کد خبر : 33534
تاریخ انتشار : 11 نوامبر 2017 - 05:23
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 149 بازدید

تعیین افق دانشگاه لرستان تا ۱۴۰۴/ افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه از سه به یازده درصد برای تقویت پژوهش‌محوری کاربردی/ عقد تفاهم‌نامه‌های مختلف بین دانشگاه و صنعت

رئیس دانشگاه لرستان گفت: «مأموریت دانشگاه لرستان در افق ۱۴۰۴ مشخص شده که براساس آن باید این دانشگاه به لحاظ رنکینگ در منطقه پنج، مقام دوم را کسب کند». دکتر خسرو عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، توضیح داد: «از مهرماه امسال مأموریت دانشگاه لرستان و به تبع آن اعضای هیأت علمی تعریف […]

رئیس دانشگاه لرستان گفت: «مأموریت دانشگاه لرستان در افق ۱۴۰۴ مشخص شده که براساس آن باید این دانشگاه به لحاظ رنکینگ در منطقه پنج، مقام دوم را کسب کند».

دکتر خسرو عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، توضیح داد: «از مهرماه امسال مأموریت دانشگاه لرستان و به تبع آن اعضای هیأت علمی تعریف شد و به تأیید هیأت امنا رسید».

وی ادامه داد: «باید حداقل ۶۰ درصد مقالاتی را که برای چاپ تأئید می‌شود در راستای مأموریت دانشگاه لرستان باشد».

عزیزی گفت: «مأموریت دانشگاه لرستان در افق ۱۴۰۴ مشخص شده که براساس آن باید این دانشگاه به لحاظ رنکینگ در منطقه پنج مقام دوم را کسب کند».
رئیس دانشگاه لرستان یادآور شد: «هر گروه آموزشی مأموریت خاص خود را دارد به عنوان مثال در رشته‌های کشاورزی موضوع مبارزه با خشکی و خشکسالی، افزایش بهره‌وری آب، سلامت محصولات غذایی، نوآوری در تولید محصول و ثروت از گیاهان دارویی، احیای جنگل‌ها و استفاده از پتانسیل‌های طبیعی در راستای اهلی کردن گونه‌هایی که در خطر انقراض قرار دارند مثل کشت موسیر، مورد تحقیق و پیگیری است».

وی با اشاره به اینکه در دانشکده فنی و مهندسی مسائل انرژی، استفاده بهینه از انرژی درنظر گرفته می‌شود و براساس تخصص خود مأموریت‌ها درنظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: «در دانشکده علوم انسانی علاوه بر مسائل مربوط به استان، تحقیقاتی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حال انجام است».
رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه یک دانشجوی دکترا باید ترم هشتم دفاع کند و چنانچه بیشتر از آن شود سنوات می‌خورد و باید هزینه‌هایی را پرداخت کند، عنوان کرد: «به دانشجوی ارشد برای انجام پایان‌نامه‌اش ۸۰۰ هزار تومان و به پایان‌نامه مقطع دکتری دو میلیون تومان پرداخت می‌شود».

عزیزی با اشاره به اینکه چنانچه خلائی وجود داشته باشد از محل گرند و پژوهانه عضو هیأت علمی نیز هزینه‌ای به دانشجو برای تحقیق پرداخت می‌شود، بیان کرد: «همچنین دفتر ارتباط با جامعه و صنعت نیز در دانشگاه فعال است و چنانچه دانشجویی برای رفع مشکلات و چالش‌های پیش روی دستگاه‌هایی نظیر صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی تحقیقاتی را انجام دهد بخشی از آن هزینه را دستگاه مربوط تقبل می‌کند» (منبع: خبرگزاری ایسنا).

رئیس دانشگاه لرستان از افزایش بودجه پژوهشی دانشگاه از سه درصد به یازده درصد خبر داد و گفت:«این کار برای تقویت سهم پژوهش در دانشگاه صورت گرفته تا دانشگاه نسل سوم، تقویت‌ شود».

دکتر عزیزی تشریح کرد:«تجهیز شدن ‌آزمایشگاه‌ مرکزی دانشگاه لرستان از جمله برنامه‌های مهم زیرساختی برای تقویت رویکرد پژوهش‌محوری کاربردی در دانشگاه لرستان بوده است به گونه‌ای که بیش از ده میلیارد تومان برای نوسازی و تجهیزات آزمایشگاه دانشگاه لرستان، هزینه شده است».

وی اظهار داشت:« در بخش ارتباط دانشگاه و صنعت نیز به‌صورت پیوسته، جلسات دانشکده‌های دانشگاه لرستان با مدیران صنعت استان تشکیل می‌شود و خروجی این جلسات نیز عقد تفاهم‌نامه‌های متعدد برای تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت بوده است و این بخشی از رسالت دانشگاه لرستان در راستای دانشگاه نسل سوم است و تلاش این بوده است تقویت شود».

بیان دیدگاه !

نام :