کد خبر : 28399
تاریخ انتشار : 20 سپتامبر 2016 - 06:48
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 559 بازدید

دو همایش با یک نام در دو روز!

دومین همایش اصلاح‌طلبان پلدختر و معمولان که اولی‌اش یک روز قبل برگزار شد سه‌شنبه 30 شهریورماه در سالن آمفی تئاتر شهرستان پلدختر برگزار می‌شود. به گزارش خبرنگار هومیان نیوز، شکاف در بین اصلاح‌طلبان پلدختر و معمولان خودش را در برگزاری همایش‌هایی هم نشان داده است که رویکردشان وحدت‌بخشی بین اصلاح‌طلبان است. پوسترهای دعوتی که در […]

پرسش

دومین همایش اصلاح‌طلبان پلدختر و معمولان که اولی‌اش یک روز قبل برگزار شد سه‌شنبه 30 شهریورماه در سالن آمفی تئاتر شهرستان پلدختر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار هومیان نیوز، شکاف در بین اصلاح‌طلبان پلدختر و معمولان خودش را در برگزاری همایش‌هایی هم نشان داده است که رویکردشان وحدت‌بخشی بین اصلاح‌طلبان است.

پوسترهای دعوتی که در فضای مجازی پخش شده است نام شورای سیاست‌گذاری، حزب مردم‌سالاری، حزب همبستگی و انجمن اسلامی معلمان پلدختر را نشان می‌دهد که خبردار کرده‌اند شهروندان را برای حضور در همایش عصر سه‌شنبه 30 شهریورماه که ساعتش نیز 16 است.

به نظر می‌رسد شعار وحدت و انسجام در پلدختر به یک رؤیای دست‌نیافتنی تبدیل شده است و ریشه‌ی پیدایی این اختلاف نیز اختلافات بین اصلاح‌طلبان بر سرحمایت از سیدحمیدرضا کاظمی و مصطفی چراغی از کاندیداهای حوزه انتخابیه پلدختر است که در نهایت البته کاظمی در رقابت فشرده توانست به پارلمان راه یابد و سهم یک نماینده‌ی پلدختر از مجلس را به خویش اختصاص بدهد.

کاظمی در سخنرانی عصر دوشنبه‌اش بارها به حاضران گفت نماینده‌ی آن‌هایی هم است که به او رأی نداده‌اند و دست اتحادش به سوی همه دراز است.

اما به نظر می‌رسد فرهنگ سیاسی اصلاح‌طلبان پلدختر و معمولان تاکنون راه‌حلی عملی و اجرایی برای رسیدن به اتحاد و برانداختن انشقاق پیدا نکرده است.

این انشقاق البته که فقط در پلدختر بل در شهرستانی چون دلفان نیز دیده شد آنجا که چندی قبل همایش اصلاح‌طلبانش بدون حضور برخی چهره‌های اصلاح‌طلب این شهرستان برگزار شد.

برخی از تحلیل‌گران نیز اعتقادشان این است که دایره انتخاب‌های اصلاح‌طلبان در انتخابات به‌گونه‌‌ای بوده است که مثلاً در زمینه‌ی مبانی اصلاح‌طلبی، چندان تفاوتی بین کاظمی و چراغی نیست و نمی‌ارزد به خاطر هواداری از هرکدام از این دو، اصلاح‌طلبان به انشقاق درون گفتمانی مبتلا شوند.

و شاید در بین استان‌ها و شهرهای کشور عجیب باشد در حوزه‌ی فعالیت سیاسی که دو همایش با یک اسم در دو روز متوالی در یک شهرستان برگزار شود.

بیان دیدگاه !

نام :