کد خبر : 28946
تاریخ انتشار : 25 اکتبر 2016 - 14:49
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 172 بازدید

حنان: فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید پای‌بند به دین باشند

  رابطه‌ی بین دین و فرهنگ و هنر چیست؟ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ حمیدرضا حنان پاسخ می‌دهد: «فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید در تناسب و پای‌بند به آموز‌ه‌های دینی باشند و از طرفی بتوانند به نیازهای روز جامعه پاسخ بدهند و رسالت متولیان فرهنگ و هنر هم این […]

حنان 1

 

رابطه‌ی بین دین و فرهنگ و هنر چیست؟

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ حمیدرضا حنان پاسخ می‌دهد:

«فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید در تناسب و پای‌بند به آموز‌ه‌های دینی باشند و از طرفی بتوانند به نیازهای روز جامعه پاسخ بدهند و رسالت متولیان فرهنگ و هنر هم این است که از فرهنگ و هنر مبتنی بر ارزش‌های دینی حمایت کنند».

حنان توضیح می‌دهد:

«البته نگاه متحجرانه به دین که هم حضرت امام (ره) و هم مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) آن‌را رد کرده‌‌اند به فرهنگ و هنر آسیب می‌زند و آن‌را محدود می‌کند و مانع اثرگذاری درست فرهنگ و هنر در جامعه می‌شود».

وی تأکید کرد که سلیقه‌ی فردی نباید تعیین‌کننده‌ی مسیر فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشد و آنچه تعیین کننده است، پای‌بندی به ارزش‌های دینی و عمل به ارزش‌های مورد تأیید نظام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان به این ایام که ایام محرم است نیز اشاره کرد و حرکت امام حسین (ع) را حرکتی برای احیاء دین دانست:

«حرکت امام حسین (ع)، حرکت برای احیاء دین بود و از آنجا که فطرت انسان، دین‌پذیر است به طور حتم، محرم و عاشورا همیشه سرزنده و پویا، باقی می‌مانند؛ زیرا محرم ماه بیداری است».

سخنان حنان، چهارم آبان‌ماه در جلسه‌ی شورای اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان لرستان خطاب به معاونان، مسئولان واحدهای اداره کل و رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان‌ها، بر زبان جاری شد.

بیان دیدگاه !

نام :