تقویت نشریات محلی
یکی از راههای تقویت نشریات محلی لرستانی توجه دولتمردان به اشتراک گرفتن از مطبوعات محلی است. به عبارت روشنتر در این راهکار هر سازمان و ادارهای به سوی اشتراک سالانه از نشریات محلی میرود. از سوی دیگر، در جامعه هم چه خوب است فرهنگ عمومی به سوی اشتراک گرفتن از نشریات ترغیب و تشویق شود […]
یکی از راههای تقویت نشریات محلی لرستانی توجه دولتمردان به اشتراک گرفتن از مطبوعات محلی است.
به عبارت روشنتر در این راهکار هر سازمان و ادارهای به سوی اشتراک سالانه از نشریات محلی میرود.
از سوی دیگر، در جامعه هم چه خوب است فرهنگ عمومی به سوی اشتراک گرفتن از نشریات ترغیب و تشویق شود و دولت و جامعه به دوام کار نشریات محلی یاری برسانند.
حتماً اشتراک نشریات محلی فعال توسط ادارات به این معنی نیست که ضرورتاً باید همه مطالب خط به خط و بلکه واژه به واژه توسط مدیران خوانده شوند.
این رسالت روابط عمومیهای ادارات است که یک مکانیزم بازخوردی منظم داشته باشند و به صورت مرتب و پیوسته رسانهها را رصد کرده که در اصطلاح به آن بازخورد میگویند.
ارزیابی بازخوردها و بعد مشاوره دادن به مدیران بالادستی و سپس اتخاذ تصمیمات بعدی و مرحلهای و تصمیمات گام به گام، نوعی راهبری سیستمی است که تفکر شطرنجی نامیده میشود. روابط عمومی هر اداره به مثابه مشاور دلسوز، امین و خردمند مدیران بالادستی است و علاوه بر اطلاعرسانی به هنگام و هوشمندانه، وظیفه دارد بازخوردهای اقدامات انجام شده در سطح افکار عمومی را نیز به مدیران منتقل کند و علاوه بر آن، به صورت پیوسته به ارزیابی رسانهها پرداخته و انتقادات، توصیهها و پیشنهادات رسانهها را «تحلیل محتوا» کرده به مدیران بالادستی منتقل کند.
اگر چنین شد آنگاه روابط عمومی، یک روابط عمومی کارآمد و به روز است. به هر روی، ضرورت دارد برای تقویت فعالیت نشریات محلی فعال (نه نشریات غیرفعال) مکانیزم اشتراک سالانه نشریات طراحی و اجرایی شود.
روشن است منظور تقویت آن گونه نشریات محلی فعالی است که به صورت منظم و براساس چارچوب تعیین شده شناسنامهای خویش، فعالیت منظم دارند.
هم مجلس و هم دولت در این زمینه نیاز است به تهیه قوانین یا دستورالعملهای اشتراکگیری نشریات محلی فعال بپردازند تا در سطح کشور، این توصیه، اجرایی شود و مشکلات مالی نشریات محلی نیز با یاری دولت، مجلس و جامعه کاسته شود.