کد خبر : 27893
تاریخ انتشار : 20 آگوست 2016 - 15:25
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 582 بازدید

صیدمحمدخان به اهالی سیمره چه گفت؟ نخواستن‌های گذشته باعث محرومیت لرستان شد!

نماینده خرم‌آباد و دوره‌چگنی، محمد بیرانوندی صبح شنبه 30 مردادماه راهی دفتر هفته‌نامه‌ی سیمره شد تا نزدیک به سه ساعت را در فضایی «گپ‌وگفتی» با اهالی سیمره سپری کند. بازدید صیدمحمدخان از دفتر سیمره همراه شد با گفت‌وگو درباره‌ی مسائل گونه‌گون استان و اعضای شورای نویسندگان این هفته‌نامه نیز هرکدام دیدگاه‌های خویش درباره توسعه‌ي استان […]

صیدمحمدخان

نماینده خرم‌آباد و دوره‌چگنی، محمد بیرانوندی صبح شنبه 30 مردادماه راهی دفتر هفته‌نامه‌ی سیمره شد تا نزدیک به سه ساعت را در فضایی «گپ‌وگفتی» با اهالی سیمره سپری کند.

بازدید صیدمحمدخان از دفتر سیمره همراه شد با گفت‌وگو درباره‌ی مسائل گونه‌گون استان و اعضای شورای نویسندگان این هفته‌نامه نیز هرکدام دیدگاه‌های خویش درباره توسعه‌ي استان را مطرح کردند.

صیدمحمدخان در جمع سیمره‌ای‌ها چنین گفت:

«وضعیت استان بحرانی است و باید یک نهضت همگانی مطالبه‌گری در استان تقویت شود؛ نقش رسانه‌ها و نخبگان در این نهضت پررنگ و مهم است و باید تقویت شود».

«به تنهایی فقط فریاد زدن در مجلس برای توجه ویژه به مشکلات اقتصادی استان کافی نیست؛ بلکه باید ما نمایندگان به صورت جدی و مستمر از طریق وزیران پیگیری‌های مستمر و مداوم داشته باشیم؛ در بخش جامعه هم چنانچه گفتم یک نهضت فراگیر مطالبه‌گری در بین مردم و نخبگان و مسئولان باید به‌راه بیفتد تا بتوانیم یک صدا و متحد برای رفع محرومیت تلاش کنیم».

«تخریب همدیگر اصلاً راه به جایی نمی‌برد و کاملاً به ضرر توسعه‌ی استان است؛ همه باید به هم کمک کنیم و مطالبات توسعه‌ای و عمومی مردم را به صورت ویژه پیگیری کنیم».

«خوشبختانه در بین نمایندگان فعلی استان بر سرمسائل توسعه‌ای و منافع عمومی مردم اجماع هست؛ التبه در موضوع انتصابات اختلاف دیدگاه داریم ولی برای مطالبات عمومی و توسعه‌ای مردم اجماع داریم و باید مردم هم ما را یاری کنند تا بتوانیم مشکلات را رفع کنیم».

«در مطرح کردن مطالبات مردم باید به‌گونه‌ای قوی و کارشناسی شده عمل شود؛ ما کمیته‌های تخصصی مشورتی را تشکیل داده‌ایم تا بتوانیم به صورت قوی و اثرگذار با وزیران بر سر مطالبات اقتصادی استان چانه‌زنی کنیم».

«در گذشته نخواستن‌ها باعث محرومیت ما شده است؛ باید مطالبه‌محور باشیم و مطالبه‌گری را در بین مردم تقویت کنیم به همراه پیگیری مستمر تا به نتیجه برسیم».

«در حال حاضر زمین‌های آبی کشاورزی استان لرستان 23 درصد کل زمین‌های کشاورزی این استان است؛ در حالی که در کشور میانگین آبی بودن زمین‌های کشاورزی 46 درصد است؛ ما مجدانه پیگیر تخصیص بیشتر آب به بخش کشاورزی استان لرستان هستیم».

«متأسفانه وضعیت ما در بخش تخصیص آب خوب نیست و خوشبختانه نمایندگان بر سر رفع این مقدار کم تخصیص آب اجماع دارند که قرار است هر 9 نماینده این مطالبه‌ی مهم را از وزیر نیرو بخواهیم».

«کارخانه پارسیلون خلع ید شده است؛ به زودی به یک کنسرسیوم واگذار می‌شود و خواسته‌ی ما هم تسریع در این روند است و پیگیر هم هستیم؛ در مورد شرکت های ماشین‌‌سازی و پرس هم احتمالاً همان فرمول کنسرسیوم اجرایی می‌شود».

«32 درصد آب حوضه سد کرخه از آن استان لرستان است در حالی که ما فقط 13 درصد حق برداشت داریم این اصلاً عادلانه نیست و ما تلاش می‌کنیم سهم بیشتری از تخصیص آب از وزارت نیرو دریافت کنیم».

«در بحث عملکرد مدیران نیز نگاه بنده این است که همیشه 20 جایگزین 19 شود نه اینکه یک نیرو کنار گذاشته شود نیرویی ضعیف‌تر بیاید.

ملاک ما کارآمدی و توانمندی افراد است؛ اگر جایی ببینیم توانمندی وجود ندارد حتی اگر آن مدیر هم‌فکر بنده هم باشد بر سرمنافع استان و مردم با او رودربایستی ندارم و از عملکردش حمایت نخواهم کرد».

«گاهی برخی سرمایه‌برداران تحت لوای نام سرمایه‌گذار وارد استان می‌شوند و تسهیلات را در جای دیگری هزینه می‌کنند؛ ما باید مراقب این سوءاستفاده‌کنندگان هم باشیم و البته در عین حال از گسترش سرمایه‌گذاری در استان حمایت کنیم».

«به هیچ عنوان بنده حمایت نمی‌کنیم از اینکه نیروهای مخالف دولت تدبیر در این دولت منصب مدیریتی بگیرند زیرا نیرویی که در این دولت به منصب مدیریتی می‌رسد به طور حتم باید دولت دکتر روحانی را قبول داشته باشد».

گفتنی است دفتر هفته‌نامه‌ی سیمره در خیابان شریعتی خرم‌آباد روبه‌روی اداره راهنمایی و رانندگی قرار دارد.

دیدگاه ها

لر اصیل در گفته :

نماینده محترم ضد و نقیض حرف زدید اگر یک ادم لایق و کاردان در استان باشد و با خط فکری روحانی موافق نباشد نباید او را کنار گذاشت بلکه باید در خدمت به استان و مردم از توانایی ایشان استفاده شود در ارتباط با مطالبه گری مردم این جریان خیلی وقت است در مردم ایجاد شده است ولی نمی گذارند صدای مردم به گوش مسئولان برسد همین وب سایت ها نظرات انتقادی محترمانه مردم پخش نمی کنند شما باید در صورت لزوم از رسانه اعلام کنید و از مردم بخواهید وارد صحنه شوند راه حل مشکلات استان همین است ببینید خیلی راحت اب استان بردند قم و اصفهان و خوزستان و خود ما دچار کمبود شدید اب هستیم اینجا شماباید از مردم درخواست کنید وارد میدان شوند چونکه مشکل مرگ و زندگی است نه باید راحت گذشت وگر نه فاز های بعدی انتقال اب استان درراه است این بار برای اباد کردن بیابان های کاشان تا دیر نشده بجنبید

[پاسخ]

شهروند2 در گفته :

امیدواریم روزی فرابرسدکه مسئولین استان 20 درصدی ازتلاش خودشان راصرف عمران وآبادانی استان نمایندواز80 درصدباقیمانده برای تداوم وتقویت موقعیت وصندلی های خودشان استفاده کنندبنده درطول سه سال اخیرکه مدیریت یک مجتمع روستایی رابرعهده دارم به عینه تجربه کرده ام مدیران مدارسی که توقع کارازمن نداشته اندبه مدارس آنهاکمتررسیدگی کرده ام فکرکردم شایدمدارسشان نیازی ندارندکه چیزی نمیخواهندوبیشترانرژی خودرامصروف مدارسی کرده ام که مدیرمطالبه گرداشته انددرسطح کلان نیزاوضاع براین منوال است

[پاسخ]

كارشناس در گفته :

جناب آقاي بيرانوند با سلام و عرض ادب به حضور حضرت عالي، مي شود بفرماييد چه كميته هايي تشكيل داده ايد، اعضاي كميته هاي مشورتي تان چه كساني هستند و چه تخصص ها و صلاحيت هايي براي مشورت دادن دارند؟

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

آقای بیرانوندی شما که بهتر می دونید مسئولین همشهری خودمان چه فشاری به مطالبه گران معشوره وارد کردند.

[پاسخ]

لرستانی در گفته :

لرستان آرادمیشود دراین 4سال!!!!

[پاسخ]

لرستانی در گفته :

لرستان آباد میشود

[پاسخ]

لیسانس بیکار در گفته :

درود بر خستگی ناپذیران هفته نامه سیمره. خدا قوت.

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :