کد خبر : 33600
تاریخ انتشار : 14 نوامبر 2017 - 21:05
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 307 بازدید

خانه‌هایی که حادثه را انتظار می‌کشند/زنگ خطر ۶۴هزار واحد نامقاوم

   ۶۴ هزار واحد مسکونی روستایی غیر مقاوم در لرستان یک زنگ خطر محسوب می‌شوند، خانه‌های خشتی در حالی حادثه را انتظار می‌کشند که ممکن است خسارات غیرقابل جبرانی را به دنبال داشته باشند. به نقل از مهر وجود بافت های فرسوده شهری و روستایی در استان لرستان معضلی است که گرچه بنیاد مسکن استان […]

 

 ۶۴ هزار واحد مسکونی روستایی غیر مقاوم در لرستان یک زنگ خطر محسوب می‌شوند، خانه‌های خشتی در حالی حادثه را انتظار می‌کشند که ممکن است خسارات غیرقابل جبرانی را به دنبال داشته باشند.

به نقل از مهر وجود بافت های فرسوده شهری و روستایی در استان لرستان معضلی است که گرچه بنیاد مسکن استان به خوبی برای حل این مشکل ورود پیدا کرده است ولی استمرار این حرکت نیازمند مشارکت همه جانبه مردم است.

در حال حاضر بیشترین بافت فرسوده در میان روستاهای لرستان در نیمه جنوبی و غربی این استان وجود دارد که با توجه قرار گرفتن لرستان در محدوده لرزه خیزی زیاد و بسیار زیاد چاره اندیشی در این زمینه ضروری است.

وقوع زلزله های متعدد در محدوده گسل سیلاخور در لرستان که همواره با خساراتی در سطح روستاها همراه بوده خود به تنهایی نمونه ای از تبعاتی است که در صورت وقوع زلزله ای دیگر می تواند گریبان روستائیان لرستانی را گرفته و خسارات جبران ناپذیری به بار بیاورد.

رضا آریایی مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان با بیان اینکه بیشتر واحدهای روستایی مقاوم سازی شده در خط شمالی استان قرار دارند، عنوان کرد: عامل اصلی حرکت به سمت نوسازی و مقاوم سازی در این مناطق وقوع زمین لرزه های متعدد از جمله زلزله سال ۸۵ در بروجرد است.

وی با بیان اینکه وقوع این حوادث مردم این مناطق را حساس کرده تا به سمت مقاوم سازی بروند، تصریح کرد: با توجه به اینکه در جنوب استان لرستان حادثه حادی نداشته ایم کمتر مردم روستایی اقدام به مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود کرده اند.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان با بیان اینکه در جریان زلزله سال ۸۵ عمده واحدهای روستایی شمال لرستان بازسازی شد، افزود: متاسفانه در جنوب لرستان از جمله پلدختر و کوهدشت ما واحدهای روستایی داریم که به شدت نامقاوم هستند.

آریایی با بیان اینکه غرب استان هنوز بافت جدید و نو سازه ای را تجربه نکرده است اظهار داشت: سازه ها و ساختمان های شمال قوی تر و مستحکم تر از جنوب و غرب استان است چرا که این مناطق زلزله هایی را تجربه کرده اند و تلفات انسانی در سنوات گذشته داده اند.

وی با بیان اینکه خانه های شمال استان بازسازی شده اند گفت: از ۱۶۴ هزار واحد مسکونی روستایی لرستان، ۱۰۰ هزار واحد در برابر زلزله مقاوم هستند که عمده اینها در شمال استان قرار دارند چرا که زلزله سال ۸۵ را تجربه کرده اند.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان تاکید کرد: امیدواریم وقوع این زمین لرزه ها در استان باعث شود که صاحبان و مالکان سایر واحدهای مسکونی نامقاوم و فرسوده از امکانات خوبی که دولت در اختیار بنیاد مسکن قرار می دهد و همچنین تسهیلات یارانه دار که پرداخت می شود استفاده کنند و نسبت به نوسازی واحدهای مسکونی خود اقدام کنند.

بیان دیدگاه !

نام :