کد خبر : 33356
تاریخ انتشار : 22 اکتبر 2017 - 15:07
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 551 بازدید

تنها ۲۷درصد از آسانسورهای واحدهای مسکن مهر لرستان استاندارد هستند

  مدیرکل استاندارد لرستان گفت: تنها ۲۷ درصد از آسانسورهای واحدهای مسکن مهر لرستان استاندارد هستند. به گزارش خبرنگار مهر، مرضیه قنبریان ظهر یکشنبه در جلسه شورای استاندارد لرستان اظهار داشت: سازمان استاندارد استان در سال ۷۴ و با ۸ آزمایشگاه فعال و در بروجرد در سال ۹۱ تأسیس شد. وی نبود نیروی انسانی کافی و […]

 

مدیرکل استاندارد لرستان گفت: تنها ۲۷ درصد از آسانسورهای واحدهای مسکن مهر لرستان استاندارد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرضیه قنبریان ظهر یکشنبه در جلسه شورای استاندارد لرستان اظهار داشت: سازمان استاندارد استان در سال ۷۴ و با ۸ آزمایشگاه فعال و در بروجرد در سال ۹۱ تأسیس شد.

وی نبود نیروی انسانی کافی و ناکافی بودن اعتبارات در این بخش را از جمله مشکلات سازمان استاندارد عنوان کرد و افزود: در شش ماه اول سالجاری ۱۵۶ آسانسور موفق به گرفتن تائیدیه از این سازمان شدند.

مدیر کل استاندارد لرستان نداشتن آمار صحیح از تعداد آسانسورهای استان را از دیگر مشکلات سازمان استاندارد دانست و علت این مشکل را عدم تعامل کافی بین سازمانهای مرتبط عنوان کرد و گفت: تا وقتی استاندارد آسانسور تائید نشود، شهرداری حق ندارد پایان کار ساختمانی را صادر کند.

قنبریان بیان داشت: در شش ماهه اول سالجاری ۲۶ دستگاه آسانسور بازرسی شدند.

وی وجود مشکلات عدیده در آسانسورهای ساختمانهای مسکن مهر را یکی دیگر از مشکلات سازمان استاندارد عنوان کرد و افزود: تنها ۲۷ درصد از آسانسورهای مسکن مهر استانداردسازی شده و مابقی دارای مشکل ساختاری هستند و باید تخریب شوند.

مدیر کل استاندارد لرستان در ادامه بر ضرورت تشکیل سندیکاها یا مجمع دارندگان پروانه طراحی و مونتاژ برای ساماندهی آسانسورها، ارائه برنامه های آموزشی به صورت دوره ای برای به روز کردن اطلاعات نصابان و بازرسین آسانسورها تاکید کرد و گفت: بازرسی از شرکت های نصاب آسانسورها، تشکیل جلسات کارگروه به صورت منظم و متوالی برای بررسی مشکلات آسانسورها از دیگر راهکارهای موثر در این بخش است.

قنبریان سرمایه‌گذاری در زمینه فرهنگ سازی و لزوم استانداردسازی، تهیه کاتالوگ هایی با مضمون استفاده صحیح از آسانسورها را از دیگر نقاط مهم در راستای حل مشکلات آسانسورهای استان دانست.

وی اهمال شرکت ها و ادارات در رفع نواقص موجود استاندارد را علت زمانبر بودن رفع نواقص دانست و از آنها خواست برای رفع این نواقص نهایت هماهنگی را با سازمان استاندارد استان داشته باشند

بیان دیدگاه !

نام :