کد خبر : 32480
تاریخ انتشار : 24 جولای 2017 - 06:09
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 264 بازدید

شاخصهای انتخاب شهردار

شهرام شرفی: به‌زودی شورای اسلامی پنجم شهر خرم‌آباد شروع به فعالیت می‌کند و بی‌تردید، اولویت نخست کاری آن انتخاب شهردار خواهد بود. شهردار چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ اول: او باید قبلاً سابقه کاری مرتبط با حوزه مدیریت شهری داشته و با مشکلات و معضلات شهر آشنا باشد؛ دوم: شهره به سلامت کاری، مالی و […]

شهرام شرفی:

به‌زودی شورای اسلامی پنجم شهر خرم‌آباد شروع به فعالیت می‌کند و بی‌تردید، اولویت نخست کاری آن انتخاب شهردار خواهد بود.

شهردار چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

اول: او باید قبلاً سابقه کاری مرتبط با حوزه مدیریت شهری داشته و با مشکلات و معضلات شهر آشنا باشد؛

دوم: شهره به سلامت کاری، مالی و اخلاقی باشد و روحیه و شخصیت رفتاری تعامل با دیگر سازمان‌ها و ادارات دولتی داشته؛ به عبارت دقیق‌تر نگاه به تجربه کاری قبلی وی نشان بدهد که او از روحیه سیستماتیک بهره‌مند است و نگاه جزیره‌ای به مدیریت و معضلات و مشکلات اجتماعی نداشته باشد؛ بهره‌مندی از روحیه تعامل با مدیران دولتی برای رفع مشکلات شهر از خصوصیات مثبت یک مدیر شهرداری است.

سوم: تخصص و تجربه کاری مرتبط با تخصص‌های حوزه کاری شهرداری داشته باشد تا عنصر شایسته‌‌گزینی لحاظ شود؛

چهارم: نگاه به تجربه کاری قبلی وی نشان بدهد که روش کاری مدیریت ستادی منضبط و مدیریت میدانی نظارتی مستمر داشته است؛ این نکته مهم است که در شهرداری، کارها به‌گونه‌ای است که مدیران بایستی روش مدیریت میدانی و نظارت‌های مستمر مشاهداتی داشته باشند. همچنین انضباط مالی و مبارزه جامع با فساد اداری از مشخصات یک مدیر سالم و کارآمد است.

پنجم: نگاه به تجربه کاری قبلی وی نشان بدهد که او از روحیه پاسخگویی به رسانه‌ها برخوردار است؛ امروزه، زمانه‌ی رسانه است و یک مدیر توانمند علاوه بر پایه مدیریتی باید چهره رسانه‌ای هم داشته باشد و از روحیه تعامل پاسخگویانه با رسانه‌ها برخوردار باشد.

ششم: نگاه به تجربه کاری قبلی نشان بدهد که روحیه کار تیمی و گروهی دارد و تقسیم کار مدیریتی مبتنی بر سلسله مراتب و مبتنی بر نظارت را به خوبی بلد است و مدیریت به معنی هماهنگ‌سازی تیم را می‌داند.

دیدگاه ها

سیدصادق محمدی وفایی در گفته :

بنیتایی که بوی علی اصغر می دهد!
خبری با سوزی بالا شنیدم ! می گویند به بنیتای هشت ماهه جرعه جرعه مرگ را نوشانده اند !
طفل هشت ماهه و این همه سنگ دلی ؟! معصومه تازه به دنیا آمده که کشتن ندارد ؟!
خیال می کردم همه بی رحمی ها از آن داعشی هاست؛ دریغا باورم شد در ایران نیز بعضی بوی داعش می دهند!٠
از زنده به گور شدن دختران در عصر جاهلیت خبر داشتم ولی باورم نمی شود نازدانه ای هشت ماهه در دل تابستان ، در ماشینی در و شیشه بسته زیر آفتاب سوزان رها شود تا لحظه لحظه ذره ذره با حالی نالان و گریان و دست و پازنان مرگی سرشار از تلخی در کام او ریخته شود !
ای ناکسانی که آن ماشین را با بنیتایش ربودید چرا آن دختر معصومه را در سالروز حضرت معصومه ـ س ـ در گوشه ای از پارک و خیابان نگذاشتید ؟!
چرا این همه از انسانیت تهی شدید که تیر مرگ را به طفلی بی چاره ، غریب و بی کس و با چشمانی باز شلیک کردید؟!
چرا دل هر ایرانی را آتش زدید؟!
چرا مادری را از زندگی ساقط کردید؟!
چرا دل پدری را کباب کردید؟!
آیا نمی دانستید صدها سال است کمر تاریخ از داغ پرپر شدن علی اصغر چند ماهه شکسته است و هرسال برایش سیل اشک به راه می افتد . پس چرا شما نیز حرمله زمان شدید؟!
راستی چرا شما نیز ننگ بشریت شدید؟!
https://telegram.me/seratsadegh

[پاسخ]

ولی اله آزادبخت در گفته :

ببخشید ربط و خلط این جنایت با موضوع انتخاب شهردار چیست؟؟؟

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :