کد خبر : 26295
تاریخ انتشار : 15 آوریل 2016 - 21:13
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 665 بازدید

سیلاب دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور را به خرم‌آباد کشاند/ احمدی: با همه توان به کمک آسیب‌دیدگان شتافته‌ایم

  دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور، علی‌اصغر احمدی ظهر جمعه 27 فروردین‌ماه به خرم‌آباد آمد و در جلسه ستاد حوادث غیرمترقبه استان که ریاست استاندار لرستان تشکیل شد شرکت کرد. در این جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان حضور داشتند و احمدی خطاب به ایشان گفت:«ما به‌عنوان جمعیت هلال احمر کشور در این […]

احمدی

 

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور، علی‌اصغر احمدی ظهر جمعه 27 فروردین‌ماه به خرم‌آباد آمد و در جلسه ستاد حوادث غیرمترقبه استان که ریاست استاندار لرستان تشکیل شد شرکت کرد.

در این جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان حضور داشتند و احمدی خطاب به ایشان گفت:«ما به‌عنوان جمعیت هلال احمر کشور در این موقع بحران در کنار مردم هستیم و تلاش می‌کنیم با حداکثر توان و امکاناتمان به مردم آسیب‌دیده از سیلاب کمک کنیم».

احمدی بیان داشت:«البته متأسفانه در سال 94 ما از نظر بودجه‌ای مشکلات بسیار بزرگی داشتیم ولی در همین هم شرایط هم رسالت ماست با همه امکاناتی که داریم به مردم کمک کنیم».

وی توضیح داد:«برنامه‌ی ما برای سال 95 این است که در همه روستاهای کشور خانه هلال ایجاد کنیم به این معنی که از اهالی که تمایل دارند به صورت داوطلبانه با ما همکاری کنیم نیروهایی آموزش‌های لازم را خواهند دید و همین آموزشها در مواقع بحران بسیار اثربخش خواهد بود».

او ادامه داد:«برنامه داریم در محلات شهرها نیز همین طرح خانه هلال را اجرایی کنیم چرا که ما یک تشکل غیردولتی هستیم و رسالت داریم آموزش عمومی و مشارکت مردمی را تقویت کنیم».

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت:«هم‌چنین تشکیل یک نیروی واکنش سریع از دیگر برنامه‌های ماست که امسال اجرایی می‌شود و ما باید بتوانیم بین هفت تا حداکثر هشت دقیقه به محل حادثه برسیم».

علی‌اصغر احمدی اظهار داشت:«هم‌چنین در استان لرستان بر منبای آمایش سرزمینی برنامه داریم مکان پایگاه‌های جمعیت هلال احمر استان را تغییر بدهیم».

احمدی تشریح کرد:«هم شهردار هم مسئولان استان به طور حتم به امکاناتی برای مقابله با سیلاب نیاز داشته‌اند که ما هم در حد توانمان پای کار بوده‌ایم و هستیم».

وی تصریح کرد:«اینکه جمعیت هلال احمر استان به قایق امدادی نیاز دارد حتماً ما تأمین می‌کنیم و در بحث اینکه به بالگرد جدید برای استان لرستان نیاز است ما خریدهایی داریم که البته استان لرستان هم حتماً در اولویت خواهد بود».

توضیح هومیان‌نیوز: گفتنی است یک فروند بالگرد هلال احمر در فرودگاه خرم‌‌آباد به صورت دائمی مستقر است منتها بنا به گفته‌ی استاندار لرستان، هوشنگ بازوند، در مواقع بحرانی جوی این بالگرد خیلی به کمک استان نمی‌آید زیرا در شرایط بدی آب و هوا قادر به پرواز نیست. از این رو به نظر می‌رسد بالگردهای جدید خریداری شده در کشور احتمالاً توانایی پرواز در شرایط جوی بارانی و برفی را خواهند داشت.

در چند روز گذشته به طور بی‌سابقه‌ای میزان باران در شهر خرم‌آباد به بیش از 150 میلی‌متر رسید که باعث سیلاب شد. این میزان باران درطول 30 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

بیان دیدگاه !

نام :