کد خبر : 26595
تاریخ انتشار : 19 می 2016 - 12:44
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 576 بازدید

سفر وزیر کشور به خرم‌آباد/ تجمع تعدادی از کارگران شرکت پارسیلون مقابل استانداری لرستان

صبح پنجشنبه 30 اردیبهشت‌ماه در حالی وزیر کشور، عبدالرضا رحمانی‌فضلی به خاطر الگو شدن استان لرستان به عنوان یکی از استانهای برتر اقتصاد مقاومتی به خرم‌آباد سفر کرد که تعدادی از کارگران شرکت پارسیلون در مقابل استانداری لرستان و جلوی خودروی وزیر کشور تجمع کردند تا فریاد بزنند که 27 ماه است حقوق نگرفته‌اند.   […]

استانداری لرستان

صبح پنجشنبه 30 اردیبهشت‌ماه در حالی وزیر کشور، عبدالرضا رحمانی‌فضلی به خاطر الگو شدن استان لرستان به عنوان یکی از استانهای برتر اقتصاد مقاومتی به خرم‌آباد سفر کرد که تعدادی از کارگران شرکت پارسیلون در مقابل استانداری لرستان و جلوی خودروی وزیر کشور تجمع کردند تا فریاد بزنند که 27 ماه است حقوق نگرفته‌اند.

 

کارگران تجمع‌کننده که از قبل آماده شده بودند جلوی خودرو و کاروان حرکتی وزیر کشور تجمع کنند به محض رسیدن خودروی وزیر کشور به میدان استانداری به سوی خودروی وی هجوم بردند و شعار دادند:

مفسد اقتصادی، اعدام باید گردد.

الله اکبر، الله اکبر

هیهات من‌الذله.

27 ماه است حقوق نگرفته‌ایم…

 

وقتی ساعتی بعد جلسه‌ی ستاد مقاومتی استان لرستان با حضور وزیر کشور و استاندار لرستان، فرمانداران استان و مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان نیز برگزار شد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان، محمدرضا صفی‌خانی که از وی خواسته شد به‌عنوان یکی از مدیران گزارشی ارائه بدهد نیز درباره مطالبات کارگران شرکت پارسیلون صحبتی نکرد و صرفاً یک گزارش کاری کلی از اوضاع صنعت و معدن استان ارائه کرد.

هم‌زمان بیرون از ساختمان استانداری لرستان تعداد کارگران معترض بیکار شده در پارک روبه‌روی استانداری ماندند و در نهایت با همکاری با پلیس متفرق شدند.

صفی‌خانی در گزارش خویش که در حضور وزیر کشور بیان شد گفت که 32 درصد از واحد‌های صنعتی استان لرستان راکد یا نیمه فعال هستند که در مقوله‌ی تقویت اقتصاد مقاومتی باید تلاش کنیم این واحدها فعال شوند.

وی عمده‌ترین مشکلات این واحد‌ها را نبود نقدینگی و کمبود سرمایه‌ در گردش و نیز معوقات بانکی مطرح کرد.

 

وزیر کشور وقتی وارد خرم‌آباد شد ابتدا به بازدید از مجتمع کشت و صنعت لرستان رفت و سپس برای ادای احترام به شهیدان در گلزار شهدای خرم‌آباد حضور یافت و به شهیدان وطن ادای احترام کرد.

مسئولان کشت و صنعت استان لرستان که چند ماه است به همت سرمایه‌گذار اهل عربستان، عبدالله الحی فعال شده است به وزیر کشور گزارش دادند که هم‌اینک تعداد 400 نفر در این مجتمع مشغول به کار هستند.

هنوز کشتارگاه صنعتی این واحد براساس مشاهدات ما افتتاح نشده است و به نظر می‌رسد فعلاً کشت و صنعت در مرحله‌ی ابتدایی پرورش دام و صادرات آن است.

بیان دیدگاه !

نام :