کد خبر : 33352
تاریخ انتشار : 22 اکتبر 2017 - 15:05
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 444 بازدید

حمله اینترنتی به برخی ادارات لرستان/ کشف ۴۸ «بدافزار»

   مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان از حمله اینترنتی به زیر شبکه های برخی دستگاههای اجرایی این استان خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، شهاب حیدری صبح یکشنبه در جلسه شورای پدافند غیر عامل لرستان در سخنانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مجموعه «آی سی تی» استان اظهار داشت: از ابتدا برای اینکه […]

 

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان از حمله اینترنتی به زیر شبکه های برخی دستگاههای اجرایی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهاب حیدری صبح یکشنبه در جلسه شورای پدافند غیر عامل لرستان در سخنانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مجموعه «آی سی تی» استان اظهار داشت: از ابتدا برای اینکه امنیت نرم افزاری را در شبکه ها بالا ببریم دوره های مختلفی را در استان برگزار کرده ایم.

وی با بیان اینکه در راستای ارتقای امنیت شبکه ها چهار دوره آموزشی را برگزار شده است گفت: همچنین در استان هفت زیر شبکه را فعال کرده ایم که وظیفه به دام انداختن بدافزارها را در شبکه ها به عهده دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان با بیان اینکه زیرشبکه های شرکت توزیع برق استان، دانشگاه لرستان، شرکت مخابرات، استانداری، صنعت، معدن و تجارت، استاندارد و نوسازی مدارس فعال شده است گفت: همچنین تمام رخدادهای رایانه ای ۳۸ دستگاه اجرایی استان را ثبت کرده ایم تا از حمله های شبکه های به آنها جلوگیری به عمل آید.

حیدری با اشاره به برگزاری دوره آموزشی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات در استان بیان داشت: این دوره با حضور ۱۷۰ مدیر و کارشناسان دستگاههای اجرایی استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه همچنین دو مانور در شرکت مخابرات استان برگزار شده است گفت: ۳۰ نفر از مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات دستگاههای اجرایی را در زمینه ارتقای سیستم های نرم افزاری و شبکه آموزش داده ایم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان با بیان اینکه در مرکز «آپا» استان سه برنامه را در نظر گرفته ایم و سعی کرده ایم به عنوان ۱۷ امین «آپای» کشور تجربیات سایر استان ها را به کار بگیریم گفت: همچنین اعتباراتی که به استان می آید را سعی کرده ایم به سمت برگزاری همایش و هزینه های کردهای بی نتیجه نداشته باشیم و سه آزمایشگاه مهم در استان راه اندازی کرده ایم.

حیدری با بیان اینکه گام اول آزمایشگاه شبکه در استان بود که افتتاح  و بهره برداری شد گفت: همچنین در هفته پدافند غیرعامل یک آزمایشگاه و با همکاری پلیس فتا نیز یک آزمایشگاه دیگر در استان راه اندازی خواهیم کرد.

وی با اشاره به فعالیت زیرشبکه های فعال در استان به لحاظ امنیتی در حوزه «آی سی تی» بیان داشت: از هفت شبکه ای که در استان به عنوان شبکه های به دام اندازی حملات اینترنتی فعالیت دارند، یک حمله را داشتیم که ثبت شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان با بیان اینکه بیشترین حمله را ما به سازمان صنعت، معدن و تجارت ثبت کرده ایم گفت: در مجموع ۱۷۹ حمله اینترنتی را در این حوزه داشته ایم که از این تعداد ۴۸ مورد بدافزار نیز بدافزار بوده اند که آنها را کشف و به سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرده ایم.

بیان دیدگاه !

نام :