کد خبر : 27889
تاریخ انتشار : 20 آگوست 2016 - 14:15
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 564 بازدید

شورای نویسندگان سیمره به صیدمحمدخان چه گفت؟

صبح شنبه 30 مردادماه نماینده خرم‌آباد و دوره‌چگنی، محمد بیرانوندی به بازدید از دفتر هفته‌نامه‌ی سیمره رفت. مدیرمسئول این هفته‌نامه کیانوش رستمی است. در این بازدید و البته گفت‌وگو، برخی مهم‌ترین اعضای شورای نویسندگان هفته‌نامه‌ی سیمره حضور داشتند. آن‌ها دیدگا‌ه‌هایشان را در رابطه‌ی با توسعه‌ی استان با محمد بیرانوندی در میان گذاشتند از جمله: باید […]

بازدید دو

صبح شنبه 30 مردادماه نماینده خرم‌آباد و دوره‌چگنی، محمد بیرانوندی به بازدید از دفتر هفته‌نامه‌ی سیمره رفت.

مدیرمسئول این هفته‌نامه کیانوش رستمی است. در این بازدید و البته گفت‌وگو، برخی مهم‌ترین اعضای شورای نویسندگان هفته‌نامه‌ی سیمره حضور داشتند.

آن‌ها دیدگا‌ه‌هایشان را در رابطه‌ی با توسعه‌ی استان با محمد بیرانوندی در میان گذاشتند از جمله:

باید تلاش کرد زیرساخت‌های راه‌سازی در لرستان تقویت شود و راه‌آهن از اصفهان به لرستان بیاید و به ایلام برسد تا لرستان به‌عنوان وصل‌کننده‌ی شرق به غرب کشور عمل کند.

هم‌چنین مهم است که بیش از پیش توسعه‌ي راه‌های روستایی نیز مورد توجه قرار گیرد. مسیر لرستان کاملاً یک مسیر میان‌بر است و اهمیت دارد که اصفهان از راه لرستان به کرمانشاه و به بازارهای کشور عراق وصل شود.

مهم است که به اصل 48 قانون اساسی توجه شود؛ این اصل می‌گوید توزیع ثروت و درآمد و امکانات باید در جامعه عادلانه باشد؛ متأسفانه الان این توزیع عادلانه نیست و استانی هم‌چون لرستان از محرومیت رنج می‌برد.

اگر ما پروژه‌ی انتقال آب کاکارضا به خرم‌آباد را بدون ساخت سدهای سراب تلخ و مخمل‌کوه دنبال کنیم چندان به نتیجه‌ای مطلوب نمی‌رسیم بلکه این مهم است که در کنار انتقال آب کاکارضا به خرم‌آباد سدهای سراب تلخ و مخمل کوه هم ساخته بشوند تا ظرفیت پذیرش آب از 17 میلیون مترمکعب به 40 میلیون مترمکعب افزایش یابد.

باید برای رفع مشکلات مردم و پیگیری‌ها در بین نمایندگان اجماع ایجاد شود؛ با اجماع نمایندگان است که می‌توان به جنگ مشکلاتی چون بیکاری و سایر معضلات استان رفت.

مهم است که نماینده در حوزه‌های گوناگون کمیته‌های تخصصی داشته باشد؛ این کمیته‌ها از صاحب‌نظران هر حوزه تشکیل می‌شود و نظرات کارشناسی شده به نماینده ارائه می‌دهد. هم‌چنین کمیته‌ها باید برنامه‌های تخصصی برای رونق هر بخش را به نماینده ارائه بدهند تا نماینده بتواند سرشار از اطلاعات و داده مطالبات مردم را به صورت کارشناسی شده و قوی پیگیری کند.

هفت خوان عبور سرمایه‌گذار را باید برداشت؛ نباید مدیران میانی اداره‌ها در کار سرمایه‌گذاران اختلال ایجاد کنند. مهم است که اداره‌ها به‌ویژه مدیران میانی آنها نهایت همکاری را با سرمایه‌گذاران داشته باشند تا لرستان هم رونق سرمایه‌گذاری را به چشم ببیند.

مهم است که فرهنگ مطالبه‌گری در بین مردم تقویت شود؛ متأسفانه الان لرستان اولین یا دومین استان فراموش‌شده است. عملکرد گذشته‌ی نمایندگان قبلی ما هم ضعیف بوده است. باید کمیته‌های مشورتی در حوزه‌های متعدد کاری تشکیل شود و بازوی قوی مشورتی یک نماینده باشند.

مهم است که یک نماینده هر شش ماه یک‌بار گزارش کاری‌ فعالیت‌هایش را به مردم ارائه بدهد. مردم باید بدانند نمایندگانشان چه کارهایی کرده‌اند و در حال پیگیری چه کارهایی هستند.

گفتنی است مجلس دهم، هشتم خردادماه 95 شروع به کار کرده است.

در حال حاضر محمد بیرانوندی و محمدرضا ملکشاهی‌راد نمایندگان مردم خرم‌آباد و دوره‌چگنی در مجلس دهم هستند. بیرانوندی، اصلاح‌طلب و ملکشاهی‌راد اصولگراست.  

بیان دیدگاه !

نام :