کد خبر : 26360
تاریخ انتشار : 22 آوریل 2016 - 01:27
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 786 بازدید

زندگی نامه ی سردار شهید علیمردان آزادبخت

  اوفرزند دست های پینه بسته ولچک های عفاف بود،کودکی وتحصیلات ابتدایی رادرکوهدشت پشت سرگذاشت .ساعتی قلم به دست وساعتی بیل،فصلی دفتربه دست فصلی داس،شروع انقلاب شروع خالصانه ی اوبود. شهید در اسفند ماه سال 1340در روستای سر آسیاب  در 6کیلومتری شهر کوهدشت و در خانواده ای پاک و متدین به دنیا آمد . دوران ابتدایی […]

421219927_86360

 

اوفرزند دست های پینه بسته ولچک های عفاف بود،کودکی وتحصیلات ابتدایی رادرکوهدشت پشت سرگذاشت .ساعتی قلم به دست وساعتی بیل،فصلی دفتربه دست فصلی داس،شروع انقلاب شروع خالصانه ی اوبود.
شهید در اسفند ماه سال 1340در روستای سر آسیاب  در 6کیلومتری شهر کوهدشت و در خانواده ای پاک و متدین به دنیا آمد .
دوران ابتدایی را با موفقیت و قبول زحمت بسیار به پایان برد شهید برای رفتن به مقطع راهنمای می بایست تا شهر کوهدشت را با پای پیاده هر روز طی می کرد و با فقر بسیار بدون هیچ گونه امکانات مالی توانست دوره راهنمایی خود را سپری کند و بالافاصله دوران دبیرستان خود را آغاز کرد.
این باعث شد که او هم هزینه خود را تامین کند و در کنار درس به کار و تلاش می پرداخت و همیشه شاگرد ممتاز بود.
شروع انقلاب شروع خالصانه ی اوبود.در سال 57 سال سوم دبیرستان بود و در تظاهرات میلیونی بر علیه رژیم شاهنشاهی شرکت می کرد و بعد از پیروزی انقلاب به انجمن اسلامی دبیرستان رفت و با داشتن مدرک دیپلم به بسیج پیوست و از همان ابتدا فرمانده دسته شد.

 

421218029_86397
درسال 59ازدبیرستان دکترشریعتی موفق به اخذ دیپلم شد ودرهمان سال شورحسین و فرمان امام او را در سنگر دفاع از میهن نشاند، سال 64 دررشته علوم اجتماعی جهت ادامه تحصیل پذیرفته شد.اما او تحصیل علم عشق رامقدم دانست، و می گفت اگر عمری باشد پس از جنگ درس را ادامه میدهم همیشه متبسم بود اما غربتی عجیب در چشمانش موج می زد.

دیری نپایید فرمانده ی گردان شد. در عملیات ها خط شکن بود و در طول جنگ چند بار زخمی شد اما دریغ از اندکی ناامیدی و پس از هر بار التیام، دوباره شال غیرت بر کمر بست و راهی خاکریزها شد.

درسال 65 فرماندهی طرح عملیات لشکر 57 شد و سرانجام در دوم اردیبهشت سال 66 در منطقه ی عملیاتی تحت فرمانش( ماووت – عملیات کربلای 10 ) با پیکری زخم دار، چون کبوتری خونین به دیار آشنایان پرگشود.

یادش جاودانه باد…

 

421804151_79963

دیدار حجت الاسلام هادی قبادی با خانواده ی شهید آزادبخت

دیدگاه ها

علي جوزيپور در گفته :

زنده نگهداشتن ياد،شهدا كمتر از شهادت نيست ( مقام معظم رهبري )
خلعت خونين وصال برازند ه و زيبنده هركسي نيست ، مگر شيرمرداني همچون سردار شهيد،عليمردان آزادبخت كه معناي واقعي كلمه جنگ و امام راحل و اسلام عزيز را درك كردند و به دنيا پشت پا زدند تا امروز اين ملت زجر كشيده در سايه خون شهداي عزيز امنيتي پايدار داشته باشد ، گرچه كوتاه و مختصر به ابعاد زندگي اين سردار بزرگ اسلام پرداختيد ولي بازهم بسيار عالي است تا نسلهاي بعدي. بدانند چه در هايي را تقديم نموده ايم تااين نظام بدينجا رسيده است درود بر روح بلند سردار بي ادعا فرمانده محور عمليات كربلاي ده و همه شهداي عزيز

[پاسخ]

اصغر گراوند در گفته :

روحش شاد و یادش گرامی باد

[پاسخ]

فرهنگی در گفته :

کجایید ای شهیدان خدایی بلاجویان دشت کربلایی روحش شاد یادش گرامی

[پاسخ]

اسداله آزادبخت در گفته :

فرماندهی دلاور وبی ادعا که همتایش را کسی ندید.ظرافت و دقت همراه با اعتماد بنفس ازفاکتورهای مهم شهیدعلیمردان بود. درعملیات کربلای 4تنهافرماندهی بودکه موفق شد مواضع موردنظر را فتح کند. کسانی که درشبهای سخت کنار این شهیدبزرگواربوده اند تمرکزوشعور فوق العاده فاتح بودنش را میشناسند. درآن واحد تصمیم میگرفت وعمل میکرد و بعضی مواقع آنچنان صبوربودکه گویی فراموش کرده درحلقه ی محاصره دشمن است. بی باک وبود وجنگنده. شجاعتش را نمیتوان با هیچ قلمی وصف کرد. درمواقع سخت وبحرانی از نیروهایش فاصله میگرفت و چندلحظه به تنهایی ودرخلوت خویش غرق میشد. نمی ترسید نه از مرگ نه از دشمن.وقتی فاصله اش با نیروهای دشمن نزدیک تر میشدیک انرژی مضاعف ویک چالاکی مثال زدنی دروجودش تزریق میگشت. درحین جنگیدن مواظب همه چیز بود بجز خودش . یادش بخیر

[پاسخ]

هدایت امرایی از شهرستان رومشکان در گفته :

شهیدان چراغ راه هدایت همه ماهستند. روح شان شاد یادشان گرامی باد .

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

شهدا را زنده نگه دارید حتی با یک صلوات . به روح بلند شهدا صلوات

[پاسخ]

ابراهيمي در گفته :

سلام و درود خدا به روح پاكش

[پاسخ]

ابراهيمي در گفته :

سلام و درود خدا بر روح پاكش

[پاسخ]

ﻣﺤﻤﺪ ﺁﺯاﺩﺑﺨﺖ در گفته :

ﺩﺭﻭﺩﺧﺪا ﺑﺮﺳﺮﺩاﺭﺷﻬﻴﺪﻋﻠﻴﻤﺮﺩاﻥ ﺁﺯاﺩﺑﺨﺖ ﻓﺨﺮاﺳﻼﻡ ﻭﻃﺎﻳﻔﻪ ﺷﻬﻴﺪﭘﺮﻭﺭﺁﺯاﺩﺑﺨﺖ

[پاسخ]

سلام و درورد خداوند بر شهید علمیردان آزادبخت…
خوبه که هنوز شهدا یاد میشوند. . . .

[پاسخ]

قدرت آزادبخت در گفته :

سلام ودرود خدا برروح پاکش روحش شادویادش گرامی

[پاسخ]

هدایت امرایی از شهرستان رومشکان در گفته :

روحش شاد ویادش گرامیباد شرمنده ایم شهدا

[پاسخ]

لک ماد در گفته :

سرداران لک رهرو امام شهیدان حسین ع به خون خود غلطیدند و رفتند….یادشان گرامی

[پاسخ]

حسین درویشی در گفته :

روحش شاد یادش گرامی باد فرمانده دلاور گردان محبین در عملیات کربلای چهار واقعا شیر مردی بود

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :