کد خبر : 32194
تاریخ انتشار : 22 ژوئن 2017 - 20:29
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 363 بازدید

غربالگیری مدیران دردولت دوازدهم

  سیدحسین موسوی: باورم نیست ز بد عهدی ایام هنوز قصه ی غصه که در دولت یار آخر شد ساقیا لطف نمودی قدحت پر می باد که به تدبیر تو تشویش خمار آخر شد به نظرمی رسد دولت دوازدهم راهی سخت و پر چالش در پیش خواهد داشت؛ وظیفه همراهان و یاران دولت در پسا […]

 

سیدحسین موسوی:

باورم نیست ز بد عهدی ایام هنوز
قصه ی غصه که در دولت یار آخر شد
ساقیا لطف نمودی قدحت پر می باد
که به تدبیر تو تشویش خمار آخر شد
به نظرمی رسد دولت دوازدهم راهی سخت و پر چالش در پیش خواهد داشت؛ وظیفه همراهان و یاران دولت در پسا انتخابات بسی سنگین تر و سخت تر از قبل خواهد بود، تخریب ها و سیاه نمایی ها علیه دولت قوت خواهد گرفت و تمام کاستی ها را پس از بزرگنمایی به دولت نسبت خواهند داد. روحانی و دولتش سخت ترین روزهای مدیریت و مظلوم ترین دولت تاریخ ایران خواهد بود، اختیارات دولتش تقلیل خواهد یافت و انتظارات از عملکردش روز به روز ترفیع داده می شود. هر توفیقی به حساب رقیبش و هر ضعف و کاستی به حساب وزیرش نوشته خواهد شد.
اما پاشنه آشیل دولت مدیران ناهماهنگ(یاران شنبه)هستند، کسانی که دل در گرو گفتمان اعتدالی و اصلاحات نداشته و فقط تا زمانی سکوت می کنند که دستی در ثروت دولت و پایی بر کرسی ریاست دارند و اگر روزی این دولت به کارش پایان دهد، اولین گروهی خواهند بود که علیه عملکردش شمشیر گستاخی از نیام برخواهند کشید؛ و بدتر از همه وجود مدیران ژله ای است که در همه ی شرایط و با همه ی جریان های سیاسی حالت پذیرند و با مدیریت های شلخته و کج دار و مریض که عنان مدیریت شان در دست دیگران است و خود مترسکی در قالب مدیرند، وجودشان سم مهلکی برای توسعه و پیشرفت برنامه های دولت خواهد بود. بدور از ادب سیاسی است که مدیری در راس امور دولت باشد و در تنگناها و در برابر هجمه ها علیه دولت سکوت اختیار کند و حتی در حمایت از دستاوردهای مهم و شاخص دولت کوتاهی کند اما برای تصدی ریاست گوی سبقت از دلسوزان دولت و نظام برباید.
دولت تدبیر باید دامن به کمر بزند و نیک بداند که اگر نبود از خود گذشتگی جوانان وفعالان اصلاح طلب، هجمه های رقیب او را زمین گیر کرده بود، سربازانی جوان و مدیرانی بروز که برای تدوام برنامه ها و سیاست های دولت در صحنه رقابت انتخابات سنگ تمام گذاشتند.
گویا قرار است مرگ جای بازنشستگی تعریف شود و مدیران تا جان در تنشان باشد تن به بازنشستگی ندهند و سرمایه جوان کشور هم برای پادویی و طبقداری این کهنه سیاسان جیب بلند دوخته و ثروت اندوخته همواره در صحنه های سرنوشت ساز کشور دست مایه و نیرو محرکه ای برای فرصت سازی آنان حضور داشته باشند. بدنه ی فرسوده و خسته ی مدیریت ارشد برخی شهرستان ها و به حاشیه کشیدن تخصص ها به بهانه استفاده از تجربه ها در شأن مدیریت اعتدالی و اصلاحی دولت نیست، اما روحانی فراموش نخواهد کرد که قبل از انتخابات عده ای فرصت طلب کاسه به دست برمسند ریاست سوار شدند و در لیست امید جای گرفتند و به بهارستان راه یافتند؛ اما روزی که هجمه ها و تخریب علیه دولتش اوج گرفت این عده یا هم صدای مخالفان شدند یا سر در گریبان سکوت فرو کردند او فراموش نکرده است که برخی از افراد فرصت طلب دولتش پذیرفته بودند که دولتشان یک دوره ای باید به کارش پایان بدهد و مدیریت کلان کشور را با یک عقب گرد خطرناک به رقیب واگذار کنند، هزینه حفظ و همراهی با این مدیران بسی سنگین تر و گران تر از حذف و پیاده کردنشان از قطار مدیریت دولت است.
صدا و سیما کمر به تخریبش بسته بود و در مقابل کاربران جوان فضای مجازی بودند که این خلا را به خوبی در ایام انتخابات پوشش دادند و اجازه ندادند که اخبار و اطلاعات مربوط به عملکرد دولتش سانسور و کتمان شود.او فراموش نخواهد کرد که یارانش برای همراهی با او هزینه های بس سخت و سنگین پرداخته اند و برچسب های جدا نشدنی و نسبت های ناروا نصیبشان شده است.
او نیک می داند راهی سخت و پر چالش در پیش دارد و به یارانی باوفا و ثابت قدم نیازمند است ،دشمنان داخلش بر دشمن های خارجی سبقت گرفته و مانع حرکت ماشین توسعه دولتش خواهند شد. همراهان اصیل دولت کسانی بودند که در میدان های سخت و نفس گیر رقابتهای سیاسی بدون سهم خواهی وهیچگونه چشم داشت تا آخر پای عهدشان ایستادند.
امید که دولت محبوب در ترمیم تیم مدیریتی تدبیر بیندیشد.

 

بیان دیدگاه !

نام :