کد خبر : 30164
تاریخ انتشار : 6 ژانویه 2017 - 15:24
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 305 بازدید

سه سال زیرساخت سازی دولت تدبیر در روستاهای لرستان

خبرنگار هومیان‌نیوز: وقتی دولت تدبیر روی کار آمد و سکان سیاست اجرایی مملکت را در اختیار گرفت تعداد 180 روستای استان لرستان، به گفته‌ی استاندار، هوشنگ بازوند، با تانکر آبرسانی می‌شدند. این رقم با برنامه‌ریزی عملی برای آبرسانی به روستاهای استان در حال حاضر به 48 روستای بالای 20 خانوار کاهش یافته است. قرار است […]

%d8%b1%d9%88%d8%b3%d8%aa%d8%a7

خبرنگار هومیان‌نیوز: وقتی دولت تدبیر روی کار آمد و سکان سیاست اجرایی مملکت را در اختیار گرفت تعداد 180 روستای استان لرستان، به گفته‌ی استاندار، هوشنگ بازوند، با تانکر آبرسانی می‌شدند.

این رقم با برنامه‌ریزی عملی برای آبرسانی به روستاهای استان در حال حاضر به 48 روستای بالای 20 خانوار کاهش یافته است. قرار است تا تیرماه 96 تعداد 184 روستای استان لرستان از نعمت آب سالم لوله‌کشی شرب بهره‌مند شوند.

براساس آمار شرکت آب و فاضلاب روستایی استان لرستان در حال حاضر 97 درصد از روستاهای استان از نعمت آب لوله‌کشی شرب بهره‌مند هستند.

اما دولت در این سه سال گذشته نزدیک به 600 روستای استان را نیز گازدار کرده است. در سال 92 و به گفته‌ی استاندار لرستان، هوشنگ بازوند تعداد 327 روستای لرستان از گاز لوله‌کشی بهره‌مند بودند در حالی که در این سه سال نزدیک به 600 روستای استان به گاز رسیده‌اند و قرار است تا پایان سال اقتصاد مقاومتی تعداد یک هزار روستای لرستان از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

هم‌چنین معاون عمرانی استاندار لرستان، محمد اصلانی شهریورماه امسال و هم زمان با گرامیداشت هفته‌ی دولت خبر داد به ملت که تا پایان امسال همه‌ی روستاهای بالای 10 خانوار استان لرستان از نعمت برق بهره‌مند می‌شوند.

تعداد 195 روستای لرستان نیز مجهز به خط «اِی دی اِس اِل» شده‌اند.

دولت تلاش می‌کند با زیرساخت‌سازی در روستاها کانون‌های جمعیتی روستا را تثبت کند و مانع مهاجرت به شهرها شود زیرا روستا مرکز تولید کشاورزی، دام‌داری و باغ‌داری است.

درحال حاضر از جمعیت یک میلیون و نزدیک به هشتصد هزار نفری استان لرستان بیش از 680 هزار نفر در روستاها زندگی می‌کنند.

اما همراه با زیرساخت‌سازی اهمیت دارد که ایجاد درآمد پایدار در روستاها و افزایش درآمد سرانه‌ی خانواری روستاییان نیز مورد توجه قرار گیرد. هم‌چنین تسهیلات بانکی کم‌بهره به روستاییان که خود از جمله تولیدکنندگان کالاهای استراتژیک غذایی جامعه هستند می‌تواند کانون‌های جمعیتی روستا را تثبیت کند.

این مهم است که کشاورز، دام‌دار یا باغ‌دار علاوه بر بهره‌مندی از زیرساخت‌های عمرانی، حمل و نقلی، آموزشی و بهداشتی، هماره در مسیر پایدار بودن درآمد و البته رشد آن حرکت کند.

بیان دیدگاه !

نام :