کد خبر : 30297
تاریخ انتشار : 16 ژانویه 2017 - 14:51
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 273 بازدید

سرپرست معاونت سیاسی استانداری لرستان در گفت‌وگو با فعالان حزبی: خانه احزاب در لرستان تشکیل می‌شود

خبرنگار هومیان‌نیوز: سرپرست معاونت سیاسی استانداری لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور خبر داد که خانه‌ی احزاب استان لرستان تشکیل می‌شود. خجسته‌پور اولین جلسه­‌ی هم‌اندیشی و گفت‌وگو با دبیران احزاب اصلاح‌طلب، اصول­گرا و مستقل استان لرستان را با دعوت از 47 دبیر حزب و تشکل مجوزدار تشکیل داد و تأکید کرد:«خانه‌ی احزاب استان لرستان تشکیل می‌شود تا گامی […]

خجسته پور

خبرنگار هومیان‌نیوز: سرپرست معاونت سیاسی استانداری لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور خبر داد که خانه‌ی احزاب استان لرستان تشکیل می‌شود.

خجسته‌پور اولین جلسه­‌ی هم‌اندیشی و گفت‌وگو با دبیران احزاب اصلاح‌طلب، اصول­گرا و مستقل استان لرستان را با دعوت از 47 دبیر حزب و تشکل مجوزدار تشکیل داد و تأکید کرد:«خانه‌ی احزاب استان لرستان تشکیل می‌شود تا گامی مهم از سوی دولت تدبیر برای رونق و حمایت از فعالیت حزبی قانونمند برداشته شود».

خجسته‌پور که صبح دوشنبه 27 دی­ماه در سالن جلسات دفتر استاندار لرستان میزبان دبیران احزاب و تشکل‌های مجوزدار استان لرستان بود توضیح داد:«براساس قانون جدید فعالیت احزاب اگر یک حزب در نیمی از شهرهای استان شعبه داشته باشد و مجموع تعداد اعضایش در این شهرها حداقل 150 نفر باشد به­راحتی می­تواند شعبه‌ی استانی حزب هم داشته باشد که قبلاً چنین امکانی در قانون قبلی وجود نداشت».

خجسته‌پور تأکید کرد اولین بار است که در طول سه سال گذشته چنین جلسه‌ای برای شنیدن دیدگاه­ها و نظرات احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل تشکیل می‌شود و البته در گذشته جلساتی تشکیل می‌شده است منتها نه اینگونه که از هر سه گرایش سیاسی{اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل} در یک جلسه حضور داشته باشند.

وی آمار داد:«تا زمان روی کارآمدن دولت تدبیر تعداد 21 مجوز حزبی در استان لرستان صادر شده بود در حالی که در طول سه سال گذشته تاکنون تعداد 26 مجوز فعالیت حزبی صادر شده است و الان تعداد 47 شعبه­ی حزبی در استان لرستان فعالیت دارند که ذیل 25 عنوان فعالیت می‌کنند».

سرپرست معاونت سیاسی استانداری لرستان توضیح داد:«براساس قانون جدید، اگر استانی 15 مجوز حزبی داشته باشد می‌تواند خانه احزاب داشته باشد و خوشبختانه در استان لرستان الان 47 مجوز فعالیت و دفتر حزبی صادر شده است {ذیل 25 عنوان} و تنها پنج نماینده از دبیران احزاب و تشکل‌ها می­توانند درخواست تشکیل خانه احزاب استان را به رئیس خانه احزاب کشور بفرستند و ما هم همه همکاری‌های لازم را برای شکل‌گیری خانه احزاب استان لرستان خواهیم داشت».

خجسته‌پور خطاب به دبیران احزاب و تشکل‌های مجوزدار استان گفت:«احزاب چرخ دنده ماشین مردم‌سالاری دینی هستند؛ حزب ستون فقرات جامعه است؛ احزاب باید به دنبال منابع قدرت بروند؛ اولین منبع قدرت، مشروعیت سیاسی نزد مردم است؛ حزب باید تلاش کند روز به روز مشروعیت خویش نزد مردم را افزایش بدهد؛ دومین منبع قدرت، منابع انسانی حزب است؛ مهم است که بحث آموزش دانش و مهارت سیاسی برای اعضای احزاب جدی‌تر گرفته شود؛ سومین منبع قدرت، این است که منابع مادی را تقویت کنیم؛ از نمایندگان بخواهید قانون یارانه‌ی دولت به احزاب را در مجلس پیگیری کنند؛ از کمک­های فردی و مردمی نیز استقبال کنید؛ همچنین حق عضویت اعضای احزاب را برای تقویت منابع مادی حزب، تقویت کنید؛ تئوری‌‌­پردازی را در فعالیت حزبی باید جدی گرفت؛ باید نقشه­ی راه داشت وگرنه بدون داشتن نقشه راه و بدون تئوری‌پردازی نمی‌توان به سرمنزل مقصود رسید».

وی در بخش دیگری از گفته­هایش آیت‌الله هاشمی را که به تازگی درگذشته است ماه و قمر انقلاب دانست و توضیح داد:«آیت­الله هاشمی ماه انقلاب بود و نورش از حضرت امام (ره) و رهبری گرفته می­شد؛ آیت­الله هاشمی عمر خویش را وقف خدمت به مردم و انقلاب کرد و آیین تشیع او نیز تبدیل به وحدت ملی شد».

خجسته‌پور تصریح کرد همیشه باید پشت سر ولایت فقیه حرکت کرد. سرپرست معاونت سیاسی استانداری لرستان از احزاب خواست فارغ از گرایش‌های سیاسی در رابطه با منافع ملی و منافع استانی هم­صدا باشند و از جذب مشارکت سرمایه‌گذاران خصوصی برای توسعه­ی استان لرستان حمایت کنند.

او توضیح داد:«برای توسعه‌ی استان لرستان هر سال باید 4 هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یابد و دولت به تنهایی نمی‌تواند این مبلغ را برای هر سال تأمین کند و به همین علت، باید از جذب سرمایه‌گذاران خصوصی استقبال و حمایت کرد».   حبیب‌الله خجسته‌پور از اقدامات استاندار لرستان، هوشنگ بازوند در رابطه با کارهای عمرانی و زیربنایی همچون نوسازی فرودگاه خرم‌آباد طوری که این فرودگاه بین­المللی خواهد شد، آزادراه خرم‌آباد به اراک، خلع ید مالک فعلی شرکت پارسیلون و سایر اقدامات عمرانی دفاع کرد و آن­ها را اقداماتی اثربخش برای توسعه‌ی اقتصادی لرستان دانست.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری لرستان از دبیران احزاب و تشکل‌های مجوزدار استان لرستان خواست در زمینه‌ی مسائل اقتصادی و زیرساختی نیز برنامه‌های خویش را تهیه و ارائه کنند.

دیدگاه ها

فعال سیاسی در گفته :

سلام، بین این دبیران احزاب فقط اقایان حمید رشیدی ،محمد اوستا، کرم ملک آسا،شیراوند،گراوند،واقای صالحی و اون خانوم به فکر مردم هستن بقیه متاسفانه خیر

[پاسخ]

شهروند در گفته :

خانه احزاب یک امتياز برای شهرمون هست.تشکر از جناب خجسته پور

[پاسخ]

مریم.ع در گفته :

احزاب لرستان چه اصلاح طلب چه اصولگرا هیچ کار مثبتی واسه مردم نکردن فقط بعضی دبیر حزب که تو تهران کار اقتصادی انجام میدن چند نفر از بچه های خرم آباد رو استخدام کردن ودیگه هیچ. از طریق حزب وحدت و همکاری ملی چند نفرو فرستادن تهران استخدام شدن لطفا اگه کسی شمارشو دفتر این حزب رو داره بفرسته من چهار ساله مدرک لیسانس گرفتم ولی بیکارم یکی واسه بیکاری جوانان این شهر کاری بکنه از علی دولتشاهی هم باید تشکر کنم ایشون هم اگه این پیام رو دید منو استخدام کنه..انشاالله روزی برسه که توی خرم آباد أصلا بیکاری نباشه،خداحافظ

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :