کد خبر : 30228
تاریخ انتشار : 9 ژانویه 2017 - 16:41
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 201 بازدید

دعوت نماینده ولی فقیه در لرستان و استاندار از مردم برای شرکت در آیین بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی

خبرنگار هومیان‌نیوز: نماینده ولی فقیه در استان لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی و استاندار لرستان، هوشنگ بازوند از مردم استان لرستان دعوت کرده‌اند در آیین بزرگداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی شرکت کنند. این آیین صبح چهارشنبه 22 دی‌ماه ساعت ده صبح در حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد با سخنرانی آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی، برگزار می‌شود. آیت‌الله دری‌نجف‌‌آبادی نماینده […]

%d9%87%d8%a7%d8%b4%d9%85%db%8c-%d8%ae%d8%a7%d9%86

خبرنگار هومیان‌نیوز:

نماینده ولی فقیه در استان لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی و استاندار لرستان، هوشنگ بازوند از مردم استان لرستان دعوت کرده‌اند در آیین بزرگداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی شرکت کنند.

این آیین صبح چهارشنبه 22 دی‌ماه ساعت ده صبح در حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد با سخنرانی آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی، برگزار می‌شود. آیت‌الله دری‌نجف‌‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک است. وی از جمله یاران قدیمی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی محسوب می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در سال 1313 در استان کرمان متولد شد غروب یکشنبه 19 دی ماه به علت ایست قلبی به دیدار حق شتافت. او از سال 68 تا 76 رئیس‌جمهور بود و او بود که میانه‌روی و تنش‌زدایی را در سیاست خارجی پس از انقلاب کلید زد.

آیت‌الله از یاران بسیار نزدیک و کاملاً مورد اعتماد حضرت امام (ره) بود و به نوعی گنجینه‌ی تاریخ تحولات سیاسی ایران حین و پس از انقلاب به حساب می‌آمد.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از جمله اعضای اصلی شورای انقلاب بود که در روزهای قبل از انقلاب بهمن ماه 57 به فرمان حضرت امام (ره) تشکیل شد و تا تیرماه سال 59 امور کشور را مدیریت و اداره می‌کرد.

جایگاه آیت‌الله هاشمی چنان اهمیت داشت که حضرت امام (ره) در همان سال 60 و در حالی که یک سال از جنگ تحمیلی شروع شده بود فرمان داد که هاشمی نماینده‌ی ایشان در شورای دفاع شود.

هم‌چنین در همان سال 67 که جنگ پایان یافت آیت‌الله هاشمی جانشین فرمانده کل قوا در جنگ بود.

آیت‌الله هاشمی از طراحان اصلی بازنگری قانون اساسی بود که در سال 68 کلید خورد و نیز از جمله چهره‌های بسیاری ذی‌نفوذی بود که در انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان رهبر پس از درگذشت حضرت امام (ره) در سال 68 نقش کلیدی ایفا کرد.

آیت‌الله هاشمی در سیاست معاصر ایران سیاست‌ورزی عمل‌گرا و اعتدالی و مدافع سازندگی و زیرساخت‌سازی اقتصادی بود. به همین علت است که به وی لقب سردار سازندگی دادند.

در دوره‌ی هشت سال ریاست‌جمهوری او در بین سالهای 68 تا 76 بود که عمران و آبادی روستاهای ایران کلید خورد و نهضت آبرسانی و برق‌رسانی به روستاهای ایران به راه افتاد.

هاشمی رفسنجانی انتخابات ریاست‌جمهوری را در مجموع و در سال 76 سالم برگزار کرد و نتیجه‌ی این انتخابات روی کارآمدن دولت اصلاحات در سپهر سیاست اجرایی ایران معاصر بود.

آیت‌الله هاشمی مدافع اعتدالیون و اصلاح‌طلبان بوده است و هماره در انتخابات از این طیف حمایت کرده است.

بیان دیدگاه !

نام :