کد خبر : 9737
تاریخ انتشار : 18 می 2014 - 20:32
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 1,780 بازدید

خاطره ی حاج یونس قبادی از زنده یاد کرم امرایی / عملیات رمضان – منطقه ی عملیاتی جنوب

باسپاس از جناب قبادی که این خاطره ی ارزشمند را دراختیار هومیان نیوز قرار دادند: سال 1361بود. به همراه جمعی از بسیجیان کوهدشت به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدیم .پس از ورود به اهواز به مقصد منطقه ” جُفیر” حرکت کردیم.چندروزی را توسط مربیان جنوبی آموزش دیدیم سپس درحالت آماده باش برای عملیات قرار […]

Image0012

باسپاس از جناب قبادی که این خاطره ی ارزشمند را دراختیار هومیان نیوز قرار دادند:

سال 1361بود. به همراه جمعی از بسیجیان کوهدشت به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدیم .پس از ورود به اهواز به مقصد منطقه ” جُفیر” حرکت کردیم.چندروزی را توسط مربیان جنوبی آموزش دیدیم سپس درحالت آماده باش برای عملیات قرار گرفتیم. قلب ها درسینه می تپید و این رزمندگان بی بدیل بودند که درمیان گریه و دعا شروع عملیات را ثانیه شماری می کردند. کسانی که در عملیات ها شرکت کرده اند می دانند که لحظه های آسمانی قبل ازعملیات را نمی توان با هیچ زبانی گفت و با هیچ قلمی نوشت …

شب قبل از عملیات باید به حمامی می رفتیم که درنزدیکی مقرمان بود تا غسل شهادت می کردیم.شاید این به راستی آخرین غسل برخی ها بود که لیاقت شهادت داشتند و شاید هم مثل ما باقی می ماندند تا حسرت پرواز ملکوتی و عاشقانه شان را برای همیشه بردل داشته باشیم.شب اول قسمت نشد عملیات انجام شود و شب دوم بود که برای شرکت درعملیات به منطقه ” دژ “وارد شدیم و بلافاصله پاتک شدید نیروهای عراقی شروع شد.مرحوم کرم امرایی که از قدرت بدنی فوق العاده ای برخوردار بود تعداد زیادی گلوله ی آرپی جی بغل گرفته بود تا به بچه های آرپی جی زن برساند.من خودم آرپی جی زن بودم و از گلوله هایی که کرم به موقع می رساند استفاده می کردم. شرح دلاوری کرم امرایی را نمی دانم و نمی توانم چگونه وصف کنم . فقط باید عقربه ی زمان به عقب بازگردد و از نزدیک دیده شود چراکه به راستی شنیدن کی بود مانند دیدن.چیزی که برایم بسیار بارز بود و به یادماندنی این که ذره ای ترس از حمله ها و گلوله ها و سربازان دشمن دردل این دلاور مرد وجودنداشت .

با عراقی ها درگیرشدیم .فاصله ی ما با نیروهای عراقی تنها چپ و راست دژ بود که تقریبا 20 متر می شد.درگیری به تن به تن کشیده شد. چند بالگرد عراقی برما فشار آوردند و زیر آتش آن ها بود که عراقی ها جلوآمدند و سمت چپ دژ را گرفتند. کرم امرایی را دیدم که درنزدیک ترین نقطه به عراقی ها مثل یک شیر می غرید و می جنگید .نارنجک دستی به سمت عراقی ها پرتاب می کرد و با زبان لری و باصدای بلند به بچه های خودی روحیه می داد و نارنجک ها را یکی پس از دیگری به سمت نیروهای دشمن که درسمت دیگر دژ بودند پرتاب می کرد.شاید اگر شهامت و نوع جنگیدن و فریادهای روحیه آمیزو دلگرمی های کرم نبود ما نمی توانستیم عراقی ها را به عقب برانیم و آن ها را وادار به عقب نشینی کنیم.

یادش گرامی باد.

یونس قبادی 28-2-93

×××

زنده یاد کرم امرایی سال ها پس از پایان جنگ به رحمت ایزدی پیوست.

دیدگاه ها

بهزاد باقری در گفته :

درود بر برادر عزیزم یونس قبادی :انصافاً بایدشما را تحسین کرد به خاطر این مطلب زیبا که در مورد دوست عزیزمان مرحوم کرم امرایی بیان فرمودید. یونس جان جا داشت از دلاوریهای (میرزایی) اسم کوچکش یادم رفته برادر شهید بزرگوار ایرج میرزایی را هم بیان میکردید . حقا که این دو نفر انسانهای شجاع ،دلیرو بی باک بودند. از خداوند برای ایشان و دوستش میرزایی بالا ترین درجات را در جنت آرزو دارم .

[پاسخ]

سعیدجمشیدی در گفته :

عرض ادب و احترام دارم به محضر دایی عزیزم. شما در میدان عمل رشادتهایت ورد زبان همگان است و امروز هم در میدان نوشتن روایتگر نام و یاد شهدا و دلاوران این دیارید. گوارای وجودت چه سعادت و افتخاری بالاتر از این. مثل همیشه پیروز و سربلند باشید.

[پاسخ]

بابک امرایی در گفته :

با سپاس فراوان از سردار عزیز و یادگار سالهای دفاع مقدس جناب اقای قبادی
سردار عزیز شما نباید افسوس شهادات را بخورید شاید دوری از فرشتگان زمینی که پرکشیدند و رفتند برای سرداری شجاع و غیور سخت و جانفرساست ولی خداوند صاحب قلمی همچون جنابعالی را دوست دارد تا لااقل دلاوریهای آن عزیزان شهید و ان دلاورمردانی که در قید حیات اند ، نسل جدید انقلاب از ان همه رشادت چه می دانند …
خاطرات شما را دنبال میکنم و ایران و ایرانی به سرداران شجاعی همچون جنابعالی و تمامی رزمندگانی که جان را در کف دست نهادند و از سرزمین اسلامیمان جانانه دفاع کردند بر خود می بالیم . ارجتان می نهیم و تا ابد یادتان در خاطرمان می ماند .
از جناب ازادبخت که رنج و سختی ثبت و ضبط خاطرات این عزیزان را تقبل نموده تشکر و قدردانی میکنیم . موفق باشید .
بابک امرایی عضو کوچک هومیان نیوز  

[پاسخ]

دکتر حامد امرایی در گفته :

با سلام.
“درود بر عزت و شرف شما مردان مردی که با گذشت از تمام اندیشه ها و دلبستگی های مادی خود آرامش را برای این آب و خاک به ارمغان آورید.همیشه قدردان ایثار و جانفشانی های شما دلاوران خواهیم بود”

[پاسخ]

سعید بالنگ در گفته :

ممنون و متشکرم از سردار دلاور جبهه های جنوب و غرب جانباز حاج یونس قبادی
برایشان آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون دارم
همچنین از استاد عزیزم جناب آقای حشمت اله آزادبخت هم تشکر میکنم اجرتون با شهدا

http://farmande.blogfa.com/

[پاسخ]

اسدالله آزادبخت در گفته :

باسلام خدمت حاج یونس دوست داشتنی
شجاعت ودلاوری مرحوم کرم امرایی را نمی توان نادیده گرفت.دریکی ازعملیات ها با ایشان بودم وازنزدیک شاهدروحیه بالا وشجاعت وجنگندگی شان بودم . روحشان شاد.

[پاسخ]

اسدالله امرایی در گفته :

با سلام خدمت برادر بزرگوارم حاج یونس قبادی.
از اینکه در خاطرات خود یادی از برادرم مرحوم کرم امرایی داشتید بسیار سپاسگذارم.
شما دلیر مردان همیشه مایه ی افتخار و سرمایه ای بسیار گرانقدر برای این سرزمین بوده و هستید.
در پناه حق، پیروز باشید.

[پاسخ]

دکتر نسیم امرایی در گفته :

با سلام خسته نباشید خدمت سردار سالهای حماسه و ایستادگی.
ضمن تشکر از جهت یاداوری خاطراتی از عمویم مرحوم کرم امرایی برایتان توفیق روزافزون آرزومندم.
به امید اینکه بتوانیم ادامه دهنده راهی باشیم که شما انسانهای شجاع و تکرار نشدنی این سرزمین با قدرت ایمان و اراده خود در آن قدم نهادید.

[پاسخ]

خسرو پرویزپور در گفته :

به یقین مرارتهای آن مردان بی تکرار؛ هرگز از ذهن این ملت بزرگ زدوده نخواهد شد
“کرم امرایی” و هزاران شهید سرافراز دفاع مقدس سندافتخاری برای عزت و عظمت این ملتند
مردانی که آسمان پنجره کوچکی برای ارتفاع ایمان و روح بلندشان بود…

روحش جاودنه و پر فروغ باد

[پاسخ]

خسرو پرویزپور در گفته :

به یقین مرارتهای آن مردان بی تکرار؛ هرگز از ذهن این ملت بزرگ زدوده نخواهد شد
“کرم امرایی” و هزاران شهید سرافراز دفاع مقدس سندافتخاری برای عزت و عظمت این ملتند
مردانی که آسمان پنجره کوچکی برای ارتفاع ایمان و روح بلندشان بود…

روحش جاودان و پر فروغ باد

[پاسخ]

خسرو پرویزپور در گفته :

اصلاحی:

به یقین مرارتهای آن مردان بی تکرار؛ هرگز از ذهن این ملت بزرگ زدوده نخواهد شد
“کرم امرایی” و هزاران شهید سرافراز دفاع مقدس سندافتخاری برای عزت و عظمت این ملتند
مردانی که آسمان پنجره کوچکی برای ارتفاع ایمان و روح بلندشان بود…

روحش جاودان و پر فروغ باد

[پاسخ]

محمود مهکی در گفته :

سلام و درود میفرستم بر روح شیرمردان تاریخ ایران از ابتدای تاریخ تا کنون،باری مرحوم “کرم “امرایی در نظر اینجانب در جمع شهیدان است خدایش رحمت کند،وبه خانواده شریف امرایی مخصوصا معلم عزیزم حاج اسدالله بعد از سالها
صمیمانه تسلیت میگویم.
شنیدم کسی سوخته جانش !دسته گلی در دستانش !قبر یارش را می شوید!به اشک دیده هایش!دلم تنگ شد برایش و برای یار ش!همنوایش شدم با اشکهایم وشستم دلی با اشک بر مظلوم!

[پاسخ]

کسمرادیان از تهران در گفته :

سلام بر شهدا و درود بر حاج یونس عزیز

[پاسخ]

یونس قبادی در گفته :

بر خود لازم میدانم از بذل توجه همه کسانیکه نسبت به اینجانب عنایت داشته و باعث دلگرمی بنده در ثبت قطره ای از اقیانوس خاطرات و دلاوری شهدا و ایثارگران شده اند قدر دانی نمایم

[پاسخ]

حمید امرایی در گفته :

با سلام و خسته نیاشید خدمت برادر عزیزم جناب آقای یونس قبادی
جناب یونس قبادی از اینکه با قلم خود یادی از مرحوم عمویم کرم امرایی نموده اید کمال تشکر و قدر دانی را داریم خداوند شما .یادگاران دفاع مقدس را نگهدارد تا با قلم پر توان خود اهداف رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را به نسل های حال و آینده منتقل کنید

با تشکر حمید امرایی

[پاسخ]

نجاتی در گفته :

با تشکر از حاج یونس قبادی تشکر!

[پاسخ]

احسان امرایی در گفته :

با سلام و دورد خداوند بر شما سردار گرانقدر
از شما سردار محترم جناب اقای حاج یونس قبادی کمال تشکر داریم که با خاطرات خوش هشت سال دفاع مقدس مارا با روح عموی عزیزمان مهشور نمودی. از خداوند منان طلب عمر میکنیم که بتوانیم ما جوانان گوشه ی از زحمات بی دریغ شما برای نگه داشتن آرمان های این انقلاب عزیز کشورمان با جان دل دفاع کنیم .

[پاسخ]

علی آدینه وند در گفته :

روحشان شاد و یادشان گرامی . شجاعت لرستانی ها به حدی بود که حضرت امام (ره) بارها تحسین می نمودند از دلاوریهای این قوم بزرگ . می فهمم که چه رشادت و دلاوری بزرگی رو خلق نمودید . بر شما هم درود میفرستم جناب آقای قبادی عزیز

[پاسخ]

نوری نظری طبا در گفته :

قوم لردر طول جنگ تحمیلی باشجاعت و دلاوریهایشان همیشه دیوار حاشای پیشروی دولت بعث به خاک مقدس سرزمینمان بودند امثال جناب اقای قبادی با خلق رشادتهای بی بدیل برای همیشه بر لوح تاریخ جاویدان شدند. باشد که ما بتوانیم راه انها را امتداد دهیم

[پاسخ]

رشیدیان در گفته :

شهدا کجایند آن مردان بی ادعا…..

[پاسخ]

فلاح از دلفان در گفته :

سلام بر روح مطهر شهیدان سلام بر امام شهیدان وسلام بر خط سرخ شهیدان.
درود وسلام بر همه ی ایثارگران دفاع مقدس .سلام خدا بر دلاور مرد گردان عاشورا حاج یونس قبادی وسلام بر فمانده شهید این گردان شهیدحمید ابراهیمی .
با شنیدن وخواندن هر خاطره ای از سردار همیشگی جبهه های غرب وجنوب کشور جناب حاج یونس قبادی چنان جذب خواندن می شوم که گویی همین الآن شب عملیات است .زیرا به یاد دلاوریهای ایشان در میدان نبرد می افتم که چگونه آرام وقرار نداشت .وبه راستی برای بیان رشادت های این دلاور باید زمان به عقب برگردد تا همه ببینند که این جسم خاکی در زمان جنگ ودر همه ی میدان ها چگونه می جنگید بی باک ونترس وخستگی ناپذیر اکثر اوقات با خود می گفتم این مرد گویی از مرگ نمی ترسد با اصابت انواع خمپاره ها ذره ای خم نمی شد و هنمچنان جلو می رفت .به جای آرپی چی زن شلیک می کرد وبه جای تیربارچی تیر می انداخت به جای امدادگر کمک می کرد وبه جای همه، همه می شد.کاش کسی بود واز دلاوریهای ایشان در ارتفاعات گمو وگرده رش وژاژیله وماهوت عراق فیلم می گرفت تا امروز همه قضاوت کنند که کسی که می نویسد:« شاید هم مثل ما باقی می ماندند تا حسرت پرواز ملکوتی و عاشقانه شان را برای همیشه بردل داشته باشیم»
چگونه حسرت می کشد ؟چه حسرتی ؟مگر بارها تا مرز شهادت نرفته است ؟مگر بسیاری از شهیدان در آغوش ایشان پرنکشیدند؟
حاج یونس عزیز شکسته نفسی می فرمایید .نفرما .نگو که به یاد نمی آوری آن شبی که چیزی پرنور در ارتفاعات گمو چگونه هر لحظه جلو می آمد وما نمی دانستیم که چیست ؟وچکارکنیم ؟
نگو که عملیات نصر 8 به راحتی گذشت .
نگو که پدافند ژاژیله عراق بسیار خوش گذشت .
نگو که در گمو یک هفته غذای ظهر وشبمان نان خشک بود وشما سهم خود را به ما می دادی؟وخود گرسنه می ماندی .
.به قول بابک عزیز«سردار عزیز شما نباید افسوس شهادات را بخورید شاید دوری از فرشتگان زمینی که پرکشیدند و رفتند برای سرداری شجاع و غیور سخت و جانفرساست ولی خداوند صاحب قلمی همچون جنابعالی را دوست دارد تا لااقل دلاوریهای آن عزیزان شهید و ان دلاورمردانی که در قید حیات اند ،بازگو شود…»
ای دلاور !
خدا اجرتان را با مجاهدت در اهش به شما تقدیم کرد. ارزانیت باد که لیاقت داشتی.

[پاسخ]

بابك امرايي در گفته :

سلام و عرض ادب خدمت تمامي خوانندگان عزيزي كه تلاش های جناب آزادبخت از وصف دلاوريهاي عزيزاني مينويسد . رزمندگان كه هيچ ادعايي در طول دفاع مقدس نداشتند و تنها به سربلندي وطن عزيزمان مي انديشيدند . تكريم و قدرداني و قدرشناسي از شهدا ، آزادگان ، ايثارگران و تمامي كساني كه در دوران دفاع مقدس نقشي داشتند بر همگان لازم و واجب است . جناب قبادي ، سردار عزيز ، بدان كه هر ايراني پير و جوان ، زن و مرد ، نسل اولي هاي انقلاب و نسل كنوني و كساني كه غيرت و مردانگي در وجودشان باشد تا ابد دلاوريهاي رزمندگان شجاعي كه از وطن عزيزمان ايران اسلامي دفاع كردند قدردان شما و همرزمانتان هستند .
بنده بعنوان عضو كوچك خانواده هوميان نيوز از همه عزيزاني كه خاطرات برادر عزيزم جناب سردار قبادي راباهمکاری حشمت آزادبخت دنبال ميكنند تشكر ميكنم و همچنين از رزمندگان دوران دفاع مقدس كه تمايل دارند خاطرات ارزشمندشان نوشته و نگاشته شود تا مردم قدرشناسمان از شجاعت و دلاوري رزمندگان اطلاع يابند و يادشان در خاطر عزيزشان زنده شود ، خاطرات و عكس مورد نظر را بصورت كامنت نوشته و يا به ايميل سايت ارسال نمايند . همگي شما پاينده و سربلند باشيد .
بابك امرايي عضو كوچكي از خانواده هوميان نيوز

[پاسخ]

یونس قبادی در گفته :

برادر عزیزم جنا ب آقای فلاح : سلام . هر باری که بنده خاطره ای را بیان میکنم شما با کلمات و نوشته ها و ذکر خاطرات خود بر شیرینی مطلب می افزایید . شما که خود یادگاری از یادگاران دوران دفاع مقدس هستید برای بیان خاطراتتان کوتاهی نفرمایید لازم است دست به قلم شوید و با سایتهای ا ستان خصوصأ میرملاس و هومیان همکاری نمایید . متشکرم

[پاسخ]

فلاح در گفته :

سردار عزیز جناب آقای حاج یونس قبادی
بنده به مدت 10ماه در جبهه های نبرد شرکت داشتم ومدت 7ماه از آن به عنوان بسیجی تحت فرمان شما وشهید ابراهیمی وآزادبخت وسوری بودم .با اینکه بسیاری ازخاطرات تلخ وشیرین را در سینه ی خود نهفته دارم اما هرگز جرأت بازگو کردن در کنار شما را ندارم .زیرا به حق شما آسمانی هستید وزمین برای شما جولانگاهی کوچک است .
از اینکه فضولی کردم وخود را هم پای شما فرض نمودم بر من ببخشای .
من بچه ی خیابان بوعلی وهمرزم ده تن از بسیجیانی بودم که اولین بار بعد از تشکیل گردان عاشورا به ارتفاعات گمو اعزام شدیم وبعد هم قمیش وژاژِیله و گرده رش و…
هدف من از این نوشته ها صداقت کلامتان وشکسته نفسی وجودتان بود واینکه جوانان امروز بدانند که هم سن وسالان آنها روزی چگونه با دشمن متجاوز جنگیدند .
بلی، آنان كه از این پیش بودند / چنین بستند راه ترك و تازی

از آن این داستان گفتم كه امروز / بدانی قدر و برهیچش نبازی

به پاس هر وجب خاكی از این ملك / چه بسیار است، آن سرها كه رفتند!

زمستی بر سر هر قطعه زین خاك / خدا داند چه افسرها كه رفتند
ارادتمند شهدا وایثارگران فلاح از دلفان. منتظر خاطرات شیرین دیگرتان هستم

[پاسخ]

سرتیپ نیا در گفته :

سلام. آقای قبادی جای تشکر بسیار دارد که یادی از رزمنده شجاع و مظلوم جبهه ها نمودی. خدایش بیامرزد ، مرحوم کرم فدای ناجوانمردی و ظلم کسانی شد که بزدلانه در دوران جنگ و جهاد به سوراخی خزیدند و جز جاه طلبی و خیانت در قاموسشان چیزی دیگر نبود . آنها که بعدها هم معلوم شد که جز لذت مال دنیا طالب هیچ رنجی نبودند.
سلام و صلوات بر روح مرحوم کرم امرایی همرزم شهدا . و شجاع جبهه ها او که بر بدنش ترکش و گلوله ها از رزم بی امانش داشت

[پاسخ]

بابک امرایی در گفته :

با سلام و درود خدمت جناب اقای سرتیپ نیا که خود یادگار هشت سال دفاع مقدس و همچنین سربازی فداکار و سرداری دلیر در لباس مقدس نظام و عضو خانواده محترم و عزیز شهداست… . جناب سرتیپ نیا بنده به نیابت از خانواده مرحوم کرم همیشه از ابزار لطف خود و خانواده ی محترمتان که در دوران بیماری ان مرحوم دریغ ننمودید بسیار ممنونیم و زحمت شما را هرگز فراموش نمیکنیم . مرحوم کرم بارها به بنده میگفت که من زمانی برادران شهیدم را که بسیاری در اغوشم جان به جان افرین تسلیم کردنند ان موقع من هم مردم ولی سعادت شهادت را نداشتم . برادران بسیاری را از دست دادم ولی داغ شهدایی همچون برادران سرتیپ نیا ، شهید بالنگ و بسیاری دیگر که بنده حضور ذهن ندارم مرحوم کرم را ذوب کرده بود باور کنید درد ایشان ظلم نالایق ان و نامردان و زخم تیر و ترکشهای فراوان در بدن نبود دردش جدایی از برادرانی بود که عاشقانه دوستشان داشت و خود را بعد از ایشان تک و تنها می دید . اری برادر سرتیپ نیا باور کن مرحوم کرم وقتی به خانه شما سری میزد تا مدتها سرحال و خوش بود از بوی خوش برادران شهیدش که ان را از ملاقات با شما درک میکرد …..
باز هم از ابراز لطف و محبتتان بی نهایت سپاسگزاریم و از حاج قبادی هم بخاطر بازگویی خاطرات قشنگ و زیبایش که هم باعث خوشحالی رزمندگان دوران دفاع مقدس و هم چراغ راه نوجوانان و جوانان که از این مطالب درس شجاعت و ایثار می اموزند بسیار متشکریم . از زحمت کشان سایت هومیان نیوز خصوصا حشمت عزیز هم که با این کار زیبا و پسندیده که نسل جدید را با روحیات دلاوران اشنا میکند متشکریم .
بابک امرایی

[پاسخ]

محمد ملکی در گفته :

با سلام خدمت سردار عزیز و تمام عزیزانی که این کامنت های زیبا را گذاشتند و مرحبا به متانت حاج اسدالله که علیرغم تمام داغ هایی که بر سینه اش نشاندند به خود این اجازه را نداد که بعد از سالها سفره دل خود را بگشاید و گوشه ای از بی مهری هایی که به ناحق به برادر دلاورش (شهید)کرم امرایی تحمیل کردند را بازگو کند.فقط خدا میداند که چقدر از دیدن این خاطره سردار عزیز از مرحوم کرم از اعماق وجودم خوشحال شدم.این مرد باوجود تمام دلاوری هایش در جبهه های مقدس جنگ چه ظلم ها و تهمت هایی که متحمل نشد. ولی بنده آن سالها را خوب در خاطر دارم.عده ای انسان نمای کفتار صفت که نمیتواستند رشادت ها و جانفشانی های کرم را تحمل کنند و خود را در مقابل این شیرمرد لر، کوچک و بی غیرت و بزدل میدیدند چه تهمت ها که نزدند و چه پرونده سازی هایی که نکردند.حال آن روزهای مرحوم کرم و حاج اسدلله را فراموش نمیکنم که چه ناملایمت هایی را به جان خریدند.در چند عملیات همراه کرم بودم و میدیدم که چه مردانه میجنگید و چگونه همرزمانمان از دلاوریهایش روحیه میگرفتند.واقعا برای این مرد واژه ترس بی معنی بود.روحش شاد و یادش همیشه ماندگار…

[پاسخ]

سمانه. امرایی. در گفته :

باسلام. وخسته. نباشید. حاج. یونس. قبادی

[پاسخ]

صادق امرایی در گفته :

باسلام ودرود به خدمت سردار عزیز جناب آقای حاج یونس قبادی ،از اینکه خاطرات عموی عزیزمان را زنده نمودی کمال تشکر وقدر دانی می نمایم.

[پاسخ]

نژادرشيدخواه بانه در گفته :

حاج يونس كسيست كه دوستى بااوماننددوستى باكوهى ازاخلاق وشجاعت وپشتيبانى است به دوستيش وحرفش ايمان دارم وميدانم كه اگركوچكترين مشكلى داشته باشم جزء اولين كسانى است كه راه خرم ابادتابانه رادركمترين ساعت ممكن حاضراست معنى دوستى وپشتيبانى بدونه منت راازاويادگرفته ام زمان جنگ راكه دوستانش برايم گفتندازشيرهم شيرتربوده است وجانبركف درراه وطن ، من اگرخودم رامانندكشورى فرض كنم داشتن حاج يونس رامانندكوهاى معدن طلا وبسابيشتر، من شهيدان راازوجوداوشناختم وباخودميگويم شهيدان چه بزرگانى بودند

[پاسخ]

نژادرشيدخواه بانه در گفته :

من زمان جنگ رازيادبه يادندارم چون سنم كمتراست وشهيدامرايى رادرذهن خودمجسم ميكنم كه حاج يونس باانهمه شجاعت ودليرى كه خودش داردبازهم شهيدامرايى راازخوددليتروشجاع ترميداند شهيدامرايى بايدچه عظمت وابرمردى بوده باشد خداوندجايگاهش بهشت برين بگرداند امين. وسايه بزرگانى مانندحاج يونس قبادى راازسرم ماكم نگرداند وجاداردازحاج چراغ على قبادى پدربزرگوارحاج يونس براى تحويل دادن چنين ابرمردانى به جامعه افرين وتبريك گفت. ازدوردستشان راميبوسم.

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :