کد خبر : 29922
تاریخ انتشار : 16 دسامبر 2016 - 07:16
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 475 بازدید

غذاهای محلی لرستان بر سر سفره‌ی ایرانی در شیراز

خبرنگار هومیان‌نیوز: لرستان از جمله چهار استانی است که در جشنواره‌ی «سفره‌ی ایرانی، فرهنگ گردشگری» در شیراز شرکت کرده است. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان، دیانوش چراغی، صبح جمعه 26 آذرماه به خبرنگار هومیان‌نیوز می‌گوید:«این جشنواره با حضور استان‌های لرستان، چهار محال و بختیاری، فارس و کهگیلویه و بویر […]

%d8%ba%d8%b0%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%ad%d9%84%db%8c

خبرنگار هومیان‌نیوز:

لرستان از جمله چهار استانی است که در جشنواره‌ی «سفره‌ی ایرانی، فرهنگ گردشگری» در شیراز شرکت کرده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان، دیانوش چراغی، صبح جمعه 26 آذرماه به خبرنگار هومیان‌نیوز می‌گوید:«این جشنواره با حضور استان‌های لرستان، چهار محال و بختیاری، فارس و کهگیلویه و بویر احمد در باغ ملی شیراز از 25 تا 27 آذرماه برپاست».

به گفته‌ی چراغی هدف آن است فرهنگ سفره‌ی ایرانی و نیز غذاهای محلی و سنتی به‌عنوان یکی از پتانسیل‌های گردشگری به گردشگران معرفی شود.

چراغی آمار می‌دهد:« هشت غرفه‌ی لرستان مربوط به صنایع دستی و سوغات است؛ یک سیاه چادر نیز برپا شده است تا غذاهای محلی لرستان و نیز پخت نان محلی برای گردشگران عرضه شود؛ همچنین جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان لرستان به گردشگران عرضه می‌شود».

چراغی تصریح می‌کند اجرای مراسم آیینی و موسیقی سنتی لرستان نیز از برنامه‌های غرفه‌ی استان لرستان است که با استقبال گسترده‌ي بازدیدکنندگان و مسئولان استان فارس روبه‌رو شده است.

به گفته‌ی چراغی مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز از موسیقی سنتی لرستان استقبال کرده‌اند.

چراغی توضیح می‌دهد:«در این جشنواره لباس‌های محلی استان لرستان نیز عرضه می‌شود».

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان ادامه می‌دهد:«مسابقه‌ی آشپزی غذاهای محلی بین گروه‌های داخلی هر استان به تاریخ 26 آذرماه در مجتمع گردشگری سرزمین سبز در شیراز برگزار می‌شود و برندگان به جشنواره‌ی کشوری آشپزی غذاهای محلی و سنتی راه می‌یابند».

به گزارش خبرنگار هومیان‌نیوز:

این نمایشگاه جشنواره‌ای، هم‌زمان با ایام میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) در شیراز برپا شده است.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس برنامه دارد هم گردشگران با غذاهای سنتی و محلی آشنا شوند و هم طرح تجاری‌سازی غذاهای سنتی ایران را در رستوران‌های استان فارس، کلید بزند.

نشست‌های تخصصی مرتبط با صنایع دستی، غذاهای محلی و خوراک ایرانی نیز در این جشنواره برپاست.  فارس از مهم‌ترین شهرهای گردشگری کشور شمرده می‌شود؛

به‌گونه‌ای که نوروز هر سال بیش از چهار میلیون نفر راهی فارس می‌شوند تا از آثار تاریخی هم‌چون تخت جمشید، آرامگاه‌های حافظ و سعدی و امثال اینها دیدن کنند.

به طور متوسط در طول سال تعداد 100 هزار گردشگر خارجی نیز که از دیگر کشورها راهی ایران می‌شوند استان فارس را برای «گردشگری تاریخی» انتخاب می‌کنند.

استان فارس سه هزار اثر تاریخی ثبت ملی دارد و چهار اثر تاریخی این استان نیز در فهرست آثار جهانی ثبت شده است.

بیان دیدگاه !

نام :