتم با محاسبه‌ی انصرافی‌ها، درحال حاضر تعداد در کل استان، 166 کاندیداست».

وی اظهار داشت:«تعداد 123 نفر نیز صلاحیتشان یا رد شد یا عدم احراز دریافت کردند که از این تعداد نیز 9 نفر زن و 114 نفر مرد بودند».

مهلت قانونی تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی

او توضیح داد:«مهلت تبلیغات قانونی انتخابات مجلس از پنجشنبه 29 بهمن‌ماه شروع می‌شود و تا صبح پنجشنبه ششم اسفندماه ادامه دارد».

هشدار به کسانی که شناسنامه را به دیگران می‌دهند!

رئیس ستاد انتخابات استان تشریح کرد:«براساس مکانیزم‌های فنی که امسال اجرا می‌شود امکان اینکه کسی با شناسنامه‌ی دیگری بخواهد رأی بدهد به حداقل ممکن رسیده است و من به کسانی که شناسنامه‌ی خویش را به دیگران می‌دهند هشدار می‌دهم براساس قانون با آنها برخورد می‌شود که البته امیدواریم شاهد چنین مشکلاتی نباشیم».

تبلیغات قانونی و اخلاق‌مدارانه/ در اکثر حوزه‌ها رقابت هست

شاهرخی بیان داشت:«بنده از کاندیداها و هوادارانشان تقاضا دارم کاملاً در چارچوب قانون تبلیغات خود را انجام بدهند و تبلیغات باید به‌گونه‌ای باشد که حقوق شهروندی تضییع نشود و کاملاً در چارچوب اخلاق باشد».

وی توضیح داد:«مهم است که اخلاق را رعایت کنیم و هیچ کاندیدایی نباید نسبت به کاندیدایی دیگر، رویکرد تخریبی داشته باشد».

معاون سیاسی‌، امنیتی استاندار تصریح کرد:«درست است که از ظرفیت طوایف استان برای مشارکت حداکثری باید استفاده شود اما اگر از این موضوع برای تفرقه‌ی بین طوایف استفاده شود آنگاه بداخلاقی و تخریب، جایگزین رقابت سالم می‌شود».

سیدسعید شاهرخی تأکید کرد:«به راه انداختن کارناوال تبلیغاتی تحت هر شرایطی ممنوع و برخلاف قانون است».

شاهرخی گفت:«مقوله‌ی خودکنترلی در فرایند برگزاری انتخابات به خوبی رعایت شده است؛ به این معنی که تلاش کرده‌‌ایم عوامل برگزاری انتخابات که در شعبه‌های اخذ رأی حضور دارند از یک سلیقه‌ی‌ فکری سیاسی نباشند و سلایق مختلف حضور داشته باشند و این خود، یک اقدام مهم و اثربخش برای تضمین سلامت انتخابات است».

رئیس ستاد انتخابات لرستان تأکید کرد:«مصمم هستیم یک انتخابات سالم برگزار کنیم و از صندوق‌ها همان بیرون بیاید که مردم در صندوق‌ها ریخته‌اند».

شاهرخی بیان داشت:«ما خود را موظف می‌دانیم که از حقوق همه‌‌ی کاندیداها به‌طور مساوی و در چارچوب قانون، دفاع کنیم».

وی خبر داد:«در اکثر حوزه‌های انتخابیه استان لرستان رقابت هست و در این شاخص، وضعیت استان ما نسبت به برخی استانهای دیگر بهتر است».

او گفت:«در مورد رعایت بی‌طرفی مدیران نیز اکیپ‌های نظارتی ویژه‌ای تعیین کرده‌ایم تا بر بی‌طرفی مدیران، نظارت کنند».

معاون سیاسی استاندار تشریح کرد:«همه‌ی گروه‌های سیاسی به این مسئله اعتقاد دارند که راه‌برون‌رفت از مشکلات مملکت، حضور حداکثری مردم در انتخابات است».

شاهرخی اظهار کرد:«از کسانی هم که صلاحیتشان تأیید نشده تقاضا داریم عرصه‌ی انتخابات را ترک نکنند و در این عرصه حضور داشته باشند».

گفتنی است در این نشست خبری، علاوه بر خبرنگاران، مدیرکل امور سیاسی و انتخابات استانداری لرستان( ناهید پرویزپور) و مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستان(بهرام رشیدی‌نیا) نیز حضور داشتند.

یادآوری اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هفتم اسفندماه برگزار می‌شود.

دیدگاه ها

مجید در گفته :

باسلام مگه همین ها که مدیریت در دست دارند در دولت گذشته مدیریت ومشاور نبودند که واگرایی و بی‌ثباتی در دولت قبل، «غوغا» می‌کرد!

[پاسخ]

جناب شاهرخی در دولت قبل جنبعالی در کجا مشغول بکار بودی مگر در بدنه این نظام ودولت در صندلی و میز دیگری مشغول نبودی ضمننا همین الان چه تعداد از مدیران کل همین استان خودمان منصوب دولت قبلی اند اگر دولت بدی بوده پس چرا هنوز این اقایان و خانمها در منصب خود پابر جایند خوب است دست از این سیاه نمایی ها و نان به نرخ روز خوردن بر داریم.

[پاسخ]

سیاه لشگر در گفته :

درود بر آگاه کاملأ درسته……..

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

سلام من در استان خودم نمیخوام رای بدهم میشه به استان دیگه برم و رای بدهم

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :