کد خبر : 24344
تاریخ انتشار : 20 ژانویه 2016 - 14:51
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 604 بازدید

دیدار دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات با رهبر انقلاب/ معیارهای رقابت سالم انتخاباتی

  رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (30/10/1394) در دیدار دست اندرکاران انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان به بیان نکات مهمی در خصوص انتخابات و برجام پرداختند. ایشان در بخشی از سخنان خود یکی از شروط رقابت سالم در انتخابات را، حضور همراه با بصیرت و با فکرِ مردم […]

رهبر

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (30/10/1394) در دیدار دست اندرکاران انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان به بیان نکات مهمی در خصوص انتخابات و برجام پرداختند. ایشان در بخشی از سخنان خود یکی از شروط رقابت سالم در انتخابات را، حضور همراه با بصیرت و با فکرِ مردم و انتخاب افراد صالح دانستند و در این رابطه افزودند:
باید افرادی را برگزید که بعد از نشستن بر مسند مسئولیت، خود را سپر بلای مشکلات کشور قرار دهند و فانی در خدمات و مصالح و منافع عمومی مردم باشند و ضمن آنکه کشور را به دشمن نمی فروشند، مصالح ملی را به دلیل رودربایستی زیر پا نمی گذارند.
رهبر انقلاب اسلامی بار دیگر با اشاره به این سخنان خود که گفته بودند «حتی کسانی هم که با نظام مسئله دارند در انتخابات شرکت کنند» خاطرنشان کردند: این سخن به معنای آن نیست که بخواهند کسانی که نظام را قبول ندارند به مجلس بفرستند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: در هیچ جای دنیا، افرادی را که اصل نظام آن کشور را قبول ندارند، به مراکز تصمیم گیری راه نمی دهند و حتی در کشوری همچون امریکا که خود را نماد آزادی معرفی می کند و عده ای ساده لوح هم آن را قبول و ترویج می کنند، در دوران رقابت بلوک شرق و غرب، افراد را با اندک اتهامِ گرایش سوسیالیستی، کنار می گذاشتند.
ایشان افزودند: اینکه مقید باشیم کسانی به مجلس بروند که نظام و مصالح آن و ارزشهای کشور را قبول داشته باشند، یک حق عمومی است که در سلامت انتخابات مؤثر است.
رهبر انقلاب اسلامی در ادامه به بیان دیگر الزامات سلامت انتخابات پرداختند و گفتند: «تمکین همه دستگاههای دست اندرکار انتخابات به قانون و رعایت مُرّ قانون»، «اهانت نکردن به نهادهای قانونی»، «مشوش نکردن اذهان عمومی»، «اهانت نکردن نامزدهای انتخاباتی به یکدیگر و حتی پرهیز از غیبت»، «ندادنِ وعده های غیرعملی و غیرقانونی»، و «برخورد صادقانه با مردم» از جمله معیارها و آداب لازم برای یک رقابت سالم انتخاباتی است.

دیدگاه ها

آدینه وند در گفته :

وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد

[پاسخ]

جانم فدای رهبر در گفته :

ای رهبر آزاده ، آماده ایم آماده.

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :