کد خبر : 33465
تاریخ انتشار : 2 نوامبر 2017 - 10:45
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 229 بازدید

شهرداری و تیم‌داری!

شهرام شرفی: سازمانی در سیستم اداری شهرداری خرم‌آباد وجود دارد که نامش سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری است. شاید برخی توقع‌های سطحی از این حوزه، به‌سرعت ذهن را روی این گزاره ببرود که از رسالت‌های کاری شهرداری، تیم‌داری است! در حالی که وظیفه شهرداری، توسعه‌ی شهری است که البته بخشی از این توسعه‌ی شهری، بخش ورزش […]

شهرام شرفی:

سازمانی در سیستم اداری شهرداری خرم‌آباد وجود دارد که نامش سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری است.

شاید برخی توقع‌های سطحی از این حوزه، به‌سرعت ذهن را روی این گزاره ببرود که از رسالت‌های کاری شهرداری، تیم‌داری است!

در حالی که وظیفه شهرداری، توسعه‌ی شهری است که البته بخشی از این توسعه‌ی شهری، بخش ورزش است.

اما، نه تیم‌داری؛ بلکه در حوزه‌ی توسعه‌ی شهری در بخش ورزش، این رسالت برای شهرداری هست که به توسعه‌ی زیرساخت‌سازی‌های درون شهری برای تقویت ورزش‌ همگانی بپردازد.

توجه به سلامت همگانی اجتماعی با این موضوع که شهرداری بیاید خودش رأساً تیم‌داری کند، متفاوت است و این دو مقوله‌ی‌ی جدا از هم است.

در بخش فرهنگی نیز که یک بخش از توسعه‌ی شهری است، رسالت شهرداری تقویت شاخص‌های جامعه‌پذیری فرهنگ توسعه و آگاهی‌بخش مداوم به شهروندان در راستای حقوق و تکالیف شهروندی است. فرهنگ توسعه از متغیرهای مختلفی شکل گرفته است که رسالت شهرداری در بخش فرهنگی، تقویت آنهاست تا سطح فضائل اخلاقی و سطح مسئولیت‌پذیری شهروندی افزایش یابد.

اخیراً یکی از اعضای شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفته است شهرداری به تیم‌داری تیم خیبر، رو می‌آورد! (نقل به مضمون).

چنانچه گفته شد تیم‌داری، رسالت ذاتی شهرداری نیست اما تقویت زیرساخت‌سازی‌های کالبدی و فیزیکی برای توسعه‌ی ورزش همگانی از وظایف ذاتی شهرداری هر شهری است؛ از این روست که بهتر است مدیران شهرداری و نیز اعضای شورای اسلامی شهر، نه به سوی تیم‌داری که به‌سوی زیرساخت‌سازی و تقویت زیرساخت‌های ورزش همگانی بروند.

آشکار است هزینه‌هایی که برای تیم‌داری می‌شود در شرایطی که شهرداری خرم‌اباد با کمبود شدید اعتباری و حتی نپرداختن دستمزد‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، باید به اولویت‌های اولی‌تر، اختصاص یابد و چنانکه اگر قرار است هزینه‌ای در بخش ورزش صورت گیرد، چه بهتر است بر منبای شاخص توسعه‌ی شهری، نه برای تیم‌داری، بلکه برای تقویت زیرساخت‌های ورزش همگانی شهری تخصیص یابد.

بیان دیدگاه !

نام :