کد خبر : 31480
تاریخ انتشار : 22 آوریل 2017 - 20:22
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 660 بازدید

شکایت پدر داغدیده از بیمارستان کوهدشت / قتل کودک پیش از تولد

  طی تماسی از طرف جناب آقای احسان درویشی، مبنی بر قصور پزشکی از سمت شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان کوهدشت، ایشان از این سازمان شاکی بوده و درخواست داشت تا هومیان نیوز، صدای خانواده اش شود. ضمن اینکه هومیان، حق پاسخگویی را برای مسئولان بیمارستان و شبکه ی بهداشت محفوظ می داند، توجه […]

نتیجه تصویری برای علامت سوال

 

طی تماسی از طرف جناب آقای احسان درویشی، مبنی بر قصور پزشکی از سمت شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان کوهدشت، ایشان از این سازمان شاکی بوده و درخواست داشت تا هومیان نیوز، صدای خانواده اش شود. ضمن اینکه هومیان، حق پاسخگویی را برای مسئولان بیمارستان و شبکه ی بهداشت محفوظ می داند، توجه مخاطبان عزیز را به توضیحات احسان درویشی جلب می کند:
متاسفانه روز گذشته بیمارستان کوهدشت عامل اتفاقی ناگوار برای خانواده بنده شد. در جریان این حادثه، نوزاد دختری که قاعدتاً باید چند روز از تولدش می گذشت، به دلیل سهل انگاری و بی توجهی مسئولین بیمارستان، مجموعه ی آنها و پزشک متخصص زنان و زایمان این بیمارستان، پیش از دیده گشودن، چشم از جهان فرو بست.
بر اساس تقویم وضع حمل همسرم، طبق روال باید 26 فروردین (یعنی درست 5 روز پیش) فرزندم به دنیا می آمد. از چند روز پیش از تاریخ مقرر، همسرم به صورت روزانه و مکرر برای چک کردن وضعیت بچه و بستری شدن و وضع حمل احتمالی، به پزشک متخصص خود -خانم دکتر رمضان پور- مراجعه و هر بار او را پس فرستاده و مدعی شده اند که هنوز زمان مقرر فرا نرسیده است. این اتفاق هر روز تکرار شده و تا روز 31 فروردین تداوم داشته که با اصرار مادر بچه، از وی سونوگرافی گرفته شده که نتیجه ی آن سلامت کامل بچه بوده اما همچنان دستوری برای بستری صادر نمی شود.
با توجه به گذشت نزدیک به یک هفته از زمان استاندارد وضع حمل و نگرانی والدین، به هر طریق ممکن و با “پادرمیانی و سفارش” شخصی “آشنا” بالاخره بستری مادر باردار برای صبح روز جمعه 1 اردیبهشت صادر شده و موافقت می شود که با تزریق آمپول مخصوص، زایمان به صورت طبیعی صورت گیرد. اما این “اصرار بر زایمان طبیعی” پس از گذشت 6 روز از تاریخ مقرر وضع حمل و بی خیالی پرسنل و پزشک مخصوص نسبت به حال مادر و بچه نتیجه ی دردناک و غیر قابل جبرانی را رقم می زند. پس از بستری و تست های اولیه مشخص می شود، قلب دخترک معصوم کار نمی کند و این فرشته ی زیبا نفس نمی کشد. پس از انجام سونوگرافی مشخص می شود که دختری که تا دیروز زنده بود و قرار بود مایه ی خوشحالی و برکت خانه و خانواده ای شود، چند ساعت؛ تنها چند ساعت پیش از تولد، بند نافش گره خورده و این دنیای فانی و بی رحم را برای همیشه ترک کرده و خانواده اش را در اندوهی عمیق فرو برده است.
کودکی که بیش از 40 هفته میهمان مادرش بود و پیش از آنکه به آغوش خانواده اش برسد، به علت قصور در مراحل زایمان و کوتاهی مجموعه بهداشت و درمان این شهرستان، به دست خاک سپرده خواهد شد.
به کدام گناه و به چه علت، مادران این سرزمین باید هر بار شاهد چنین مصائبی شده و داغ بر دلشان تا ابد بماند؟
مسئول این بی کفایتی ها کیست و کیست که باید پاسخگو باشد؟ چند مادر دیگر باید داغدار شوند و چند پدر باید پشتشان از این درد بشکند تا فکری به حال این وضعیت بشود؟
نتیجه چه خواهد بود؟ آیا باز هم جریان را باید ماست مالی کرد و با زد و بندهای همیشگی قضیه را مثل این فرشته ی بی گناه در نطفه خفه کرد یا برخوردی شرافت مندانه با بانیان این اتفاقات صورت خواهد گرفت؟
سیل بی کفایتی اگر یکبار باعث مرگ کودکانی معصوم چون “آدرینا” می شود، بارها نیز کودکانی را به سینه ی خاک می کشد که هر کدامشان آرزوی زیبایی برای والدین خود بوده اند. این حق فرزندان سرزمین من نیست و بی تردید باید دکتر امینی زاده و دکتر طولابی و مجموعه ی “تحت فرمان” آنها پاسخگوی این قتل نفس باشند. بی تردید هم به خاطر نفس های نازنین این بچه ی ناکام و هم به خاطر دردهای عمیق همسرم و رنجی که بر خودم وارد آمده و البته به خاطر مردمان سرزمینم که بناست هر بار یکی از آنها در مسلخ بهداشت و درمان این شهر قربانی شوند، این ماجرا را با جدیت و تا نقطه ی آخر پیگیری خواهم کرد.

___________-

منتظر جوابیه مسئولان بیمارستان هستیم

دیدگاه ها

کوهدشتی در گفته :

باشما و خانواده محترمان همدردی کرده و ازخدای قادرمتعال برای شما و همسرتان آرزومندم.همچنین از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی لرستان،شبکه بهداشت و درمان شهرستان و مهمچنین مسئولان بیمارستان امام خمینی درخواست پاسخگویی و پذیرش اشتباه خویش را دارم

[پاسخ]

امید در گفته :

این اولین بارنیست که دربیمارستان کوهدشت شاهد قتل چندین نفربه علت قصوروبی اهمیتی کادرپزشکی هستیم.چه زنانی که به علت نقص عمل سزارین جان خودراازدست ندادند!!!

[پاسخ]

کرمی در گفته :

باسلام واحترام وعرض تسلیت به خانواده درویشی
باید به عرض برسانم که بنده حقیر وکالت یک پرونده رادر همین شهرستان کوهدشت پذیرفتم که در هیات بدوی شهرستان اقدام به صدور حکم برایت نمودند ولی بااعتراض این حقیر در هیات تجدید نظر نظام پزشکی استان که شامل 13عضو میباشند بااکثریت ارا حکم بدوی رانقض را نقض وحکم محکومیت صادرشد. وموارد متعددی ازاین دست در همین شهرستان اتفاق می افتد .حالا انشاله حکم قطعی هیات عال نظام پزشکی تایید شود طی مصاحبه ان را رسانه ای ومتن حکم رامنتشرخواهم کردومقاله ای نیز در همین رابطه که عدم اگاهی اکثریت وقاطبه مردم تقدیم عموم خواهد شد که اینجانب نیز در بالابردن سطح اگاهی مردم نقشی جزیی داشته باشم وبه حقوق پزشکی خودشان اگاهی داشته باشند.

[پاسخ]

کرمی.وکیل پایه یک دادگستری در گفته :

با عرض سلام وتسلیت به خانواده دخترک معصوم بنده وکالت چندین پرونده درهمین شهر راداشته ام که علت عمده این اتفاقات قصور پزشکی وکادر همراه ان بوده اند واحکامی را درمراجع ذیصلاح که صادر شده اند به اطلاع وتصاویر انها را منتشر خواهم کرد ومقاله ای نیز در همین رابطه نگارش شده که در زمان خودش ودر جهت بالابردن سطح اگاهی مردم عزیز شهر منتشر خواهم نمود با تشکر

[پاسخ]

شهروند در گفته :

واقعا جای تاسف فراوان دارد از این همه مسئول …..بمیرم واسه اون نفسای فرشته کوچولو

[پاسخ]

ولی اله آزادبخت در گفته :

ما از صحت وسقم ماجرا بی خبریم و تخصصی هم در این وادی نداریم اما سهل انگاریها ودست روی دست گذاشتنهای بسیاری
از این جماعت را به کرات ومرات نشنیده ایم، به چشم خویشتن دیده ایم که این دیگر تخصصی نمی خواهد. وجدان بیداری که به قول
ویکتور هوگو،خدای حاضر در انسان هست ،می خواهد
از بدیهیات وعینیات است.وقتی بوی تعفن ندانم کاری کاری به مشام تیز آدم می خورد،زود آن را می فهمد که این هم تخصص نمی
خواهد. بهر روی احسان عزیز با تو هم دردیم و چه باید کرد ؟حاجت بر قاضی حاجات می بریم وبرایت کیمیایی وگرانبهایی دگر می طلبیم…

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :