کد خبر : 34116
تاریخ انتشار : 6 ژانویه 2018 - 20:08
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 281 بازدید

سلامِ برف به برخی استان‌های کشور؛ «مهمان سپید» ایران‌گردی کرد

سلام سرد زمستان به برخی شهرهای کشور، کاروکاسبی دستگاه‌های خدماتی را داغ کرد تا روایت برف در استان‌ها حکایتی از خوشحالی مردم باشد و آدم‌برفی‌هایی که در کوچه‌ها پا گرفت. به گزارش هومیان نوز به نقل از مهر، روایت برف در استان‌های مختلف ایران حکایتی است از سفیدپوشی ارتفاعات و شهرها تا خوشحالی مردم و […]

سلام سرد زمستان به برخی شهرهای کشور، کاروکاسبی دستگاه‌های خدماتی را داغ کرد تا روایت برف در استان‌ها حکایتی از خوشحالی مردم باشد و آدم‌برفی‌هایی که در کوچه‌ها پا گرفت.

به گزارش هومیان نوز به نقل از مهر، روایت برف در استان‌های مختلف ایران حکایتی است از سفیدپوشی ارتفاعات و شهرها تا خوشحالی مردم و کشاورزان… این روزها با تشدید نگرانی‌ها از خشکسالی‌ و کم آبی، بارش برف رویدادی فرح‌بخش است.

پسربچه دست در دست مادرش روی برف‌ها آرام گام برمی‌دارد، به پشت سرش که نگاه می‌کند از رد کفش‌هایش روی تن‌پوش سفید زمین ذوق می‌کند و مادرش قول می‌دهد با برف‌های داخل حیاط خانه برایش آدم‌برفی بسازد.

شکر خدا گفتن‌های مردم شهر بیش از هر چیزی به این سرمای برف بر زمین نشسته گرما می‌بخشد و حیاتی در رگ‌های زمین می‌شود، تا از نگرانی این روزهای کاهش بارش‌ها اندکی بکاهد و امیدی شود در دل مردم روستاهایی که مسئولان خبر از بی‌آبی آن‌ها در فصل تابستان می‌دادند.

هنوز آن‌طور که باید سرمای زمستان را حس نکرده‌ایم و بارش‌های طولانی و بی‌وقفه باران را ندیده‌ایم، اما بارش برف در گردنه‌ها و ارتفاعات، در شهرها و روستاهای غرب و شمال کشور امیدبخش است؛ امیدی برای پرباری باغ‌ها و مزرعه‌ها در فصل‌های گرم سال، امیدی برای سیراب شدن مزارع دیم.

بارش برف در برخی استان‌های کشور تعطیلی مدارس را رقم‌زده تا دانش آموزان از موقعیت پیش‌آمده استفاده کنند و علی‌رغم سرمای هوا برف‌بازی در کوچه‌های شهر را از دست ندهند. نیروهای دستگاه‌های خدمت رسان در محورهای مواصلاتی و خیابان‌های اصلی مستقرشده‌اند و برای کمک به رانندگان و تردد روان در جاده‌ها در حالت آماده‌باش قرارگرفته‌اند و هشدار می‌دهند که رانندگان بدون زنجیر چرخ راهی جاده‌های برف و باران خورده نشوند.

پیش‌بینی هواشناسی

سازمان هواشناسی اعلام کرده فردا در بسیاری نقاط کشور بارندگی ادامه خواهد داشت و دمای هوا نیز در استان‌های ساحلی خزر، دامنه جنوبی البرز، استان اردبیل، نیمه شرقی و نواحی مرکزی کشور کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با مهر گفت: با ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور امروز شنبه بارش باران و برف همراه با وزش باد در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، زنجان، ایلام، مرکزی، تهران، قم، قزوین، البرز، جنوب آذربایجان غربی، پاره‌ای از مناطق استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، شمال سمنان و استان‌های گیلان، مازندران و غرب گلستان را شاهد بودیم.

احد وظیفه افزود: فردا نیز بارش باران و برف همراه با وزش باد در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شمال استان‌های خراسان شمالی و رضوی، ارتفاعات سمنان، ارتفاعات تهران، شرق لرستان، چهارمحال بختیاری، فارس، غرب یزد، برخی نقاط استان‌های اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد رخ خواهد داد.

به گفته وی به سبب بارش برف، لغزندگی جاده‌های کوهستانی در مناطق ذکرشده پیش‌بینی می‌شود ازاین‌رو توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

وظیفه تأکید کرد: کاهش دما در روزهای شنبه و یکشنبه در استان‌های ساحلی خزر، دامنه جنوبی البرز و استان اردبیل بین ۳ تا۶ درجه و در روزهای یکشنبه و دوشنبه برای استان‌های واقع در نیمه شرقی و نواحی مرکزی کشور بین ۴ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.

وضعیت ترافیکی

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از راننده‌ها خواست به دلیل بارش برف و باران در بیشتر نقاط کشور، بااحتیاط بیشتری رانندگی کنند.

سرهنگ رحمانی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح آخرین وضعیت راه‌های کشور، گفت: در حال حاضر در استان مرکزی (اکثر محورها)، استان اصفهان(محورهای اصفهان-الیگودرز و نجف‌آباد)، استان آذربایجان غربی(محور تکاب-شاهین دژ)، استان چهارمحال و بختیاری (محور کوهرنگ-مسجد سلیمان گردنه چری) و استان آذربایجان شرقی (محور مراغه-هشترود) شاهد بارش برف هستیم.

وی افزود: همچنین در اکثر محورهای استان‌های کردستان شاهد بارش باران هستیم.

سرهنگ رحمانی ادامه داد: همچنین مه گرفتگی و کاهش دید را در محورهای استان ایلام(محور ایوان-اسلام آباد)، استان لرستان (محورهای الیگودرز-اصفهان و بروجرد-اراک)، استان همدان(گردنه اسدآباد)، استان چهارمحال و بختیاری(محور کوهرنگ گردنه چری)، استان کردستان (محور سنندج-کامیاران) و استان گلستان(محورهای آق قلا-گنبد و گنبد-اینچه) داریم.

بنابراین گزارش، امروز شنبه برخی استان‌ها شاهد بارش برف بودند و برخی دیگر در انتظار بارش‌های برف و باران هستند، در تعدادی از استان‌های کشور نیز برای روزهای آینده بارش باران و برف پیش‌بینی‌شده است، آخرین وضعیت جوی و جاده‌ای برخی استان‌های کشور را در زیر می‌خوانیم.

اصفهان

حسن خدابخش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی ناپایدار در استان اصفهان تا اواسط هفته آینده  است.

وی بیان داشت: از امروز شرایط افزایش ابر در اکثر مناطق استان و بارش باران و برف به‌ویژه در نیمه غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

رئیس پیش‌بینی هوا اداره کل هواشناسی اصفهان تصریح کرد: از امروز تا روز دوشنبه، بارش برف در نواحی غربی و جنوبی استان، در نواحی شمال و مرکز نیز بارش باران و برف و در سایر نواحی احتمال بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: در مناطق بارشی مه آلودگی موجب کاهش دید افقی خواهد شد و همچنین از فردا تا صبح چهارشنبه شاهد افت محسوس دما در سطح استان خواهیم بود.

خدابخش اضافه کرد: امروز هوای اصفهان کمی ابری گاهی با افزایش ابر و وزش باد و احتمال بارش پراکنده همراه است.

وی بیان داشت: فردا هوا قسمتی ابری گاهی افزایش ابر با وزش باد و بارش باران و برف همراه خواهد بود.

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان هم گفت: بارندگی در محورهای غربی استان اصفهان منجر به لغزندگی جاده‌ها و احتمال افزایش تصادفات شده است.

سرهنگ حسین پور قیصری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت جاده‌های استان اصفهان با توجه به پیش‌بینی بارش برف و باران در جاده‌های استان اظهار داشت: در حال حاضر جاده‌های محور غرب استان ازجمله جاده داران – الیگودرز، داران – خوانسار و محورهای منتهی به چادگان لغزنده است و رانندگان باید با احتیاط در این مسیر تردد کنند.

البرز

اداره کل هواشناسی استان البرز هم با توجه به گذر امواج ناپایدار از استان برای محور چالوس بارش برف و باران پیش‌بینی کرد.منصور رحمانیان در گفتگو با مهر ضمن تشریح وضعیت جوی استان، اظهار کرد: تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی حکایت از گذر امواج کم دامنه و ناپایدار سطوح میانی همراه با فرآبار شمالی از منطقه البرز مرکزی دارد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز اضافه کرد: پیامد گذر امواج ناپایدار از استان بارش برف و باران به‌صورت خفیف خواهد بود.

وی با اشاره به بارش برف در ارتفاعات استان، گفت: در حال حاضر شاهد بارش برف و باران در محور کرج – چالوس هستیم، همچنین بیشینه سرعت باد در این محور ۳۰ کیلومتر بر ساعت است.

رحمانیان در بخش دیگری به وضعیت جوی شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفتدر حال حاضر آسمان در شهرستان‌های استان ابری همراه با مه آلودگی است، وزش باد و بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز دمای هوای شهرستان طالقان را منفی ۴ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد.

تهران

بارش برف زمستانی در شمال و شمال شرق استان تهران، سبب سپیدپوش شدن شهرستان دماوند و شهرستان‌های اطراف شد. این بارش در شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند، پردیس، شمیرانات و قسمت‌هایی از تهران گزارش‌شده است.

در دیگر نقاط استان تهران نیز بارش باران سبب تلطیف هوا شد.

درحالی‌که شاخص امروز آلودگی هوای تهران علیرغم بارندگی از صبح امروز همچنان برای گروه‌های حساس ناسالم بود اما تهران اکنون هوای سالمی را تجربه می‌کند.

خراسان جنوبی

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از بارش پراکنده برف طی ۲۴ ساعت آینده در ارتفاعات نیمه شمالی استان خبر داد. علیرضا خندان‌رو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت جوی دمای خراسان جنوبی در ۲۴ ساعت آینده بیان کرد: طی این مدت افزایش ابر را برای غرب استان پیش‌بینی می‌کنیم.

وی بیان کرد: همچنین  در نیمه شمالی استان بارش باران و ارتفاعات این مناطق نیز بارش پراکنده برف را پیش‌بینی می‌کنیم.

خندان‌رو با اشاره به وضعیت دمایی هوای استان در ۲۴ ساعت آینده بیان کرد: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دمای هوا از پنج تا ۹ درجه کاهش می‌یابد.

وی دمای فعلی هوای بیرجند را پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر دانست و گفت: پیش‌بینی می‌شود در روز جاری حداقل دما به ۱۷ درجه سانتی‌گراد برسد.

خراسان شمالی

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی با توجه به فعالیت سامانه بارشی در استان برای فردا یک‌شنبه بارش برف و باران پیش‌بینی کرد.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام وضعیت جوی استان، اظهار کرد: تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای حکایت از فعالیت سامانه سرد و جوی ناپایدار تا اواسط هفته جاری در استان دارد.

مجتبی جلالی افزود: همراهی سامانه سرد با امواج کم ارتفاع و ناپایدار از روز یک‌شنبه تا اواسط هفته منجر به بارش باران و برف پراکنده می‌شود.

وی بابیان این‌که دمای هوا از امروز شنبه ۸ درجه کاهش خواهد داشت، بیان کرد: سامانه بارشی از اواخر روز دوشنبه از استان خارج خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر کمینه دمای هوای استان ۱ و بیشینه آن ۱۲ درجه است.

زنجان

مدیرکل هواشناسی استان زنجان هم که از ورود سامانه بارشی به استان زنجان طی چند روز آینده خبر داده بود، از آغاز بارش برف و باران در این استان خبر داد.

احد یاغموری اظهار کرد: بارش برف و باران جنوب استان را فراگرفته و همچنین در شهرستان طارم بارش برف حاکم است. در این راستا مه در گردنه‌های کوهستانی  حاکم شده و مسافران اگر قصد سفر از این مناطق رادارند حتماً تمهیدات ایمنی و گرمایشی را مدنظر قرار دهند.

یاغموری به وضعیت دمای هوای استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و یادآور شد: دمای هوای استان زنجان سه الی پنج درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد و هوا سرد می‌شود.

رانندگان عبوری خودروهای خود را مجهز به تجهیزات زمستانی، چراغ‌های مه شکن، وسایل گرمایشی، پتو و جیره غذایی خشک کرده و بدون این تجهیزات اقدام به سفر نکنند

محمدامینی در گفتگو با مهر به وضعیت تردد در جاده‌های استان زنجان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بارش برف در محورهای سلطانیه به خدابنده گردنه ده جلال، ابهر به خدابنده، زنجان به بیجار محدوده سعیدآباد، محور زنجان به دندی گردنه پا پایی، زنجان به تهم و تهم به چو رزق حاکم بوده و در این  محدوده‌ها پدیده مه ناپایدار و کاهش دید افقی حاکم است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بارش برف در استان حاکم است پدیده مه در گردنه‌های کوهستانی حاکم است که رانندگان حتماً آستانه دید خود را تقویت کنند.

مسئول مرکز مدیریت راه‌های استان زنجان گفت: در حال حاضر ۲۸ اکیپ راهداری در ۲۸ گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان به‌طور شبانه‌روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می‌دهند و جهت تردد ایمن، همراه داشتن تجهیزات ایمنی و گرمایشی در تمام جاده‌های استان، توصیه می‌شود.

امینی از همه رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان زنجان خواست، از سبقت و سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عجله در ادامه مسیر پرهیز کنند و خودروهای خود را مجهز به تجهیزات زمستانی، چراغ‌های مه شکن، وسایل گرمایشی، پتو و جیره غذایی خشک کرده و بدون این تجهیزات اقدام به سفر نکنند.

کرمانشاه

رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه هم گفت: به علت بارش برف تردد در محور نودشه – نوسود با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

سرهنگ محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: هم‌اکنون در تمامی جاده‌های استان کرمانشاه شاهد بارش باران و لغزندگی جاده‌ها هستیم.

وی افزود: بارش تا فردا صبح هم ادامه دارد تیم‌های راهداری بنا به خواست گشت‌های زمستانی پلیس‌راه هر جا که لازم بوده عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی انجام داده‌اند.

سرهنگ محمد حیدری رئیس پلیس‌راه استان کرمانشاه هم در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: اکنون در تمامی جاده‌های استان کرمانشاه شاهد بارش باران و لغزندگی جاده‌ها هستیم.

وی افزود: بارش تا فردا صبح هم ادامه دارد تیم‌های راهداری بنا به خواست گشت‌های زمستانی پلیس‌راه هر جا که لازم بوده عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی انجام داده‌اند.

وی تأکید کرد: باک پر از سوخت، برف‌پاک‌کن و بخاری سالم، لاستیک‌های آج‌دار از الزامات خودروها در سفرهای زمستانی است.

به گفته سرهنگ حیدری تمامی راه‌های استان کرمانشاه اکنون باز است و هیچ مشکل ترافیکی در جاده‌ها مشاهده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه رانندگان باید با تجهیزات کامل زمستانی به سفر بروند، اعلام کرد: نیروهای تمامی پاسگاه‌های پلیس‌راه در سطح استان در آماده‌باش هستند تا به تردد خودروها کمک کنند.

کرمان

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان هم از کاهش دما تا پایان هفته در استان کرمان خبر داد و گفت: طی دو روز آینده بارش باران و برف را در استان کرمان خواهیم داشت.

مریم سلاجقه در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت آب‌وهوا استان کرمان در هفته جاری اظهار داشت: امروز فقط افزایش ابر را در استان کرمان داریم و پدیده خاصی طی امروز وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه از بعدازظهر یکشنبه ۱۷ دی‌ماه ناپایداری‌ها ازجمله افزایش ابر، وزش باد، بارش برف و باران را تا بعدازظهر دوشنبه ۱۸ دی‌ماه خواهیم داشت، افزود: بارش‌ها در مناطق کوهستانی به‌صورت برف است.

سلاجقه با اشاره به اینکه از روز دوشنبه تا پایان هفته کاهش محسوس دما را خواهیم داشت، تصریح کرد: امروز کرمان سردترین مرکز را بین مراکز استان‌های کشور با پنج درجه زیر صفر داشته است و تا پایان هفته با کاهش دما در مناطق غربی و جنوب غرب روبرو هستیم.

وی گفت: با توجه به‌احتمال بارش برف در مناطق مرتفع و سردسیر در مسیرهای راهوری مه و لغزندگی را برای صبح دوشنبه و سه‌شنبه خواهیم داشت و مردم در این مسیرها نکات ایمنی را رعایت کنند.

گلستان

مدیرکل هواشناسی گلستان هم از نفوذ سامانه سرد بارشی به گلستان و کاهش دمای ۱۲ درجه‌ای در گلستان خبر داد.

نوربخش داداشی در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با آخرین الگوهای پیش‌یابی در سطح استان گلستان اظهار کرد: از عصر امروز شنبه سامانه سرد بارشی از سمت غرب به استان گلستان نفوذ می‌کند و موجب کاهش ۱۲ درجه‌ای دما استان گلستان می‌شود.

وی افزود: بارش برف و مه غلیظ در ارتفاعات، بارش باران و وزش باد ازجمله پیامدهای این سامانه سرد است.

داداشی ادامه داد: این سامانه تا اواخر یکشنبه‌شب در استان فعال خواهد بود و بعدازآن به‌تدریج از استان خارج خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: در این ایام شهرهای غرب استان گلستان دمای بین یک تا سه درجه و شهرهای شرق استان دمای بین صفر و یک درجه را تجربه خواهند کرد.

گیلان

مناطق جلگه‌ای و کوهستانی استان گیلان هم  با نفوذ سامانه سرد و بارشی شاهد بارش باران و برف و کاهش ۶ تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوا است.

 مناطق جلگه‌ای و کوهستانی استان گیلان با نفوذ سامانه سرد و بارشی در کرانه جنوبی دریای خزر شاهد بارش باران و برف در این مناطق و کاهش ۶ تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوا است.

گفتنی است دمای هوا در مناطق جلگه‌ای بین ۳ تا ۶ درجه و در مناطق کوهستانی ۶ تا ۱۵ درجه کاهش می‌یابد.

رانندگانی که قصد دارند در جاده‌های کوهستانی تردد کنند باید وسایل گرمایشی و زنجیر چرخ همراه داشته باشند. دریای خزر هم از امروز شنبه برای فعالیت‌های دریانوردی به‌ویژه صید نامناسب خواهد شد.

لرستان

مدیرکل مدیریت بحران لرستان هم با اشاره به بارش برف و باران در استان جزئیات بارندگی‌های اخیر در این استان را اعلام کرد.

رضا آریایی در گفت‌وگو با رسانه‌ها در سخنانی با اشاره به جزئیات بارندگی‌ها در لرستان اظهار داشت: مقدار بارش نقطه‌ای سامانه اخیر تا ساعت ۱۰ صبح امروز شنبه در شهرستان پلدختر ۱۱ میلی‌متر، کوهدشت ۱۰ میلی‌متر و خرم‌آباد هفت میلی‌متر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین میزان بارش‌ها در دوره چگنی هفت میلی‌متر، ازنا شش میلی‌متر، الشتر پنج میلی‌متر، نورآباد پنج میلی‌متر، بروجرد چهار میلی‌متر، دورود سه میلی‌متر و الیگودرز نیز دو میلی‌متر بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان متوسط بارندگی‌ها در استان را شش میلی‌متر اعلام کرد و گفت: بارش در ارتفاعات و نقاط سردسیر استان به شکل برف بوده است.

آریایی یادآور شد: بارش‌ها مجدداً از عصر امروز در استان شروع‌شده و تا بامداد فردا به‌صورت متناوب ادامه خواهد داشت.

مرکزی

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی هم در سخنانی گفت: با توجه به آغاز بارش برف و باران در استان مرکزی از شب گذشته، در حال حاضر محورهای مواصلاتی استان لغزنده است.

ایرج کهریزی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان مرکزی از شب گذشته، اظهار داشت: هم‌اکنون شاهد امتداد فعالیت موج بارشی که از شب گذشته وارد آسمان استان مرکزی شده در تمامی شهرستان‌های این استان به‌غیراز دو شهرستان خمین و دلیجان هستیم.

وی افزود: باوجود حجم بارش‌ها تردد در تمامی محورهای مواصلاتی سطح استان مرکزی در حال حاضر در جریان بوده و با توجه به لغزندگی سطح محورها همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است چراکه تردد در برخی از نقاط بدون زنجیر چرخ ممکن نیست.

همدان

به دنبال بارش برف در استان همدان نیز مراکز پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی شهرستان رزن در نوبت بعدازظهر تعطیل شد. همچنین رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تویسرکان از دپوی ۳ هزار تن ماسه و نمک در راهدارخانه‌های این شهرستان برای برف‌روبی خبر داد.

ابراهیم نانکلی در گفتگو با مهر اظهار داشت: راهدارخانه دولایی در مسیر تویسرکان به جوکار و راهدارخانه مرکزی در مسیر تویسرکان به کنگاور با آغاز فصل سرما برای ارائه خدمات‌ در حالت آماده‌باش هستند.

وی با اشاره به ارائه خدمات‌دهی ماشین‌آلات برف‌روب راهداری برای تسهیل و روان‌سازی تردد وسایل نقلیه و مردم افزود: با آغاز بارش برف از شب گذشته، عملیات برف‌روبی در مسیرهای حوزه استحفاظی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این شهرستان انجام‌شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین در راهدارخانه‌های این شهرستان یادآور شد: ۱۸نیروی عملیاتی و ۷ نیروی پشتیبانی عملیات راهداری زمستانی را در این شهرستان عهده‌دار هستند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان هم از بارش برف و پدیده مه گرفتگی در برخی محورهای استان همدان خبر داد.

حمید پرورشی خرم در گفتگو با مهر اظهار داشت: بارش برف از ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته آغازشده و در برخی محورهای همدان ادامه دارد که راهداران در محورهای اصلی و فرعی استان همدان مشغول عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی هستند.

وی با اشاره به اینکه از صبح امروز بارش برف در محورهای استان همدان فروکش کرده است، افزود: راهداران به همراه ماشین‌آلات راهداری برای سرکشی از راه‌های روستایی اعزام‌شده‌اند.

پرورشی خرم افزود: هم‌اکنون برخی گردنه‌های استان شامل اسدآباد، دولایی، گرین و آزادراه ساوه همدان با پدیده مه‌گرفتگی روبروست و تردد در محورها را بااحتیاط بیشتر همراه کرده است.

پرورشی خرم یادآور شد: بیشترین بارش برف در سطح محورهای شهرستان ملایر گزارش‌شده و هم‌اکنون نیز بارش پراکنده در برخی محورهای استان ادامه دارد.

بنابراین گزارش، هرچند که این روزها برخی استان‌ها روزهای سرد و یخی را سپری می‌کنند اما هنوز در برخی مناطق ایران برف زمستانی مهمان شهرها نشده است که امید می‌رود در ادامه فصل زمستان روند بارش‌ها استمرار داشته باشد.

بیان دیدگاه !

نام :