کد خبر : 30769
تاریخ انتشار : 15 فوریه 2017 - 19:03
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 458 بازدید

سرپرست معاونت سیاسی استانداری لرستان: توجه به پدافند سایبری گام برداشتن در مسیر منافع ملی است

خبرنگار هومیان نیوز: سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان در همایش پدافند سایبری و بازدارندگی ملی، گفت:« حراست از اطلاعات فضای سایبری و توجه به موضوع پدافند سایبری، حرکت و گام برداشتن در مسیر منافع ملی است». حبیب الله خجسته‌پور، چهارشنبه 27 بهمن ماه در همایش پدافند سایبری در سالن جهاد کشاورزی استان […]

خبرنگار هومیان نیوز: سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان در همایش پدافند سایبری و بازدارندگی ملی، گفت:« حراست از اطلاعات فضای سایبری و توجه به موضوع پدافند سایبری، حرکت و گام برداشتن در مسیر منافع ملی است».

حبیب الله خجسته‌پور، چهارشنبه 27 بهمن ماه در همایش پدافند سایبری در سالن جهاد کشاورزی استان لرستان (خرم‌‌آباد)، تشریح کرد:«مردم لرستان مردمی شیعه و ولایت مدار هستند و شاهد هستیم که هنوز باب شهادت در این استان باز است».

خجسته‌پور بیان کرد:«اینترنت، انقلاب در ارتباط بین انسانها بود که باعث شد ارتباط بین انسانها بسیار سریع‌تر و قوی‌تر شود و همین باعث شد کوششها برای تسلط بر فضای اینترنت افزایش یابد؛ زیرا تسلط بر این ابزار یکی از راههای کسب قدرت بود و اساساً قدرت در اینجا تسلط بر ارتباطات تعریف شد».

دانش آموخته علم سیاست توضیح داد:«ابزارهای جدید تکنولوژیک همچون اینترنت برای خدمت به بشریت اختراع شده اند اما هستند عده‌ای کج‌اندیش که هماره از تکنولوژی‌های جدید علیه بشریت استفاده کرده‌اند؛ برای مثال کج‌اندیشان از علم جدید به جای خدمت به بشریت برای ساخت بمب اتم استفاده کردند که اختراعی ضد بشریت بود».

دکتر حبیب‌الله خجسته‌پور ادامه داد:«در فضای مجازی هم عده‌ای کج‌اندیش به دنبال هک کردن اطلاعات به قصد رسیدن به مقاصد مختلف رفتند که خود، اقدامی علیه بشریت و یورش به انسانیت است».

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استانداری لرستان اظهار داشت:«امروزه شاهد هستیم در کنار لشکری که به روش صحیح از اینترنت استفاده میکند لشکری هم دنبال هک کردن و سرک کشیدن در اطلاعات شخصی افراد و اطلاعات و داده‌های سازمانها هستند و همین موضوع اهمیت امنیت داشتن فضای سایبری را افزون‌تر می‌کند».

خجسته‌پور تصریح کرد که باید توانایی خود را در محافظت‌کردن از فضای سایبری افزایش بدهیم که این اقدام دقیقاً در راستای صیانت از منافع ملی است.

وی افزود:«همان‌گونه که نیاز است همیشه نیروهای مسلح ما آمادگی‌های رزمی خویش برای مقابله با دشمنان را حفظ و تقویت کنند امروزه نیاز است مهارتهای لازم را برای حراست از اطلاعات فضای سایبری کسب کنیم تا بتوانیم از منافع ملی، دفاع کنیم».

سرپرست معاونت سیاسی استاندار لرستان از مدیران همگی ادارات و دستگاههای اجرایی استان خواست موضوع پدافند سایبری را جدی بگیرند و در این زمینه برنامه ریزیهای لازم را برای صیانت از اطلاعات سازمانی انجام بدهند.

بیان دیدگاه !

نام :