کد خبر : 25961
تاریخ انتشار : 18 مارس 2016 - 22:16
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 1,248 بازدید

عیادت مدیرکل ارشاد کردستان و رییس ارشاد کامیاران از احمدعلی جوزی پور

  به گزارش هومیان نیوز، احمد علی جوزی پور فرزند ارشد زنده یاد مومنعلی جوزی پور، معروف به مومه است. وی از هنرمندان پیش کسوت کوهدشت است که اکنون در بستر بیماری به سر می برد.     حجت الاسلام جعفری مدیرکل ارشاد کردستان و اسداله آزادبخت رییس ارشاد کامیاران و برخی هنرمندان کوهدشتی در […]

IMG_20160213_125047

 

به گزارش هومیان نیوز، احمد علی جوزی پور فرزند ارشد زنده یاد مومنعلی جوزی پور، معروف به مومه است. وی از هنرمندان پیش کسوت کوهدشت است که اکنون در بستر بیماری به سر می برد.

 

3

 

حجت الاسلام جعفری مدیرکل ارشاد کردستان و اسداله آزادبخت رییس ارشاد کامیاران و برخی هنرمندان کوهدشتی در منزل احمدعلی جوزی پور حضور یافتند تا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی زنده یاد استاد مومه، از فرزند ارشد وی عیادت کنند. مومه هنرمند کم نظیر و تاثیرگذار عرصه ی موسیقی و نمایش لرستانی، متولد 1285 ه ش از مادیان رود ضرونی کوهدشت است که لطیفه های شیرینش که در واقع نقدهای اجتماعی دنیای  پیرامونش بود، او را در غرب کشور به چهره ای مشهور تبدیل کرد.

00010

زنده یاد استاد مومه

استاد مومه مقام های این سرزمین به ویژه مور و هوره را به خوبی می شناخت و اجرا می کرد. عروسک خودساخته اش به نام مردنمکی سال ها چشم تماشاگران را خیره ساخت و سبک عروسک گردانی اش که ابداع خویش بود به نام وی در اذهان ثبت است. امروزه بیشتر ترانه های او را خوانندگانی از لرستان و کردستان اجرا می کنند.

 

1

 

استاد مومه سال 1373 در جشنواره کوچ و در سال 76 در جشنواره موسیقی های حماسی، آیین ها و آوا های مقامی کشور در تهران نگاه منتقدین را به شگفت واداشت.

وی در 11 اردیبهشت  1378 به دیار باقی شتافت.

 

2

4

5

6

7

8

 

دیدگاه ها

رضاامرایی در گفته :

ازخداوندبزرگ سلامتی اش راخواستاریم.انشااله

[پاسخ]

بیان دیدگاه !

نام :