کد خبر : 31502
تاریخ انتشار : 27 آوریل 2017 - 10:23
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 421 بازدید

شورای شهر سیاسی یا تخصصی ؟!

    روح الدین طرهانی نژاد” این روزها حجمی از پیام‌های امیدوارکننده از وعده‌های کاندیداها در فضای شهرها به گوش می‌رسد؛ این صداها گواهی بر آغاز ماراتنی است که قانون برای آن نزدیک به یک هفته زمان در نظر گرفته است که بناست با شروع تبلیغات هر کاندیدا شورا از توانایی‌ها و ویژگی‌های خود را […]

 

 

روح الدین طرهانی نژاد”

این روزها حجمی از پیام‌های امیدوارکننده از وعده‌های کاندیداها در فضای شهرها به گوش می‌رسد؛ این صداها گواهی بر آغاز ماراتنی است که قانون برای آن نزدیک به یک هفته زمان در نظر گرفته است که بناست با شروع تبلیغات هر کاندیدا شورا از توانایی‌ها و ویژگی‌های خود را به مردم عرضه کنند تا سرانجام برای به دست گرفتن پارلمان محلی انتخاب شوند.
اما «نامزدهای انتخاباتی چگونه باید خود را به مردم بشناسانند؟» این اولین سوالی است که به ذهن آقا یا خانم کاندیدا می‌رسد؛ هر چند که پس از برگزاری چند دوره انتخابات شوراها ، یقینا نامزدهای انتخاباتی در طول این ادوار روش‌های گوناگونی را برای معرفی خود به رای‌دهندگان آزموده‌اند که کاندیداهای این دوره نیز می‌توانند با بهره‌گیری از این تجارب در چارچوب قانون تبلیغات خود را انجام داده و رای مردم را جلب و ، وارد شورا می شوند..
با اینکه اخبار مربوط به کاندیدهای انتخابات شورای شهر نقل محافل داغ شبکه های اجتماعی و مباحث فامیلی شهرها و روستاها در این روزها شده است…..
ترکیب سنی کاندیداهای احتمالی شورای هر شهری نسبت به ادوار گذشته تغییر کرده است و این دور شاهد عرض اندام جوانان تحصیل کرده ای هستیم که از لحظه ثبت نام خود از جهات مختلف زیر ذره بین شهروندان برخی شهرها قرار می گیرند…..

این انتخابات یک تفاوت آشکار با ادوار گذشته دارد می توان به ثبت نام تعداد بیشتر کاندیداها اشاره ای داشت با اینکه از ظرفیت تبلیغی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی توسط تعدادی از این افراد در این عرصه و اعلام حضور افرادمدارک مرتبط با توسعه شهری دارند، اشاره کرد

از تبلیغات چهره به چهره و خانه به خانه بعضی از کاندیداها که بگذریم، و نشست های شبانه و روزانه برخی کاندیدای که هنوز به دنبال جذب رای سنتی یا همان طایفه ای خود می باشد بیشترین حاشیه های این ایام تبلیغات غیررسمی را به خود اختصاص داده است، طوری که روزانه خبر این نشست ها و نتیجه بعضی از این جلسات شنیده می شود
هر چند با یک حساب سر انگشتی اگر به تعداد کاندیدا برخی شهرها که نزدیک به صدنفر هستند که اگر تک تک این افراد به ساکنان همان شهر مراجعه کنند هرچند که برخی چند بار مراجعه می کنند باعث گرفتن آرامش روحی و جسمی از خانوارها می شود که باید این روش تبلیغ هم تغییر کند….
اما در خصوص اولویت‌های یک شورای خوب برای شهر باید گفت: شورا باید برای شهر و مردم شهر تصمیم‌گیری کند به همین دلیل اعضای آن باید تخصص لازم را داشته باشند.
کاندیدا ها شورای شهر باید این مهم را بدانند تمامی نگاه‌های سیاسی باید در خدمت به موفقیت و توسعه شهر باشد تا عقب‌ماندگی‌های گذشته جبران شود.
هرچند با اینکه ساخت چند پل در شهرهای یزرگ نشان از پیشرفت شهر نیست، که معیارهای یک شهر موفق در تمامی دنیا مشخص است و حتی در کشور خودمان نیز شهرهای موفق نمادهای مشخص نیز دارند که متأسفانه در برخی شهرها پیشرفت را تنها در گرو چند پل وبهسازی و آسفالت چند خیابان می دانیم ….
عضو شورا باید حداکثر اطلاعات از وضعیت شهر و مردم را در اختیار داشته باشد، یک پزشک فوق تخصص یا جراح مغز و اعصاب که دارای جایگاه بالایی است اما باید دید که آیا در شورای شهر متخصص قلب و یا مغزو…… می‌تواند کارایی داشته باشد.
اما از هرچیز که بگذریم تبلیغات این روزها کاندیدای شوراهای شهرها که آستین همت را برای توسعه و آبادانی شهرشون را در شعار ها و کمپین ها تلگرامی مشاهده میکنیم نظر هر ببننده را به خود جلب می کند برخی شعارهای را ندا می زنند که فقط تا روز انتخابات از آنها استفاده می کنند و بعد از آن را به فراموشی می سپارند ….
اما در یک جمله پایانی می توان به تمام مباحث پایان داد که مااگر می خواهیم شهری توسعه یافته داشته باشیم باید به صداقت وعمل افراد دارای تخصص اعتماد کنیم و به دور از طیف بندی ها سیاسی ، جناحی ،طایفه ای افراد موردنظر را انتخاب کنیم تا خودمان و شهرمان ارامش داشته باشد….

بیان دیدگاه !

نام :