کد خبر : 32172
تاریخ انتشار : 20 ژوئن 2017 - 09:23
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 505 بازدید

تقویت نشریات محلی

یکی از راههای تقویت نشریات محلی لرستانی توجه دولتمردان به اشتراک گرفتن از مطبوعات محلی است. به عبارت روشن‌تر در این راهکار هر سازمان و اداره‌ای به سوی اشتراک سالانه از نشریات محلی می‌رود. از سوی دیگر، در جامعه هم چه خوب است فرهنگ عمومی به سوی اشتراک گرفتن از نشریات ترغیب و تشویق شود […]

یکی از راههای تقویت نشریات محلی لرستانی توجه دولتمردان به اشتراک گرفتن از مطبوعات محلی است.

به عبارت روشن‌تر در این راهکار هر سازمان و اداره‌ای به سوی اشتراک سالانه از نشریات محلی می‌رود.

از سوی دیگر، در جامعه هم چه خوب است فرهنگ عمومی به سوی اشتراک گرفتن از نشریات ترغیب و تشویق شود و دولت و جامعه به دوام کار نشریات محلی یاری برسانند.

حتماً اشتراک نشریات محلی فعال توسط ادارات به این معنی نیست که ضرورتاً باید همه مطالب خط به خط و بلکه واژه به واژه توسط مدیران خوانده شوند.

این رسالت روابط عمومی‌های ادارات است که یک مکانیزم بازخوردی منظم داشته باشند و به صورت مرتب و پیوسته رسانه‌ها را رصد کرده که در اصطلاح به آن بازخورد می‌گویند.

ارزیابی بازخوردها و بعد مشاوره دادن به مدیران بالادستی و سپس اتخاذ تصمیمات بعدی و مرحله‌ای و تصمیمات گام به گام، نوعی راهبری سیستمی است که تفکر شطرنجی نامیده می‌شود. روابط عمومی هر اداره به مثابه مشاور دلسوز، امین و خردمند مدیران بالادستی است و علاوه بر اطلاع‌رسانی به هنگام و هوشمندانه، وظیفه دارد بازخوردهای اقدامات انجام شده در سطح افکار عمومی را نیز به مدیران منتقل کند و علاوه بر آن، به صورت پیوسته به ارزیابی رسانه‌ها پرداخته و انتقادات، توصیه‌ها و پیشنهادات رسانه‌ها را «تحلیل محتوا» کرده به مدیران بالادستی منتقل کند.

اگر چنین شد آنگاه روابط عمومی، یک روابط عمومی کارآمد و به روز است. به هر روی، ضرورت دارد برای تقویت فعالیت نشریات محلی فعال (نه نشریات غیرفعال) مکانیزم اشتراک سالانه نشریات طراحی و اجرایی شود.

روشن است منظور تقویت آن گونه نشریات محلی فعالی است که به صورت منظم و براساس چارچوب تعیین شده شناسنامه‌ای خویش، فعالیت منظم دارند.

هم مجلس و هم دولت در این زمینه نیاز است به تهیه قوانین یا دستورالعمل‌های اشتراک‌گیری نشریات محلی فعال بپردازند تا در سطح کشور، این توصیه، اجرایی شود و مشکلات مالی نشریات محلی نیز با یاری دولت، مجلس و جامعه کاسته شود.

بیان دیدگاه !

نام :