کد خبر : 28899
تاریخ انتشار : 19 اکتبر 2016 - 17:49
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 639 بازدید

سه ترمیم در یک روز

  خبر/ خبرنگار هومیان‌نیوز: سه وزیر دولت تدبیر در یک روز استعفا کردند. روزهاست شایعه شده است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی رفتنی است؛ بالاخره این  شایعه رنگ واقعیت به خود گرفت و چهارشنبه 28 مهرماه قطعی شد که او استعفا کرده است و سیدعباس صالحی با حکم رئیس‌جمهور سرپرست وزارتخانه شد. صالحی […]

تدبیر

 

خبر/ خبرنگار هومیان‌نیوز:

سه وزیر دولت تدبیر در یک روز استعفا کردند.

روزهاست شایعه شده است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی جنتی رفتنی است؛ بالاخره این  شایعه رنگ واقعیت به خود گرفت و چهارشنبه 28 مهرماه قطعی شد که او استعفا کرده است و سیدعباس صالحی با حکم رئیس‌جمهور سرپرست وزارتخانه شد. صالحی دکترای فلسفه دارد.

افکار عمومی فکر می‌کرد فقط جنتی استعفا می‌کند و به‌یک‌باره دولت تدبیر شاهد استعفای سه وزیر در یک روز بود.

وزیر آموزش و پرورش نیز که با خطر استیضاح روبه‌رو بود و مدام تکذیب می‌کرد که قرار است استعفا کند استعفا کرد و استعفایش مورد پذیرش رئیس جمهور قرار گرفت.

فعلاً معاون پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش، بطحایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش است و علی‌اصغر فانی با وزارتخانه خداحافظی می‌کند. همواره عملکرد فانی مورد انتقاد بوده است.

تیرماه 94 بود که مجلس نهم فانی را استیضاح کرد ولی موفق شد دوباره رأی اعتماد بیاورد. حالا خبر می‌رسید که قرار است مجلس دهم نیز وی را استیضاح کند.

محمود گودرزی نیز که وزیر ورزش و جوانان است استعفا کرد و رئیس‌جمهور، سکان وزارت را به عنوان سرپرست به دست نصرالله سجادی سپرده است.

سجادی گزینه‌ی سوم پیشنهادی روحانی به مجلس نهم بود که مجلس نهم به او رأی اعتماد نداد.

این استعفاها در یک روز رخ داد و به نظر می‌رسد خواست رئیس‌جمهور برای ترمیم کابینه بوده است.

عقب‌نشینی جنتی در برابر مخالفان کنسرت‌های موسیقی باعث دلخوری رئیس‌جمهور از او شد.

عملکرد وزیر آموزش و پرورش ، فانی نیز مورد انتقاد بود و می‌رفت که مجلس دهم وی را استیضاح کند. تخلفات مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان نیز از جمله علل تشدید مخالفت‌ها با وی بود.

اگرچه فانی یک روز پیش از خبر رسمی استعفا استعفایش را رد کرده بود اما استعفای رسمی وی نشان داد که خواست رئیس‌جمهور نیز رفتن فانی از وزارتخانه است و این خواست باید اجرا شود.

گودرزی نیز عملکردش همیشه از طرف بخش‌هایی از حوزه‌ی ورزش کشور مورد انتقاد بوده است و به نظر می‌رسد استعفا کردن او نیز با رضایت رئیس‌جمهور بوده است.

گزینه‌ی نخستین روحانی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علی جنتی بود که فرزند آیت‌اله احمد جنتی است و از مجلس نهم رأی اعتماد گرفت.

گزینه‌ی نخستین روحانی برای وزارت آموزش و پرورش محمدعلی نجفی بود که مجلس نهم به وی رأی اعتماد نداد.

گزینه‌ی نخستین روحانی برای وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر بود که مجلس نهم به وی رأی اعتماد نداد؛ گزینه‌ی دوم رضا صالحی امیری بود که او هم نتوانست رأی اعتماد بگیرد. گزینه‌ی سوم نصراله سجادی بود که مجلس نهم به او نیز اعتماد نکرد.

گزینه‌ی چهارم محمود گودرزی بود که مجلس نهم به وی اعتماد کرد.

سه استعفا چند ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری روی می‌دهد؛ این انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه سال آینده به‌صورت هم‌زمان با انتخابات شوراهای شهر و روستا برگزار می‌شود.

بیان دیدگاه !

نام :